Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

dolní čep


pdmb

Recommended Posts

Ahoj. Dnes jsem si nechal vyměnit nechvalně proslulý spodní čep těhlice na pravé straně. Je to zase radost s tím jezdit, najednou nic nebouchá, ale... Po opravě mám pootočený volant. Nic netáhne, nevibruje. Prostě jedu rovně a volant mám natočený zlehka doprava. Musí se po výměně čepu dělat geometrie? Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dnes jsem si nechal vyměnit nechvalně proslulý spodní čep těhlice na pravé straně. Je to zase radost s tím jezdit, najednou nic nebouchá, ale... Po opravě mám pootočený volant. Nic netáhne, nevibruje. Prostě jedu rovně a volant mám natočený zlehka doprava. Musí se po výměně čepu dělat geometrie? Díky za rady.

nic se neděla nenastavuje mělo by to jed rovně, dal si vše spravně a utahl ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlas s rychtar84-při vyměně tak jak se to má dělat by neměl byt problem ale jestli poloosa vypadla třeba z převodovky(špatně nasazena manžeta)  tak může byt ještě vice problemu kde si to nechal dělat ? Třeba do toho mlatili jak jeblý až něco posraly,kola máš nafoukle na správný tlak? Šel bych to reklamovat,nebo to dát někomu na kontrolu jestli udělali vše správně a jakou daly značku čepu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

někdy je lepší si připlatit za skf čep 1200kč cca než pak zjistit že za tech 500kč  je šmejd,záleži co stim dělal protože neni zrovna jednoduche ho vyměnit chce to vice síly protože rameno tam vadi když se dava novy čep a musi se něčim zapáčit a druhy ho tam dá+ se musi odmontovat stabilizačni tyčka a jak jsme to dělali tam nam vyjela poloosa z převodovky ale dali jsme to zas dokupy a je vše jak má byt

 

Nebo sundej kolo a podivej se jak to vypada jestli dali vše spravně,nebo zajed za tym mechanikem at se nato podivá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

pdmb

Po výměně otočné části nápravy (čepů nebo ramen) je doporučená kontrola sbíhavosti. (toto neplatí na kosti stabilizátoru) Všechny součástky jako čepy a ramena mají určitou výrobní toleranci. Nikdy nemůžeš vědět zda to co montuješ jako nový díl není na hranici tolerance. Po namontování se to může neprojevit jako rozhodující článek v nepřesnosti. Jízdní vlastnosti vozu i trvanlivost pneumatik si tu kontrolu sbíhavosti zaslouží.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pdmb

Po výměně otočné části nápravy (čepů nebo ramen) je doporučená kontrola sbíhavosti. (toto neplatí na kosti stabilizátoru) Všechny součástky jako čepy a ramena mají určitou výrobní toleranci. Nikdy nemůžeš vědět zda to co montuješ jako nový díl není na hranici tolerance. Po namontování se to může neprojevit jako rozhodující článek v nepřesnosti. Jízdní vlastnosti vozu i trvanlivost pneumatik si tu kontrolu sbíhavosti zaslouží.  

Nakonec jsem tenkrát kontrolu sbíhavosti udělat nechal a jak se ukázalo, bylo to třeba. Od té doby najeto cca 8000 a vše v naprostém pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj pdmb

Nějak jsem přehlédl, že ty jsi o čepu psal už skoro před rokem. Zmátl mne příspěvek od Beník1970 který napsal včera.

OK je to moje chyba. Musím si na to dát příště pozor. Jinak jsem rád, že Ti to seřízení pomohlo. Já si pamatuji dobu kdy stačilo Škodou řady 100/110 na silnici chytnout větší díru a seřízení sbíhavosti bylo nutné. Lisovaná plechová ramena se hnula.  Dnešní moderní auta tím už tak netrpí a proto se občas na sbíhavost  zapomíná.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Mám takový dotaz dnes jsem dělal výměnu spodního čepu (pacičky) vše proběhlo v poho ale chvilku jsem se štoural v tom vymletym a napadlo mě ho doma zrepasovat protože je tam ložisko normálního rozměru s označením 6205 jeho cena je cca 100kč v lepším provedení s jednostranou ochranou a práce je to cca na 20 min to přelisovat. Jen mi není jasná jedna věc a to proč se tam používají válečkový ložiska a ne kuličkový

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

měnil sem na autě spodní čepy již dvakrát  a ted mi to čeká po třetí  :(

 

Poprvé sem dával Febi .. vydržely cca 40 ts km

naposled sem dával Lemford a vydržel rok a 18 tis km

koukal sem i na skf a alespoň dle foto mají divnou horní těsnící manžetu bez břitů.

 

Neřešil jste někdo  nějaké zlepšení například mezi těhlici a čep nalepit nerezovou tenkostěnou podložku.... Aby se manžeta čepu neošoupávala o těhlici ??,

Do čepu se dostane voda a pak už to jde rychle 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozmýšľaš rovnako,ako som rozmýšľal ja,keď som tie čapy menil.Tehlicu som vyčistil a nalepil tam cca 0,5 mm hrubú nerezovú podložku s okrajmi jemne zahnutými dolu do tvaru lievika,aby o kúsok presahovala obvod tesniacej gumy.Styčnú plochu s tesnením som potrel špeciálnou vazelínou.Určite to vydrží omnoho dlhše,lebo gumička sa nebude odierať a nezatečie do čapu voda,ani sa tam nedostane iný bordel.

Upraveno uživatelem milanblatnica
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...