pdmb Odesláno 23. září 2014 Sdílet Odesláno 23. září 2014 Ahoj. Dnes jsem si nechal vyměnit nechvalně proslulý spodní čep těhlice na pravé straně. Je to zase radost s tím jezdit, najednou nic nebouchá, ale... Po opravě mám pootočený volant. Nic netáhne, nevibruje. Prostě jedu rovně a volant mám natočený zlehka doprava. Musí se po výměně čepu dělat geometrie? Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukaydo 407 Odesláno 23. září 2014 Sdílet Odesláno 23. září 2014 Ahoj. Dnes jsem si nechal vyměnit nechvalně proslulý spodní čep těhlice na pravé straně. Je to zase radost s tím jezdit, najednou nic nebouchá, ale... Po opravě mám pootočený volant. Nic netáhne, nevibruje. Prostě jedu rovně a volant mám natočený zlehka doprava. Musí se po výměně čepu dělat geometrie? Díky za rady. nic se neděla nenastavuje mělo by to jed rovně, dal si vše spravně a utahl ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 23. září 2014 Sdílet Odesláno 23. září 2014 pokud byl čep vybitý tak, že klepal, tak bych nechal udělat geometrii--její součástí je kontrola-seřízení polohy volantu tak, aby volant byl v přímé jízdě tak, jak má být...,jinak reklamace opravy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rychtar84 Odesláno 23. září 2014 Sdílet Odesláno 23. září 2014 výměna sp čepu by neměla mít za následek úpravu geometrie - je tam napevno. (Už to mám za sebou na obou kolech) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukaydo 407 Odesláno 24. září 2014 Sdílet Odesláno 24. září 2014 souhlas s rychtar84-při vyměně tak jak se to má dělat by neměl byt problem ale jestli poloosa vypadla třeba z převodovky(špatně nasazena manžeta) tak může byt ještě vice problemu kde si to nechal dělat ? Třeba do toho mlatili jak jeblý až něco posraly,kola máš nafoukle na správný tlak? Šel bych to reklamovat,nebo to dát někomu na kontrolu jestli udělali vše správně a jakou daly značku čepu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pdmb Odesláno 24. září 2014 Autor Sdílet Odesláno 24. září 2014 Děkuji za rady. Čep jsem si koupil sám, nějakej šunt za 500 a nechal to udělat u jednoho mechanika v jedný malý dílničce. Je to poctivec, ale že by mohl něco udělat blbě, to vyloučit nemůžu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 24. září 2014 Sdílet Odesláno 24. září 2014 pokud chtěl jen vyměnit čep, tak reklamaci nerovnosti volantu neuznají, to by musel na geometrii př. nápravy (jen sbíhavost) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukaydo 407 Odesláno 24. září 2014 Sdílet Odesláno 24. září 2014 někdy je lepší si připlatit za skf čep 1200kč cca než pak zjistit že za tech 500kč je šmejd,záleži co stim dělal protože neni zrovna jednoduche ho vyměnit chce to vice síly protože rameno tam vadi když se dava novy čep a musi se něčim zapáčit a druhy ho tam dá+ se musi odmontovat stabilizačni tyčka a jak jsme to dělali tam nam vyjela poloosa z převodovky ale dali jsme to zas dokupy a je vše jak má byt Nebo sundej kolo a podivej se jak to vypada jestli dali vše spravně,nebo zajed za tym mechanikem at se nato podivá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beník1970 Odesláno 19. srpen 2015 Sdílet Odesláno 19. srpen 2015 Já jsem dával SKF .Není to ještě ani rok a pravá strana je zas v háji.Najeto cca 15 000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 19. srpen 2015 Sdílet Odesláno 19. srpen 2015 pdmb Po výměně otočné části nápravy (čepů nebo ramen) je doporučená kontrola sbíhavosti. (toto neplatí na kosti stabilizátoru) Všechny součástky jako čepy a ramena mají určitou výrobní toleranci. Nikdy nemůžeš vědět zda to co montuješ jako nový díl není na hranici tolerance. Po namontování se to může neprojevit jako rozhodující článek v nepřesnosti. Jízdní vlastnosti vozu i trvanlivost pneumatik si tu kontrolu sbíhavosti zaslouží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pdmb Odesláno 20. srpen 2015 Autor Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 pdmb Po výměně otočné části nápravy (čepů nebo ramen) je doporučená kontrola sbíhavosti. (toto neplatí na kosti stabilizátoru) Všechny součástky jako čepy a ramena mají určitou výrobní toleranci. Nikdy nemůžeš vědět zda to co montuješ jako nový díl není na hranici tolerance. Po namontování se to může neprojevit jako rozhodující článek v nepřesnosti. Jízdní vlastnosti vozu i trvanlivost pneumatik si tu kontrolu sbíhavosti zaslouží. Nakonec jsem tenkrát kontrolu sbíhavosti udělat nechal a jak se ukázalo, bylo to třeba. Od té doby najeto cca 8000 a vše v naprostém pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JVT Odesláno 20. srpen 2015 Sdílet Odesláno 20. srpen 2015 ahoj pdmb Nějak jsem přehlédl, že ty jsi o čepu psal už skoro před rokem. Zmátl mne příspěvek od Beník1970 který napsal včera. OK je to moje chyba. Musím si na to dát příště pozor. Jinak jsem rád, že Ti to seřízení pomohlo. Já si pamatuji dobu kdy stačilo Škodou řady 100/110 na silnici chytnout větší díru a seřízení sbíhavosti bylo nutné. Lisovaná plechová ramena se hnula. Dnešní moderní auta tím už tak netrpí a proto se občas na sbíhavost zapomíná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bajza206 SW Odesláno 30. prosinec 2015 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2015 Mám takový dotaz dnes jsem dělal výměnu spodního čepu (pacičky) vše proběhlo v poho ale chvilku jsem se štoural v tom vymletym a napadlo mě ho doma zrepasovat protože je tam ložisko normálního rozměru s označením 6205 jeho cena je cca 100kč v lepším provedení s jednostranou ochranou a práce je to cca na 20 min to přelisovat. Jen mi není jasná jedna věc a to proč se tam používají válečkový ložiska a ne kuličkový Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petokat Odesláno 31. prosinec 2015 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2015 Zrepasovať? Možno za skušku by to stálo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. prosinec 2015 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2015 bajza206SW válečky přenesou větší zátěž než kuličky, protože mají větší styčnou plochu, nevýhodou je větší tření, což v případě toho spodního čepu nehraje žádnou roli... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bajza206 SW Odesláno 31. prosinec 2015 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2015 Jojo dík to jsem si myslel ale zase mi to kuličkove přišlo odolnější při pohybu do strany nicméně ho doma zkusím repasovat na příště Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. prosinec 2015 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2015 problém s tím spodním čepem byl hlavně v tom, že se do něj velmi brzy dostala voda...,nový typ čepu už tak neodchází Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek Odesláno 14. duben 2016 Sdílet Odesláno 14. duben 2016 měnil sem na autě spodní čepy již dvakrát a ted mi to čeká po třetí Poprvé sem dával Febi .. vydržely cca 40 ts km naposled sem dával Lemford a vydržel rok a 18 tis km koukal sem i na skf a alespoň dle foto mají divnou horní těsnící manžetu bez břitů. Neřešil jste někdo nějaké zlepšení například mezi těhlici a čep nalepit nerezovou tenkostěnou podložku.... Aby se manžeta čepu neošoupávala o těhlici ??, Do čepu se dostane voda a pak už to jde rychle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanblatnica Odesláno 14. duben 2016 Sdílet Odesláno 14. duben 2016 (upraveno) Rozmýšľaš rovnako,ako som rozmýšľal ja,keď som tie čapy menil.Tehlicu som vyčistil a nalepil tam cca 0,5 mm hrubú nerezovú podložku s okrajmi jemne zahnutými dolu do tvaru lievika,aby o kúsok presahovala obvod tesniacej gumy.Styčnú plochu s tesnením som potrel špeciálnou vazelínou.Určite to vydrží omnoho dlhše,lebo gumička sa nebude odierať a nezatečie do čapu voda,ani sa tam nedostane iný bordel. Upraveno 14. duben 2016 uživatelem milanblatnica Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Judes Odesláno 14. duben 2016 Sdílet Odesláno 14. duben 2016 To ma pri výmene nenapadlo, dával som SKF a poriadne som ich naplnil vazelínou a tak sa stekajúca voda nejaký ten čas nedostane do ložiska, som zvedaví koľko to takto vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.