Autoškolič Dodo Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Tak mám tady kousek výukového programu, který žáčkům pouštím při výkladu ZÁSAD BEZPEČNÉ JÍZDY. Snad už po shlédnutí budete moudřejší a ukázněnější řidiči. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajdamek Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Konečně už jak vím se chovat [upravil dne 18/10/05 Ajdamek] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
King_Of_The_Cheese Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel505 Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Je na tom něco pravdy, jestli takhle učíš, to musí být radost s tebou jezdit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autoškolič Dodo Posted October 18, 2005 Author Share Posted October 18, 2005 Původně zaslal: Marcel505 Je na tom něco pravdy, jestli takhle učíš, to musí být radost s tebou jezdit... Ironie, nic než ironie. Ale něco na té ironii pravdy je, ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 I když tenhle klip už znám delší dobu, opět jsem se u něj pobavil - ale zdokonalil bych ho o některé drobnosti, které mě tam prostě chybí: a) po tříproudé komunikaci dálničního typu se zásadně pohybujme v prostředním nebo levém pruhu, protože tak docílíme co nejmenšího pohybu volantem a pravý pruh, ten NÁS přece vůbec nemusí zajímat. b) pruhy měňme zásadně bez blinkru, žárovky přece stojej peníze c) kruhové objezdy spojme naopak s blinkrovou gymnastikou (při nájezdu vpravo, a? každý vidí, že nejsme trotli, pak hned levý, páč volantem přece musíme pohnout vlevo a při výjezdu ven - SORRY, ale to bych se ucvakal, to už se nedá stihnout) d) před uzavírkou na víceproudé komunikaci se pěkně postavíme vedle posledního auta v koloně a zapředeme hovor na téma: Jak mám poslušnou tchýni nebo hodného šéfa v práci, eventuelně jak mi dojí slepice, hlavně ale nesmíme připustit, že by bylo možno zkrátit výslednou kolonu třeba až na polovinu, a to vše jen zapojením výplně hlavy (někdo tomu říká i mozek) a využítím zipu, tzn. že by někteří spěchálkové dojeli až k uzavírce a pak se jako zoubky zipu zapojovali cik cak mezi auta v pravé koloně - jak bychom si, proboha, jako šoféři pak mohli povídat??? e) blíží se podzim, doba mlh a plýskanic, proto už nyní je třeba zkontrolovat, zda nám mlhovky - hlavně ta zadní, svítí (nejlépe v noci, kdy vidíme všechny hvězdy na obloze nezakryté mraky - jen tak docílíme dokonalého oslnění řidiče jedoucího za námi) f) jestliže jsme na dálnici někoho předjeli a v dáli tušíme, že bychom se mohli blížit k dalšmu pomaleji jedoucímu autu, zásadně neuhýbáme z levého pruhu, protože by si nás mohl dovolit chtít předjet někdo další - a tuto pohanu by naše EGO nemuselo přežít Je toho jistě spousta, ale toto mě napadlo po dnešní cestě z Humpolce do Prahy (D1) [upravil dne 19-10-05 Medvěd] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marda106 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Jo tohle je dobry znam to uz delsi dobu..... tak tedka uz aspon vim jak spravne jezdit autem jeste ze to mam potvrzeny od autoskolivce.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vertex Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Při tý omezený rychlosti na 30 to tam mastil Bohouš nebo jeho brácha? Jinak :super ještě jsem to neviděl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DD Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Medved> Fascinuje me, jak spousta lidi pri vjezdu na kruhak blikaj doprava,ackoli se ma blikat pouze na vyjezdu z kruhaku. Clovek pak nevi, jestli odbocujou ke mne, nebo jedou dal nebo jak .. a obcas je to dost neprijemny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vertex Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Původně zaslal: DD Medved> Fascinuje me, jak spousta lidi pri vjezdu na kruhak blikaj doprava,ackoli se ma blikat pouze na vyjezdu z kruhaku. Clovek pak nevi, jestli odbocujou ke mne, nebo jedou dal nebo jak .. a obcas je to dost neprijemny No třeba já jsem se učil před věma a půl rokem, že když se jede ke kruháku, bliká se doprava, u značky kruhový objezd se blinkr vypíná, nevím, jak je to teď Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DD Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Hm, v zakone to neni presne definovano, kazdopadne vjezdem na kruhovy objezd nemenis smer jizdy (protoze nemas kam jinam jet), cili blikat nemusis. Naopak pri vyjezdu ho menis, cili by pro me bylo logicke, ze se blika pouze pri vyjezdu z kruhaku. Coz delam i ja.. A vzpominam si, ze pritelkyne delala pred rokem a neco autoskolu a dostalo se ji toho samyho pouceni od instruktora.. Ale stejne je to primarne o citu. Kdyz si vemu, ze spousta krizovatek je takova, ze hlavni vede doprava a odbocka treba rovne, a tudiz kdyz jedes po hlavni taky nemenis smer jizdy a tudiz bys nemusel blikat, je tahle predstava trochu strasidelna. Na takovych mistech blikam podle citu, popr. pokud na prijezdu z vedlejsi stoji auto, tj. aby vedel, ze pokracuju po hlavni a nevjel mi tam. Typickym prikladem je treba sjezd ze Strahova ulici Na hrebenkach. Pod Strahovem je vracecka doleva, pricemz je z ni odbocka. Kdo odbocuje, blika doprava, lidi jedouci dolu bliknou budto doleva nebo neblikaj vubec. Kdyz na vyjezdu nestoji auto, taky neblikam .. A hlavne myslim, ze nejdulezitejsi pravidlo je dat ostatnim vedet, co budu delat a chranit tak predevsim sebe. Nesmi se to ale prehanet, aby pak vsichni neblikali treba na kruhaku stylem, co popsal Medved Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamancha Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Medved : f) jestliže jsme na dálnici někoho předjeli a v dáli tušíme, že bychom se mohli blížit k dalšmu pomaleji jedoucímu autu, zásadně neuhýbáme z levého pruhu, protože by si nás mohl dovolit chtít předjet někdo další - a tuto pohanu by naše EGO nemuselo přežít ja mam zase zkusenost, ze kdyz se vratim, abych tomu rychlejsimu uhnul, tak on zpomali dokud ho nedojede dalsich dvacet aut a ja se pak plouzim za nakladakem dokud me vsichni nepredjedou [upravil dne 19/10/05 lamancha] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DD Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Původně zaslal: lamancha ja mam zase zkusenost, ze kdyz se vratim, abych tomu rychlejsimu uhnul, tak on zpomali dokud ho nedojede dalsich dvacet aut a ja se pak plouzim za nakladakem dokud me vsichni nepredjedou Hmm .. ono to mas tak. Letis v levym pruhu a dojedes nekoho. Ten po urcite dobe uhne a najednou nemas vykon na to, abys ho rychle a efektivne predjel, a umoznil mu tim jeho zpetny navrat do leveho pruhu. Logicke .. Primarne si ale myslim, ze je to tim, ze lidi nedavaj pozor a nepredvidaj. Stava se mi denne, ze dojedu frajirka v levym pruhu a on me zaregistruje az po 10 vterinach, kdy uz davno jedu stejne rychle jako on. Pak vyhodi blinkr a zacne se radit rychlosti jeden bocni metr za hodinu. Nez ten manevr dokonci, je u dalsi prekazky a zase se snazi dostat doleva. Kdyby predvidal, zaradil se hned a necumel vsude kolem, slo by to daleko plynuleji.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Původně zaslal: DD ... ze hlavni vede doprava a odbocka treba rovne, a tudiz kdyz jedes po hlavni taky nemenis smer jizdy a tudiz bys nemusel blikat, ... mě v autoškole učili, že když jedu po hlavní a na ceduli se hlavní stáčí, tak prostě blikám... ...když máš klasickou křižovatku ve tvaru \"+\" a hlavní jde třeba doleva, taky snad blikáš... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autoškolič Dodo Posted October 19, 2005 Author Share Posted October 19, 2005 Původně zaslal: Tommy306 Původně zaslal: DD ... ze hlavni vede doprava a odbocka treba rovne, a tudiz kdyz jedes po hlavni taky nemenis smer jizdy a tudiz bys nemusel blikat, ... mě v autoškole učili, že když jedu po hlavní a na ceduli se hlavní stáčí, tak prostě blikám... ...když máš klasickou křižovatku ve tvaru \"+\" a hlavní jde třeba doleva, taky snad blikáš... Máš pravdu. Je úplně jedno, kam vede hlavní. Pokud jedeš silnicí, která je nejvíc vlevo, tak se musí dávat levej blinkr a pokud jedeš silnicí nejvíc vpravo, tak zase pravej. Hlavní silnice nám dává jen přednost před auty z vedlejší, ale nezbavuje povinnosti zapnout blinkr. Howg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DD Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Ja se taky nehadam a napsal jsem, ze blikam podle citu, aby bylo videt, co chci udelat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autoškolič Dodo Posted October 19, 2005 Author Share Posted October 19, 2005 Původně zaslal: DD Ja se taky nehadam a napsal jsem, ze blikam podle citu, aby bylo videt, co chci udelat . Nejhorší je nevypočítatelnej řidič. Naprosto souhlasím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bohumil Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Zkrátka se chovat tak, aby ostatní účastníci provozu měli jasno a dovedli předvídat pravděpodobný vývi dopravní situace. BÝT ČITELNÍ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amber Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Už jste potkali na kruhači auto v protisměru? Já jo - pravidelně na duchodci na kruhaci v Lounech. Už jste potkali chodce přecházejícího dálnici? Já jo - minulý týden kousek za Prahou, směr Mladá Boleslav. A nebyl to důchodce, a nebyla to ženská, byl to cca 30 - 35 letý chlap, co vypadal, že za volantem sedí dost často... Ach jo, tak si teď říkám, jestli bych lidstvu neprospěla, kdybych ho tenkrát srazila... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Chodci na Boleslavský R 10 kousek za Prahou jsou vidět dost často (hlavně v pátek odpoledne kousek za Černým Mostem tuto rychlostní komunikaci přecházejí stopaři - a to tak, že opravdu hustě!!!!!!!!!!! Taky jsem jezdil stopem, ale vždycky bylo mou zásadou snažit se řidičům minimálně překážet a postavit se tak, abych BYL vidět už z dálky a hlavně, aby řidič mohl bezpečně zastavit - to, co se děje konkrétně na Čerňáku je naopak snahou o způsobení karambolu - si vem, že letíš 130 a víc od Boleslavi a v místě, kde se soustředíš na značky a vznikající odbočovací pruh do centra Prahy, se Ti tam najednou objeví skupinka vysokoškoláků - stopařů, kteří se snaží přeběhnout do protisměru a postavit se směrem na Boleslav - jsem zvědavej, kdy tam někdo někoho sestřelí). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.