Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problém se zadním třmenem 406


JJEENNDDAA

Recommended Posts

ahoj, už delší dobu se opakovaně snažím řešit problém se zatuhováním na levém zadním třmenu. Vždy to rozeberu, promažu vodítka a je chvíli klid, ale jelikož mě to už nebaví tak jsem koupil opravnou sadu na třmeny a vyměnil ji. Pouze pístek s těsněním zustal původní, protože hlavní problém je to vrchní vodítko (imbus). Po vyměnění té dlouhé gumové vložky v třmenu mi ten čep prostě nechce chodit tak hladce jak by asi měl. Mažu ho měděnou vazelínou ve spreji a pořád to není ono. Hl. pístek budu měnit tento týden, ale obávám se že mi to stejně nepomůže. Když jsem to vodítko namazal cvičně olejem tak tam chodilo krásně, ale po chvíli nehýbání zase jakoby zatuhlo... tak nevím jestli to vodítko nepřejet třeba 1000 smirkem.

Podotýkám že ta gumová vložka toho vrchního vodítka je celogumová, což nevím zda je správně...

Ptám se co navrhujete? a zda mohu ten čep trochu sjet smirkem??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, řešil jsem stejný problém jako ty, zůstávalo viset pravé zadní kolo. Čistil jsem, mazal jsem, vyměnil jsem vodítka a gumy. A pořád nic. A pořád se mi zdálo, že chodí těžko třmen po vodítkách. Nakonec jsem vyndal pístek a zjistil, že za ním je trocha bordelu (asi nadrolená guma nebo rozsypaná hadice. Když se ten třmen mazal a čistil, tak jsem vždycky pístek hodně zamáčkl silou a on se ten bordel protlačil do hadice a chvilku byl pokoj. Pak se po pár zabrždění dostal zpět do třmenu za pístek a při odbrždění nepustil kapalinu ven ze třmenu. Takže jsem vyměnil hadici, vyměnil kapalinu, dal zpět pístek a i když se mi pořád zdálo, že po výměně vodítek chodí třmen těžko, nemám od té doby žádný problém. Takže jukni, jestli nemáš za pístkem bordel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vložka vrchního vodítka je celogumová. To by mělo být správně. Otvor ve třmenu do kterého se vložka dává předpokládám že jsi měl dokonale očištěný od rzi a nejlíp přelapovaný.

To nerezové vodítko max. přeleštit. Smirkem ani 1000 bych na to nešel.

Mě se stalo to samé při použití opravné sady frenkit. Ta pryž podle mě není kvalitní. Nehledě na to že prachovky pístků od stejného výrobce se po roce rozpadly. Používám ATE a není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Tak problém stále trvá, stálé se mi vrací zasekávání zadního levého třmenu. Před týdnem jsem opět vyměnil vodítka třmenu, tentokrát jiná značka a dokonce jsem vyměnil i ten vodící pístek vrchní. Spodní je OK chodí krásně. Dodnes byl klid, ale prší, je dost mokro a přišlo to zase. Mám vyměněnou i hadičku, hl. pístek a pořád se to vrací. Ještě jsem nevyměnil ty tyčinky co drží desky a tu pružinu. Tyčky nejsou hladké. V dubnu nejspíš vyměním celé třmeny, protože mě to už nebaví. Máte nějaké levnější řešení??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bude najlepšie vymeniť strmeň a budeš mať pokoj ,tiež som mal to isté . Najprv som vymenil hadičku a stále pribrzdovalo , potom som to 2 razy rozobral vyčistil , premazal chvíľu to bolo dobré a potom zas to isté , horúce koleso , tak som dal vymeniť oba strmene v peugeote ,odvtedy je pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mazal jsi to tou vazelinou co byla přiložena k těm prachovkám? Pokud ne, zkus ty vodicí čepy u zadních brzd mazat silikonovou vazelinou nebo nějakou speciálkou - BREOX FLUID nebo třeba tuto. Hlavně ten horní čep na spojení guma - kov je háklivý na maziva s ropným základem, což jsou skoro všechny. Ta guma nabobtná a pak ten čep sevře.

Ten horní čep s úspěchem zatuhnul i při použití ATE Plastilube.

Pokud mažeš meděným sprejem, ten rychle vyschne. Dostane se do něj voda a přirezne. Měděné spreje tady asi ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ty si tu molyku mozes vyrobit  jak chces  grafitovy prasok zmiesas s cim chces a na jakej bazy chces najcastejsie sa to miesa s olejom  ale kludne to mozes pomiesat aj z vazelinou ,u nas v robote sa tym mastili parne ventili lebo pri tych tlakoch a teplotach pary nic ine nevydrzalo a s ventilom si potom ani nepohnul olej sa sice spali a odpari ale grafit tam prilne a nezhori lebo je to uhlik a ten uz je sam o sebe zhoreny

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes proběhla o5 rozborka zadního třmenu a po sundání kola a tyčinek jsem byl překvapen že nejde zatlačit pístek přes desku jako vždy. Když už se mi podařilo vysunout desky, zjistil jsem že třmen na vodítkách chodí dobře. By mě jeblo páč hl. pístej je cca pul roku z5 vyměněn. No tak jsem ho opatrně kousek vytlačil ven a podíval se pod prachovku. Byl tam oranžový film (zřejmě korozivní), ten jsem se pokusil vytřít a stříkačkou jsem to vysříkal brzdovou kapalinou. Přes truhlářskou svorku jsem pístek zatlači a nasledně zas vytlačil, tak abych ho rozhýbal, což se zřejmě podařilo. Otázka je jak dlouho to vydrží. Při jednom jsem vyměnil i spodní vodící čep, promazal oba třmeny LaP silikonovou vazelínou nasadil kola, vyzkoušel a zatím ok. Uvidíme po dešti co to udělá..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...