Jump to content

motor 1.9D peugeot 306 problém se vstřikovacím čerpadlem


miroslav96
 Share

Recommended Posts

Dobrý večer,

mám motor 1.9D v autě, 2 roky stálo, chybí tam nějaké relátka, po připojení nafta na čerpadlo, odvzdušnění, připojení pólu + na cívku stop ventilu na čerpadle Bosch a nastartování běžel motor stále na plný plyn, nešlo ubrat ani přidat, motor jen černě kouřil.

Dnes jsme zkusily rozebrat ten vrch čerpadla, kde je táhlo přidávání plynu, podtím (zevnitř) odstředivý regulátor nebo co to je (ozubené kolečko a \"setrvačník\" trčí z toho pístek který se vysouvá), po složení motor už nejde na plný plyn, nekouří, ale přidávat ani ubrat stále nejde. Tento motor bych chtěl dát do kombajnu MF 630, protože má chladič oleje. Už nevím čím by mohla ta porucha být. Mohl by někdo prosím poradit na co se zaměřit?

Díky moc

Link to comment
Share on other sites

jestli si z Bělkovic,nech si poradit. Nerypej se v tom.

Seber se a vem ho do VOP ,máš to hned na kraji Šternberka,cca co by kamenem dohodil a zbytek došel pěšky.

Tady od stolu Ti těžko čerpadlo ,co 2 roky stálo nahodí.

Pokud ne v VOP, tak poradí kde .

Nevím přesně ,ale ve stejným městě se dělají i hlavy motorů ,repase altu,startéry,vaření hliníku,chromování za pumpou na Uničov,...

apod .....A pusu máš se optat.

Sám mám zkušenost s 1.9d ,co stála 3 roky ,vše se kolem nafty a vedení prakticky rozpadlo ,filtr,hadice ,v čerpadle...rozpadlo. zteřelo.

A jestli chceš v rozborce pokračovat ,doporučuju bxclub.com a v rubrice forum hledej poladění čerpadla, aby jsi měl představu,jaké desetiny mm rozhodují o výsledku ,bez zkušební stolice ......

[upravil dne 13/9/14 20:25 od myšut]

[upravil dne 13/9/14 20:32 od myšut]

Link to comment
Share on other sites

Kdyby se jednalo o motor v autě se kterým bych jezdil každý den, určitě bych to nechal opravit v nějaké firmě, ale když ten motor chci dávat do kombajna, které jede 3 dny za rok, nemá pro mě nějak cenu dávat dost peněz za generálku, u kombajna je jedno jestli to sežere o litr navíc, jen je potřeba aby ten motor trochu šel regulovat.

Díky

Link to comment
Share on other sites

tak to mám ještě jeden tip , seber se a jeď buď někam na Ženklavu ,okres NJ, nebo Tísek ,okr Bílovec nebo do Skorošic ,okr Jes .

Na ženkl jsem viděl nejvíc traktor přestaveb do lesa , malá prajská Tísek se traktory dělaly ze starých škodovek,starých dieselů a ve Skorošicích je co 3 tí barák traktor.

Vytáhni nějakýho dědka z baráku a můžeš prosit o radu .Prachy ,co tam projedeš a čas ,kerý tomu věnuješ ,bude v reálu větší darda a o ničem ,než to necháš na stolici někam seřídit .

A co si matně pamatuju ,třeba Bosch u Jihlavy chtěl bez pp za seřízení čerpadla cca 5Tó .

ale dělej ,jak to (vy)myslíš....

shánět další čerpadlo ,o kterém nic nevím ...zda bylo konzervované či ne....min za 1500 - 2000 ....bez komentáře

jinak mě ještě zaujala myšlenka chladiče oleje ..v Konicách se vrakují Tatry ...tam nějaký najdeš .Vrtuli z vrakáče z osobáku ,co má klimu ,3 dráty a je to.

[upravil dne 14/9/14 09:37 od myšut]

Link to comment
Share on other sites

Jako rozebrat to čerpadlo do šroubka - ten vnitřek co dělá tlak nafty nebo jak to říct to bych určitě nedal, spíš by mě zajímal vrch, tam kde je ten regulátor a plíšky co vedou někam dolů, pružinka..., našel jsem nějaké téma, kde se něco podobného řešilo, to téma sem včera neviděl...

Link to comment
Share on other sites

Na tom pístku, co vytváří tlak a je v ose čerpadla v rozdělovací hlavě, je takový váleček, který se po tom pístku v malém rozmezí axiálně posouvá a tím určuje konec vstřiku a tím i množství paliva. Možná by stálo za to prohnat tím čerpadlem TEC2000, ale výsledek je nejistý a zase jsou to prašule....

http://i20.photobucket.com/albums/b235/jimbo486/cars%20and%20trucks/Robert%20Bosch%20VE%20Pump/advancepistonlocation.jpg

[upravil dne 14/9/2014 12:38 od Hafity]

Link to comment
Share on other sites

On není problém v tom, že by čerpadlo 2 roky stálo, měl jsem tu i starší, co pak fungovaly normálně. Problém spíš bude v té naftě, na kterou to čerpadlo dřív jezdilo - nebyla v tom náhodou bionafta nebo něco co dům dal typu jezdíme na vyfritovaný olej? To v tom bude zřejmě zatuhlé a bude potřeba to rozebrat na prvočinitele celé (a leckdy to ani nejde vyčistit).

Link to comment
Share on other sites

Já právě nevím jaká tam byla nafta, ale typnul bych že bio nebo něco takovyho, s tím autem jezdili do lesa... Mám přislíbeno ještě jedno čerpadlo, snad to bude ten typ, tak zkusím vyměnit. Ještě bych se chtěl zeptat, co vše je potřeba připojit k motoru aby fungoval, stačí připojit přívod nafty, přepad, + na stop cívku a měl by normálně startovat že? ta klapka co je v sání by na regulaci plynu být nějak závislá neměla ne?

Díky

Link to comment
Share on other sites

Mám tu ještě další dotaz, dostal jsem od známého vstřikovací čerpadlo na 306ku, ale liší se oproti tomu se kterým mám problém tím, že má ještě navíc nějakou membránku u táhla přidávání plynu. Podle knížky se používá na motor s turbem, ten můj turbo samozdřejmě nemá. Proto se ptám, jestli to čerpadlo můžu použít nebo to s ním fachčit nebude. V knížce píšou, že to čerpadlo s membránkou dává víc paliva až když turbo začne tlačit víc vzduchu, jinak jak sem pochopil by mělo jít stejně jako to na normální motor. Nemýlím se?

Díky

Link to comment
Share on other sites

No já se právě ptám, jestli to jde použít. On předvstřik asi nebude jediný problém, já nevím v čem se ty čerpadla liší, jen v knížce psali že u turba je akorát přidán ten podtlakový regulator, nic jiného, proto se tu ptám, třeba někdo ví víc :)

Díky

Link to comment
Share on other sites

Přiblížím ještě svoji situaci, mám kombajn s benzinovým motorem VW brouk boxer, vzduchem chlazená 1.2ka. běží téměř na plný plyn (při rozjezdu skoro naplno, dál nemůže skrz dorazový šroub), plyn si hlídá odstředivý regulátor, ten se odblokuje z volnoběžných otáček takovou zarážkou a podle toho v jaké je poloze si otevírá klapku na karburátoru. Běží na skoro naplné plyn 50cm ode mě, 20 cm od ruky vede výfuk ze 3. válce... ve 30 stupnich na polu to neni přijemny a taky je všechno strašně horky, práši se kolem a ten benzin, když je všude vyschly obili. Ještě další důvod je, že bych chtěl přidělat drtič slámy a ten motor by to už neutáhl, má s tím co dělat už teď. No dostal se mě do ruk ten peugeot, kdybych na 100% věděl, že tam ten motor napasujem a bude to fungovat (né že se to po hodině zadře...) tak bych to čerpadlo nechal zservisovat, zaplatil bych a věděl že se to neposere, motor by dostal nové rozvody atak. Ale pokud nevím co to udělá a jestli to vůbec pojede tak se mě nechce generálkovat čerpadlo, to bych nechal udělat až po 1. uspěšnych žnich ;) Takto moje situace

Link to comment
Share on other sites

Já tomu rozumím, ale pochop, že riziko jakýchkoliv pokusů stejně neseš ty.... Nejmíň riskuješ tím TECem, protože nemusíš hýbat s čerpadlem. Pokud budeš dávat jiné, nebo budeš repasovat to svoje, tak tě seřízení základního předvstřiku nemine. Ten předvstřik se dá i \"podle ucha\", ale to už chce zkušenosti a těžko takhle na dálku.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...