Jump to content

Kolisani volnobehu - nepravidelny chod pri klima


Lihous
 Share

Recommended Posts

Konecne :roll mame nejakou zavadu na nasem auticku ....

Zhruba pri 220tis se tu a tam zacala objevovat zavada a tou je nepravidelny chod/volnobeh predevsim pri zapnute klime ale i tady neni pravidlo nekdy jede jak ma tedy v pohode.

Bez klima funguje bez problemu.

EGR a FAP nemame.

Starty studene/teple bez problemu.

Dle diag horsi korekce na 4vstriku - trvale hodnota 4,9/5,0

Akcelerace taky v pohode - nekdy tupejsi ale nic vazneho nepada do nouzaku.

Samotna jizda Ok.

Dalsi pomerne pravidelny jev je znatelne zavybrovani pri akceleraci kolem 2500ot.

Spojka neprokluzuje.

Hlucnost stejna nejak zvlast nekouri spotreba zhruba 7l/100km ....

Co jsem tak procital na foru tak me prijde spatny DRV ventil pripadne repas vstriku/vsech samozrejme.

Jasne ze takto na dalku tezke radit .....

Ma nekdo podobne zkusenosti?

Link to comment
Share on other sites

Samozřejmě, že vadný silentblok nelze někdy poznat pouze pouhým pohledem. Zkusit nastartovat, otevřít kapotu a vytočit motor do potřebných otáček. Pak se podívat na silentblok. Měl jsme podobný problém u své 406 a byl to horní silentblok motoru. A taky byl pouhým okem nepoškozený.

Link to comment
Share on other sites

S tím kolísáním volnoběhu sklimákem se to tady řeší v poslední době nejmíň ve dvou tématech (z toho jedno je moje :mad: ), dospěli jsme asi k závěru, že to bude unaveným krokovým motorkem. Ale já mám benzíňáka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tak ze "konecne" nastal cas a prislo na DRV ventil.
Dle fotek je celkem znecisten - po ociste se namontoval a zlepseni bylo u tepleho motoru u studeneho nikoliv a dalsi zlom nastal pokud se pustilo nezavisle topeni a to ohralo malej okruh kdy venku byla zima / cca 4°C tak ani po opetovnem zhaveni a startovani neslo nastartovat.
 

Tento stav zlepseni vydrzel pekne dva dny dnes i pri teplem motoru kolisal na volnobeh.
Nastartovat jde na otoceni / predpoklad studeny motor - voda.
Za plynem jde taky pekne bez nejake "prodlevy kolisani".
Na aute je aktualne 227tis/km kolik ma stazeno nevim.
Neni FAP ani EGR

 

Ptam se JE SPATNY DRV ventil?
Vstriky zrale na repas - jeden ma korekci trvale 5
Na co kouknout na diag.?
Klidne SZ i za uplatu .... DRV je draha sranda  Vstriky zase narocnejsi na cas.

Diky predem vsem.

post-32411-0-86200500-1416838497_thumb.j

post-32411-0-32716300-1416838516_thumb.j

Edited by Lihous
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dnes nastal pro me varujici STAV a tim je pri rozjezdu nefunkcni plyn.pedal.
Motor se "zacal"kuckat" a nepomohlo ani vyslapnuti spojky .... stav pretrvaval cca 3-4vteriny a pak vse Ok.
Nic mene v rusne krizovatce skoro infarktovej stav!
Diag. nic nenapsala.

Ptam se oc tu jde ?
Stalo se podobne nekomu ?

Diky

Link to comment
Share on other sites

Kolísání volnoběhu jsem zažil trochu jinak,po projití čidel jestli není uvolněný nějaký kabel,jsem se dopracoval k potenciometru plynového pedálu.

Zatím do něho stačilo vždy pouze trochu klepnout a přestalo to blbnout  :D

Čekám kdy klekne úplně.

Link to comment
Share on other sites

No vcera byla dalsi podstatna zmena tak se auticko odvezlo ke kolegum na dilnu a jako bod cislo jedna se udela repas vstriku - dlouho to planovana akce.
Jake bylo prekvapeni ze vstriky jdou ven velice pekne.No a za chvilku nato bylo jasne ze krom rozstriknuti pravidelne od cca rijna jsou uz delany.
Jeden ktery mel korekci trvale 4,98 byl oznacen jako "dobry" ostatni repas.
Tak ze kolik ma auto najeto nebudu domyslet ted aktualne cca 230tis a za nas se najelo cca 110tis.

Uvidime co bude dal na rade.

Zeptam se po repasu staci jen namontovat a dal jezdit a nebo lepe navstivit nekoho kdo by pripadne neco nekde nastavil ??
Diky

post-32411-0-78419400-1418845111_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

potkalo mě to u Hiacy 2.5Td při 250 tis km ...vrátilo se to po všech vstřikách nových za 45 tis z autorizáku ,s tím ,že dalších 20 ti km se mají dodržovat následující pokyny : řadit nahoru po překonání 2200 ot ,podř už při 1800 .....moc ekonomické mi to nepřipadalo,když se na tom normálně pocitově při prázdným autě řadilo o cca 300-400 ot niž a podř u cca  1500 ,

ale mi to bylo fuk ,služební.....Před tím s blbým vstřikem za 8.5 ,po vstřikách za 7.5 .Ostatní na dodávkách mě nemuseli ,protože jezdili stabilně za 8.1 , já se někdy dostal na 7.3 -7.5   .Takže jsem to musel ke konci měsíce víc honit na 3-4 ,abych nekazil průměry.

Majitel to tak chtěl,tak jsem to více méně dodržoval .Důvod ...zaběhnutí vstřiků,bohatá směs ,bez dušení,podtáčení .Chvíli trvalo si na to zvyknout. .

Co na to říká pažout autor ,netuším .

Edited by myšut
Link to comment
Share on other sites

Vstriky mame doma.Uvidime jake to bude po namontovani.Myslim ze jeste vymenime DRV viz foto.Pokud bude i nadale nejaky problem pujdeme po cerpadle - stejne se budou delat rozvody.

K razeni po osobni zkusenosti s remenici na klice a podtacenim :D se snazim drzet otacky plus minus kolem 2tis asi to nebude az tak ekonomicke ale tady me prislo ze jede motor "lehce" ma dostatek vykonu .... malo kdy jsem byl pod 1800ot
No uvidime .....
Diky

Link to comment
Share on other sites

Ja zadny velky problem nepozoroval jen ctvrty vstrik uz cca 3/4 az 1/2 roku byl v podstate na hodnote 5 korekce dle diag.
Posledni mereni byla i na druhem vstriku korekce v opacne hodnote vuci ctvrtemu vstriku a treti a prvni byl vice mene taky na hrane / kolem 4/
A po vytazeni byl oznaceny jako dobry = odpoved je jasna.A na teto pozici a cisle dve jsou po dvou podlozkach - proc ale netusim.
Treba bude prekvapeni v podobe nejak poskozene "hlavy" :myslim  Ale doufam ze to nenastane.
Uvidime ale nasi "opravari" nas neustale prekvapuji .....

post-32411-0-21150300-1419191209_thumb.j

post-32411-0-46731600-1419191225_thumb.j

Edited by Lihous
Link to comment
Share on other sites

Tak operace hotova ...,podlozky uspesne venku vstriky namontovany.
Motor prede jako predl lehce se chveje ale v interieru je vse jako bylo.
Odezva na plyn Ok snad jen korekce hned po namontovani byla na druhem vstriku 4 ale po ujeti cca 3km klesla na 1,9 ostatni pri 2tis ot cca plus minus od 0,9  az 0,3
Uvidime po vyjeti jedne dvou nadrzi zda se zlepsi zhorsi .....
Ted konkretne spokojenost a diky nasemu dvornimu opravari :super 

Prozatim najeto cca 30km pri okolni teplote 5-7°C zustaval olej na peknem cisle cca 100°C  drive splhal ke 120-130°C -UVIDIME urcite dalsi postrehy pripisu.

Malem bych zapomel viz nadpis - pri klima je vse stejne tedy klidné.

Edited by Lihous
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...