Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Je to termostat?


Guest Mirdeld

Recommended Posts

To co jsi zakroužkoval na druhé fotce, je mechanický sytič - dle teploty šponuje lanko, které vede na čerpadlo. Při zimě přidává naftu, za tepla už nepřidává.

Ale málokdy to po letech funguje.

I když ty to máš nějaký pěkný, možná nedávno koupený...

Jinak to celé je těleso s termostatem, termostat je v tom \"domečku\" - podtím, dalo by se říci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Mirdeld

Pýtam sa lebo auto sa mi záhadne po necelom kilometri kľudnej jazdy prehrialo, veľkým tlakom mi voda išla spopod vieka na chladici, nechápal som...ako náhle som vybral čidlo vodu si to nathialo do motoru a znovu to normálne fungovalo, vycistil som tu medenu časť poriadne ho zakrutil naspäť a všetko funguje ako má. Aký to môže mať súvis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci být posel špatných zpráv ,ale fouklé těsnění pod hlavou v začátku.

můžeš vyměnit víčko chladiče,chladič,termostat, či expanzky ,sypat tam prášek proti ucpávání ,ale dožene tě to .

Tyhle motory makaj,200 -300 -400 tis km dle stylu jízdy ,a většinou ,není to pravidlo, spáchaj rituální sebevraždu - fouknou na těsnění .

Dělal jsem před rokem přesně na 1.7 td ,asi brzdy nebo něco ...a nechal jsem to šlapat naprázdno na zahradě ,vrátím se po 10 min a zpod víčka expanzky valí voda jak od pramene .

Větrák chladiče nejel ,bylo cca 23 stupňů na slunku ,motor by se měl prakticky chladit rozstřikem oleje uvnitř,měl by zůstávat na cca 75-77 st.

Voda vařila ,valila ven .

Poslal jsem to auto toho pána za elektrikářem ,čidlo v chladiči bylo ko .Před tím, asi měsíc, jsem pána upozorňoval na to ,že mu nejede větrák chladiče ,že to uvaří a foukne těsnění.Kašlal na to.Nutně někam potřeboval....

chvíli pojezdil ,asi měsíc ,udělal rozvody, cca za týden -vytlakovala veškerá voda naráz.

Dělala se dál hlava ,nevím, jestli se i vařila ,ale srovnala se ,otlakovala a šlape to dál .

Proinvestováno cca 15 tis kč , po těch rozvodech i hlavě jsem mu tam diagnostikoval fušerství na rozvodech(padaly rozvody ke kolu - nedali mu tam podložku ) i montáži hlavy( motor nebyl správně usazen,povolený trubice vstřiků, vyosený klíňák) , měl to veselý....ale já mu to říkal........nenechal si poradit .

Jezdil s tím až na krev.ale ventily prý ohlý neměl v hlavě.

Největší chybou těhle modelů je pouze teplotní čidlo ,které pouze ,,blikne,,,.Jenž elektrika není vidět a blikat nemusí .Nemusí se vůbec ozvat.

Jak nemáš poctivý budík s teptotním rozsahem,je to na prd .

Přitom to extrahovat z 120ky,staré MB1000,... a natáhnout někam dovnitř kabiny zvládne každý ....

na gumovou hadici jde udělat domeček ,tam dát to čidlo, nebo elektrickou spirálu na předehřev ,jak to měly traktory....

smůla motoru 1.7 td je lehká nekompatibilata s 1.9td...na dílech-hlava jiná.

Osobně bych volil radši hodit motor s fouklou hlavou do sběru a vrazil tam 1.9d či jiný stejný 1.7 td,nebo 1.9td ....práce ,srovnání ,rozvody,oleje,.....cenově se to nevyplatí .Dojezdit do konce TK a jiný auto ,1000 na ruku zpátky na šrotišti.To už je na člověku .

Na konci tohoto příběhu je z diesela , turbodiesela nefunkční (turbo) kompresor na vzduch ,kus železa na vyhození nebo opravu...

[upravil dne 29/8/14 17:47 od myšut]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Mirdeld

Keby to bolo tesnenie vyviera mi to stále nie? Ventilátor chladí a aj kúrenie v aute funguje, voda mi nikde neunika a motor ma cca 180k km najazdených. Je síce pravda že keď stojim zohreje sa na 90 ale zopne ventilátor a drží si teplotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Mirdeld

Keby to bolo tesnenie vyviera mi to stále nie? Ventilátor chladí a aj kúrenie v aute funguje, voda mi nikde neunika a motor ma cca 180k km najazdených. Je síce pravda že keď stojim zohreje sa na 90 ale zopne ventilátor a drží si teplotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím těsněním je to ošemetné, mě to třeba trvalo na dieselu 1.9 d 51 kW 96 s 310 tis km cca půl roku -2 tis km ,než se to rozjelo naplno .

Začlo v červnu občasným tlakováním ,za jízdy to bylo v poho .

Dojel jsem na čerpačku ,vypnu motor ,vemu naftu ,vracím se od kasy ,pod autem litr vařící vody .

Dal jsem nový víčko ,chladič...Chvíli to drželo ,žádné přehřívání ,nic

Pak občas dolívání vody , potom -měrka oleje zasviněná od oleje až k vrcholu ,tlačil se ven olej ,ale neubýval....

Přes léto to bylo ok, přišla zima ,motor se prudce ohříval i když mrzlo , teplota lítala ke 100 ,no a jednou se motor se mnu rozloučil v polích v oblaku páry přešel na startérový kompresor .....

Záleží,kolik s tím a kde jezdíš,na motoru .....

u 1.7td to odešlo při 165 tis km...garážovaný auto ,nehoněný ,jetý pouze na naftu ,žádný friťák, oleje apod.....

[upravil dne 29/8/14 18:24 od myšut]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to bych nedělal,nějaké dodatečné zkoušení těsnosti........

To si zahráváš s generálkou chladiče ,hadic ,spojů...to není rozumné.

Navíc je většina věcí dost schovaná za motorem ,a máš TD - turbo ,vše je až pod ním.

Rukou se tam nedostaneš,zespodu přístup taky jak u debilů .

Dokud to funguje ,nezasahuj do toho .

Ani žádné měření komprese a pod , žhaviče jsou v tom zarostlý , riskuješ utrhnutí závitů nebo poškození ....naprosto zbytečné.

Je to starý auto , přidáš tomu někde ,něco povolí.Auto máš na ježdění ,ne na nečekanou odstávku.

rozumný je dát nový víčko na chladič či expanzku za pár euro a sledovat ,co to dělá a pak když tak řešit.

Jenom pro sichr - po několika km jízdě mrkni na olej měrku , olej někde doprostřed je normál ,celá měrka už ne .Ty ji máš na foto zeblitou i venku. .Proto jsem psal ,že je nějaká divná .

To by vysvětlovalo i ten vytlačený olej ve vzduchovým boxu.

Kdysi jsem to těsnění probíral s majitelem a zároveň hlavním mechanikem.

Nemusíš prakticky vizuálně poznat vůbec nic.

Může to tlakovat do vody ,do oleje ,obojí zaráz ,může to jít na výfukový svody ,a ty jsou horký - na tom se voda ihned odpaří .Mikrotrhlinav těsnění nebo i v hlavě ,neb hlava , nebo několik....

Třeba před týdnem mi ukazoval hlavu na Oct 1.9 Tdi - popraskaná .

Jen vyvaření prý stálo 10 tis kč . Nějaká hlava na pežot citroen za 2000 ,to je směšné.

Nejdůležitější je teplota motoru . Afla omega všeho .

[upravil dne 29/8/14 18:53 od myšut]

[upravil dne 29/8/14 18:56 od myšut]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Myšuttrochu Ti budu oponovat ve dvou věcech!!!

1. s fouklým těsněním se dá jezdit ,respektive na atmosféricky plněném motoru,takto jsem se čtyřistapátým jezdil přes rok

2. lehká nekompatibilita 1,7 a 19. předně 1,7 jak označoval citroen je 1,8 jak značil peu to jen tak na okraj. jinak díly z těchto motorů jsou lde zkušeností uváděných na BX-com nazájem záměnné to jest hlava z 1,7TD na 1,9 TD popřípadě hlava z 47kW na TD při výměně daných periferíí . Jinak pokud myslíš lehkou nekompabilitou že musíš třeba mimo hlavy vyměnit x dalších dílů,potom s Tebou souhlasím! Ale JDE TO!!!

To Mirdeld prohledej fórum na BXclubu com. tak je popsáno jak měřit těsnost chl.soust hlavně max tlak abys tím neudělal víc škody jak užitku!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to není oponování ,to je jen dobré doplnění k věci .

Není dogma ,že se s tím NEDÁ jezdit ,i já s tím jezdil půl roku na D ,to nepopírám ,a i jsem to zmínil. Takže bod č.1 je nošení dříví do lesa......

To neberu jako dezinformaci.Nicméně pán má ,-pokud vím ,a držím se příspěvku k Td 1.7 ,model Td 1.7 s cca 180 tis km ...a on zase tak rozšířen tehdy proti 1.9 Td nebyl. rok 90,91

bod č,2 je záležitost možností...

výměny a záměny dílů jdou , ale ruku na srdce ... budeš rozebírat motor,dávat nové šrouby ,těsnění ,přepasovávat, brát tohle ,tamto a skládat nebo to prohodíš - motor rovnou ...?co je asi jednodušší......a časově méně nákladné .Práci musíš platit taky..

já na to třeba možnosti mám,ale pán s dotazem...???

Dozvěděl se podstatné .Další úpravy a opravy jsou dle ceny ND,práce,.. proti tržní ceně auta .........víš sám kde ...

[upravil dne 31/8/14 19:44 od myšut]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...