Jump to content

Tip na zručného mechanika z okolia Č. Těšína, Třince, Čadce, Žiliny


Guest bluesman
 Share

Recommended Posts

Guest bluesman

Zdravím páni!

Chcel by som sa opýtať, či by ste mi náhodou nevedeli odporučiť zručného mechanika z okolia Českého Těšína, Třince, Čadce alebo Žiliny. Hlavne takého s vlastnou dielňou, s ktorým máte pozitívne skúsenosti, vyzná sa do Peugeotu 306 a nepýta si horibilné sumy za prácu... :)

Jednalo by sa o:

-pretesnenie hlavy motora (výmena gufer ventilov, tesniacich krúžkov, a tesnenia víka), výmena sviečok

-prečistenie olejového systému, výmena olejového filtra, vyčistenie olejovej vane

-kontrola palivového čerpadla, výmena palivového filtra, oprava škrtiacej klapky, prečistenie chladiacej sústavy

-oprava prevodovky (výmena/oprava simmeringov, nový olej)

-výmena predných bŕzd (nové kotúče a možno i doštičky) a oprava/výmena zadných bŕzd

-oprava/výmena jednotlivých častí výfukovej sústavy a možno i lambda sondy

Samozrejme nie všetko naraz, pretože sa nemôžem auta vzdať na dlhšiu dobu, takže by som potreboval niekoho, kto má dostatok času a entuziazmu. :D

Diely by som si priniesol sám, takže by sa jednalo len o prácu, pri ktorej by som rád asistoval, resp. by mi to spravil na počkanie.

Ak niekoho ochotného poznáte prosím, napíšte mi. Ďakujem! ;)

[upravil dne 25/8/14 22:56 od bluesman]

Link to comment
Share on other sites

Ja uz tu vyzkousel vic mechaniku v okoli(jsem z Jablunkova)a stalo to za ...Radsi si zajedu do Zabrehu na Morave(mam tam rodinu)a pan Necas mi dokaze rici co tomu je i pres telefon.Radsi zajedu 200km nekam,kde tomu si myslim rozumi,nez tady poslouchat od mistnich\"ta vymena spojky byla neco hrozneho,uz bych do toho v zivote nesel a muzu byt rad,ze si vzal za praci \"jen\"5000kc a ze jednohmou na aute nepoznam,kdyz ji da misto dvou...Coz si jeste ted (2roky po vymene)biju do hlavy ze jsem se nechal ukecat.To same vstriky atd.,nemaji tady no to v okoli\"vercajk\"si myslim.I kdyz ty brzdy by tu nekdo zvladnou mohl...

Link to comment
Share on other sites

Tvoje požiadavky sú skoro \"nereálne\"

Hladáš mechanika ktorý bude mať čas ... Dobrý mechanik, ktorý je naozaj dobrý, vie čo robí a má rozumné ceny, taký máva plno ... Tý najlepší z najlepších, majú obsadené servisi kludne na mesiac dopredu ...

V TT máme jedného slušného, skôr ako za týždeň od objednania som sa k nemu nedostal ...

Ak je mechanik drahy fušer, tak má voľno skoro stále :)

Samozrejme, toto platí len vo väčšine prípadov, výnimky môžu existovať.

Aj tak si ale zákazník, ktorého aj dobrý mechanik, nebude rád príjmať. Chceš aby mal čas, chceš to rýchle, chceš to dobre, chceš to za lacno, chceš mu pri oprave pozerať cez rameno a ešte si chceš aj priniesť vlastné diely (tj znižovanie zisku servisu) ...

Mám obavy, že nepochodíš ...

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Hm tak vyzerá to naozaj beznádejne, ako vidím...

Ďakujem vám za rady, asi mi nezostane nič iné len zostať verný miestnym mechanikom, ktorí si účtujú 10-15€ za hodinu práce a ešte to nie je na poriadok spravené... :(

Link to comment
Share on other sites

Taky jsem dával auto ke známému, malá dílna. Po zjištění, co vše je jinak, než povídal a udělal, jsem se s ním rozloučil a dávám auto do servisu, který je pod hlavičkou Boshe, dělají tam odborníci, kteří tomu rozumí, vědí jak na to, je s nimi domluva a dohodnutý termín dodrží. Za hodinu práce si účtují taky 300,- a nemají problém s tím, když si přivezu vlastní díly. Jejich jednání je solidní a prostředí působí už po vstupu do kanceláře jako moderní autoservis a ne jako lepší stodola. Teda tam mám taky auto na přelepení čelního skla, které se po třech letech odlepilo. :bacha

Takže 10euro není nic přehnanýho, jestli dotyčný ví, co dělá.

[upravil dne 26/8/14 11:09 od radim.1008]

Link to comment
Share on other sites

Viděl bych to na ten Zábřeh.

Při návštěvě byste to sepsali a nacenili předem. To je velmi důležité! Mně takto minule nacenili 306 na 50 t., takže šla na vrakoviště (a jezdí dál...). Abys tu krutou pravdu věděl předem, a ne až vysolíš 20 t. a auto bude vyžadovat dalších 20.

Udělali by to asi vše za jeden den, krom gufer a hlavy dolů. Chce to dobře domluvit, možná i písemně, aby si objednali díly (výfuk?) které mohou vrátit, když je nepoužijí.

Ještě můj osobní názor na jednotlivé položky:

-pretesnenie hlavy motora (výmena gufer ventilov, tesniacich krúžkov, a tesnenia víka), výmena sviečok

- gufera tzn. žere olej? Těsnicí kroužky = na pístech? obvykle není potřeba. Těsnění pod hlavou = v případě gufer ano, jinak jen když je výslovně nutno. Svíčky = podle intervalu kilometrů, asi ano.

-prečistenie olejového systému, výmena olejového filtra, vyčistenie olejovej vane

- obvykle se vymění olej a filtr oleje, víc není potřeba. Pokud si chceš připlatit za proplach???:mad:

-kontrola palivového čerpadla, výmena palivového filtra, oprava škrtiacej klapky, prečistenie chladiacej sústavy

- palivové čerpadlo nevím, jestli se nějak kontroluje. Obvykle funguje asi do 300 t. km, pak se zastaví a je nutno dát nové. Palivový filtr u benzínu někdy ani není, obvykle se nečistí (benzín netvoří kaši jako nafta, a nějaký písek nebo špony filtr neucpou).

Škrtící klapka - pokud zlobí krokový motorek, tak se dá nový, čištění starého nepomůže nadlouho.

Chladicí soustava - lze vyměnit kapalinu, lze vypláchnout hadicí. Krom toho je potřeba se soustředit na to, co nefunguje - vyměnit výměník topení, vyměnit chladič dle potřeby.

-oprava prevodovky (výmena/oprava simmeringov, nový olej)

- olej v převodovce samozřejmě, pokud teče, tak vyměnit simeringy - gufera, OK

-výmena predných bŕzd (nové kotúče a možno i doštičky) a oprava/výmena zadných bŕzd

- ano a zřejmě i lana ruční brzdy

-oprava/výmena jednotlivých častí výfukovej sústavy a možno i lambda sondy

- podle stavu, většinou hnijí roury a ne tlumič, ale podle skutečného stavu. Běžné povaření ti udělá vesnický kovář za 150 Kč.

- Lambda sonda a jiné - V Zábřeze napíchnou na diagnostiku a hlavně změří emise (to neplatíš extra) a podle potřeby vymění lambdu nebo čidlo teploty motoru nebo váhu vzduchu.

A nemáš tam plánovány vůle na přední nápravě a řízení.

A zadní náprava nepotřebuje repas?

Pokud by to byly všechny položka jak píšeš, je to min na dva dny. Pokud by se nedělala gufera (nemusela hlava dolů) tak jeden celý den.

Takže se tam domluv a přijeď. Kvalita bude dobrá, s tím se nemusíš trápit.

Právě že do 306 už moc nemá cenu vrazit 20 000. Obvykle se dělají jen nutné úkony, aby auto bezpečně jezdilo a prošlo řádně STK. Pokud je opravdu nutné vrazit do toho víc, tak je lepší se rozhlédnout po jiném autě.

Pokud nynější nemá klimu, tak už ho dojezdi do šrotu a nevrážej do něho.

Anebo se ptej po vesnicích, na Slovensku nebo na Moravě. Nemyslím to ironicky. Existují dobří opraváři, ale musíš na ně trefit. Vezmi auto a podvečer objeď hospody v okruhu 25 km a ptej se.

[upravil dne 26.8.2014 14:13 od P607Olda]

[upravil dne 26.8.2014 14:15 od P607Olda]

[upravil dne 26.8.2014 14:17 od P607Olda]

[upravil dne 26.8.2014 14:18 od P607Olda]

[upravil dne 26.8.2014 14:18 od P607Olda]

[upravil dne 26.8.2014 14:23 od P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

10 - 15 Eur za hodinu práce naozaj nie je veľa, dokonca by som povedal, že je to lacné :)

Hlavne ak si donesieš dieli a teda nemajú možnosť zarobiť inde ...

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Vidím, že som bol asi príliš naivný keď sa mi 300Kč za hodinu práce zdalo ako premrštená suma... :D Ďakujem za vysvetlenie, v tom prípade môžem skutočne zostať v Čadci. :) Dúfal som, že možno sa nájde nejaký macher, ktorého to baví, má montážnu jamu v garáži a chcel by sa pohrať so starším Peugeotom za symbolickú odmenu... :D

Do Zábřehu to mám cca 200km, to by auto už ani nemuselo vydržať. ;) V každom prípade ti ďakujem, Olda, za podrobnú analýzu, tie závady sa nazbierali za posledné roky a tak som to chcel poriešiť už všetko naraz a naporiadok. Aj keď to vyzerá nerentabilne... :myslim

No nič, asi mi nezostáva nič iné len nájsť si nejaké cihly pod auto a skúsiť niektoré veci spraviť vlastnými rukami podľa návodov z Youtube... :D

Link to comment
Share on other sites

Přiložím si polínko do ohníčku.

bluesman: nevím ale pokud by jsi chtěl aby někdo na autě dělal za \" symbolickú\" odměnu tak zkus někde v okolí nějaké učiliště třeba by to učedníci mohli v rámci výuky dát dohromady ale tam je zase časová náročnost.

radim.1008: moc se mi nechce věřit tomu že by v servisu neměli problém s tím že si dovezeš svoje díly. Co se týče prostředí v servisu tak ano pokud je všechno naglancované všude kachlíky a podobně tak to vypadá hezky ale takováhle paráda stojí spoustu peněz a někdo to musí zaplatit. Osobně mě tohle až tolik nedojímá pokud vím že mechanik je fachmam a dělá doma ve stodole/garáži nebo na dvorku před tak je mi to jedno důležité je že odvede 100% práci za kterou si bude stát. Auty se taky trochu zabývám a mezi mechaniky mám spoustu kamarádů a vím že by jim to nevadilo když bych si donesl svoje díly. Ale ze zásady to nedělám i když bych ten který ND třeba dokázal sehnat o něco levněji než mechanik tak pokud mu dávám auto na opravu tak se vším všudy tzn. ND+ práce. A vím bezpečně že dostanu záruku na ND+ práce pokud bych si díly donesl nemůžu chtít aby mi dal záruku na něco co nemohl ovlivnit. Takže abych měl záruku na díl od někoho a na práci od druhého mi přijde trochu ujeté. Pravdou je že co můžu a zvládnu tak si dělám sám případně to s některým z kluků konzultuju.

Jedna kamarádka si myslela že ušetří když si koupím ND přes aukro a pak to přinese do servisu že to chce jen prohodit kus za kus. V jednom servisu ji rovnou vyhnala slečna od recepce,v druhém jí přejímací technik řekl že ano ale záruka bude jen na práci a že práce se v takovém případě účtuje s přirážkou 90% a ve třetím servisu jí to vyměnily ale absolutně bez záruky. Sumasumárum ušetřila cca 2000Kč ale co protelefonovala a projezdila a strávila času než to všechno dala dohromady tak to za ty ušetřený prachy nestálo.

P607OLDA: Tvůj příspěvek je nejrozumnější rada jaká se mu mohla dostat udělat jen to nejnutnější a jezdit pokud se pos........ něco dalšího tak koukat po jiném voze. I když jeho autíčko bude asi srdeční záležitost ale jinak to bohužel nejde.

Link to comment
Share on other sites

Opravdu jim to nevadí, naposledy, když mě řval řemen na alternátor, tak se mě ptal, jestli si ho seženu sám, že ví, že mám zdroj na levnější a kvalitní díly.

Ano, prostředí dělá hodně a dělá to napoprvé velký dojem. Fachmani to jsou, za tím si stojím a už jsem tam přeposlal pár lidí a taky spokojenost. Třeba naplnění klimy jsem platil 500,- Jezdí k nim lidé i z Brna, pro tyhle příležitosti mají i dvě auta na půjčení pouze za PHM.

Je to pouze o vybudování jména a udržování si ho nadále. Zákazník se ztratí velmi snadno, ale zpět se získává velmi těžko.

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Aby to nevyznelo až tak hlúpo, 10€ za hodinu sa mi zdalo preto veľa, lebo takúto sumu si účtujú za hodinu práce v autorizovanom Peugeot servise (podľa mojich informácií). Predstavoval som si to zhruba tak 5€ za hodinu alebo po dohode nejakú sumu za celú prácu. ;)

A čo sa týka tých dielov, bolo by škoda nevyužiť 30% zľavu v Elite keď už ju máme a zaplatiť plnú cenu + maržu za diely objednávané priamo servisom. :)

Link to comment
Share on other sites

Bluesman 10Eur v autorizáku? A upřímně za 5E? To snad nemyslíš vážně.

PS: ceny v Elitu jsou o ničem, takže 30% sleva ti moc nepomůže. Podívej se na ceny, které má v Eshopu Badisak a porovnej je s Elitem. Zjistíš, že u mnoha položek najdeš rozdíl i 50%...

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Takéto info mám od mechanika, ktorý robí priamo v Peugeote, inak by som sa nad tou sumou ani nevzrušoval. A úprimne mi príde suma 5€ za hodinu primeraná pri servise takmer dvadsaťročného auta. :D

Badisakov e-shop som už pozeral, uvidím, čo sa viac oplatí po prepočítaní aj s prípadným poštovným. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Neviem to posúdiť, no ako príklad môžem uviesť 90€, ktoré som musel zaplatiť za údajných 9 hodín práce - a to vymieňali len tesnenie pod hlavou motora a nasadili nové remene alternátora a serva. :o Pritom na youtube je jasne vidno, že zhodiť hlavu trvá jednému človeku hodinku. ;) A to sa mi nezdá kóšer. :)

Podotýkam, že tých 90€ bolo len čisto za prácu. Zrovnanie a odtlakovanie hlavy + samotené tesnenie sa platilo osobitne. ;)

[upravil dne 26/8/14 18:42 od bluesman]

Link to comment
Share on other sites

Guest bluesman

Dobre, chápem. :D Ale skúste ma pochopiť, naozaj mi je blbé platiť 10 a viac eur za hodinu keď navyše dodám vlastné diely (nemajú teda žiadne starosti s ich zháňaním) a ani nepýtam faktúru a záruku... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...