Jump to content

Zničené turbo 1.6HDi 80kW


chauffeur
 Share

Recommended Posts

AHojte, mám na 5008 1.6 HDi 110k r.v.2010 najazdené 133k km. Dnes však počas bežnej jazdy po okreskách prestala ťahať. Napríklad idem 80 na 5 stupni po rovinke a auto nieje schopné zrýchliť. Za normálnych okolností v tomto pásme pomerne rázne zrýchľuje. Rovnako aj na ďalších kvaltoch. Motor začne hučať, ale rýchlosť sa nezvyšuje. Auto stráca dych aj v kopčekoch. V meste pri pomalej jazde je porucha nepozorovateľná. Nemáte s tým niekto skúsenosť? Do servisu sa zrejme dostanem až zajtra a som z toho dosť nervózny. :(

[Edited on 22/8/14 17:48 by chauffeur]

Link to comment
Share on other sites

Takže nové turbo 590€ (16 222KČ) bez DPH + práca v miestnom servise. V Peugote v Žiline boli neochotní baviť sa o nejakej zľave na diel pri takejto poruche na aute rok po záruke.

Na 1.6Hdi je zrejme naozaj potrebné meniť olej v častejších intervaloch ako predpisuje výrobca. Auto doteraz absolvovalo všetky výmeny pravidelne po 20 000km a s predpísaným olejom Total.

Link to comment
Share on other sites

a hned vyhodit sítko přes které jde olej do turba. Známá věc u 1,6hdi kvůli které často odchází turbo. Sítko se zadělá a turbo nemaže. U naší 1,6 jsme ho vyndali preventivně

Je takové sítko i u 2.0 motorů, nebo jen u 1,6?

Link to comment
Share on other sites

Mojo2: Ty se nestresuj, tvůj už sítko nemá (pokud se nepletu).

Jinak odstranění sítka není tak jednoduché, vzhledem k přístupu. :(

Ale když se mění turbo, hned s ním pryč, protože jinak může odejít brzy na to, když je sítko pořád ucpané. :(

Je to bolest těch 1.6, dvoulitry to nemají... tedy ani osmiventilové šestnáctistovky. :myslim

Link to comment
Share on other sites

Takže auto prešlo 40km a opäť to isté. Turbo kupoval servis podľa VIN od firmy Elit. Zvláštne bolo, že to nebolo značky Garett, ale Mitsubishi. Zrejme dodali chybný diel. Turbo menil v servise v sobotu pred odchodom na dovolenku, takže druhá oprava bude až 3.9.2014.

Turbo bolo dochladzované a jazdilo sa s ním nastudeno pomaly. Chyba bude v tom servisnom intervale. Jazdilo som aj 2.0 Hdi a 2.5 TDI a problémy som s turbom nemal.

Link to comment
Share on other sites

Nějak ti nerozumím, jak \"opat to isté\"? Jakože po 40 km ti opět odešlo turbo?

Pokud ano, je to jednoznačně na reklamaci. Buď tam je špatný díl (nevím, kdo všechno vyrábí turba na pugy) a nebo je prostě pořád ucpané sítko u turba a prostě se turbo nemaže!

Přeptej se v servisu, zda alespon čistili sítko. Jakmile bude zanesené, nové turbo se odporoučí vždy. :(

Link to comment
Share on other sites

Počkej ta cena 16 222KČ + DPH + práce je z nějakého malého servisu? V době kdy se repasovaná turba výměnným způsobem pohybují do 10 tis. (bežné typy od cca 7mi)? A ještě to udělali špatně (nezalili střed olejem nebo něco podobného) ? Kam ten svět spěje...

Link to comment
Share on other sites

Koblih = ak to správne chápem, cenu 16 222 Kč + DPH + Práca mu ponúkli v autorizáku Peugeot.

S popisu dalej som vyčítal, že turbo kupoval v elite = tj pravdepodobne to nebolo opravovane v Peugeote, ale v nejakom neautorizovanom servise ...

Ak ti po 40 KM odišlo znova turbo, bud bol dodaný vadný diel, alebo máš naozaj upchaté sitko, nečítal si si tu rady o tom, aby si ho vyhodil a bez mazania ti odišlo znova ... Alebo teda ešte neodborná montáž, čo sa hádam nestalo ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...