Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

HDi vs benzín - pocity ze svezení


Guest ph56

Recommended Posts

jake je pocitově rozdíl v jízdě mezi 100Kw HDI a stejným benzíňákem?

pořád slyším takový ty řeči měl sis koupit naftu to je úplně jiný svezení... no nevím, reálná akcelerace z 0-100 pokud je stejná hodnota tak jakej rozdíl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi by bylo dobrý přiřadit o jakej model konkrétně by se mělo jednat... přeci jen třeba 100kW v benzínu a v HDI u 308čky nebo 607čky bude trošku rozdílný :D

je otázka jestli rozdíl ve svezení je to podstatný pro výběr auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu přesně popsat rozdíl u Partnera - benzín i HDi mají stejný objem 1,6 a papírově stejný výkon 66 kW.

Hdi do kopce nevadne. Při rozjezdu nemusíš dávat plyn, nechcípne. A při předjíždění, u benzínu podřazuješ prakticky vždy, u HDi jen někdy (když jsi pod polovinou otáček).

Ten pocit je jiný - benzín je, jako bys jel na něčem splašeném, vlajícím, ne moc silném, ale rozpustilém.

Hdi je že máš něco silné, mocné, co má sílu a nepovolí.

PS: jezdil jsem i s benzínovými třílitry, 605 a 406.

[upravil dne 20.8.2014 14:53 od P607Olda]

[upravil dne 20.8.2014 14:54 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je pro Tebe stejný bezníňák??? To je dost rozdíl, protože 1,4 s turbem 100kw, nebo 2.0 atmosféra 100kw a nebo starej 6ti/8mi válec o stejným výkonu budou mít všechny úplně jinej projev... V zásadě jde jednoduše o to, že při podobným objemu i výkonu je nafta většinou přeplňovaná a benzín v atmosféře, nafta bude mít větší krouťák, ale v měnším spektru otáček, tnz. že se pocit toho, jak Tě \"tlačí\" do sedačky bude od nízkých výraznější, ale dříve povadne, oproti tomu atmosférické motory mají většinou max výkonu i krouťáku posazený do vyšších otáček, tnz. že táhne plynule, méně výrazně z nízkých otáček, ale v širším spektru, v lepších případech zátah s rostoucími otáčkami graduje. Jednoduše, není nad svezení s autem s dobrým atmosférickým benzínem, ale zátah nafty tzv. \"vodspoda\" má tay své kouzlo:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Domnívám se, že jde o Peugeot 307 a dvoulitrové motory 100 kW. :myslim

Tedy nafta je samozřejmě s turbem a benzín atmosféra.

Bohužel já jsem ani jedním s tímto vozů/motorů nejel, nemohu posoudit.

[upravil dne 20/8/14 14:57 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta bude RHR, 16V, šestikvalt, 100 kW, 320 Nm.

Benzin se dělal ale i ve variantě 100 kW, kod nevím a poté i 103 kW, což máš ty. Podrobnosti nevím, já jsem ropák. :D

PS: Chceš-li porovnat s tím, co máš, v nějakém bazaru se svez s naftou a uvidíš :papa

[upravil dne 20/8/14 15:08 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem tedy pokud se jedná o 307mu v obou verzích jak 100kW nafta tak 100kW benál

Nafta - 6ti kvalt. takový dost těžký kočár, předjíždění je opravdu reálné ale pro mě dost o nervy.

Benzín - 5ti kvalt s hodně špatným zpřevodováním, za to docela svižné svezení ale zase jsem z něj měl takový nestabilní dojem, výkonově oproti naftě, kde to je na každý kvalt více méně stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výkon výkon výkon, každej řeší výkon. Když už si lidi uvědomí, že to co vás žene dopředu, je krouťák? Výkon je jednoduše řečeno maximálka, krouťák je zrychlení.

Porovnej papírový hodnoty krouťáku a tím dostaneš odpověď na to, co pocitově líp jede.

Jinak je to přesně jak píše P607Olda - diesel do kopce nevadne, při předjíždění nemusíš podřadit - protože nafta má krouťák. Pokud je Ti ale 18 let, chceš si zařádit a motor budeš držet pod krkem, tak je lepší benzín, protože v nejvyšších otáčkách ti benzín dá vše co má, diesel nahoře už umře.

Měl jsem rok Coupe 2.2 HDI a teď 3,0 benzín - prvních pár týdnů jsem byl z 3,0 rozčarovanej, protože v rozsahu 1500 - 3000 ot. ten diesel jel víc, ovšem nad 3000 ot. se karta obrací a pak zas jede ten benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že spousta lidí si myslí, že má kola hned za setrvačníkem:D

:D trefné

K čemu je mi velkej krouťák když ho mám v omezeným rozsahu otáček

Reálná situace, újezd ve městě z křižovatky:

http://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-octavia-iii-rs-konecne-zname-i-hmotnost-ci-prevody/

Benzíňák to roztáhne na jedničku bez řazení na 60km v hodině,

naftovej chrochta musí řadit a ztratí cennou vteřinu... a další dvě při rozjezdu s hrabačkou :)

Benzíňák mu mezitím ujede :D

[upravil dne 22/8/14 13:05 od ph56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď nevím co je sarkasmus a co ne :)

EDIT: aha, 2x HDi v podpisu...

Tak ok, už rozumím.

Snažíš se mi vysvětlit, že ta nafta je prostě větší sporťák protože to jede stylem nic-všechno-nic :)

Neposkakuje to jen v zatáčkách ale ještě dopředu :D

[upravil dne 22/8/14 13:29 od ph56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsi nevybral ten správný příklad. Není vůbec zvykem aby benzín a diesel měly stejný stálý převod a navíc ještě stejný převod na 1. a 2. stupni.

Když se na to podíváš podrobně tak navíc má ta RS nějakou redukci či co, protože pro 5 a 6. stupeň mění stálý převod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u toho benzínu je vidět že jsou dva různý stály převody, jeden pro 1-4 a druhej pro 5-6.

Že udělali u nafty stejný zpřevodování jako u benzínu? Klasický honění spotřeby a emisí? A jo jasně, pak se zdá že ta nafta hrozně jede, to chápu...

Respektive ona i jede, ale že zas musím častějc mastit fofrklacek má podle mě za následek že to stejně bude proti benzínu (se kterým teda umí člověk jezdit, ne že se to snaží tahat od 1500 jako někteří experti) šul nul...

[upravil dne 22/8/14 13:37 od ph56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštní, že jsi v tomto vlákně položil otázku, zda benzín, nebo naftu, když o odpovědi máš jasno. Tedy aspoň teď, když jsi přečetl uvedený citát. Odpovědi z tohoto vlákna tě zřejmě nepřesvědčily.

Je otázka, co je důležité, zda rychle odjet z křižovatky. Jak tak jezdím po silnicích, došel jsem k závěru, že silné auto je spíš na ostudu: svého řidiče vyprovokuje k ryché jízdě, předjíždění, ačkoli pak musí prudce brzdit. Takže potom řidič rychlého auta se chová jako ... - po předjetí vybržďuje, protože si neuvědomil, že odbočuje atd. Každý den bych sem mohl dát minimálně dvě videa.

Svez se dieslem na dovolenou, případně každodenní služební ježdění. Tam je rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesněji moje otázka byla myšlaná jako spíš takový zapochybování \"co na těch naftách lidi maj\"...

Pamatuju když jsem s CC přijel prvně do pežotu u nás v Lbc a technik na mně \"a co máte benzín?\" \"měl jste si koupit naftu, to je úplně jiný svezení\".. kulil jsem na něj oči jestli to myslí vážně a on to fakt myslel :) Nevím asi nikdy neprotáhnul benzíňáku pořádně dutiny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...