Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pri štarte biely dym


jozefvorisek

Recommended Posts

Čaute,

zhrniem to do pár slov:

Akonáhle naštatujem (307, 1.6 Hdi, slabšia verzia bez FAP, 202.000 km) vyvalí sa z výfuku biely dym ako keby bolo vonku -50 stupňov, pritom je leto.

Keď sa auto rozbehne tak to dymiť úplne prestane a so zohriatym motorom nedymí ani pri štarte. Čo sa týka hluku pri štarte k tomu ani nejdem nič písať... traktory na družstve štartujú civilizovanejšie.

Diagnostika hovorí že je všetko v poriadku, všetky štyri trysky boli pretesnené ale neboli ešte menené, takže to bude pravdepodobne tým... každopádne chcel by som vedieť vaše rady, typy, hlavne ak sa vám to stáva.

Vďaka.

[upravil dne 18/8/14 15:36 od jozefvorisek]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Presne toto robí aj na mojej 307 1.6 HDi, mám 184 tis km. Do nafty pridávam dlhodobo VIF.  Na diagnostike som pozeral aj korekčné dávky vstrekovačov- boli v poriadku. Neviem si s tým rady. Robí to vždy , keď je motor studený. Je jedno, či je vonku 20 alebo -10 stupňov. Vystrelí biely dym, ktorý má štipľavý zápach nespálenej nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jenom domněnka, ale co kdyby?

Kdo byl na vojně možná si vzpomene jak se dělalo tzv. zadýmování. Jen zjednodušeně - do výfukového potrubí se vstřikovala nafta a výsledek byl hustý bílý dým a smrad byl jak tady píše "beargrylls55" nespálená nafta.

Pro Šaldu = nedokonalé spalování = část směsi utíká do výfuku, nebo některý válec vynechává než se motor ohřeje. Expicitně platí i pro ostatní. Příčina: Např. nižší tlak ve válcích, ale je to jen domněnka, skutečnost může být zcela jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes trochu vonku mrzlo a všimol som si jednu vec. Keď štartujem za mrazu tak motor nevynecháva. Keď je vonku teplejšie a motor je studený je to horšie a samozrejme aj viac bieleho dymu. Myslím, že žhaviče môžem vylúčiť. Opravte ma ak sa mýlim .

Upraveno uživatelem beargrylls55
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Když jde z výfuku bílý dým, tak tam dej ruku a zjisti zda je to kondenzát - tedy voda nebo budeš mít ruku mastnou a pak je to nespálená směs.

2. nech si změřit tlaky ve válcích - to co popisuješ by ukazovalo na netěsnost výfukového ventilu a to by mohlo skončit podpálením ventilu a GO nebo výměnou motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém mi pretrváva už skoro rok. Prikladám screenshot z diagnostiky . http://s16.postimg.org/ockjsv1v9/1_6_hdi.jpg , korekcie vstrekovačov na voľnobehu, na grafe je vidno výkyvy pri rôznych otáčkach motora.

Skúšané pri zohriatom motore.

Upraveno uživatelem beargrylls55
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 2 roky později...

Ahojte..zacalo mi robit to iste. Hlavne teraz ked je teplo, motor ako keby isiel nie na tri ale dva valce  a z vyfuku biely dym, ktory po chvilke prestane a tak isto po niekolkych minutach prestane aj kolisanie otacok. Bolo to tymi vstrekovacmi ale to bolo este niecim inym..? dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...