Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

206 cc mikrospínač v kufru - čím nahradit? "Vyřešeno + schema a návod"


razor

Recommended Posts

Ahoj, mám 206cc MUX a chtěl bych se zeptat, čím můžu nahradit mikrospínač (čidlo) které signalizuje dovření střechy. Upadl mi z něj ten plíšek, co spíná mikrospínač a nejde tam nasadit zpět - ta umělá hmota už je rozpadlá.

Když ten mikrospínač odpojím a v konektoru proklemuju kontakty abych simuloval sepnutý mikrospínač, tak přestane střecha fungovat uplně (ani nepípnou háky, když je odjistím). Z toho usuzuji, že mikrospínač má při sepnutí určitý odpor a nějaká jednotka pozná, že je to natvrdo \"zkratované\" a že to není to tlačítko.

Zajímá mě tedy čím ten spínač nahrdit. Například v GME.cz mají spínačů mraky a tak nevím jaký zvolit.

Přkládám obrázek - není to sice z 206cc ale je to velmi podobný spínač.

Díky za odpověď. :super

post-16407-14109639479827_thumb.jpg

[upravil dne 22.8.2014 21:26 od razor]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jsem to vyndal z auta a je to jen spínač (dva kabílky) a sepnout ho musím samozřejmě v urřitou dobu, to je taky jasný.

Střecha je teď nahoře a to tlačítko by mělo být v tuto chvíly sepnutý. Když to teď proklemuju, tak se nic neděje. Ani nepípne odjištění těch háků. Když tam zapojím tlačítko a sepnu ho (lepící páskou), tak to jede.. Pak ho musím zase v určitou chvíly rozepnout a dovře se víko kufru.

Ale proklemování nefunguje. Jak je to možný?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, našel jsem původ problému..

Ten mikrospínač je \"kouzelnej\" a auto pozná jestli je zapojenej, nebo ne... Když místo něj zapojím jiný spínač, tak auto ví že tam je jiný a nic nefunguje.

Když jsem ten původní mikrospínač rozdělal, tak jsem zjistil, že to prostě není jen tak tlačítko ON\\OFF ale obě pozice jsou ON.. Podle mě v jedné poloze přes mikrospínač prochází jen např. 5V a při stisknutém prochází 12V nebo něco takového, každopádně v obouch polohách něco prochází a stisknutím se to změní.

Dali jsme s kámošem auta k sobě a když jsme přes dráty propojili jeho mikrospínač s mým autem, najednou vše funguje.

Mikrospínač pro roletku v kufru už je ale klasický ON\\OFF. Takže ten jsem opravil, ale musím teď sehnat ten ve střeše..

post-16407-14109639404528_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemáš prostě jen obrácenej spínač? nevím jak je origo, ale třeba máš původní v klidu sepnutej a ten novej naopak rozepnutej.. a pak ti to nejde, když je to obráceně...

Z praktického hlediska nelze, aby tam šlo 12 nebo 5V.. maximálně by musel v tom spínači být odpor.. ale ten by se opět nechal změřit jakej je při zmačknutém/nezmačknutém spínači... ;) ale spíše se zaměř na to co jsem psal na začátku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemáš prostě jen obrácenej spínač? nevím jak je origo, ale třeba máš původní v klidu sepnutej a ten novej naopak rozepnutej.. a pak ti to nejde, když je to obráceně...

Z praktického hlediska nelze, aby tam šlo 12 nebo 5V.. maximálně by musel v tom spínači být odpor.. ale ten by se opět nechal změřit jakej je při zmačknutém/nezmačknutém spínači... ;) ale spíše se zaměř na to co jsem psal na začátku :)

Určitě to tak není... Zkoušel jsem to celý den.. Když jsem ten spínač propískával tak je v obou polohách sepnutý.. Je tu i varianta s tím odporem.

Ale pokud tam zapojím jiný spínač(kasický ON\\OFF), tak to nefunguje..Celý systém se přeruší - nepípne ani odjištění háků.

Třeba spínač pro zástěrku v kufru už je normální klasický ON\\OFF .. Ale tenhle ne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem rozebral to původní tlačítko a sundal jsem z něj všechno co šlo a oběvil se malinký tišťák s odpůrkem, takže to pouze zapojím mezi nový spínač a původní konektor a mělo by to fungovat.. :D

Dám pak zase vědět a nafotím to.. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořádně změř ohmmetrem, co to má dělat a pak nahraď.

Kdysi, v neMUX, se používaly \"odporové sítě\" pro několik spínačů paralelně (nebo seriově), na stejné dvojici drátů. Podle zařazeného odporu řídící jednotka rozeznala, o co jde. Tím veselejší bylo, luštit to - např. zatažená ruční brzda hlásila málo kapaliny, anebo mně se přelaďovalo rádio při přidání hlasitosti:mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...