Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Třetí reklamace


MasterBlaster

Recommended Posts

Dobrý den všem, omlouvám se za dlouhý článek, ale rád bych se s vámi poradil jak postupovat při již třetí reklamaci P308SW. Jedná se o 1.6HDi 68kW.

Auto jsem zakoupil dne 9.9.2013 a po najetí cirka 4000km se při chladném počasí a s teplotami motoru 70-90° projevovalo jakoby zakuckávání, které trvalo chvíli cca 2-3s a po zahřátí na 90° se už neobjevilo, stejně jak měl tady na fóru problémy Maco. Toto bylo řešeno reklamací dne 27.1.2014, kdy se to stalo i technikovi při zkušební jízdě, přehráním nového SW a nějakým překalibrováním. Technik mi říkal, abych auto trochu víc proháněl a od té doby se tato závada již nevyskytla - je pravda, že venkovní teplota už nebyla taková, jak v době, kdy se tato závada vyskytovala.

Bohužel, aby toho nebylo málo, minulý měsíc 31.7.2014 a cca 15000km se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru s nápisem Engine fault: Repair needed, tak jsem opět navštívil servis Peugeotu. Auto bylo připojeno na diagnostiku a technik mi říkal, že byl nějaký problém s turbem, cituji \"že tam byl jiný tlak než byl předpokládán a že se jedná o přechodnou závadu, takže vymaže záznam, s tím, že se vše ukládá a nahraje nový SW (ten nakonec nahrán nebyl, protože mám nejnovější) a vzhledem k tomu, že za měsíc mám mít roční prohlídku, tak mám jezdit a v případě opakování závady, bude při garančce provedena výměna turba\".

Co čert nechtěl 15.8.2014 se mi při cestě z práce závada objevila znovu, opět svítí oranžová kontrolka motoru s nápisem Engine fault: Repair needed.

Zítra pojedu do Peugeotu a tak bych se s vás zeptal na radu, co byste mi doporučili, jak postupovat při třetí reklamaci. Protože jsem auto kupoval loni, vztahuje se na mě starý Občanský zákoník, a při 3 reklamaci stejného problému je možno odstoupit od smlouvy, ale dle mého mínění se o stejný problém nejedná, ačkoli se všechny závady týkali motoru.

Auto mi vyhovuje, jsme s ním kromě výše uvedených závad naprosto spokojeni, ale nerad bych něco propásl a kdyby nebylo zbytí, asi bych se snažil od smlouvy odstoupit. Ještě jsem přemýšlel o případném doplacení prodloužení záruční doby na 3 roky. Můžete mi napovědět, co byste na mém místě dělali vy?

Děkuji všem, co to dočetli až sem a případně něco poradí. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No obávám se, že spíš bude záležet na prodejci. Podle toho co píšeš byla 1. závada jiná než druhá (pomíjím co je opravdu realita) a tu třetí ještě nevíš. Takže to s nějakým odstoupením od smlouvy nevidím reálně (pokud samozřejmě nebude prodejce vstřícný).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je tu ještě jedna věc, která souvisí s NOZ - zde se totiž žádné lhůty neuvádí. Má se však za to, že se bude případný spor posuzovat podle zvyklosí (3 stejné nebo 4 různé) nicméně údajně už existuje judikatura, která to upravuje jinak. Ale jelikož manželka vytuhla tak to ověřím až zítra :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno dve veci... prva je ta ze to cukanie robi regeneracia FAP. kedze som to nevedel ze preco to cuka... zacinalo to na cca 72 stupnoch po ohriati motora,

isli sme do servisu kde velky prd zistili, ale o dva dni zacala kontrolka Engine Fault... medzicasom som uz vedel ze islo o regeneraciu...

nasraty som nabehol do servisu, lebo niekto s tym robil co nemal... po 3 navsteve, kedze len latali a hadali, nic nevedeli...

potom ked bolo moc zle, nam vymenili ovladanie EGR a autobateriu povodnu za 900A... po tejto \"oprave\" vsetko ok uz dva roky...

prebehni to nech to zregeneruje, chod konstantnou rychlostou po dialnici, cukanie si nevsimaj, nam to cukalo tak sialene ze ani akcelerovat neslo... nechaj ho na tempomate ist minimalne 90km/h...

[upravil dne 17/8/14 23:04 od Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vezmu popořadě:

P607Olda: Koupeno to bylo v Olomouci, na nic si jinak nemohu stěžovat, všechno probíhalo k naprosté spokojenosti (přístup, ochota, ...). Jinak jsem se díval, že prodloužení záruky o rok vyjde cca na 4500 a o dva na 8300, což za ten klid není tak mnoho. Jak jsem již psal, mám na rozhodnutí ještě půl roku.

LovisML308: JJ, díval jsem se do OZ a počkám co mi řekne technik.

koblih69: Taky jsem našel na stránkách DTESTu, cituji: \"Při opakovaných vadách (3 stejné nebo 4 různé) nebo větším množství vad najednou během záruky na jedné věci, je možné požadovat výměnu součásti, výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy.\" Ale pokud zjistíš nějaké novinky od manželky budu jenom rád.

Marcel00: Cukání jsme s Maco82 řešili v tomto vlákně: Jinak, já dojíždím do práce 25km po dálnici, každý den tam a zpět, sice nevím, jak dlouho trvá regenerace, ale myslím si, že během těch 10-15 minut by měla proběhnout. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to s regenerací nemá nic společného, hned vysvětlím: Pokud vím, tak regenerace probíhá při vysoké teplotě ve FAP, a tak mě zaráží, proč začíná, když teplota je těsně nad 70°? Nevím, možná se mýlím, ale pokud si vzpomínám, tak technik říkal, že v té době co mi to dělalo existoval nějaký nový SW, který řešil právě cukání při ustálené rychlosti. Nevím, budu muset počkat na zimu, snad i teploty budou pod nulou a pak uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tieto nove regeneracie bezia uz od 72 st. je to proste tak. to ze ma motor 72st, neznamena ze fap regeneracia nevie prebehnut a fap nema viac. kludne aj tych 700-800st bez problemov... ;)

ver mi, presli sme si tymto celym a zazivali podobne. ;)

ja som na ziadnej garancke nebol, predlzenu zaruku som neriesil, servis (oleje, filtre + pripadny dalsi spotrebak) si robim sam ;)

tym ta samozrejme nepresviedcam ani neodhovaram..., ja len ako som sa k veci postavil ja :papa

[upravil dne 18/8/14 00:52 od Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, původně jsem se také domníval, že na cukání motoru má vliv regenerace, ale příčina byla v zanesení dříků vyfukových ventilů při jízdě v chladném počasí s nízkým zatížením motoru (řešení - vypálit saze)... po dodělání signalizace reg. FAPu můžu říct, že při regeneraci není žádné cukání, pouze zátah motoru je mdlejší a má hrubší zvuk...

MasterBlaster: jn je to tak, že 3x stejná závada nebo 4x různé, ale musíš mít reklamační protokoly kde je uveden popis závady, uznání servisu, že se jednalo o závadu a způsob vyřízení problému... pak ještě existuje rozpor s kupní smlouvou, který lze uplatnit 6měsíců od koupě a to bys mohl požadovat výměnu auta už při první závadě (takto se mi podařilo vyměnit zahradní traktor s vadou motoru za nový kus)... ale to už je jedno, protože máš auto delší dobu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marcel00: Jak píše Maco82, mi to taky nesedí, že by to bylo tou regenerací FAP, protože to bylo jen v chladném počasí a dělalo to ráno i odpoledne, třeba 3 dny za sebou a to myslím, že regenerace takto neprobíhá.

Maco82: Reklamační protokol mám zatím pouze 1 a to z doby, kdy se řešilo to cukání. Jak jsem byl minulý měsíc s tou chybou motoru, tak jsem žádný nedostal, ale technik mě ubezpečoval, že se nemusím bát, že všechny závady se ukládají na centrále, tak teď nevím. Uvidím co bude dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže se vracím z Peugeotu, závada byla stejná jako minule - problém s turbem a zítra mi budou měnit nějaký elektromagnetický ventil, který ovládá turbo. Pokud to nepomůže, přijde na řadu turbo.

Jinak, co se týká reklamačního protokolu z minulého měsíce, tak ten nemají. V diagnostice je o ní záznam, ale technik zřejmě nezapsal reklamaci. Takže se změnil název témata z Třetí reklamace na Druhou reklamaci a zřejmě mi nezbude nic jiného, než si do půl roku pro jistotu dokoupit prodloužení záruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec... No já měl asi 6 reklamací a nějak jsem odstoupení ani neřešil... Když budou chtít tak tě stejně utáhnou na vařený špagetě, takže... Holt máš Alexe, no :-)

Když to srovnám, měl jsem fabku, super kára, žádný závady... Ale když jsem pak do ní skočil po půl roce v 308, tak mi fabka přišla jak krtkovo autíčko. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...