MasterBlaster Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Dobrý den všem, omlouvám se za dlouhý článek, ale rád bych se s vámi poradil jak postupovat při již třetí reklamaci P308SW. Jedná se o 1.6HDi 68kW. Auto jsem zakoupil dne 9.9.2013 a po najetí cirka 4000km se při chladném počasí a s teplotami motoru 70-90° projevovalo jakoby zakuckávání, které trvalo chvíli cca 2-3s a po zahřátí na 90° se už neobjevilo, stejně jak měl tady na fóru problémy Maco. Toto bylo řešeno reklamací dne 27.1.2014, kdy se to stalo i technikovi při zkušební jízdě, přehráním nového SW a nějakým překalibrováním. Technik mi říkal, abych auto trochu víc proháněl a od té doby se tato závada již nevyskytla - je pravda, že venkovní teplota už nebyla taková, jak v době, kdy se tato závada vyskytovala. Bohužel, aby toho nebylo málo, minulý měsíc 31.7.2014 a cca 15000km se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru s nápisem Engine fault: Repair needed, tak jsem opět navštívil servis Peugeotu. Auto bylo připojeno na diagnostiku a technik mi říkal, že byl nějaký problém s turbem, cituji \"že tam byl jiný tlak než byl předpokládán a že se jedná o přechodnou závadu, takže vymaže záznam, s tím, že se vše ukládá a nahraje nový SW (ten nakonec nahrán nebyl, protože mám nejnovější) a vzhledem k tomu, že za měsíc mám mít roční prohlídku, tak mám jezdit a v případě opakování závady, bude při garančce provedena výměna turba\". Co čert nechtěl 15.8.2014 se mi při cestě z práce závada objevila znovu, opět svítí oranžová kontrolka motoru s nápisem Engine fault: Repair needed. Zítra pojedu do Peugeotu a tak bych se s vás zeptal na radu, co byste mi doporučili, jak postupovat při třetí reklamaci. Protože jsem auto kupoval loni, vztahuje se na mě starý Občanský zákoník, a při 3 reklamaci stejného problému je možno odstoupit od smlouvy, ale dle mého mínění se o stejný problém nejedná, ačkoli se všechny závady týkali motoru. Auto mi vyhovuje, jsme s ním kromě výše uvedených závad naprosto spokojeni, ale nerad bych něco propásl a kdyby nebylo zbytí, asi bych se snažil od smlouvy odstoupit. Ještě jsem přemýšlel o případném doplacení prodloužení záruční doby na 3 roky. Můžete mi napovědět, co byste na mém místě dělali vy? Děkuji všem, co to dočetli až sem a případně něco poradí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 No obávám se, že spíš bude záležet na prodejci. Podle toho co píšeš byla 1. závada jiná než druhá (pomíjím co je opravdu realita) a tu třetí ještě nevíš. Takže to s nějakým odstoupením od smlouvy nevidím reálně (pokud samozřejmě nebude prodejce vstřícný). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 17. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Děkuji za bleskovou odpověď, já to taky tak vidím. Chtěl jsem si to jenom ověřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajdamek Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 ale záruku bych si radši přikoupil, ta neni nikdy k zahození. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 17. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Taky nad tím přemýšlím, i když prodejce mě od toho při prodeji odrazoval, s tím, že se to nevztahuje na všechno. Takže aby to pak neskončilo tak, že sice přikoupenou záruku budu mít, ale při opravě mi řeknou, že bohužel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Ahoj,záruku jdu prodlužovat za měsíc,musí se to udělat do 18 měsíců od koupi vozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 17. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Ahoj, zrovna se na to taky dívám, ale mám ještě půl roku čas: http://sluzby.peugeot.cz/media/deliacms/media/62/6267-586fb7.pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Který prodejce? Bludov, nebo Olomouc? Pak existuje ještě Bystřice n.P., zatím jsou na ně dobré reference. Záruku bych nedokupoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LovisML308 Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Pokud jde o ty závady, tak máš že zákona právo odstoupit od kupní smlouvy po 3x stejné závadě, nebo po 4 různých. Teď u té třetí bych nic neříkal a kdyby se objevila 4. tak se s nima dohodnout Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Ono je tu ještě jedna věc, která souvisí s NOZ - zde se totiž žádné lhůty neuvádí. Má se však za to, že se bude případný spor posuzovat podle zvyklosí (3 stejné nebo 4 různé) nicméně údajně už existuje judikatura, která to upravuje jinak. Ale jelikož manželka vytuhla tak to ověřím až zítra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel00 Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Mno dve veci... prva je ta ze to cukanie robi regeneracia FAP. kedze som to nevedel ze preco to cuka... zacinalo to na cca 72 stupnoch po ohriati motora, isli sme do servisu kde velky prd zistili, ale o dva dni zacala kontrolka Engine Fault... medzicasom som uz vedel ze islo o regeneraciu... nasraty som nabehol do servisu, lebo niekto s tym robil co nemal... po 3 navsteve, kedze len latali a hadali, nic nevedeli... potom ked bolo moc zle, nam vymenili ovladanie EGR a autobateriu povodnu za 900A... po tejto \"oprave\" vsetko ok uz dva roky... prebehni to nech to zregeneruje, chod konstantnou rychlostou po dialnici, cukanie si nevsimaj, nam to cukalo tak sialene ze ani akcelerovat neslo... nechaj ho na tempomate ist minimalne 90km/h... [upravil dne 17/8/14 23:04 od Marcel00] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 17. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 Tak to vezmu popořadě: P607Olda: Koupeno to bylo v Olomouci, na nic si jinak nemohu stěžovat, všechno probíhalo k naprosté spokojenosti (přístup, ochota, ...). Jinak jsem se díval, že prodloužení záruky o rok vyjde cca na 4500 a o dva na 8300, což za ten klid není tak mnoho. Jak jsem již psal, mám na rozhodnutí ještě půl roku. LovisML308: JJ, díval jsem se do OZ a počkám co mi řekne technik. koblih69: Taky jsem našel na stránkách DTESTu, cituji: \"Při opakovaných vadách (3 stejné nebo 4 různé) nebo větším množství vad najednou během záruky na jedné věci, je možné požadovat výměnu součásti, výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy.\" Ale pokud zjistíš nějaké novinky od manželky budu jenom rád. Marcel00: Cukání jsme s Maco82 řešili v tomto vlákně: Jinak, já dojíždím do práce 25km po dálnici, každý den tam a zpět, sice nevím, jak dlouho trvá regenerace, ale myslím si, že během těch 10-15 minut by měla proběhnout. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to s regenerací nemá nic společného, hned vysvětlím: Pokud vím, tak regenerace probíhá při vysoké teplotě ve FAP, a tak mě zaráží, proč začíná, když teplota je těsně nad 70°? Nevím, možná se mýlím, ale pokud si vzpomínám, tak technik říkal, že v té době co mi to dělalo existoval nějaký nový SW, který řešil právě cukání při ustálené rychlosti. Nevím, budu muset počkat na zimu, snad i teploty budou pod nulou a pak uvidím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel00 Odesláno 17. srpen 2014 Sdílet Odesláno 17. srpen 2014 tieto nove regeneracie bezia uz od 72 st. je to proste tak. to ze ma motor 72st, neznamena ze fap regeneracia nevie prebehnut a fap nema viac. kludne aj tych 700-800st bez problemov... ver mi, presli sme si tymto celym a zazivali podobne. ja som na ziadnej garancke nebol, predlzenu zaruku som neriesil, servis (oleje, filtre + pripadny dalsi spotrebak) si robim sam tym ta samozrejme nepresviedcam ani neodhovaram..., ja len ako som sa k veci postavil ja [upravil dne 18/8/14 00:52 od Marcel00] Kubanec123 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maco82 Odesláno 18. srpen 2014 Sdílet Odesláno 18. srpen 2014 Ahoj, původně jsem se také domníval, že na cukání motoru má vliv regenerace, ale příčina byla v zanesení dříků vyfukových ventilů při jízdě v chladném počasí s nízkým zatížením motoru (řešení - vypálit saze)... po dodělání signalizace reg. FAPu můžu říct, že při regeneraci není žádné cukání, pouze zátah motoru je mdlejší a má hrubší zvuk... MasterBlaster: jn je to tak, že 3x stejná závada nebo 4x různé, ale musíš mít reklamační protokoly kde je uveden popis závady, uznání servisu, že se jednalo o závadu a způsob vyřízení problému... pak ještě existuje rozpor s kupní smlouvou, který lze uplatnit 6měsíců od koupě a to bys mohl požadovat výměnu auta už při první závadě (takto se mi podařilo vyměnit zahradní traktor s vadou motoru za nový kus)... ale to už je jedno, protože máš auto delší dobu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 18. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2014 Marcel00: Jak píše Maco82, mi to taky nesedí, že by to bylo tou regenerací FAP, protože to bylo jen v chladném počasí a dělalo to ráno i odpoledne, třeba 3 dny za sebou a to myslím, že regenerace takto neprobíhá. Maco82: Reklamační protokol mám zatím pouze 1 a to z doby, kdy se řešilo to cukání. Jak jsem byl minulý měsíc s tou chybou motoru, tak jsem žádný nedostal, ale technik mě ubezpečoval, že se nemusím bát, že všechny závady se ukládají na centrále, tak teď nevím. Uvidím co bude dnes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LovisML308 Odesláno 18. srpen 2014 Sdílet Odesláno 18. srpen 2014 Zkusit se zeptat, jestli ti ten protokol z 2. návštěvy dají, pro jistotu, aby se to někde v centrále neztratilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MasterBlaster Odesláno 18. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2014 Takže se vracím z Peugeotu, závada byla stejná jako minule - problém s turbem a zítra mi budou měnit nějaký elektromagnetický ventil, který ovládá turbo. Pokud to nepomůže, přijde na řadu turbo. Jinak, co se týká reklamačního protokolu z minulého měsíce, tak ten nemají. V diagnostice je o ní záznam, ale technik zřejmě nezapsal reklamaci. Takže se změnil název témata z Třetí reklamace na Druhou reklamaci a zřejmě mi nezbude nic jiného, než si do půl roku pro jistotu dokoupit prodloužení záruky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misak barva Odesláno 21. srpen 2014 Sdílet Odesláno 21. srpen 2014 Zdarec... No já měl asi 6 reklamací a nějak jsem odstoupení ani neřešil... Když budou chtít tak tě stejně utáhnou na vařený špagetě, takže... Holt máš Alexe, no :-) Když to srovnám, měl jsem fabku, super kára, žádný závady... Ale když jsem pak do ní skočil po půl roce v 308, tak mi fabka přišla jak krtkovo autíčko. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajson Odesláno 27. srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. srpen 2014 Ten poct znám (P308 -> Fabia), hlavně pak ten výhled jako z tanku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.