Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Značky pro nastavení světlé výšky po výměně prahů


hugo.v.r.

Recommended Posts

Nechal jsem měnit prahy včetně jejich vnitřní výztuhy a kdoví, jak to před přivařením usadili.

Teď budu potřebovat udělat geometrii.

Otázka zní: jak moc přesně musí být dodržená předepsaná snížená světlá výška při seřizování geošky a jak moc nastavenou geometrii ovlivní případný rozdíl výšek vlevo a vpravo ? Řekněme, že půjde o maximálně centimetr plus mínus.

Nebo jinak řečeno: jak je nastavení geometrie citlivé na přesnost dodržení předepsané světlé výšky, zejména při nastavování zadní sbíhavosti ?

[upravil dne 16/8/14 10:47 od hugo.v.r.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citlivé to je, tak plus minus centimetr. Pokud jsou prahy jinak, tak ještě můžeš vykonat měření na jiném kuse 406, kdy na rovné ploše změříš např. výšku zadního nadkolí a zároveň výšku měřicího bodu. A pak totéž na svém a poznamenáš si, že např. u tvého je měřicí bod o 1 cm výš, než by měl být a při geometrii s tím počítáš.

Selsky bych to viděl jinak: Auto ani nezatěžuj, a na geometrii tam nastav polovinu předepsané hodnoty, tzn. asi 1 mm k sobě na každé straně. A pak po 1000 km zkontroluj, na povrchu běhounu je to vidět, když zastavíš po rovné jízdě, který okraj se \"tře\", anebo zda je to OK.

Můžete mít jiné názory, ze mně už mluví zoufalství, kolikrát jsem to nechal nastavovat se střídavými úspěchy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 1300 do značkového: počítej s tím, že si nebudou lámat hlavu s jinou polohou prahů. Nastaví ti geometrii přesně podle pracovního předpisu, tzn. auto sníží na hodnotu podle tabulek, měřeno na měrném bodu prahu. Tak mají předepsáno, kdyby to udělali jinak, tak by mohli být trestáni.:(

A že ty máš jiné prahy, to je tvůj problém. Oni mají svůj přesný postup. Takže se potom nediv, že vědomě vyhodíš 1300 a budeš to mít špatně, a ještě to víš předem.

[upravil dne 16.8.2014 15:02 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měním tyčky.

Stejně mám sám na sebe podezření, že to dopadne jako se všema mýma autama: rovnej dvorek, měřidlo z trubek s přivařeným kusem šuplery a holt k tomu přibude ještě to zatížení auta.

Jezdím 95% se stejnou zátěží v autě, takže si představuju, že to nastavím při jmenovitým zatížení, který vozím, na hodnotu uprostřed tolerance a budu spolíhat, že to dopadne dobře. Nakonec je to vlastně ten postup, jakž radíš a je levnější o 1300 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlím takhle: jak to tam dole cvičí při propružení, tak největší sbíhavost to dělá při vyvěšených kolech a jak auto leze dolů, vodorovný tyčky se jakoby pokládají víc a víc \"na vodorovno\" a sbíhavost se s propružením zmenšuje. Takže při zatížení nebo propružení se sbíhavost působením těch tyček zmenší a naopak při odlehčení se zvětší. Představuju si to správně ?

[upravil dne 16/8/14 15:26 od hugo.v.r.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měření pomocí rámu a šuplery je přesností dostačující. Jde jen o to, abys trefil symetricky. Byla tady zmínka o dlouhých tyčích, přiložených zvenku, abys dodržel symetrii. Nakonec - kdybys to udělal nesymetricky, tak ti bude táhnout do strany. (Pro táhnutí do strany existuje i jiná příčina, a to nestejně sjetá kola na předu. Ale to sem nepatří.)

O sbíhavosti během propérování mám opačnou představu: že kola při zatížení jdou víc k sobě, zatímco při odlehčení jdou rovnoběžně (nulová sbíhavost). Usuzuju tak proto, že sbíhavost má vlastně zajistit, aby za jízdy, když kola nepatrně brzdí, si pak sedla na nulovou (nebo nepatrnou) sbíhavost. A při zatíženém autě je i ten jízdní odpor větší, proto v klidu míří víc k sobě. A pak při jízdě půjdou opět s nulovou (nepatrnou).

A když nebudeš spokojen, tak s tím rámem to snadno poopravíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mezera ve dveřích je OK. Rozhodně jak říká P607Olda, neměl by tam být větší rozdíl než nějaký zlomky centimetru, a to myslím že nebude hrát roli (150mm předepsaný výšky ku 5 mm nepřesnosti by mohlo projít). Kdyby to bylo tak háklivý a každej centimetřík světlý výšky by hrál tak důležitou roli, tak by řidiči, co jezdí furt sami s prázdným autem, měnili gumy po půl roce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi učiním závěr: vzhledem k tomu, že jsem před časem měnil na přední nápravě (kompletní Phersony, tyčky, kulový klouby) a geošku nechal pak jen zkontrolovat na STK (tedy bez snižování), tak to přistavím so autorizáku. Nehledě k tomu, že navíc potřebuju doplnit tepelný štíty u předních kuláků, který mi odborníci z Auto-France tenkrát nenamontovali, a na to nemám ten správnej klíč. Howgh.

P.S.: těch 1300 je údajně za kompletní geo vpředu i vzadu.

[upravil dne 16/8/14 17:37 od hugo.v.r.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take me nejde do makovice jak na te lince kde projelo nekolik 100 aut dene delaji tu neuveritelne slozitou geometrii.

Na to musi byt nejaky manual a serizovat na nejakou hodnotu ktera je URCENA zkusebnou a pritom je jednoduse opakovatelna ve vyrobe ....

Nedokazu si predstavit ze na operaci mam 2min a budu stelovat svetlou \"vysku\" = hloupost.

Nehlede k realu je hodne servisu co \"steluje\" geometrii klasicky a nejake zatizeni a merici body jsou pro ne prave recenou novinkou.

Omlouvam se za myslenku mimo tema. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Lihous: kdykoli jdu na STK, tak mi změří vepředu geošku tím fíforcem s plexisklovou stupnicí, jakým mně měřili už Embéčka, a konstatujou \"no, je to jakž takž\" a přitom vidím že na jednom kole to ukazuje třeba +5mm a na druhým -3mm. A když pokaždý říkám že se to musí měřit snížený, tak na mně koukají jako že mluvim z hladu. A takováhle inštituce má moc mně třeba i zakázat s autem jezdit.

Koukal jsem na servisní dokumentaci a tam na to mají na zadní nápravu takový dlouhý šrouby s T hlavou, co se strčí do osy pružin a stáhnou pružiny, a na předek mají jakousi traverzu co se zaklesne do montážní jámy, popruhama přikurtuje k pření nápravnici, a předek se stáhne k jámě. To tedy v servisu - jak ve výrobě netuším, ale máš pravdu, těžko uvěřit, že by každičký auto půl hodiny štělovali na jámě. Ale možná jim křivdíme...

Škoda že tu nepromluví někdo, kdo dělá v autorizáku, aby vnesl jasno do našich garážnických bludů :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take me nejde do makovice jak na te lince kde projelo nekolik 100 aut dene delaji tu neuveritelne slozitou geometrii.

Na to musi byt nejaky manual a serizovat na nejakou hodnotu ktera je URCENA zkusebnou a pritom je jednoduse opakovatelna ve vyrobe ....

Nedokazu si predstavit ze na operaci mam 2min a budu stelovat svetlou \"vysku\" = hloupost.

Nehlede k realu je hodne servisu co \"steluje\" geometrii klasicky a nejake zatizeni a merici body jsou pro ne prave recenou novinkou.

Omlouvam se za myslenku mimo tema. :D

přidám offtopic: že by využívali čtyři macatý svačinářky, co přesedají z auta do auta a dole zatím černoušek bez přestávky šteluje tyčky ? :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadní náprava na 406tce je řiditelná. Logicky, tedy, čím je kolo zatíženější, tím je vykloněno více vpředu.

Tak nějak jsem si to původně představoval: kastle jde dolů, tyčka opisuje kružnici se středem ve svým ukotvení a vytlačuje těhlici ven z auta - jakoby se prodlužuje. Při brždění se kolo snaží vyvrátit dozadu a zvětšuje se rozbíhavost, a proto při odlehčení se sbíhavost musí zvětšovat.

Ale jsem z toho dajaký zmetěný, proto jsem tohle spustil, abych se poučil z jiných názorů.

Asi moc řešim a málo platim servisům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Na úplný závěr: sondoval jsem různý servisy, co nabízejí laserovou geometrii mimo jiné i na Peugeoty, a ptal se jestli a jak snižujou světlou výšku. Kupodivu na mně všude koukali jako bych chtěl koupit v zelenině televizi. Nejčastější odpověď byla, že geometrii seřizujou už leta a nikdo si zatím nestěžoval.

Nakonec jsem tedy nevydržel s nervem a vyrazil přeci jen do značkového servisu (IC West Plzeň) a musím konstatovat, že těch 13 stovek nelituju !

Měl jsem nakonec vepředu dost velkou sbíhavost (nesymetricky, víc na pravý straně), vzadu naopak nesymetrickou rozbíhavost.

Nový seřízení je okamžitě poznat na změně chování auta. Konečně když jedu rovně, nemusím furt \"řídit\" jako to bývá ve starším filmu.

Co tomu řeknou gumy, to poznáme časem, ale jestliže se doteď nějak viditelně nesjížděly, snad dá pánbůh a bude to i nadále tak.

Howgh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...