hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Nechal jsem měnit prahy včetně jejich vnitřní výztuhy a kdoví, jak to před přivařením usadili. Teď budu potřebovat udělat geometrii. Otázka zní: jak moc přesně musí být dodržená předepsaná snížená světlá výška při seřizování geošky a jak moc nastavenou geometrii ovlivní případný rozdíl výšek vlevo a vpravo ? Řekněme, že půjde o maximálně centimetr plus mínus. Nebo jinak řečeno: jak je nastavení geometrie citlivé na přesnost dodržení předepsané světlé výšky, zejména při nastavování zadní sbíhavosti ? [upravil dne 16/8/14 10:47 od hugo.v.r.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Citlivé to je, tak plus minus centimetr. Pokud jsou prahy jinak, tak ještě můžeš vykonat měření na jiném kuse 406, kdy na rovné ploše změříš např. výšku zadního nadkolí a zároveň výšku měřicího bodu. A pak totéž na svém a poznamenáš si, že např. u tvého je měřicí bod o 1 cm výš, než by měl být a při geometrii s tím počítáš. Selsky bych to viděl jinak: Auto ani nezatěžuj, a na geometrii tam nastav polovinu předepsané hodnoty, tzn. asi 1 mm k sobě na každé straně. A pak po 1000 km zkontroluj, na povrchu běhounu je to vidět, když zastavíš po rovné jízdě, který okraj se \"tře\", anebo zda je to OK. Můžete mít jiné názory, ze mně už mluví zoufalství, kolikrát jsem to nechal nastavovat se střídavými úspěchy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 anebo to za 1300 hodit do značkovýho, ať si lámou hlavu oni...i když si myslím, že i potom stejně budu muset úspěšnost tak jako tak ověřit na pneumatikách, jen budu o 1300 lehčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Za 1300 do značkového: počítej s tím, že si nebudou lámat hlavu s jinou polohou prahů. Nastaví ti geometrii přesně podle pracovního předpisu, tzn. auto sníží na hodnotu podle tabulek, měřeno na měrném bodu prahu. Tak mají předepsáno, kdyby to udělali jinak, tak by mohli být trestáni. A že ty máš jiné prahy, to je tvůj problém. Oni mají svůj přesný postup. Takže se potom nediv, že vědomě vyhodíš 1300 a budeš to mít špatně, a ještě to víš předem. [upravil dne 16.8.2014 15:02 od P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 A v čem je vlastně problém? měnil jsi vodorovné tyčky? Anebo ti sjíždí zadní gumy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 měním tyčky. Stejně mám sám na sebe podezření, že to dopadne jako se všema mýma autama: rovnej dvorek, měřidlo z trubek s přivařeným kusem šuplery a holt k tomu přibude ještě to zatížení auta. Jezdím 95% se stejnou zátěží v autě, takže si představuju, že to nastavím při jmenovitým zatížení, který vozím, na hodnotu uprostřed tolerance a budu spolíhat, že to dopadne dobře. Nakonec je to vlastně ten postup, jakž radíš a je levnější o 1300 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Přemýšlím takhle: jak to tam dole cvičí při propružení, tak největší sbíhavost to dělá při vyvěšených kolech a jak auto leze dolů, vodorovný tyčky se jakoby pokládají víc a víc \"na vodorovno\" a sbíhavost se s propružením zmenšuje. Takže při zatížení nebo propružení se sbíhavost působením těch tyček zmenší a naopak při odlehčení se zvětší. Představuju si to správně ? [upravil dne 16/8/14 15:26 od hugo.v.r.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mxmen Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 ty prahy tam snad ani jinak navařit nejdou a pokud ano tak ti nepůjdou zavírat dveře,nebo naopak bude mezera že ti tam vleze myš. Pokud to nedělal vyložený patlal tak to bude v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Měření pomocí rámu a šuplery je přesností dostačující. Jde jen o to, abys trefil symetricky. Byla tady zmínka o dlouhých tyčích, přiložených zvenku, abys dodržel symetrii. Nakonec - kdybys to udělal nesymetricky, tak ti bude táhnout do strany. (Pro táhnutí do strany existuje i jiná příčina, a to nestejně sjetá kola na předu. Ale to sem nepatří.) O sbíhavosti během propérování mám opačnou představu: že kola při zatížení jdou víc k sobě, zatímco při odlehčení jdou rovnoběžně (nulová sbíhavost). Usuzuju tak proto, že sbíhavost má vlastně zajistit, aby za jízdy, když kola nepatrně brzdí, si pak sedla na nulovou (nebo nepatrnou) sbíhavost. A při zatíženém autě je i ten jízdní odpor větší, proto v klidu míří víc k sobě. A pak při jízdě půjdou opět s nulovou (nepatrnou). A když nebudeš spokojen, tak s tím rámem to snadno poopravíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Mezera ve dveřích je OK. Rozhodně jak říká P607Olda, neměl by tam být větší rozdíl než nějaký zlomky centimetru, a to myslím že nebude hrát roli (150mm předepsaný výšky ku 5 mm nepřesnosti by mohlo projít). Kdyby to bylo tak háklivý a každej centimetřík světlý výšky by hrál tak důležitou roli, tak by řidiči, co jezdí furt sami s prázdným autem, měnili gumy po půl roce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 2 P607Olda: aha, tedy myslíš opačně? Já to musi ještě prošpekulovat. Jde o to zda štelovat s tendencí radši víc nebo radši míň. Protože absolutně přesně to sejně nenašteluje ani pánbů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Asi učiním závěr: vzhledem k tomu, že jsem před časem měnil na přední nápravě (kompletní Phersony, tyčky, kulový klouby) a geošku nechal pak jen zkontrolovat na STK (tedy bez snižování), tak to přistavím so autorizáku. Nehledě k tomu, že navíc potřebuju doplnit tepelný štíty u předních kuláků, který mi odborníci z Auto-France tenkrát nenamontovali, a na to nemám ten správnej klíč. Howgh. P.S.: těch 1300 je údajně za kompletní geo vpředu i vzadu. [upravil dne 16/8/14 17:37 od hugo.v.r.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lihous Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Take me nejde do makovice jak na te lince kde projelo nekolik 100 aut dene delaji tu neuveritelne slozitou geometrii. Na to musi byt nejaky manual a serizovat na nejakou hodnotu ktera je URCENA zkusebnou a pritom je jednoduse opakovatelna ve vyrobe .... Nedokazu si predstavit ze na operaci mam 2min a budu stelovat svetlou \"vysku\" = hloupost. Nehlede k realu je hodne servisu co \"steluje\" geometrii klasicky a nejake zatizeni a merici body jsou pro ne prave recenou novinkou. Omlouvam se za myslenku mimo tema. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 2 Lihous: kdykoli jdu na STK, tak mi změří vepředu geošku tím fíforcem s plexisklovou stupnicí, jakým mně měřili už Embéčka, a konstatujou \"no, je to jakž takž\" a přitom vidím že na jednom kole to ukazuje třeba +5mm a na druhým -3mm. A když pokaždý říkám že se to musí měřit snížený, tak na mně koukají jako že mluvim z hladu. A takováhle inštituce má moc mně třeba i zakázat s autem jezdit. Koukal jsem na servisní dokumentaci a tam na to mají na zadní nápravu takový dlouhý šrouby s T hlavou, co se strčí do osy pružin a stáhnou pružiny, a na předek mají jakousi traverzu co se zaklesne do montážní jámy, popruhama přikurtuje k pření nápravnici, a předek se stáhne k jámě. To tedy v servisu - jak ve výrobě netuším, ale máš pravdu, těžko uvěřit, že by každičký auto půl hodiny štělovali na jámě. Ale možná jim křivdíme... Škoda že tu nepromluví někdo, kdo dělá v autorizáku, aby vnesl jasno do našich garážnických bludů :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Take me nejde do makovice jak na te lince kde projelo nekolik 100 aut dene delaji tu neuveritelne slozitou geometrii. Na to musi byt nejaky manual a serizovat na nejakou hodnotu ktera je URCENA zkusebnou a pritom je jednoduse opakovatelna ve vyrobe .... Nedokazu si predstavit ze na operaci mam 2min a budu stelovat svetlou \"vysku\" = hloupost. Nehlede k realu je hodne servisu co \"steluje\" geometrii klasicky a nejake zatizeni a merici body jsou pro ne prave recenou novinkou. Omlouvam se za myslenku mimo tema. přidám offtopic: že by využívali čtyři macatý svačinářky, co přesedají z auta do auta a dole zatím černoušek bez přestávky šteluje tyčky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Zadní náprava na 406tce je řiditelná. Logicky, tedy, čím je kolo zatíženější, tím je vykloněno více vpředu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Zadní náprava na 406tce je řiditelná. Logicky, tedy, čím je kolo zatíženější, tím je vykloněno více vpředu. Tak nějak jsem si to původně představoval: kastle jde dolů, tyčka opisuje kružnici se středem ve svým ukotvení a vytlačuje těhlici ven z auta - jakoby se prodlužuje. Při brždění se kolo snaží vyvrátit dozadu a zvětšuje se rozbíhavost, a proto při odlehčení se sbíhavost musí zvětšovat. Ale jsem z toho dajaký zmetěný, proto jsem tohle spustil, abych se poučil z jiných názorů. Asi moc řešim a málo platim servisům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hugo.v.r. Odesláno 27. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 27. srpen 2014 Na úplný závěr: sondoval jsem různý servisy, co nabízejí laserovou geometrii mimo jiné i na Peugeoty, a ptal se jestli a jak snižujou světlou výšku. Kupodivu na mně všude koukali jako bych chtěl koupit v zelenině televizi. Nejčastější odpověď byla, že geometrii seřizujou už leta a nikdo si zatím nestěžoval. Nakonec jsem tedy nevydržel s nervem a vyrazil přeci jen do značkového servisu (IC West Plzeň) a musím konstatovat, že těch 13 stovek nelituju ! Měl jsem nakonec vepředu dost velkou sbíhavost (nesymetricky, víc na pravý straně), vzadu naopak nesymetrickou rozbíhavost. Nový seřízení je okamžitě poznat na změně chování auta. Konečně když jedu rovně, nemusím furt \"řídit\" jako to bývá ve starším filmu. Co tomu řeknou gumy, to poznáme časem, ale jestliže se doteď nějak viditelně nesjížděly, snad dá pánbůh a bude to i nadále tak. Howgh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lihous Odesláno 27. srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. srpen 2014 Tak to je zajimave a v podstate ze zivota z meho okoli je to podobne nejake stahovani na predepsanou \"vejsku\" V tom OG servise to stahoval nebo delal tak jak to prijelo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 27. srpen 2014 Sdílet Odesláno 27. srpen 2014 Mne to nestahovali nikdy a nikdy nebol problem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.