kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 Ahoj, poradíte? Klima byla naplněna před měsícem a šlo to OK. Na cestě minulý týden přestala chladit. Tam, kde ji plnili, zjistili, že je tam tlak, tedy není únik. Ve značkovém nyní není mechanik. Doma napíchnuto na diu - neukáže závadu. Máte někdo radu krom toho, že je nutné počkat na mechanika, až se uzdraví. Skončí to tam, ale rád bych zjistil předem, co tomu je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 doma napichnute na diag.....a vysledok.......? aky ukazuje tlak , ked sa zapne kompresor cez diag cvakne spojka.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 Právě kompresor se nezapne, necvakne to. Do kompresou vedou 2 svorkovnice. Blíže řemenice žlutá. Tam jsem měřil a nenaměřím žádné napětí v okamžiku, kdy by měl kompresor běžet. Při vypnutém motoru oba kontakty žluté svorkovnice ukazují proti + pólu aku těch cca 13 V. Černou jsem ještě neměřil. Jak se dá spustit \"nakrátko\" kompresor? Vytáhnout černou a dát tam 12 V? Kde jde na černé svorkovnici na 1 kontakt stále minus z aku? [upravil dne 15/8/14 15:32 od kutil1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 kompresor zapinam cez diag a pocuvam cvaknutie......teraz neviem ako to mas ti ...mas tam dva konektory po dvoch pinoch /kabloch/, alebo kazdy ma len jeden kablik... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 2 svorkovnice po 2 pinech. Do černého jde 12 V již při zapnutém zapalování i po nastartování. Do žlutého 12 V nejde, zdá se mi, že na obou pinech žluté je minus pól, po nastartování na žluté nenaměřím napětí. Popíšeš, jak zapínáš kompresor přes diagnostiku? [upravil dne 15/8/14 15:48 od kutil1] [upravil dne 15/8/14 15:48 od kutil1] [upravil dne 15/8/14 15:48 od kutil1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 bsi , test ovladacov , klimatizacia , alebo dako slengovo je to niekde pomenovane ako /stierace najdes ako viditelnost/ potom to otvoris a tam mas spustenie ano na 5 s [upravil dne 15/8/14 17:01 od vladosr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 teraz pozeram ten tvoj kompresor ...teba zaujima ten konektor co idu kable k remenici ....je tam cievka ktoru meras ohmetrom....druhy konektor mas na druhej strane pri hadiciach ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 Dík za návod, jak spustit kompresor přes diagnostiku. Určitě se mi u auta netočí kompresor - střed řemenice stojí. Ještě bych potřboval poradit toto: Když stojím proti autu, tak vlevo u chladiče je konektor od tlakového spínače. Tlak v klimě je, to je změřeno, kde se plní. Ale spínač mohl odejít a vypnul klimu (nebo jen přívod do elmag. ventilu kompresoru. V konektoru toho spínače jsou 3 piny. Jak propojit, abych tlakový spínač na chvíli vyřadil na zkoušku. Tedy jestli je vadný a vypnul klimu, jak obejdu? A pak - zase jsem zapomněl, jak se dostanu k el. schématům. Poradíte, jak se ke schématům dostat, nebo můžete poslat výřez el. schématu klimy (kompresor, relé, tlakový spínač? [upravil dne 15/8/14 16:13 od kutil1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 teraz pozeram ten tvoj kompresor ...teba zaujima ten konektor co idu kable k remenici ....je tam cievka ktoru meras ohmetrom....druhy konektor mas na druhej strane pri hadiciach ? Ano, žlutý konektor je u řemenice, 2 piny a ohmetrem nenaměřím nic. Pokud dám na voltmetr + z akumulátoru, tak naměřím napětí cca 13 V na obou pinech, tedy na obou pinech je - pól. Samozřejmě ty 2 piny proti sobě 0 V. Černá svorkovnice je u trubek z a do kompresuru - 2 piny, po zapnutém zapalování i nastartování ukáží 2 piny proti sobě cca 13 V, po vypnutí zapalování 0 V, do jednoho pinu vede - pól a při vypnutém zapalování naměřím proti + pólu aku těch cca 13 V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 neviem aky je tam tip , ale tlak snimac je dvojity , meria min tlak , cize unik a max tlak , ak je problem s expanznym ventilom... oba maju za ulohu vypnut kompresor cez rj ....tu by som nic neprepajal ...mozes pokazit cely system....aky tlak ti ukazuje diag....cvaka kompresor....? poistky ok ? rele by malo byt v mot. priestore v bsm...pri poistkach .... tak nas zaujima ten zlty konektor mal by si mat na nom daky odpor cca 5-10 ohmov , nie nulu to je skrat ....vyzera to , ze je potom cievka KO... [upravil dne 15/8/14 17:24 od vladosr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 vyzera to , ze je cievka prerusena a obidva vyvody su spojene do kostri ....ked ti to voci plusu ukazuje kostru....pomeraj to riadne .....lebo potom aj ohmetrom by ti malo ukazat bud nuli ako skrat , alebo cca 10 ohmov , daj si maly rozsah na meraku200 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 neviem aky je tam tip , ale tlak snimac je dvojity , meria min tlak , cize unik a max tlak , ak je problem s expanznym ventilom... oba maju za ulohu vypnut kompresor cez rj ....tu by som nic neprepajal ...mozes pokazit cely system....aky tlak ti ukazuje diag....cvaka kompresor....? poistky ok ? rele by malo byt v mot. priestore v bsm...pri poistkach .... tak nas zaujima ten zlty konektor mal by si mat na nom daky odpor cca 5-10 ohmov , nie nulu to je skrat ....vyzera to , ze je potom cievka KO... [upravil dne 15/8/14 17:24 od vladosr] Tak dík za info, že tlakový spínač vypne při vysokém i nízkém tlaku. Myslel jsem, že jen při nízkém. Co se týká tlaku přes diagnostiku, jak zjistím, popíšeš? Co se týká žlutého konektoru, tak jsem to napsal s tou nulou špatně. Já měl přepnutý ohmetr jen na zvukový signál, tedy pokud by byl zkrat, pískal by, jinak mlčí. Tedy jsem měl napsat, že mlčel, ale napsal jsem 0, správně bylo 1 Dostal jsem se do do servis boxu - tam jsem zaregistrován - tam kromě dílů v neplacené službě najdu i el. schéma? Auto má nyní syn a odjel, budu v měření pokračovat zítra,třeba budu mít další info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 15. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 vyzera to , ze je cievka prerusena a obidva vyvody su spojene do kostri ....ked ti to voci plusu ukazuje kostru....pomeraj to riadne .....lebo potom aj ohmetrom by ti malo ukazat bud nuli ako skrat , alebo cca 10 ohmov , daj si maly rozsah na meraku200 Díky, ten rozsah na akustické pískání i na zobrazení Ohmů na displeji je na 200. Tedy u toho žlutého konektoru u řemenice zítra budu měřit na obou pinech odpor proti - pólu na akumulátoru. Ještě jednou k tomu tlakovému spínači. První, co mne napadlo, tak, že je velký tlak, když to naplnili. Fakt si myslíš, že ani mžikově nezkoušet vyřadit tlakový spínač, aby byla jistota, že je buď vadný spínač, nebo nesprávný tlak? Co se týká tlaku v barech - to jde opravdu naměřit i na diagboxu, jak píšeš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 15. srpen 2014 Sdílet Odesláno 15. srpen 2014 ohmeter das len na pin-i zlteho konektoru....nikde inde , ci voci dacomu....LEN MEDZI SEBOU diag ti napise podla vybavy auta aj viac veci ako tlak.... mas aj SZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferinko2 Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Schéma v maile. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 ohmeter das len na pin-i zlteho konektoru....nikde inde , ci voci dacomu....LEN MEDZI SEBOU diag ti napise podla vybavy auta aj viac veci ako tlak.... mas aj SZ Tak dnes jsem měřil odpor mezi piny žlutého konektoru a není tam zkrat, naměřil jsem \"1\". Po nastartovaném motoru jsem nyní naměřil na pinech žlutého těch cca 14 V. Při testování členů přes diagnostiku elmag. spojka kompresoru necvakne. Při kontrole závad diagnostika nevykazuje žádnou závadu. Po nastartování motoru a zapnuté klimatizaci se sepne ventilátor sahary- ventilátor u chladiče. Vypadá to na to, že je vadná elmag. spojka?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 16. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 Nevíte někdo náhodou, jestli jde vymontovat cívka a spojka z kompresoru konkrétně u 407, pokud je kompresor na autě? Mají všechny 407 stejný kompresor? Pokud by se měnila, resp. nechala opravit cívka, vyžaduje demontáž té spojky nějaké spec. nářadí? Má někdo popis, jak na to? Pokud by byla vypuštěna náplň klimatizace, vyžaduje výměna komplet celého kompresoru nějaké spec nářadí, jde to v amatérských podmínkách? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vladosr Odesláno 16. srpen 2014 Sdílet Odesláno 16. srpen 2014 ak mas dobry vyber kliesti na segerky nevidim problem... [upravil dne 20/8/14 19:45 od vladosr] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 18. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2014 Díky všem za rady, cívka už je venku, u P 407 jde v pohodě vymontovat po demontáži kola a předního plastu z podběhu. Auto smontované a pojízdné bez cívky. Teď už jenom koupit novou a namontovat. Tu špatnou zkusím potom rozkuchat a opravit dle návodu: Petr_C viz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kutil1 Odesláno 20. srpen 2014 Autor Sdílet Odesláno 20. srpen 2014 Tak klima opravena a funguje. Tuto závadu doporučuji opravit svépomocí. Nejdříve jsem jednal se značkovým servisem (sklad Domanský) s dotazem na cenu cívky. Dostal jsem odpověď, že cívku nevedou, ale celou spojku za 12 384 Kč s DPH. Namítl jsem, že je to snad cena celého kompresoru, tak jsem dostal odpověď, že bohužel nikoliv, neboť komplet kompresor stojí 17931 Kč s DPH a po slevě na stáří 12 522 Kč, pokud bude opravovat klimu servis. Sehnal jsem přesně takovou cívku, která je jako vymontovaná na fotce a stála i s dopravou přes PPL 1 768,- Kč. Tedy za tyto peníze opraveno + práce. V pondělí demontáž cívky a složení auta do pojízdného stavu - 2,5 hodiny, dnes zase rozmontování a vložení nové cívky - necelá hodina. Nyní budu kuchat tu vymontovanou starou a zjišťovat, kde se přerušila a zda tam není ta pojistka, či dioda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.