Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zásuvka v kufru


artus500

Recommended Posts

Nanešťastie je to celkom isté že ju tam nemusíš mať, ja ju v brejku v základnej výbave tiež nemám a mal som to už aj rozobraté či tam nie je schovaný niekde konektor ale nie je. V niektorých autách stačí nájsť konektor pod plastami, vyvrtať otvor na zásuvku, pripojiť a je to, ale to je asi skôr prípad HB, vo verzii Break som to nenašiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 3 roky později...
V 2. 8. 2014 at 18:00, vladosr napsal:

ak ju tam mas , skus prehodit poistku....

mala by mat 3 kontakty ..stredny ide do zasuvky a ti si vyberies ci ju das hore , alebo dolu ....cize trvale napajanie , alebo po kluciku....

neviem ako to tam presne mas

Ahoj, tohle má i klasický Peugeot 307 rv 2001 benzín? Kde tu pojistku najdu? Mám dodělanou zásuvku v kufru, ale je napájená pořád. Dávám tam ledničku, ale vždy, když zastavíme, tak nesmím zapomenout ledničku vypojit, abych pak odjel :-) Respektive nestalo se mi ještě, že bych neodjel, ale pro jistotu. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina aut která mají zásuvku v kufru tak ta je " natvrdo"  ty zásuvky co jsou vepředu jsou " po klíčku" do některého roku výroby tam byla tahle popisovaná možnost zvolit si styl napájení polohou pojistky.  Tohle jsem měl v Berlingu vyřešené tak že jsem měl v kufru dodělanou zásuvku a napájel jsem jí od zadního světla takže tam proud šel jen když jsem svítil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je škoda. Já jsem právě už taky přemýšlel, že bych tam dal relé na zadní světlo, které sepne tu ledničku. Ale řešení s pojistkou se zdálo velice jednoduché :-D

Upraveno uživatelem brixtr
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nej reseni byt ne zadarmo jsou ruzne "hlidace" napeti vlozene mezi spotrebic a zasuvku.
Koupil jsem to za cca350Kc funguje to spolehlive jen jsou navic vice mene prekazejici kabely a samotna krabicka ....


Neco podobneho :

https://www.auto-jamar.cz/hlidac-napeti-waeco-coolpower-m50u-12v/

Upraveno uživatelem Lihous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zasuvka v kufru by měla mít někde v kabeláži zamotaný original přívod od Peugeotu- Break má zásuvku na levé straně dole u sededel (v kufru), SW má zásuvku na levé straně nahoře u sedadel- v plastu- kabeláž je stejná pro SW i pro Break (resp. délka vodičů odpovídá pro použití pro SW i Break). Pojistka je společná např. i pro diagnostiku, ale bohužel si přesnou pozici již nepamatuji. Pamatuji si jen, že po náhodném zkratu kufrové 12V zásuvky, mojí chybou, jsem se nedokázal spojit s diagnostikou a s autem. V pojistkovém boxu u řidiče je dle manuálu několik pojistek společných i pro diagnostiku (tuším jsou 4)- teď si budu vymýšlet ale popis je např. pro jednu pojistku (horn, diagnostic, bsi). Všechno řídí BSI jednotka pomocí ovládacích relé. Pokud si jednotka vyvolá "Economy mode", tak všechno vypne- doslova nejde ani vytáhnout elektricky okna. Ecnonomy mode je pro mě doteď docela nedořešená otázka, protože ikdyž mám novou "prasopsí" baterku Yuasa 75Ah, tak se mě Economy mode zapíná v určitých intervalech stále (cca po 15minutách). Nevím, jestli tento režim lze někde v diagnostice upravit- časově prodloužit či vypnout úplně, ale auto se prostě po 15minutách odmítá bavit, dokud nenastartuju a tento Economy mode nezruším tímto. Největší sranda je, pokud si spustíte všechny okna, opravujete něco na autě- na motoru např. a pak přijde déšť a auto je samozřejmě v Economy mode a vy nemůžete nastartovat; samozřejmě baterka má síly na rozdávání, ale BSI je šéf.

Pokud si někdo chce dodělat zásuvku napájenou "natvrdo" od baterky, tak by asi bylo nejvhodnější natáhnout kabeláž (stačí snad jen plus pól) přímo od baterky a hned za přípojem k baterii umístit vhodnou pojistku (15-20A?) pro 12V/200W. Kabel volit dostatečně předimenzovaný, tedy alespoň měděný pletenéhý s průřezem S=10mm2 a ideálně vložit do kabelové bužírky po celé délce a řádně vyvazovat ke karoserii (stahovacíma páskama/eskapásky). Je potřeba si uvědomit, že k propojení baterie a zásuvky vzadu bude potřeba alespoň 4-5m kabelu a na této délce dochází ke ztrátám, pokud zvolíte malý průřez, můžete i vyhořet, jelikož odběr spotřebičů dosahuje klidně i 200W. Nepoužíval bych náhodně objevené kabely v kabeláži auta konkrétně k napájení zásuvky vůbec- ten konec, z kterého jde 12V napětí může být a většinou i je spočítán na konkrétní odběr/proud.

Pro trvalé napájení autozásuvky je asi nejvhodnější natáhnout si alespoň jeden vodič- plus pól přímo od baterky, vhodně tažený a ochráněný bužírkou. Druhý vodič resp. mínus pól si můžete přichytit ke karoserii- buďto využít stávající společné kostřící body či např. pod šroub navíječe pásů apod- potřeba myslet na to, že na nastříkaném dílu nebudete mít kontakt (zbytečně ale nebrousit barvu, raději si dát práci s najitím kostřícího bodu, závitového otvoru, který protáhneme závitníkem apod.).

Tabulka s doporučeným průřezem vodičů např. zde: (nebo v příloze ke stažení.)

http://www.caravanservis.cz/wp-content/uploads/2012/07/prurez_vodice.pdf

Vhodná bužírka (ochrana vodiče), např.:

image.png.0949f51e1aee7a09879032c42abcb5e2.png

prurez_vodice.pdf

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...