Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kdo maže ten jede?


Ufon

Recommended Posts

Zdravím, mám dotaz ohledně přidávání 2 takt oleje do nafty před natankováním, zkusil jste to někdo u našich HDi motorů???

Narazil jsem, krom jiných našich i zahraničních fór na diskuzi viz. http://www.freel2.com/forum/topic878.html, kde se tato problematika dávno probírala.

V kostce: od doby kdy je k mání bezsírná nafta s přídavkem BIO sr. mají vysokotlaké systémy problém s životností kvůli nedostatečné mazivosti nafty. Nafta je upravována dle normy na nejnižší možnou mez pro tyto typy motorů, avšak pro vysokotlaké systémy je mazivost i tak nízká, respektive je ji třeba zvýšit právě 2T polosyntetickým olejem s nejnižším možným obsahem popela.Takto upravená nafta dle zkušeností mnoha respondentů dostatečně maže&čistí systém, tedy šetří peníze především za exponované díly.

Díky, Ufon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy já nevím, nic takového by mě u motoru s filtrem pevných částic nenapadlo. Nafta se dnes spaluje při stále nižší teplotě a problémem se místo mazivosti stane to, že špatně spálená nafta se ti napeče ve spalovací komoře, na ventily nebo potrubí. Já raději přidám aditivum, olej bych do nafty tedy nelil. Jak chceš řešit dávkování? Empiricky? A když to bude špatně, necháš vyčistit motor?

Já dělám to co u každého jiného auta - do nafty aditivum, cca každých 50tis m \"protáhnout\" motor \"čističem\" - delphi diesel plus.

Sorry, mám svý auto celkem rád a tyhle pokusy s ním dělat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I to aditivum,neni zadna slava co rikal svara ,kdyz byl na skoleni v centrale Peugeotu.Zakaznikum je doporuceno ho tam vubec nelit...;)

Ano, tato problematika se v diskuzi také řešila, typické doporučení výrobců \"nic do nafty nelejte ......................my vám to rádi po záruce opravíme\". Udávají, že problémy lze očekávat mezi 80.000-140.000 najetých Km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ufon,

sa mylis, zaujimave ze z vonka teda zo zapadu sa vozia auta, ktore maju povodny palivovy system (vstreky, turbo, fap) najazdene cez 250.000km.

Takze to o tych kilometroch kedy dochadza k prvej skaze sa mylis. Vsetko je to o tom co ludia do nadrze tankuju.

Krajiny byvaleho vychodu ako sme boli aj mi CZ a SK maju kvalitu podstatne nizsiu, takze preto je problem s palivovym systemom.

Takze tankovat poriadnu naftu.

Mam doma Nissan, ktory ma 250.000 km, a vsetko je povodne. Ano, jazdil v nemecku... :mrk

Onen pan ma doma diesla, kupeneho od novoty na SK, tankuje kadetade po SK, prvy odchod vstrekov pri 75.000 km... co viac dodat, vsak ? :papa

[upravil dne 22/7/14 13:42 od Marcel00]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ufon,

sa mylis, zaujimave ze z vonka teda zo zapadu sa vozia auta, ktore maju povodny palivovy system (vstreky, turbo, fap) najazdene cez 250.000km.

Takze to o tych kilometroch kedy dochadza k prvej skaze sa mylis. Vsetko je to o tom co ludia do nadrze tankuju.

Krajiny byvaleho vychodu ako sme boli aj mi CZ a SK maju kvalitu podstatne nizsiu, takze preto je problem s palivovym systemom.

Takze tankovat poriadnu naftu.

Mam doma Nissan, ktory ma 250.000 km, a vsetko je povodne. Ano, jazdil v nemecku... :mrk

Onen pan ma doma diesla, kupeneho od novoty na SK, tankuje kadetade po SK, prvy odchod vstrekov pri 75.000 km... co viac dodat, vsak ? :papa

[upravil dne 22/7/14 13:42 od Marcel00]

Marcel, já se \"nemýlím\", jen interpretuji něco, co rozebírali na fóru. Mě osobně zajímá, jestli někdo přidává 2t olej do nafty tankované zde nebo v SR a s jakým výsledkem. Jak jsi uvedl, pán co tankuje naftu v SR (nevíme na jakých pumpách) zapadá do inkriminovaného rozmezí 80t.-140t.-tento údaj pochazí od respondenta z JAR, což je pokud se jedná o kvalitu paliva asi stejně rozvojová země jako CR&SR:D .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1: Tak jasně, ten kdo se živí servisem ti nebude říkat, co máš používat, abys tam byl co nejméně... Jsou aditiva, která fungují a aditiva která jsou na pikaču. Univerzální aditivum není, každé je trochu specifické. Mám vcelku přehled a chemii z první ruku. Každopádně pro filtr pevných částic bude bezpečnější aditivum než trocha 2T oleje (složením nemusí být ani nějak extra odlišné, každopádně u 2T oleje se nikdo při vývoji nezabývá tím, co to udělá s FAP).

Nafta je tu mizerná, z 80% je to dáno ruskou ropou, zbytek je potom nakládání s ní dál. Paliva na západ odsud jsou povětšinou lepší, ale v příhraničních oblastech jistotu nemáš. Já se budu držet osvědčeného postupu, auta jsem vždy motoricky udržel ve skvělé kondici. S motorem jsem měl u svých aut problém jednou jedinkrát. Takže žádný olej do nafty lít nebudu. Spíš se děsím okamžiku, kdy budu mít naftu v oleji... :aut

Jinak mohu doporučit, Delphi diesel+ (dříbe to bylo TEXACO) dokáže \"vyčistit\" střiky, i když už přemýšlíte o servisu. Jedinkrát jsem ho musel dát dvakrát za sebou (auto se mi dostalo do ruky po 250tis neúdržby). Je to fakt skvělý prostředek. Uvidím, jak s FAP, tam zatím zkušenost nemám, s DPF v pohodě. Nic lepšího na \"vyčištění\" střiků bez rozborky jsem neobjevil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

...doplňující info, cca 3dcl 2t oleje přidávám pravidelně na plnou nádrž - nafta Euroil - cca 300 tankování. Provoz auta - 90% pojížky po městě do 30km, dlouhodobá kombinovaná spotřeba 7,1 L, najeto 79 tis., motor 110 Kw, doposud žádné problémy na dílech, kterých se to týká vč. DPF.

Zdravím Ufon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, Ufon napsal:

...doplňující info, cca 3dcl 2t oleje přidávám pravidelně na plnou nádrž - nafta Euroil - cca 300 tankování. Provoz auta - 90% pojížky po městě do 30km, dlouhodobá kombinovaná spotřeba 7,1 L, najeto 79 tis., motor 110 Kw, doposud žádné problémy na dílech, kterých se to týká vč. DPF.

Zdravím Ufon

A není to zbytečné, když Euroil má naftu bez biosložky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Laďa napsal:

A není to zbytečné, když Euroil má naftu bez biosložky?

Podle závěrů co jsem vyčetl jinde, výrobce aditivuje palivo na nejnižší přípustnou mez mazivosti nafty dle ČSN. Nafta od Eurooilu nemá obsahovat bio složku v takové míře jako u jiných distributorů, nicméně, právě tu mazivost nafty má zvyšovat v uvedené koncetraci 2t olej, což má prodlužovat životnost exponovaných dílů motoru auta - maže a čistí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, oddie napsal:

Takže 30 tankování, ne 300. Že se za 30tis na tom nic nestihlo zničit je na jednu stranu určitě pozitivní zpráva, nicméně takhle směšný nájezd prakticky o ničem nevypovídá, od auta zpravidla čekám, že vydrží poněkud více. 

..ano máte pravdu je to cca 36 x tankování plné, omlouvám se. Další příspěvek uvedu až po dalším vyjetí xL 2t oleje, aby to mělo lepší vypovídací hodnotu.

Zdravím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupit si na popojíždění do města 2L naftu s FAP je stejně "úžasný", jako koupit si do Holandska horský kolo...

Obávám se, že přidáváním oleje do nafty odepíšeš filtr daleko dřív, než bez něj. Zajistit mazivost nafty (případně snižovat tření komponent) se dá i jinak, zamezit tomu, aby ti spálený olej ucpával filtr částic se nedá. Je to právě popel, vznikající spalováním oleje, který je nejhorší. U lowSAPS olejů je normou určeno, co může obsahovat popel, u 2T oleje na to žádná norma ani není, běžné oleje ale mívají zhruba trojnásobek.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Pacho69 napsal:

Koupit si na popojíždění do města 2L naftu s FAP je stejně "úžasný", jako koupit si do Holandska horský kolo...

Obávám se, že přidáváním oleje do nafty odepíšeš filtr daleko dřív, než bez něj. Zajistit mazivost nafty (případně snižovat tření komponent) se dá i jinak, zamezit tomu, aby ti spálený olej ucpával filtr částic se nedá. Je to právě popel, vznikající spalováním oleje, který je nejhorší. U lowSAPS olejů je normou určeno, co může obsahovat popel, u 2T oleje na to žádná norma ani není, běžné oleje ale mívají zhruba trojnásobek.

Pacho,

2L nafta na popojíždění do města ideální není, právě proto jsem hledal řešení, jak zmírnit opotřebování motoru. Na webech, které se touto problematikou zabývají, doporučují 2T olej Liqui Moli no.1052 pro auta s DPF, nebo jiné oleje se stejnými vlastnostmi. Respodenti tam tvrdí opak toho co tvrdíš ty ohledně spalování a efektu ucpávání DPF, naopak,  regenerace probíhá v delších intervalech. Dále lze na netu nalézt fotky jak vypadájí válce, písty, vstřikovače a další součásti motoru majitelů, kteří 2t olej do nafty přidávají. Vesměs se jedná o pozitivní ohlasy, respektive jsou tam i tací, kteří maximálně tvrdí, že se nezměnilo nic tzn. neklesla spotřeba, chod motoru se neztišil, výkon se nezvýšil apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...