Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Co jste dnes udelali...


Marcel00

Recommended Posts

před 34 minutami, ozzy56 napsal:

ten film jsem ještě neviděl, ale pro dnešní české filmy mám podobné hodnocení--fůra sprostoty, samé šukání..., umění nula 😧, asi stárnu :aut

No nebral bych to zas tak šmahem - i mezi českými filmy se dají vybrat takové, kde se člověk dobře pobaví. Taky je ale pravda, že u spousty z nich mi v hlavě zní už legendární věta pana Wericha o tom, že sprosté slovo je kořením humoru, ale musí se s ním šetřit jako s šafránem a když už se použije, tak tam prostě musí sedět jako *** na hrnec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice ne dneska, ale včera večer jsem se probíral svým archivem a objevil zase zajímavosti, o kterých už jsem ani nevěděl, že je mám. Šlo o dopravní předpisy. Jedno bylo takový časopisecký vydání základních změn od 1.1.1961. A hned první změna - jestli je schopnost řidiče řídit vozidlo ovlivněna požitím alkoholických nápojů už nebude rozhodovat řidič sám, ale nově se  přímo zakazuje požívat před jízdou alkoholické nápoje s vyšším obsahem alkoholu než 0,75% - takže 1.1.1961 jest ono datum, od kdy se u nás před jízdou nesmí konzumovat. Myslel jsem, že to platí mnohem déle. Z dalších změn ještě jedna zajímavá - od 1.1.1961 je cyklista rovnocenným účastníkem silničního provozu a od té doby mu například musí dát přednost i auto, vjíždí-li z vedlejší a hlavní a cyklista zrovna jede po hlavní. To musela být před tím na silnicích jatka!

Druhý sešitek byla ještě starší kompletní dopravní vyhláška, kde se hned v prvním odstavci praví, že se jezdí po silnicích zásadně vlevo a předjíždí vpravo. Takže první republika. Pro zajímavost - maximální rychlost v obci byla stanovena na 15 km/h, ovšem v Praze je mlčky tolerováno až 30 km/h, (pozor - za ztížených podmínek - úzká silnice, mlha.. - se smělo max.rychlostí 6 km/h) a mimo obec se mohlo 45 km/h. To si ani neumím představit. Náklaďáky musely trochu pomalejc, záleželo, jestli patří do kategorie těch, obutých na plných gumových obručích nebo na pneumatikách.

Chvála pokroku!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tehdá se mohly věci .... pamatuju se, jak jsme vezli z chaty domů dva stromečky: táta sedl na pincka, čapnul řídítka, za něj jsem si vlezl já, máma tátovi mezi rukama a tělem prostrčila tlustý konce stromečků, z každý strany jeden, sobě stejně ty tenký, nasoukala se za mně, přirazili lokty a už jsme frčeli ... měl jsem to jak zábradlí. Odhadem tak plus mínus 1969 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si pamatuju z té doby příhodu, jak tata málem dostal po hubě 😂, měli jsme F 850 a jeli po centru v noci, vtom nás přejel starý Spartak, pak zastavil, vystoupil chlap jak hora a blížil se k nám se slovy: čemu jezdíš ty cype s dalkovyma světlama?? 🙈, tata mu ukazuje, že svítí zelená kontrolka a má tlumené..., chlap řve to není možné, co tam maš za žarovky, tak mu tata ukazuje H4, což měl v autě v té době asik jenom on 😂, naštěstí chlap jenom pič.uje, kur.vuje--to sem eště neviděl-- a odjíždí pryč..., tata pak přiznal, že v něm byla malá dušička 😂

ten chlap si myslel, že ho naschvál oslňujeme, tenkrát byly jen obyčejné žárovky, svítící dost žlutě, H4 naproti tomu svítila hodně bíle a byl to fakt rozdíl ve svítivosti :)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem na firemním Jumperu měnil podsvit ovládání topení. Francoužští inženýři se fakt vyznamenali. Musí se odstrojit půlka palubovky (19 šroubů), aby se tam k tomu člověk dostal a pak zjistil, že ty žárovky za 6 let provozu totálně vypálily patice, takže zpátky jsem to tam musel něčím zatarasit, jelikož packy, který to drží upadaly. Proč u auta r.v. 2016 už tam nejsou LEDky nechápu. :bacha:myslim:grr

 

jumper_osvit_klima.jpg

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Dave_k

No nevím, vyměnit ty žárovky je na 10min práce.

19 šroubů, to se mi moc nezdá. Vytáhneš rádio, teď nevím jestli 2din tam má rámeček na 4šroubky? Pak se sundá spodní plast s panelem přepínačů, ten je na jeden torx pod gumou držáku nápojů a na 4šroubky je chycené ovládání ventilace. To se pak vycvakne dovnitř palubky a natočí aby se dalo dostat k žárovkám. Nic víc rozebírat netřeba.

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to asi platilo u předešlého modelu.

Vyndat rádio, vycvaknout prostřední výdechy ventilace, 4 šrouby držák rádia, 4šrouby držák papíru na palubce,1 šroub panel s tlačítky + držák na kafe, 6 šroubů plast kolem rádia a ventilace, 4 šrouby panel ventilace. Ještě si to pamatuju. :D Hlavně pak na konci ten problém, když se ti rozsypou ty objímky žárovek. :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od 2006 do 2021 je ta palubka stejná. Výdechy, držák dokumentů, plast kolem rádia tam může zůstat. Fakt stačí jen ten spodní panel, rádio a jsi u šroubů ventilace. Pak to zatlačíš dovnitř do palubky a tam už to jde natočit aby šla zadní strana nahoru a vyměnili se žárovky. 

Rozebíral jsem to takhle několikrát, měnil jsem jak žárovky, tak potom přepínač ventilátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsem nesundal ten plast co je kolem rádia, ventilace a pod držákem dokumentů tak jsem se nedostal na 2 horní šrouby co držej panel venilace. Jsou dva dole a dva nahoře. Asi nějaká změna oproti minulýmu modelu. To ovládání je jiný i designově. Ovládání jsem pak taky zatlačil do palubky, ale žádná sláva. Proč alespoň nezůstali u těch pootočnejch patic na tyhle mrňavý žárovičky. Mám je ve 406 v přístrojovce přes 20 let, výměna je triviální a žádný plasty se nepálej. Oni tam musej nacpat svazek za kterej chtěj přes 800,-. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 12. 2022 at 17:18, Vena garážmistr napsal:

Dneska jsem se byl sklouznout na BUSu.

Dneska jsem se byl také sklouznout - 6,15 Benešov. A včera první dopravní nehoda a jedna těžce zraněná. 😇  Tak doufám, že mám alespoň na rok vybráno . . .

 

IMG_20221206_060920.jpg

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Charlie 607 Jo to ovládání je stejný a právě ty horní šrouby dva kryl ten plast a nepřišel jsem na to jak se na ně "normálně" bez oddělání toho plastu dostat. Naštěstí to zase tolik času nezabere a je tam pak trochu víc místa. ;) Jooo až to budu rozdělávat příště... :)

P.S. Kdyby jsi náhodou věděl o těch volnejch, nevypálenejch objímkách žárovek, třeba z nějakýho vraku, tak dej vědět. ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Klemoň Jako Tvoje DN nebo jsi potkal? 

Já byl dneska opět jezdit. A asi tak o půl metru jsem stihnul zastavit  jinak mohlo bejt na srnčí guláš a toho by bylo. V ulici K Ládví směrem k vozovně jedu a jen tak jsem zahlídnul jak se něco blejsklo a jen tak tak jsem stihnul  přešlápnout z plynu na brzdu dva kunčofti se ze sedačky přestěhovali na podlahu a před vozem přes silnici přešlo 8 kousků srnčího. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...