Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Co jste dnes udelali...


Marcel00

Recommended Posts

dnes jedu na Havířov po Rudné a na obou stranách silnice značky ,zákaz otáčení, mimo vozidel údržby' , ale ta místa, kde se otáčet fyzicky dá jsou zastavěná betonovýma svodidlama jeden metr vysokýma a konce připevněné k ocelovému svodidlu , tak tuto značku neporuší nikdo 🙈😂, jen nevím, proč tam jsou ty značky??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak včera to byl na denní vcelku klídek a lážo plážo tak dneska od rána od rozdělení frmol. Nejdřív mě kolega zavedl na jiném okruhu který budu jezdit od pátku. Po návratu jsme doložily co se na tatrovky vešlo dopustili jsme solanku a vyrazili na okruhy.  Vyrážel jsem v 9,30 a vrátil jsem se ve 13 a tu už mě cestmistr telefonoval kde jsem že zvrchu přišel befel že máme "obout " radlice. Tak jsme nasadili radlice doložili jsme a vyrazili jsme na druhé kolo 13.50 a někdy po 15 jsme byl zpátky protože praskla propojka hydrauliky a přestala fungovat nástavba i zvedání radlice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

do prelouce na LPG servis s autem - 3 dny to zlobilo vyskakovala na prepinaci chyba
jakmile auto slyselo ze jde na servis chyby prestaly
presto sem tam dojel - i bez diag mi rekl rekl ze mam v prdeli smesovac na LPG ze to je prace na 3-6 hodin ze jestli pockam ze dodela jine auto "od nas" muzu si ho vzit a to moje tam nechat
kdyz sem mu nastinil situaci ze auto na dilne je z pardubic a ja mam kolinske auto sem mu rezolutne naznacil at vymaze chybu posteluje to a domluvi se se sefem kdy to tam odvezou :D

 

Upraveno uživatelem Havlicek.Lukas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Medvěd napsal:

Ne, nemají.

Vím, že tuhle ptákovinu cykloloby celkem srdnatě prosazují, ale většinou je taková úprava v širší jednosměrce, kde je zhusta ještě tento fakt zvýrazněn barevným pruhem na asfaltu. U nás se parkuje po levě straně souběžně s chodníkem (tedy řidič sedí u obrubníku a při vyjíždění si hlídá v zrcátku auta za sebou a periferně levý přední roh auta, jestli neťukne auto před ním - když se mu u pravého předku objeví pumpička v protisměru jedoucí tam klidně třeba 30 km/h, je to velká radost) a vpravo šikmo čumákem k chodníku. Ulice je relativně frekventovaná a tak je potřeba spíš si hlídat projíždějící auta než ještě dávat bacha, abych náhodou neskřípl nebo neshodil z kola protisměrně jedoucího pumpičku

U nás se jim to povedlo a navíc na pravé straně zákaz zastavení takte se parkuje na straně levé. Krásný pocit, když před Tebou parkuje dodávka, Ty hlídáš pravé zrcátko kdo jede zezadu a pomalu vystrkáváš pravý přední roh a čekáš, jestli padne rána. Navíc uprostřed ulice vpravo je škola, takže každé ráno před osmou masakr s mamataxi pro které samozřejmě zákaz zastavení neplatí. Místní dopravku, která to povolila pověsit za k....e do průvanu..

263214449_staensoubor.thumb.png.69e204ab5e7fb7b631b4bb874062fa88.png

A abych nebyl úplně mimo téma, tak dnes malé posezení s kolegy co zrovna v této nelehké době dovršili 55 a 60 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na dnes opět noční u cestáře. A výživná. Výjezd ve 23 a s doložením a nasazením radlice návrat po 5 ujet asi 190 km a vysypáno 12,5t sole a asi 140 km odpluženo ale nikde to není vidět. A po návratu jsem naložil Tatru postavil jsem ji na plac přišel kluk co mě střídal skočil do toho odbrzdil a v ten moment všechnen vzduch pryč a auto se zabrzdilo. Takže třetí šichta kdy jsem trochu víc pojezdil a třetí závada naštěstí to šéf bere sportovně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď rád, že jsi ( ty nebo kolega)nezůstal někde na trase, když kolikrát vidím ty mistry volantu, tak by to bylo tak o to být večer na nově. tady v noci napadlo kolem 5cm a cesta z práce byla zážitek. Teď ještě jedu kutit na barák, tak snad žádného neřidiče nepotkám . Takže dneska jsem zatím jenom ometl auto:D

IMG_20210114_063911.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 1. 2021 at 20:37, RichVa napsal:

....takte se parkuje na straně levé. Krásný pocit, když před Tebou parkuje dodávka, Ty hlídáš pravé zrcátko kdo jede zezadu a pomalu vystrkáváš pravý přední roh a čekáš, jestli padne rána......

A to je přesně to, o čom píšu. Blbý je, že tihle NEJZRANITELNĚJŠÍ účastníci provozu jezdí zhusta jako by měli brnění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr nastesti jsem dneska stihl cestu k dalnici pred tim, nez to kolegove stihli projet :) . Dlouho jsem si cestu tak neuzil jako dneska. Skoda, ze na dalnici pak byla pulka polovidicu jak u vytrzeni, ze tam je neco jako snih 😕 a pro jistotu blokovali oba pruhy naprostou neschopnosti jet na necem, co lehce klouze a je bile.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Tak na dnes opět noční u cestáře. A výživná. Výjezd ve 23 a s doložením a nasazením radlice návrat po 5 ujet asi 190 km a vysypáno 12,5t sole a asi 140 km odpluženo ale nikde to není vidět. A po návratu jsem naložil Tatru postavil jsem ji na plac přišel kluk co mě střídal skočil do toho odbrzdil a v ten moment všechnen vzduch pryč a auto se zabrzdilo. Takže třetí šichta kdy jsem trochu víc pojezdil a třetí závada naštěstí to šéf bere sportovně. 

jojo, když se seje, tak se seje...,jinak střídání řidičů s nastartovaným autem v zimě sem si taky užil, když to byl parťák na autě, tak nebyl problém, ale když to byl cizí, většinou jen natankoval, řekl ,,auto OK'' a šel se po šichtě umýt, tak sedneš a po pěti kilometrech svítí kontrolka oleje--zjistíš, že je ho málo, obejdeš tatru, vzadu dva defekty vnitřních kol 😯:grr, s nespisovnými slovy se vracíš do garáží, dotyčného řidiče ještě chytneš v kantýně u kávy a ten s klidem tvrdí, že olej kontroloval a bylo ho dost a gumy okopal a byly plné... 🙈🤣, pravda, jak člověk stárnul, už si to nedovolili 🤠

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dnes stále vyhazuji sníh a čtu diskuse, jak jsou řidiči neschopný jezdit v zimě a jediný kdo má právo jezdit po silnici je ten, který to píše, protože on jediný to umí :P

@Vena garážmistr Využiji Tvé práce u SÚS a chci se optat, proč jezdí auta se zvednutou radlicí? U nás se bohužel nesolí, ale když jsem byl venku, tak zrovna projelo auto silničářů, sněhu na silnici tak 5 cm, radlici vepředu zvednutou, ale sypalo na ten sníh štěrk. Jejich taktika je, nechat sníh ujezdit auty. A protože sypal, tak nepředpokládám, že pouze přejížděl na jiný úsek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Péťa to může být x důvodů. A ten nejhloupější je že dispečer nedal befel. Každý kraj to má trochu jinak někde se o silnice stará příspěvková organizace kraje se vším všudy tedy úředničina i cestařina někde si na tu " špinavou" práci tahle příspěvkovka najímá dodavatelské firmy jako je to tady u nás. A když je to tak jako tady tak je to x dispečerů který dávají pokyny řidičům co jak a kdy se bude dělat.  My jsme taky chtěli jet už po osmé večer že si to podsypeme a firemní dispečer řekl že podle meteoradaru začne padat okolo půlnoci tudíž že nejdřív po deváté Ale krajský dispečer řekl nejdřív v jedenáct a dokud nezačne padat tak sypat max. 20g na metr čtvrečný. A že radlice nasadit až když bude opravdu padat. Takže je možné i toto pak je možné že měl poruchu nebo tak něco. Ale na spoustě sypačů se musí radlice vozit celou sezónu protože jinak by byla špatně rozložená váha na nápravy.  Další věc je že pokud se tam sype jen inertní materiál a pluží se tak i nechává na vozovce vrstva sněhu ujezdit protože pak se do toho ten štěrk zamačká a drží neodfukuje ho vítr nebo projíždějící auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako já celkem chápu, jak to je, prostě lidí a techniky je určitý množství, když to nasype všude (stačí trochu), nedá se to rychle uklidit, vždycky prostě někde narazíš na něco, co se nestihlo. Nemá smysl nakoupit hromadu techniky, která normálně nemá využití ani mít víc lidí. V zemích jako Rakousko to mají samosprávy nasmlouvané s místníma, protože i místní mají svoji techniku, tak ji použijí ve prospěch ostatních a zaplatí se jim to. Stejně, jako v Madridu asi nemají pluhy na sníh, i tady jich máme tolik, aby se a technika tak nějak zaplatila, protože tady v zimě (občas) trochu nasněží. Když nasněží víc, musíme se s tím vypořádat a nemá smysl nadávat, nemůžou jezdit rychleji, občas je někdo zdrží. Nedá se nic jinýho, než s tím počítat...

Co mě ale docela šokovalo, jak minulý týden, den před tím, než začalo, mektal v televizi ten hňup Rýdl z ŘSD, jak se na to těší, že si letošní zimu ještě pořádně "nezasypali". Přičemž se dopředu dalo čekat, že to prostě dopadne jako vždycky. Já už fakt nechápu, proč alespoň nevynechají ta pitomá prohlášení, jak jsou na všechno připravený, pičemž je na slunce jasný, že když trochu víc nasněží nebo to nedejbože přimrzne, problémů bude víc než dost a lidi jen nadávaj, I když dělaj co můžou a jak píše vena, ono to není jednoduchý (když to přesolíš, ničíš silnici, když o zmokne, tak to odteče, když se ochladí víc, tak i to posolený zmrzne). 

Za mě to dnes bylo lepší než minulej pátek 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono taky všechno končí a začíná u peněz. Na všech našich sypačích je GPS která umí vyhodnotit jestli sypeš a kolik dáváš gramů jestli hrneš radlicí. A podle dat z GPS se fakturuje, kontroluje a následně se dělají plány na další sezóny.  Takže takový to co jsem dřív dělával že jsem byl domluvený se starosty a když jsem měl hotovo tak jsem profrknul i ulice ve vesnicích starostové vždycky uměli na takovou "výpomoc" vyčarovat aspoň pětikilo když to byla větší vesnice tak i třeba litr. Dneska se takový akce dělají taky ale je to v režii firmy takže cestář z toho nemá nic protože je to v rámci pracovní doby. Ale hlavně když posypu kus konkurenci tak je zle když nedosypu tak je zle.  Technika je jaká je protože pro majitele firmy je to byznys jako každej druhej takže se koupí jen to co je nutný. Proč by třeba kupoval každejch x roků nový podvozky pod sypací nástavby aby měl moderní auta. Když se to vezme střízlivým odhadem tak takové auto maká na 100% fakturace řádově dny maximálně týdny za každý rok. A přitom ten podvozek bude stát stejně hříšný peníze u Karla v dolní jako u Bedřicha v horní. Ale ten stejnej podvozek od Bedřicha může legáně jezdit i pod sklápěčkou a vydělávat 85% dní v roce.  Tady před asi 3 rokama koupili T158 (Phenixe) no jo ale koupili jich asi 6 do celé firmy protože na ně dostali dobrou cenu páč to jsou auta který stavěli na zakázku někomu a ten to stornoval. Jenže to jsou auta do těžkýho terénu jsou oproti normální vyšší  je v tom zbytečně silný motor takže při každém prudším rozjezdu si vypneš PTO takže musíš zastavit znovu zapnout to čerpadlo rozjet se a už zase zastavuješ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 u nás v kocourkově po převratě jako že technické služby jsou k hounu, tak je zrušíme, najmeme si soukr. firmy a ty nám posekaj trávu, uklidí sníh a my ušetříme za lidi atd., :super, jenže tráva metr vysoká jak na amerických pláních, o sněhu se lidem zdálo i v noci a stížností něúrekom :grr, soukromníci to nějak nezvládli :(, tak starosta VYMYSLEL zřídit organizaci (nebudeme jí říkat technické služby--to by lidi už nerozchodili), prostě organizaci, co bude sekat trávu a uklízet sníh 😯, prostě GENIALNI nápad, ale pak zjistili, že všechno zázemí a stroje už prodali (dílny, garáže), tak se teď pomalu nakupují uklízecí stroje a radlice, nakonec přišli na to, že sekat trávu netřeba často, bo tím zlikvidují nějakého brouka, tak se seče dvakrát za rok, bo sme přece s tym enviromentalem, ni ?? 🙈😂, no jak píšu, kocourkov houno...

jo, a eště něchapu jednu věc--jak sem robil šofera, tak se město běžně uklizalo od sněhu , jeden podnik dal auto, druhy nakladač a snih se sypal za radhausem do ostravice, město čiste, dalo se po centru normalně chodiť, včil tam čověk skače jak kamzik po horach, esli to je ten vývoj, tak amen 🤠

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Skandinávii prý jen odhrnou/odfrézujou (pár centimetrů vrstvu nechají) posypou inertem a zbytek je na řidičích.... Teda takhle jsem to nedávno někde četl, co je na tom pravdy nevím.... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

To mi připomnělo jednu dobrou zábavu u nás v HB. Před několika lety proběhla rekonstrukce náměstí. Nutno dodat že se povedla a náměstí máme hezký.
Ovšem jak tam jsou parkovací místa a chodníky bez obrubníků, tak nějaká chytrá hlava vymyslela, aby ty auta neparkovali až na chodník že tam daji betonový zábrany.
Byli to cca metr a půl dlouhý betony a nahoru jako do špice, dycky zábrana - kousek volno a zase zábrana. (něco takovýdleho, ale cca 5 cm vysoký to bylo, aby se to vešlo pod nárazníky)
No a pak když v zimě napadl sníh a nebyli vidět čáry, tak auta parkovali jak to vyšlo. Jenže jak procházeli lidi mezi autem, tak si krásně rozbijeli huby, když zakopli o ty zábrany.
Hned na jaře to město nechalo odstranit.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto (308ka) dostalo nový olej  všechny 4 filtry a já mám zase na 10kkm pokoj a o necelé 4 tisíce lehčí peněženku.

A já si mezitím služebně střihnul cestu do Prahy a zpět. Ráno kolem půl sedmé k Příbrami cesta nic moc - jak hodně fučelo od západu (takže napříč) a sněžilo, tak se dělaly koleje.  Ale nic proti cestářům - kluci jezdili, ale jen co projeli bylo bílé nadělení zpátky. Na D4 už v podstatě pohoda a Praha prázdná. Asi pražáci pracují na home officech a sedí doma místo v autech. Zpátky už po černém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Tak dnes jsem se na firmě pustil do odhrnování naplno. Každý rok je to adrenalin jestli to natočím protože to používám jen na to. Povedlo se :potlesk

20210115_105831.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...