Jump to content
  • Aktuální cíle darů

pri brzdeni z kopca zrazu nizke volnovezne otacky


durino81

Recommended Posts

Ahojte,

obcas sa mi stane divna vec. Pri dobrzdeni smerom dolu z kopca mi klesnu volnobezne otacky na cca 650, normalne mam 900-1000. Opravi sa to niekedy samo, niekedy az po vypnuti a nastartovani motora. Vyzera to na nejaky volnobezny ventil, ale neviem, ci nieco take system Mono-Jetronic ma. Alebo zaseknuty "krokovy motor". Mam P309 1,4, benzin. Stava sa to len obcas, takze sa to neda dobre vysledovat. Este som si vsimol, ze po pusteni plynu za normalnych okolnosti padaju otacky pozvolna, kdezto v pripade nizkych otacok padnu pomerne rychlo. Motor nechcipne, ale je na hranici otacok. Co to moze byt?

Nedavno som vyriesil problem s vysokymi volnobeznymi otackami - mal som prasknutu hadicu podtlaku, co bola napojena na spodnu cast vstrekovacej jednotky a na kit sania za vzduchovym filtrom. Odkedy som tam dal novu, volnobeh stabilne drzi na tych 900-1000, az na horeuvedeny problem.:myslim

Link to comment
Share on other sites

Tak som to lepsie pozoroval a otacky to da do rezimu nizkych (650) aj pri brzdeni motorom, po prekroceni urcitych otacok-ked pri brzdeni klesnu pod cca 1500. Motor trochu skubne a volnobeh je v nizkych otackach. A drzi sa to tam. Pridam plyn, rozbehnem sa, zastavim, a otacky stale 650. Ale nechcipne to. Ked to zhasnem a znovu nastartujem, je to OK. Zeby sa zasekaval \"krokovy motor\"? Alebo je to palivovy filter? Ked sa mi tak dusi motor, aspon mam nizku spotrebu....:D Mozno...:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Tak som na to prisiel. Robil to zaseknuty ovladac skrtiacej klapky (\"krokac\"). Ked som mal nizke otacky, zastavil som, otvoril kapotu, pozrel na krokac a ten bol zasunuty, jemne som sa ho dotkol prstom a hriadel sa vysunul => volnobeh bol OK. Budem ho musiet vycistit. Zaujimave ale je, ze po vypnuti a nastartovani motora to bolo vzdy OK. Asi sa pri startovani restartuje ten krokac zasunutim a vysunutim.

Link to comment
Share on other sites

To,čemu říkáš krokáč,není klasický krokový motorek,ale normální elektromotorek se šnekovým převodem,který posunuje nastavovací tyčku.Uvnitř mechanizmu je ještě tzv.volnoběžný kontakt s dotykovým nástavcem.Stejnosměrný motorek tohoto nastavovače ovládá přes šnek a šnek.kolo nastavovací tyč.Přepólováním se tyč zasouvá a a klapka uzavírá.V nastavovači integrovaný kontakt sepne při dosednutí nastav.tyče na rameno hřídele škrt.klapky.Tak je vydán signál provozního stavu volnoběh pro řídící jednotku.

Např.při startu zapneš klíček,motorek nastaví škrtící klapku do polohy vhodné pro start dle momentálních podmínek/např.teplota chladící kapaliny apd/řídící jednotka dále nastaví dobu otevření vstřik.ventilu,zastartuješ a už to vrčí.To očem tady píšu platí pro vstřik.systém MONO-JETRONIC.

Pokud budeš ten nastavovač rozdělávat tak buď opatrný.Samá umnělá hmota a rádo to praská.

Link to comment
Share on other sites

to Jardaned:

Viem, ze to nie je skutocny krokovy motor, preto som to napisal v uvodzovkach.:cool: V niektorych prispevkoch som na to upozornoval aj ja. Ten termin pouzivam preto, lebo ho pod takym pozna vacsina ludi. Inac, tiez mam mono-jetronic nastudovany ako ty.:D Mam tu knizku od Motejla, ktoru si mi poradil. Dik, je to fajn kniha. Autor ma sice trosku problemy s pojmami A/D prevodnik, vzorkovanie a podobne, ale inak je OK.

A dik za vysvetlenie ostatnym, ako to funguje.

PS. Dobre vediet, ze je to vnutri cele z plastu a krehke...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...