Jean Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Tak jsem hledal po koupi 306tky 1.6i servis, resp. doporučení na fóru a zamířil jsem i přes jistou rozporuplnost názorů na Harfu. To staré fórum je tak dlouhé, že to nebudu vytahovat.... Potřeboval jsem rozvody, filtry, oleje, repasi zadní nápravy po konzulaci s mechanikem a měl jsem problém s volnoběhem. Servis proběhl naprosto v pohodě, termín dodržen a hlavně mě docela sedělo jednání na rovinu - tohle zvládneme hned, tohle nám udělají kolegové elektrikáři (tajný vypínač), tohle dělat nechceme (trochu jsem vymýšlel chiptuning a podle servisu je to blbost), montáž Defend-locku mi taky zařídíli v rámci jedné návštěvy, diagnostikou na motory jsou vybavení. Ještě mě překvapilo, že ačkoliv mají na skladě pneu Barum, spolupracují s internetovým obchodem www.rajpneu.cz, takže si vyberu zimní gumy, pokud budu chtít jinou značku, tam a jenom objednám mailem v servisu, za cenu na netu jsou tam prý druhý den. Sice jsem neuspěl s debatou na téma levnější ND - podle servisu, co nemají vyzkoušené a jistotu, že to dodavatel případně vyreklamuje, nebudou nikomu montovat, ale celkově to bylo v termínu, za dohodnutou cenu, klidná a věcná komunikace, což taky není samozřejmost. Ačkoliv jsem tam nechal přes 27.000 neměl jsem pocit že ze mně někdo tahá peníze, vše podrobně vysvětleno a doloženo (překvápko byla pro mě cena volnoběžného ventilu-(( Takže, co jsem potřeboval, jsem perfektně dostal, včetně předkupní konzultace a cením si těch služeb okolo, resp. na relativně malý servis hodně profi, včetně třeba platby kartou, to to hned míň bolí, než dávat kupku bankovek na stůl -)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Jo to sem rád, že někdo za mě nakous ty gumy, není v našich silách mít na skladě různé značky, prostě jako domácího výrobce pro středně náročné máme Barum a ostatním rádi vyhovíme a nabízíme tuhle alternativu přes http://www.rajpneu.cz protože mi připadají cenově hodně konkurenceschopní a spolehlivý a předpokládám, že je to i pro zákazníka výhodnější než vláčet gumy v balíku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajda Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 Platba kartou bolí toho, kdo to přijímá, protože si banka bere svoje %. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 To je pořád v pohodě, nám berou 2% takže za to pohodlí a nenasraný zákazníky to stojí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 No, ono s těmi levnějšími díly je to docela těžké. Já, když jsem se kdysi začínal hrabat v autech, jsem taky šel po tom nejlevnějším, co se dalo sehnat, nikdo nerozhazuje prachy rád, že. Jenže jsem se s těmi nejlevnějšími díly párkrát pěkně spálil, takže postupem času jsem začal kupovat ne ty úplně nejlevnější, a leccos dokonce radši v originále (nebo aspoň od prvovýrobce, by? ne v krabici s nápisem Peugeot). Už jsem to tu psal - na svého prvního pažouta jsem kdysi koupil orig. čep řízení, protože jsem ho potřeboval rychle - stál asi 500,-, kdežto levný neznačkový ani ne dvě stovky. Počáteční vztek mě přešel v okamžiku, kdy ten orig čep na jedné straně přežil 3 levné na druhé straně! Kdybych si připočítal práci za ty výměny a nastavení sbíhavosti, asi by mě omyli A když podobně dopadl kolega s neznačkovou spojkou (a zacvakal pak 3tis navrch za opětovnou montáž), začal jsem si mezi díly hodně vybírat. No a servis takových zkušeností s levnými díly musí mít určitě o hodně víc, takže se jim nakonec nedivím, že nechtějí montovat díly, u kterých je velké riziko pozdějších problémů. Jinak teda 27tis za prvotní servis po koupi vypadá na první pohled dost hrozně, ale já když jsem si spočítal, co jsem dal do ročního servisu dieselové 405, aby byla v tom stavu co dneska je, tak kdybych si to nedělal sám ale dal to do servisu, tak by to vyšlo tak na 50! Ono se to nezdá, jak to strašně rychle naskakuje, když to auto chce mít člověk fakt v pucu. Zas ale je lepší, když se s tím počítá dopředu, a nechá se na to rezerva - a když se udělá víc věcí naráz po koupi, tak je od toho aspoň na čas pokoj - lepší to vzít takhle najednou, než jezdit do servisu co dva tejdny řešit průsery. Nicméně furt jsi na tom s tou částkou líp - ta 306-ka má přeci jen větší hodnotu než stará 405, u které ten stav už prakticky nikdo neocení. Co to máš vůbec za ročník, tu 306? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted October 4, 2005 Author Share Posted October 4, 2005 306 je r.v. 2000, nezapomeň že jenom Defend Lock a volnoběžný ventil přišel na 10tKč. Mě prostě přišlo, že navrhovaná údržba má logické souvislosti a opakovaná práce bude dražší než druhý čep či vodní pumpa, při výměně rozvodů. Jinak jsem s 306 moc spokojený, jezdím nejvíc po Praze a tak mi výkon stačí a konečně mám po udělání zadní nápravy pokoj s drhnutím širších pneu o podběhy, v servisu nastavili nápravu \"o zub\" na torzkách a vypadá to i líp zvenku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medvěd Posted October 4, 2005 Share Posted October 4, 2005 Takže Tě uvidíme pozítří na Džbáně, že? (samo i s 306kou) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 2000 je hezký ročník, to je ještě docela mladé a celkem perspektivní auto. Ta moje 405 je 15-letá... No s tou vodní pumpu zároveň s rozvody - to je taková klasika. V dost případech po výměně rozvodů, a někdy taky po výměně samotné kapaliny, pumpa začne téct. Dokonce bych řekl, že víc než v polovičce případů. Ale taky jsem to posledně zanedbal, když jsem si připravoval motor o víkendu, a pumpu jsem neměl, tak jsem se na ní vykašlal s tím že \"ještě vydrží\", a udělal jen rozvody (a novou chladicí kapalinu). \"Vydržela\" 5 tis km - takže jsem pak kvůli tomu musel ty rozvody rozdělat znovu. Mě to teda stálo jen ty zhruba dvě tři hodinky mojí práce, ale dávat to do servisu, hned platíš navíc něco, co se mohlo udělat rovnou. No mám to poučení pro příště, hlavně že to každému říkám, a sám to pak zanedbám... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bohouš Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 mě ta pumpa po výměně rozvoďáku vydržela asi týden :D:D:papa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petano Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 A sakra. Ja kdyz jsem nechal delat rozvody tak jsem rek vymenit co je poterba ale jestli mam vymenenou pumpu to fakt nevim. No rozvody (a kladky o kterych si pamatuju ze servisman mluvil) staly myslim 4,5 tisice. Myslite ze v tom je i ta pumpa? A jestli ne jaka je nadeje ze jeste vydrzi. Uz jsem menil i chladici kapalinu a nic nikde netece. Menil jsem kapalinu nekdy v zime (prosinec) a do ted jsem nemusel dolivat za chvili budu muset (ubylo tak tri deci az pul litru) a od zimy jsem do ted najel asi dvanact tisic km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bici Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 No já, když jsem si u Vašendy nechával měnit rozvody, tak mě upozornili právě na vodní pumpu. Říkali, že mi nic nevnucují, ale je to doporučené a může se stát, že po výměně rozvodů může začít téct. Tak jsem neváhal a nechal vyměnit i tu. To samé to bylo se silentblokem na zadní nápravě, kde byl utržený ten na pravé straně. Je to takovej docela velkej silentblok. Taky říkali, že klidně vymění pouze ten špatnej, ale že nikdo neví, kdy se utrhne ten druhej. Tak vyměnili oba, co kdyby. A navíc, proč pak platit práci 2x Byl jsem u Auto Vašenda 2x a jsem také moc spokojen. Jen tak dál. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebik Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Ono je to tak, že já se jako řidič ani jako majitel servisu nechci hrabat v jenom autě dvakrát, vodní pumpa dvakrát tolik co rozvody nevydrží a druhou práci nechce z důvodu efektivity servis a rozumný zákazník to samé z důvodů finančních. Nejdražší vodní pumpa stojí tak 1700, obvykle spíš 1000-1400 a za tyhle peníze nikdo rozvody, mimo jednoduchých benzínů neudělá. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampa Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 me se neptali a rovnou vymenili pri vymene rozvodu a dobre udelali asi za mesic k nim planuji navstevu - zima se blizi a hlavne na displayi klicek se blizi k 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TITANa Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 zadnu napravu si zdvyhol o jeden zub na torznych tyciach ci znizil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 No jestli kola škrtaly o podběhy, tak byl asi zadek utahanej, takže to o zub zvedli, bych tak tipnul, ne? Jinak třeba zadní nápravu bych dal taky do servisu, to bych sám doma nedělal, nemám na to vybavení... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted October 5, 2005 Author Share Posted October 5, 2005 Já jsem nezvedl nic, jenom jsem si posteskl, že od předchozího majitele jsou tam sice pěkný 15\" kola a když jedu plnější, škrtám o podběhy. Servis mi navrhl, že když mi budou dělat ložiska ramen (prostě \"repasi\") pokusí to nějak přizdvihnout, pokud to nebude vysoko jak koza. Já jsem to pochopil, jako o zub přízdvihnutí a výsledek je dobrý, resp. mezera mezi pneu a podběhem je opticky vepředu a vzdau stejná. Ale princip těch tyčí mi uniká, pružinu chápu líp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted October 5, 2005 Author Share Posted October 5, 2005 Medvěd: No Džbán někdy příště, ještě se rozkoukávám a nejsem nejmladší, resp. na ty partičky. To není nějaká urážka, zatím jsem hledal info k Peugeotu, našel jsem přes club cestu k servisu, což taky není na jiných fórech samozřejmost a družit se třeba někdy začnu. Spíš jsem tím prvím příspěvkem chtěl dát nějakou zpětnou vazbu, že ty informace tady jsou funkční - třeba s tou nápravou, bych se možná v servisu bez fóra divil, co mi to vysvětlují, za speciální peugeot servisní postup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.