Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Běží na 3 válce...


novison

Recommended Posts

Zdravím, mám 206 SW 1,4 55kw, r.v.2003 a po ohřátí motor občas ztratil výkon, v tahu začal vibrovat a evidentně vynechávat jeden z válců. Diagnostika napsala, vadný vstřik 3.válce a chyby P1336(vynechávání zapalování ve více válcích) a P0300(různé válce vynechávání zapalování). Byly vyměněny svíčky a závada se projevila zhruba po200km znovu. Diagnostika vypsala opět stejné závady. Vstřik z 3.válce přehozen na 4.válec. Po 70km se závada opět projevila. Chyba vstřiku se přesunula na 4.válec. Byl tedy vymeněněn vstřik. zkušební jízda ok. Další den se ale problém znovu opakoval a opakuje dodnes. Diagnostika už chybu vstřiku nehlásí, zůstaly chyby P1336 a P0300. Na základě toho byl vyměněn zapalovací modul. Bez výsledku. Za studena z pravidla ok, po zahřátí většinou začne vynechávat, někdy to vypadá, že nevynechává jen jeden válec. Někdy to po vytočení do 5000ot. samo přestane. V otáčkách nad 3000 jde většinou normálně. Při vynechávání je slyšet z motoru na volnoběh syčení. Pokud nevynechává, nesyčí. Netěsnost na sání a kolem vštřiků jsem neobjevil. Má někdo nápad co s tím? Auto má najeto 167000km. díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele kouknul bych na váhu vzduchu jestli není zahnojená, ale to by blbnulo i za studena si myslím,

potom bych pokud máš možnost zkusit vyměnit lambda sondu, diagnostika jí nemusí psát, v praci ted řešíme problem s MB ML320 V6 benzin po zahřátí na 80°C nebo po cca 20ti minutách motor chcípne, .. po výměně lambda sondy se to posunulo už běží dýl ale taky chcípne ... další na řadě je ECU tu máme jednu navíc ale výsledky budu vědět až příští týden ....

ještě jsem an tom měnil teplotní snímač ale to nepomohlo vubec ...

jinak budu nad tím přemíšlet co by to mohlo být

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Zdravím!

Neřešil (a vyřešil), prosím Vás, někdo stejný problém jako tazatel? Mám úplně ty stejné projevy u 1.4i motoru ale na Xsaře break, ale jsem teprve na začátku řešení problému. Mám už koupený nový vstřik, svíčky a lištu. Mně se k tomu přidalo i přehřívání motoru, takže vyměněn termostat a chystám se ještě na teplotní čidlo ch. kapaliny. 

Diagnostika hlásí problémy P0115, P0200, P0300, a P0420 (podle mě jako následek špatného spalování - vynechávání válce) 

Díky za každou pomoc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice Ti nepomůžu, ale alespoň si poovzdechnu ;)

Tohle je totiž problém většiny internetových fór a poraden. Když má někdo závadu, škemrá o radu, aktivně řeší vše, jen aby mu to auto zase jezdilo. A když to vyřeší, oddychne si a už ho ani náhodou nenapadne napsat, co mu pomohlo, aby i ostatní si to mohli vyhledat :(

@novison tady byl naposledy v roce 2017, ten asi neodpoví. Tak snad poradí někdo jiný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to dlouho, ale jestli si vzpomínám, tak se vyměnila lambda sonda a přestalo to zlobit. Bohužel asi po měsíci to začalo zlobit znovu. Nakonec se ukázalo, že odešla ta nová lambda sonda. Dala se tam jiná použitá origo a auto jezdí dodnes. Ono to auto v té době zlobilo poměrně často... vstřiky se tam krátce po sobě dávaly dva. Ještě mám někde 1 nebo dva nové nepoužité od Valea.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za odpovědi. Včera jsem trochu pokročil. Podíval jsem se na vstřiky, jak mi poradil původní tazatel novison a druhý a třetí vstřik vykazoval netěsnost. třetí jsem vyměnil za nový (Valeo) a druhý a první nahradil kusem z vrakoviště (Sagem). Ještě jsem ale netestoval jízdou, přidalo se k tomu totiž přehřívání motoru. Termostat jsem již vyměnil, ale ještě prubnu čidlo teploty chl.  kapaliny. Dám pak vědět, jestli problémy zmizely.

A diagnostiku používám ELM 327 čína - na usb kabel, takže nic moc, ale lepší než nic.  :-) Dá se prosím Vás někde sehnat software (pokud možno zdarma, jak jinak :-)), který by ukazoval podrobnější informace, např. na kterém válci je špatná jiskra nebo vstřik? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je právě ono, s touhle diagnostikou založenou na ELMu Peugeoty nejde normálně diagnostikovat. Řekneš si, lepší než nic, ale když ti to pak ukazuje chyby, který tam nejsou s dalšima chybama, který tam jsou a neukáže ti je, tak tě to jenom mate. Vstřikama to velmi pravděpodobně nebude. Neviděl jsem u jediné MPi, že by odešel vstřik. Podívej se na netěsnost sání- vem čistič brzd a stříkej s ním okolo sání, když zvedne volnoběh, je tam někde netěsnost. Pak zkontroluj rozvody, jestli to není skočený a ventilový vůle.

Škrtící klapku máš elektronickou nebo je na ni lanko? Když lanko, tak je tam motorek volnoběhu, který nemusí fungovat.

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inoxing: Klapku mám lankovou. Podle mě to vstřikama být mohlo, protože profukovaly a po vyndání vstřiků bylo vidět hrubé poškození těsnění (o-kroužek), což podle mého názoru způsobovalo nízké tlaky ve válci a špatné zapálení směsi. Motorek volnoběhu funguje, protože s volnoběhem nemám po nastartování problém. U 1.4i, co jsem se díval, se vstřiky problémy bývají. Dnes vyměním čidlo teploty chl. kapaliny a pojedu auto vyzk oušet. Ještě mě čekají rozvody, ať je to komplet.

vstriky.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč se nevymění "O" kroužky samotné? A pokud to není přímovstřikový motor tak to nemůže ovlivnit tlaky, tvorbu směsi ale ano.... A jak píše @inoxing ventilové vůle dokážou divy!

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vstřikama, jako takovýma to nebude. Jestli máš špatný O-kroužky, tak budiž, ale to stačí vyměnit jenom je, ne celý vstřiky. Nízkej tlak ve válci nemá nic společný se vstřikem ani sáním- ale ventilama, rozvodama, kruhama na pístech apod. Tyhle MPI na vstřiky netrpí. Jo, pokud je někdo fyzicky poškodí a vrazí do nich hřebík, tak špatný budou, jinak ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte pravdu, stačilo by vyměnit jen O kroužky, ale to jsem ještě nevěděl a vstřik předem objednal a další vzal z vrakáče.

Každopádně po výměně vstřiků je zatím vše v pořádku, nic necuká, nerozsvěcí se kontrolka motoru, jede bez problémů. Dále po výměně termostatu se auto přestalo přehřívat. Sešlo se mi, bohužel, více věcí najednou... Auto má teď najeto lehce přes 198 tis, takže čekám, že se za chvíli objeví další věci... Díky všem za pomoc.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za přání, také bych si to přál. 🙂 Mám jen jedinou obavu a tou je pověstná francouzská elektronika ( a možná převodovka). Podle mě, jestli to auto na něčem skape, tak to bude právě ona...

 

Ještě jsem ale zapomněl zmínit, že i po vymazání chyb mi stále diagnostika píše chybu P0110 (čidlo teploty vzduchu sání?) a P0115 (čidlo teploty chl. kapaliny). Čidlo chl. kap. se zdá být v pohodě (funguje), ale nikde nemůžu najít čidlo teploty sání vzduchu. Prohledal jsem sání a škrtící klapku, ale nikde nic. nevíte, kde se u 1.4i nachází? Díky 🙂 

Upraveno uživatelem dejv111
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...