Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Palivové čerpadlo - Peugeot 205


Guest Hippo

Recommended Posts

Pomuzete mi vyresit problem s palivovým čerpadlem Peugeotu 205, benzin 1,1 (44kw) - strikacka, r.v. 91 ? Dik :)

Muj Peugeotek stal pred domem a nic se s nim nedelo 3 tydny, prisel jsem k nemu, chtel nastartovat, starter se tocil jak blazen a nic, po chvili jsem zjistil ze vubec nespina palivove cerpadlo! Vycistil jsem kontakty, zkusil znovu, a nic. Zmeril jsem proto voltmetrem hodnoty na kabelu co privadi do palivoveho cerpadla proud - a heh, v prvni poloze klicku je tam 2,5 V, ve druhe 3,75 V, ale jakmile zacnu startovat, napeti hned klesne na mizernych 1,2 V ! Cerpadlo vzdy spinalo uz ve 2 poloze klicku (jasny zvuk - bzuceni a pak cvak). Schvalne sem promeril ty proudy i u souseda na Peugeotu 309, benzin 1,6 , a v prvni poloze 0 V, ve druhe 0 V, a pri startovani 10-12 V, ale on ma tez to startovani trochu divne.. ale ty volty pri startu jako on rozhodne nemam : - /.

Tak bych mel par otazek:

1) Cim to muze byt?

2) Jde to zjistit na diagnostice?

3) Odkud vedou draty s napetim do palivoveho cerpadla? Chtel bych zkusit poradne proverit vsechny kontakty a skraty.. ale nevim kam ten kabel vede.

4) Kaslete na moje otazky, a piste cokoli vas napadne, hlavne bych to chtel vyresit..

Diky moc za vsechny namety a rady, Hippo :super

Link to comment
Share on other sites

1) no někdeje špatný kontakt, buď v konektorech, nebo ve spínačce, nebo je vadné ukostření. Spínačku poznáš tak, že pohasínají i kontrolky apod. Vadné ukostření čerpadla poznáš tak, že na - pólu čerpadla je nějaké napětí.

2) nejde

3) to nevím, ale od jednoho kabelu ze spínačky to bude :). Od spínačky vedou dráty do pojistkovky, takže k tomu čerpadlu povede zřejmě drát taky přímo z pojistkovky. Jsou popsané, tak to zkus najít, nebo vytrhej konektory z pojistkovky, a vezmi to ohmmetrem.

4) Zkus propojit přímo + od baterky na čerpadlo, jestli poběží korektně, nebo jestli není závada i v něm.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: oddie

1) no někdeje špatný kontakt, buď v konektorech, nebo ve spínačce, nebo je vadné ukostření. Spínačku poznáš tak, že pohasínají i kontrolky apod. Vadné ukostření čerpadla poznáš tak, že na - pólu čerpadla je nějaké napětí.

2) nejde

3) to nevím, ale od jednoho kabelu ze spínačky to bude :). Od spínačky vedou dráty do pojistkovky, takže k tomu čerpadlu povede zřejmě drát taky přímo z pojistkovky. Jsou popsané, tak to zkus najít, nebo vytrhej konektory z pojistkovky, a vezmi to ohmmetrem.

4) Zkus propojit přímo + od baterky na čerpadlo, jestli poběží korektně, nebo jestli není závada i v něm.

Diky moc za bleskovou odpoved ;-), hned prvni cos napsal bude nejspis ono, protoze mi pohasinaji kontrolky na palubovce. Zkousel sem napojit cerpadlo dratem primo na baterku, a jede. Mimochodem, ted sem na dratech k cerpadlu nameril v prvni poloze klicku uz jenom 0,9 V. a pri sebemensi zatezi to podle me klesne na nulu.

Studuju ted v jinem meste, tak musim jet vecer pryc (vlakem : ), ale pristi tyden asi stravim celou sobotu rozebiranim a cistenim spínačky. Co by v ní vlatně mohlo být spatně kromě kontaktů? Mám domluvene i zapujceni jine spínačky na odzkouseni. Tak snad to nejak zvladnu.. Hippo

Link to comment
Share on other sites

Tak přesně tenhle problém sem dnes řešil celej den. A výsledek žádnej.To čerpadlo spíná přes relé,které sem taky vyměnil,a chvíli to jede, a potom zase chvíli ne.A přesně jak si říkal, pokud jede v pohodě, tak sem tam naměřil těch 12 volt. Ale pak se asi někde skřípne drát,či co a na čerpadle naměřím něco kolem 5 volt, a nic s něho neteče.Chtěl jsem tam skusit dát druhý čerpadlo z 205, ale to mělo 2 vývody. Asi jinej tip.Tak až někdo zjistíte čím jiným než nějakým skratem by to mohlo být, tak dejte vědět.

Díky

Link to comment
Share on other sites

Ja zkusim v sobotu vymenit tu spinacku, a uvidim co se stane. Pripadne, kde presne najdu to relatko k cerpadlu? Ja totiz nemam popisky ani schemata..

Oddie: diky, ale jsem z Ostravy..

Jardanet: Mam taky jednobodove, rozhodne to zkusim, v podstate zkusim vsechno co pujde..

Petr: A dal si tam na 100% funkcni rele? Asi jo.. No, tak to mam \"dobrou\" prognozu na sobotu : (.

Jestli to nekdo vyresite driv nez ja, tak napiste..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak, uz se mi to podařilo opravit. Ted se to zda logicke, ale predtim nez sem na to prisel by me to pri nejvetsi vuli nenapadlo.

Postupně jsem otestoval všechny dráty, vyčistil kontakty, vyzkoušel zvláš? každou součástku co s tím souvisela.. vše bylo v pořádku. Takže co zbývá? Jedině řídící jednotka.. už sem se připravoval na lítaní po všemožných diagnostikách, a v tom mi to, částečně i shodou náhod, došlo! Přestože při startování se točil startér, svítíly všechny kontrolky a šly světla, tak baterka neměla dostatečné napětí. Měla dost síly roztočit startér, jenomže tomu je jedno plus minus pár voltů... řídící jednotce ovšem ne! Ta má stanovené nějaké minimální provozní napětí, které prostě nedostávala, ani ve 2. poloze klíčku když bylo vše ostatní vyplé. No a ještě příčina jak se to stalo - v kontakty uhlíků v alternátoru byly zanesené nějakým bordelem, takže špatně dobíjel, takže baterku už občas ani nedobíjel, a bohužel jí dorazilo to 14ti denní stání, když jsem nebyl doma. Takže, než si rozeberete půlku auta jako já, zkuste do plna nabít baterku! Ale zase, vyčistil jsem všechno možné (včetně elmag. ventilu a trysky), takže by s autem neměly být delší dobu žádné problemy, a jezdí teď dobře jako nikdy předtím : ). Tomu říkám zimní údržba, nějakých 22 hodin čistého času..

A ještě zkrácená verze pro ty kteří jenom hledají odpověď: Problém je v baterce, která nemá dostatečné napětí, a při tomto napětí není schopná fungovat řídící jednotka (by? třeba startér baterka roztočí). Takže - nabijte baterku a zkontrolujte alternátor!

S pozdravem (a š?astným opraveným autíčkem:)), Hippo ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...