Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

AISIN automatická převodovka


c3cilka

Recommended Posts

Tohle je věčné téma no. Já dal originál Aisin, ale vyjde to výrazně dráž. Jinak PSA zakazuje do oleje dávat jakékoliv přísady. Já bych věřil spíš přímo výrobci převodovky, který tam také nic nedává do žádného typu.

Jinak k tomu oleji a jeho teplotě, převodovka má výměník voda/olej a tak je spíš závislá na teplotě vody, která ji nejdřív ohřívá a pak následně chladí. A problém může být právě v tom výměníku a nebo ve vodě samotné. Měnili jste chladící kapalinu včetně proplachu okruhu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, skorpion napsal:

Tohle je věčné téma no. Já dal originál Aisin, ale vyjde to výrazně dráž. Jinak PSA zakazuje do oleje dávat jakékoliv přísady. Já bych věřil spíš přímo výrobci převodovky, který tam také nic nedává do žádného typu.

Jinak k tomu oleji a jeho teplotě, převodovka má výměník voda/olej a tak je spíš závislá na teplotě vody, která ji nejdřív ohřívá a pak následně chladí. A problém může být právě v tom výměníku a nebo ve vodě samotné. Měnili jste chladící kapalinu včetně proplachu okruhu?

Máš někde prosím odkaz na ten origo AISIN olej? Co vím tak Ravenol vyjde na nějakých 1200 za 4l, jestli si to dobře pamatuju...

Kdy se u mýho auta naposledy měnila chladící kapalina nevím, ale na ten proplach se chystám příští týden v rámci pravidelnýho servisu po ujetých 10tkm, tak třeba to pomůže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám za to, že ten Aisin olej nejde běžně koupit, může si ho přímo od výrobce objednat pouze certifikovaný servis na převodovky Aisin. Což ani nevím jestli třeba autorizák takovou certifikaci má? Jestli si to mechanici musí udělat? Já se o tom bavil se Suvikem, což je právě specialista na Aisiny tady v okolí Prahy, ty certifikace samozřejmě má a tohle mi říkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tom je právě spíš vidět, že je opravdu pouze pro převodovky Aisin hydroměničového typu 🙂 tyhle kódy jsou jen vnitřní směrnice automobilek, které Aisin montují. Ale u toho Totalu jsou právě i jiné typy než hydroměniče. No nicméně já nerozporuju kvalitu Totalu a upřímně, hodně aut na něm jezdí tisíce km bez problémů, stejně jako s Ravenolem, takže to zřejmě problém není. Nejdůležitější je měnit 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zdravím přátelé,
koupil jsem předváděčku Peugeot 508 SW GT 1.6 PureTech 165 kW EAT8 a dealer mi udělá výstupní servis a servisku, nicméně jsem trval na výměně oleje v automatu (63.000 km). Udělají tedy výměnu i s proplachem.
A mě by zajímalo na co všechno bych se měl zaměřit co by mohlo souviset s výměnou oleje v převodovce (respektive jaké náplně ještě doplnit / vyměnit / zkontrolovat) při další servisní kontrole, co se běžně nedělá a o co bych mohl poprosit při další kontrole?

Mnohokrát děkuji a hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, při každé předepsané kontrole je stanoveno, co se má na autě udělat..., osobně pochybuju, že až budeš auto vlastnit, tak ti autorizák bude měnit nějaké kapaliny nebo díly navíc podle toho, jestli poprosíš, ale pokud přistoupili na tu výměnu oleje v převodovce, zkus výměnu brzd. kapaliny (2 roky), oleje v motoru, chladící kapaliny (5 let) a to ještě předtím,než auto koupíš 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ozzy56 tak autorizák ti samozřejmě udělá výměnu kapalin dle tvého přání i mimo plán údržby, jen si to musíš doplatit. U automatu to zrovna smysl má a je to vcelku běžné.

 

Jinak já bych doporučil změnit v plánu údržby interval na motorový olej na nějakých 10 tisíc, záleží od ročního nájezdu. Třeba pokud najedeš ročně 15 tisíc, měnil bych po roce. Pokud najedeš 20 tisíc, měnil bych co půlrok, apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně děkuji všem za odpověď.
Výměnu oleje v převodovce jsem si vyprosil a zaplatil samozřejmě, jelikož Peugeot jako většina automobilek nemá předepsané intervaly (12.100,- Kč vč. DPH) jinak olej v motoru to říkali, že je samozřejmost a kontrola elektroniky a aktualizace softwaru, prý je při výstupní kontrole samozřejmostí.
Jen mě zajímala nějaká záludnost :) přece jen chytré auto jsem nikdy neměl a nevím co bych měl chtít a na co se "vykašlat".... 
Je to GT a mimo p
anoramatické střechy (tu jsem vážně nechtěl) to má vše (noční vidění, adaptivní podvozek, masáže, ventilace / vyhřívání sedaček, nezávislé topení) a dřív se říkalo, čím víc elektroniky - tím horší :D.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal bych si pozor hlavně na rozvody. Kluci ti k tomu tady řeknou asi víc, ale u těchto benzínů je to největší průšvih a chce to stále hlídat a včas je měnit. Jestli to má už 60 tisíc, pomalu bych o nich uvažoval. Ale neznám přímo ty puretech v 508, tak nevím zda jsou totožné jako v jiných modelech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
V 1. 9. 2022 at 9:09, MJSytic napsal:

https://allegro.pl/oferta/aisin-premium-atf-6-5l-10988357423 :D 
Mimochodem je zajímavé, kolik různých norem ten "jedinečný" AISIN olej plní :aut

Díky moc, jdu to objednat a cca za 14 dní proběhne proplach převodovky a výměna oleje, tak jsem zvědavej jestli zaznamenám nějakej rozdíl

Teď mám Ravenol ATF W-WS -  https://imdily.cz/prevodovy-olej-ravenol-atf-t-ws-lifetime-4l?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item

Na oleji v převodovce najeto 30tkm, auto samotný má 265 tísíc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

čau, servis převodovky se trochu opozdil, ale auto jsem si dneska převzal, olej jsme nakonec neměnili, nepodařilo se sehnat origo Aisin ve správný specifikaci, není v prodeji u nás, ani v Německu nebo v Polsku...

Po dohodě se známým co dělá převodovky jsme se domluvili na aplikaci kondicionéru od BG, měl by stabilizovat průběh viskozity oleje v závislosti na teplotě, tak jsem zvědavej jak to pomůže. (předpokládám že je to tohle: https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/297-bg-310-atc-plus-325-ml.html#content)

Oleje v převodovce je dost a po 33tkm od výměny je v dobrým stavu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný chápu. Vím, že většina servisů, co se specializují na automaty, většinou na DSG, to svým zákazníkům vyloženě doporučuje. Ale je otázkou, co za převodovky tam reálně dělají s certifikací, jestli i Aisin. Mně to servisoval Suvik, což je za mě na tyhle převodovky u nás v ČR největší odborník s certifikací na Aisin a ten mě při dotazu na aditiva výrazně varoval, že sem nepatří. Vysvětloval to tím, že ta aditiva ve zvýšené míře čistí soustavu, což by bylo super, kdyby tam byl vyměnitelný filtr, což není. Takže ty usazeniny zůstanou trvale ve filtru a sníží se průtok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co tam přišlo není dekarbonizace ale přípravek kterej by měl stabilizovat chování oleje, změnu viskozity v závislosti na teplotě, nic jinýho. Nejsem žádnej fanda BG ale myslím že není co zkazit.

Jinak převodovka samotná byla před cca 70tkm na opravě, kvůli neodbornýmu servisu (ještě u předchozí majitelky, tuším v roce 2019), před 30tkm jsem převodovku nechal propláchnout a dát do ní novej olej, myslím že moc usazenin tam nebude... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

čau, jak je teď léto tak se docela často stane že teplota oleje zamíří přes 90°C a převodovka cukne při podřazování na 4ku, cunknutí se objeví jen když převodovka řadí sama, když podřadím páčkou pod volantem nebo v manuálním režimu je všechno v pohodě.

Děje se to jen při podřažení na tu 4ku, ostatní kvalty dolů i řazení nahoru je v pohodě. Žádná kontrolka nesvítí...

Musím konstatovat že aditivum bohužel nepomohlo, mám s tím ujeto asi 4000km.

Tušíte někdo co s tím? 

Nechat to projevit? :D  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...