Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

AISIN automatická převodovka


c3cilka

Recommended Posts

Dnes jsem doléval vodu do ostřikovačů a na nalépce  od APP  je olej Rawenol Tws lifetime .

EDIT: sem zapoměl že tam ta nálepka je

Upraveno uživatelem Davidak79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Nazdar chlapi,

občas mi nedovoli vyradiť z režimu P, nejakým zázrakom sa podarilo zistiť že to robí ak sa pri naštartovaní držím páky. Vtedy trvá niekedy aj minútu kým cvakne bezpečnostná západka a dovolí zaradiť niečo iné. Ak však najprv naštartujem a potom sa chytím páky a snažím zaradiť tak všetko ide ako má (zatiaľ). Diag nič neukázala. Je to normálne?

Auto je 508 SW 2015 facelift 2.0 HDI 160k, ma bezkľúčový vstup pre doplnenie, neviem či to súvisí (aj keď ten viac nefunguje než funguje)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 6 měsíců později...
V 20. 7. 2020 at 19:53, MJSytic napsal:

Tohle je těžký. Nejsem kvalifikovaný, a proto na to mám jiný pohled :myslim

U převodovky, která má 120 a je to její první výměna oleje bych do proplachu zkrátka nešel a rozhodně bych tam nenechal dát aditivum :nevim Raději bych si připlatil, koupil kvalitní olej a chtěl mít jistotu, že ho tam dají.

Máš v protokolu uvedeno, jaký olej a jake aditivum ti tam dali?

Jinak pokud to kopne při rozjezdu, přikláním se k nesprávné hladině oleje a nebo k tomu, že na Diag nenastavili výměnu oleje.

Ale jak jsem psal. Já se tím neživím...

Mám otázku, proč bys do toho nedával aditivum? Copak aditivum dělané speciálně pro automatické převodovky muže nějak uškodit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože výrobci motorů a převodovek na to vyloženě upozorňují, že tam žádné aditivum nepatří. Jen předepsaný olej splňující danou normu ve správném objemu. Nic víc, nic míň.
Ještě pochopím "proplachové" aditivum, když se ten olej mění, ale tady zase hrozí, že pokud to má hodně najeto a nikdo olej neměnil, můžou se díky aditivu uvolnit nečistoty, které pak ucpou filtr. Kdyby se dal filtr lehce vyměnit, tak asi není problém. Ale kdo tu převodovku bude půlit, aby se k němu dostal? Je to každého věc, jak se k tomu postaví. Ale já jsem přesvědčený, že správný olej ve správném množství a jeho včasná pravidelná výměna je lepší, než nějaké "supamega" aditivum :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte někdo zkušenost s tímto olejem do automatické převodovky? Podle specifikaci co jsem se díval, tak se může dávat do automatických převodovek pro 2.0hdi a 2.2 hdi. Přece jenom si říkám, že pokud je v Peugeotech použita aisin převodovka, tak by tento olej měl byt ten nejlepší pro tyto převodovky. Díky za názor 😀 

4F6501DC-034F-476A-996A-0F844C1546C0.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, MJSytic napsal:

Protože výrobci motorů a převodovek na to vyloženě upozorňují, že tam žádné aditivum nepatří. Jen předepsaný olej splňující danou normu ve správném objemu. Nic víc, nic míň.
Ještě pochopím "proplachové" aditivum, když se ten olej mění, ale tady zase hrozí, že pokud to má hodně najeto a nikdo olej neměnil, můžou se díky aditivu uvolnit nečistoty, které pak ucpou filtr. Kdyby se dal filtr lehce vyměnit, tak asi není problém. Ale kdo tu převodovku bude půlit, aby se k němu dostal? Je to každého věc, jak se k tomu postaví. Ale já jsem přesvědčený, že správný olej ve správném množství a jeho včasná pravidelná výměna je lepší, než nějaké "supamega" aditivum :nevim

Díky za názor a musím uznat, že to co píšeš má fakt smysl a nějaké aditiva do automatických převodovek fakt asi nemají co dělat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím olejem zkušenost nemám. Nezáleží úplně na motoru, ale na typu (verzi) převodovky (jestli je pro Euro4 nebo pro Euro5/6). Ty už tam budeš mít AM6-2, takže to musí plnit normu AW1/JWS3324 Pokud splňuje, tak ho použít můžeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to asi stejné, jako u olejů do motoru :myslim Čím blíže konzistenci vody, tím lépe pro planetu :aut Hledá se každá drobnost, která emise ovlivní (kapaliny, dobíjení, menší nádrže apod). Každopádně změna oleje v AM6 je spojena s emisní normou, kterou auto(motor) splňuje. Konstrukce toho automatu je stejná. Změna nastala až s AT6, který má podporu S&S.

Jinak ta změna oleje se hodně řešila před 10 lety, kdy se to nově objevilo. Spousta lidí si nechávala měnit olej a dostali ten s původní specifikací, protože ten s novou se nedal v druhovýrobě sehnat. Jestli to mělo nějaký negativní vliv na převodovku těžko říct. Mám známého s chemickým vzděláním a ten se vždycky tak šklebí, když se bavíme o olejích a normách. Do své naftové Alfy dává 10W40 a do automatu nějaký hydraulický olej. Má na tom skoro 300tis, filtr částic čistil preventivně ve 200tis a automat celou dobu bez problémů :aut Ale mění v něm olej každých 40-50tis. To že už 2x dělal výstřiky je věc jiná :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, MJSytic napsal:

Čím blíže konzistenci vody, tím lépe pro planetu

Tak to mě asi za chvilku zavřou. Jdu proti ECO době a používám viskóznější oleje v SAE xW40/50 :P  :D  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...