Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

AISIN automatická převodovka


c3cilka

Recommended Posts

Agrafik :Ta pravá je po 3.výměně. První je to, co vyteklo napoprvé - původní olej. Ano, pak se pokračovalo dál. Konečný výsledek je něco přes 20litrů. Teď se uvidí, jak se bude převodovka chovat, a pokud to bude v pořádku, udělá se další výměna, aby ten olej byl v co nejlepším možném stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Zdravim! Konecne jsem po dlouhem hledani nasel "skupinu s podobnym problemem".

Nove jsem si poridil 5008 s AISIN prevodovkou 120tis. km. Z ruznych duvodu jsem se rozhodl poridit automat, se kterym jsem nikdy nemel zkusenosti. Proto jsem si pri koupi domluvil prohlidku v origo Peugeotu, kde jsme se zasekli u vymeny prev. oleje, ze je napln dozivotni, menit ji je blbost a navic ze jen olej na vymenu stoji kolem 24tis. Motorovy naopak majitel menil po 10tis. Po po domluve s "technikem na tel.", ktery mi rikal, ze pan technik z peugeotu nema pravdu, jsem i tak auto zakoupil. Pri ceste jsem si zadnych problemu nevsiml a spis jsem se ucil nemackat spojku :) a celkove se s autem seznamoval. Navic jsem pri kazde zastavce vyrazoval na N (ridil jsem automat v podstate prvne). 

Jako prvni servis po ujeti cca 1500 km jsem na doporuceni dal peugeota na vymenu a proplach prev. oleje do APP SERVIS ve Vrsovicich. Probehla vymena vcetne pridani aditiv (po doporuceni). Puvodni olej jsem videl a byl uz hodne tmavy a husty...

Behem naslednych jizd jsem si vsiml, ze pri zarazeni z P na D na semaforech auto obcas cukne. Po nastudovani, jak se s automatem jezdi jsem uz zbytecne nevolil P, ale i tak NEKDY po zastaveni na semaforu(nebo jinde) po uvolneni brzdy auto cukne (jako rychle pusteni spojky). Vubec jsem nevysledoval, kdy se tak stane. Deje se tak nahodne a nekdy se to neprojevi vuvec a nekdy pocukavam v kolone vickrat za sebou. Jen vim, ze to nedela na R a po nastartovani. Razeni je uplne hladne a bezproblemove. Hodne jsem znejistel a prisoudil stav prave vymene. Po kontaktu s firmou, co mi to melili, si me pozvali na kontrolu. Kontrolovali mi hladinku (vypustili asi litr) a diagnostiku (na te nic neni). Pry se s timto setkavaji a je to pry vlastnost teto prevodovky, ze se to nekdy projevi a tak to proste je. :( Pokud bych pry chtel, tak mam zkusit vymazat pamet v origo peugeotu, ze to by mozna pomohlo.

No tak s timto stavem jezdim dal, ale nejak se mi s tim nechce smirit, Muj problem mi pripda totozny s nekterymi tady na foru. Podarilo se Vam to nekomu vyresit?! Pripadne muzete doporucit nekoho, na koho se obratit?! Servis APP beru jako hodne kvalifikovany, tak nevim co dale delat :(.

Budu vdecny za kazdy podmet!

Dekuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je těžký. Nejsem kvalifikovaný, a proto na to mám jiný pohled :myslim

U převodovky, která má 120 a je to její první výměna oleje bych do proplachu zkrátka nešel a rozhodně bych tam nenechal dát aditivum :nevim Raději bych si připlatil, koupil kvalitní olej a chtěl mít jistotu, že ho tam dají.

Máš v protokolu uvedeno, jaký olej a jake aditivum ti tam dali?

Jinak pokud to kopne při rozjezdu, přikláním se k nesprávné hladině oleje a nebo k tomu, že na Diag nenastavili výměnu oleje.

Ale jak jsem psal. Já se tím neživím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já o tom nic nevěděl a popravdě víc lidi tvrdilo, ze měnit. 🙁 to samé s aditivem - za par korun zlepšení vlastnosti oleje. No jasne ze to chci 😁. Pánové mi ještě říkali, ze se to výměnou 100% nezhorsilo. Naopak se to zlepsi(popravdě u řazení se to vážně zlepšilo-hladsi tichý).Ze to muselo být i predtim. To si ale neuvědomuji, ale zas jezdím spis dalky(nikde nestojím), tak jsem to nemusel poznat.

V případě špatně hladiny-ze je oleje málo, nebo hodně? Když kontrolovali tu hladinku, tak to mohlo být i dva litry, co vytekly.

V případě špatně nastavené dia., má smysl ji udělat teď, nebo při další výměně? Budu dělat cca za 1,5 roku...

na olej se kouknu, co tam je napsáno. Mám to v autě, ale myslím, ze tam je jen práce, olej a aditivum a cena. 

Panove byli každopádně slušný, značku oleje mi na dotaz zodpoví.... Jinak je to servis jen na automatické převodovky a moje 5008 tam byla jako největší vrak 🙂.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když jsem tam poptával výměnu, jaký olej a pod .... , okamžitě po dodání typu převodovky AM6 vyhrkl Ravenol . Mám tam aditivum a proplach byl po cca 140tis km , problémy nemám žádné .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tě to stálo? Výměna "na počkání"? Mám teď 508 s nájezdem 125 000 a přemýšlím o tom, že bych olej nechal udělat. Sice nepozoruji nějaké extra špatné chování převodovky, ale olej nikdy nebyl vyměněný. Tak se s tím trochu peru jestli udělat / neudělat.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abych byl přesný , při zařazení D nebo R tam houpnutí je ( není to DSG ) bylo tam před i po vyměně , po výměně možná menší , ale nikdy nemám cuknutí pouze po uvolnění brzdy , to se auto lehce rozjede.

Upraveno uživatelem Davidak79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já cuknutí pozoruji jen při řazení z P na R když auto stojí z kopce a nezatáhnul jsem před zařazením P ruční brzdu. Jinak řadí vcelku dobře, jen občas je trochu zmatená 😁 Možná to je tím, že neumím s automatem jezdi anebo jee naučená po předchozím majiteli. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Danikm Myslel jsem to tak, že výměna ano, ale ne proplachem. Jestli před kontrolou nic nedolévali, a pak odpustili tolik oleje, tak nevím, co si o tom myslet :myslim  Jestli Ravenol, tak tím lépe, ale hlavně, jestli dodrželi specifikaci :nevim Co se týká DIAG, tak se mi moc nechce věřit, že by to počítadlo po výměně nenastavili. Vždyť to musí mít připojené i na tu kontrolu hladiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Danikm napsal:

Když kontrolovali tu hladinku, tak to mohlo být i dva litry, co vytekly

Jak tedy po výměně oleje nastavovali hladinu, když se to dělá při správné teplotě oleje a za chodu motoru. S požitím diagnostiky po odečet teploty a se změnou hodnoty počítadla. 

Pokud by toto udělali, tak by jim z té převodovky při kontrole nevyteklo nic. Ale i při kontrole se dolije např. 3dcl oleje a provede se nastavení hladiny znova . Je otázka kolik tam tedy toho oleje máš teď?.

AM6-2 a 6-3 mají každá jiný olej (myslím si, že "novější" má olej zaměřený na snížení tření kvůlí emisím euro5.) . Co ti tam dali?

O proplachu si myslím to samé co @MJSytic ,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také mi byl divny postup kontroly. Stal jsem u toho a fakt jsem si nevšiml, ze by něco dolevali. Ale ruku za to nedám. Auto dali na zvedak, připojili dia., nastartovali, odstrojili, čekali na údaj v dia., povolili šroub a z nej tekl olej do kýble. Kolik těžko říct. Prohlásili, ze oleje tam je dost😕. Pak ještě koukali na závady a nic nenašli. Vyjádření, te to je normální... 🙄

Pokud před kontrolou nic nedolili, nemělo by nic vytect.

Fakturu, kde by mohl být údaj o oleji jsem teď nenašel, ale asi jim tam napisu.

Nechci každopádně APP špinit, jel jsem k nim na doporučení dobrého známého, co auta opravuje.

spis mě zajímá co teď.je možné, ze tam tedy asi koluje nějaký bordel a občas to priucpe? Pomohlo by dat dalších 8 tis. a provést výměnu?🤨

 

P.S.: Také zdravím souseda 😉

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvolněné nečistoty je právě to, čeho bych se u toho proplachu bál :myslim  Něco jiného je, když to někdo podstupuje pravidelně od začátku provozu. Ale co jsem měl možnost v několika případech vidět, v jakém stavu je originální náplň po 130tis km, šel bych raději "nenásilnou" cestou postupné výměny. I za cenu toho, že se dostanu na nějakých 80% čistoty oleje. Ale tohle je prostě věc, kterou si musí rozhodnout každý sám. Měnit/neměnit - proplach/postupná výměna.
A ještě jedna věc. Když měním olej doma, koupím za 2tis 12litrů a za pár hod je hotovo. Když si to rozbiju, tak si to rozbiju sám :D  Nemusím dávat 6tis a víc, aby mi to rozbila nějaká mašina :aut 

@Danikm To se musíš rozhodnout sám. Buď s tím budeš jezdit, nebo to budeš nějak řešit... Ale představa, že jsem dal 8tis a nevím jaký tam mám olej, nevím jaké aditivum, nevím jaká je hladina oleje - už bych nespal :D 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MJSytic - tvuj pristup mi je urcite blizky a souhlasim. Ja sel do nezname vody a nechal to na odbornikach, nic jineho mi nezbyvalo. Bohuzel moznost udelat si to sam doma, ani u nekoho znameho jsem nemel a nemam :(.

Co ted s tim? :) Olej by tam mel byt Ravenol. A hladina je tam ted snad spravna - viz jak jsem psal o kontrole. Je max. mozne, ze tam bylo oleje vice. Kazdopadne po pripadnem upusteni se nic nezmenilo. Jako penize se mi vyhazovat nechce, ale taky z toho nespim. Jde o to, aby byl smysluplny dalsi postup. Dat to nekam jinam a naredit? A kam? Ach jo...

Upraveno uživatelem Danikm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko radit :(  Nevím, jaké to cuknutí je. Naposledy jsme byl u toho, když se řešilo kopnutí při rozjezdu, když se delší dobu stálo na brzdě (teplota nehrála roli). A to bylo fakt cuknutí, že to bylo vidět i z venku. Auto s původním olejem. Jen se na zkoušku dolilo 0,5litru, nechalo zahřát, a pak kontrola hladiny. Následný test a kopání zmizelo. Co se s tím pak dělo dál už nevím.
Nejdůležitější je, aby tam byla správná hladina oleje. Pokud věříš, že je to OK, tak jezdi. Když se to bude zhoršovat, budeš řešit dál - reklamace, kontrola někde jinde apod. :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No klidne bych ty cuknuti nazval i nakopnutim... :( v podstate poustim pri zastaveni brzdu a jakoby se to nechyta a pak najednou jo a kopanec. Za studena se to nestalo zatim nikdy, pouze po delsi jizde a jen nekdy. Nejvic je to asi znat, kdyz stojim v kopci. Pro me nejlepsi reseni, kdyby se na to nekdo ochotny (kdo tomu rozumi)za uplatu poradne podival a rekl mi co delat. Ono jasne ze muzu nechat udelat vymenu nekde zas jinde a doufat, ze to pomuze. Ale zas tak bohaty nejsem. Mam kladne ohlasy na firmu Suvik, nemate nekdo take zkusenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj , resil jsem uplně to samé co máš ty. Řekl bych ,že na to má hrozně velký vliv olej. Po výměně v Peugeotu v Horšovském týně mi ho vyměnili za cca 7000,- origo olej . Od té doby se to zlepšilo a nedělalo vůbec. Nyní po cca 20 tisících odjetých mi to občas zase cukne při zařazení D, ale jen někdy a myslím si ,že je to když se vypaluje DPF , ale to není 100%. Ale opravdu záleží na oleji a to dost. Jinak první výměnu jsem dělal cca ve 220 tisících . A i v tom Peugeotu mi řekli ,že doživotní náplň je blbost ,že je to hlavně po dobu záruky a to vydrží pomalu pořád. Ale normál mi doporučil měnit po 60 tisících.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...