MJSytic Odesláno 22. leden 2020 Sdílet Odesláno 22. leden 2020 Agrafik :Ta pravá je po 3.výměně. První je to, co vyteklo napoprvé - původní olej. Ano, pak se pokračovalo dál. Konečný výsledek je něco přes 20litrů. Teď se uvidí, jak se bude převodovka chovat, a pokud to bude v pořádku, udělá se další výměna, aby ten olej byl v co nejlepším možném stavu. Agrafik ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 29. leden 2020 Sdílet Odesláno 29. leden 2020 Decentně jsem vlákno pročistil. Pokud se (@gadri, @TommyC4 a další) chcete hádat, dejte si sraz někde na louce a tam si to vyříkejte. Ne zde. gadri, Mike407, os-max a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danikm Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 Zdravim! Konecne jsem po dlouhem hledani nasel "skupinu s podobnym problemem". Nove jsem si poridil 5008 s AISIN prevodovkou 120tis. km. Z ruznych duvodu jsem se rozhodl poridit automat, se kterym jsem nikdy nemel zkusenosti. Proto jsem si pri koupi domluvil prohlidku v origo Peugeotu, kde jsme se zasekli u vymeny prev. oleje, ze je napln dozivotni, menit ji je blbost a navic ze jen olej na vymenu stoji kolem 24tis. Motorovy naopak majitel menil po 10tis. Po po domluve s "technikem na tel.", ktery mi rikal, ze pan technik z peugeotu nema pravdu, jsem i tak auto zakoupil. Pri ceste jsem si zadnych problemu nevsiml a spis jsem se ucil nemackat spojku a celkove se s autem seznamoval. Navic jsem pri kazde zastavce vyrazoval na N (ridil jsem automat v podstate prvne). Jako prvni servis po ujeti cca 1500 km jsem na doporuceni dal peugeota na vymenu a proplach prev. oleje do APP SERVIS ve Vrsovicich. Probehla vymena vcetne pridani aditiv (po doporuceni). Puvodni olej jsem videl a byl uz hodne tmavy a husty... Behem naslednych jizd jsem si vsiml, ze pri zarazeni z P na D na semaforech auto obcas cukne. Po nastudovani, jak se s automatem jezdi jsem uz zbytecne nevolil P, ale i tak NEKDY po zastaveni na semaforu(nebo jinde) po uvolneni brzdy auto cukne (jako rychle pusteni spojky). Vubec jsem nevysledoval, kdy se tak stane. Deje se tak nahodne a nekdy se to neprojevi vuvec a nekdy pocukavam v kolone vickrat za sebou. Jen vim, ze to nedela na R a po nastartovani. Razeni je uplne hladne a bezproblemove. Hodne jsem znejistel a prisoudil stav prave vymene. Po kontaktu s firmou, co mi to melili, si me pozvali na kontrolu. Kontrolovali mi hladinku (vypustili asi litr) a diagnostiku (na te nic neni). Pry se s timto setkavaji a je to pry vlastnost teto prevodovky, ze se to nekdy projevi a tak to proste je. Pokud bych pry chtel, tak mam zkusit vymazat pamet v origo peugeotu, ze to by mozna pomohlo. No tak s timto stavem jezdim dal, ale nejak se mi s tim nechce smirit, Muj problem mi pripda totozny s nekterymi tady na foru. Podarilo se Vam to nekomu vyresit?! Pripadne muzete doporucit nekoho, na koho se obratit?! Servis APP beru jako hodne kvalifikovany, tak nevim co dale delat :(. Budu vdecny za kazdy podmet! Dekuji! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 Tohle je těžký. Nejsem kvalifikovaný, a proto na to mám jiný pohled U převodovky, která má 120 a je to její první výměna oleje bych do proplachu zkrátka nešel a rozhodně bych tam nenechal dát aditivum Raději bych si připlatil, koupil kvalitní olej a chtěl mít jistotu, že ho tam dají. Máš v protokolu uvedeno, jaký olej a jake aditivum ti tam dali? Jinak pokud to kopne při rozjezdu, přikláním se k nesprávné hladině oleje a nebo k tomu, že na Diag nenastavili výměnu oleje. Ale jak jsem psal. Já se tím neživím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danikm Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 (upraveno) Já o tom nic nevěděl a popravdě víc lidi tvrdilo, ze měnit. to samé s aditivem - za par korun zlepšení vlastnosti oleje. No jasne ze to chci . Pánové mi ještě říkali, ze se to výměnou 100% nezhorsilo. Naopak se to zlepsi(popravdě u řazení se to vážně zlepšilo-hladsi tichý).Ze to muselo být i predtim. To si ale neuvědomuji, ale zas jezdím spis dalky(nikde nestojím), tak jsem to nemusel poznat. V případě špatně hladiny-ze je oleje málo, nebo hodně? Když kontrolovali tu hladinku, tak to mohlo být i dva litry, co vytekly. V případě špatně nastavené dia., má smysl ji udělat teď, nebo při další výměně? Budu dělat cca za 1,5 roku... na olej se kouknu, co tam je napsáno. Mám to v autě, ale myslím, ze tam je jen práce, olej a aditivum a cena. Panove byli každopádně slušný, značku oleje mi na dotaz zodpoví.... Jinak je to servis jen na automatické převodovky a moje 5008 tam byla jako největší vrak . Upraveno 20. červenec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davidak79 Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 když jsem tam poptával výměnu, jaký olej a pod .... , okamžitě po dodání typu převodovky AM6 vyhrkl Ravenol . Mám tam aditivum a proplach byl po cca 140tis km , problémy nemám žádné . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patejrik Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 (upraveno) Co tě to stálo? Výměna "na počkání"? Mám teď 508 s nájezdem 125 000 a přemýšlím o tom, že bych olej nechal udělat. Sice nepozoruji nějaké extra špatné chování převodovky, ale olej nikdy nebyl vyměněný. Tak se s tím trochu peru jestli udělat / neudělat. Upraveno 20. červenec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davidak79 Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 (upraveno) abych byl přesný , při zařazení D nebo R tam houpnutí je ( není to DSG ) bylo tam před i po vyměně , po výměně možná menší , ale nikdy nemám cuknutí pouze po uvolnění brzdy , to se auto lehce rozjede. Upraveno 20. červenec 2020 uživatelem Davidak79 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patejrik Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 (upraveno) Já cuknutí pozoruji jen při řazení z P na R když auto stojí z kopce a nezatáhnul jsem před zařazením P ruční brzdu. Jinak řadí vcelku dobře, jen občas je trochu zmatená Možná to je tím, že neumím s automatem jezdi anebo jee naučená po předchozím majiteli. Upraveno 20. červenec 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davidak79 Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 @patejrik něco pod 8tis , na počkání , nějakou tu hodinku si počkáš ( asi 2 už přesně nevím ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davidak79 Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 jo, to když to necháš vyset na kolíku , je to nepříjemný , snažím se tomu vyhnout ale né pokaždý se to povede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 @Danikm Myslel jsem to tak, že výměna ano, ale ne proplachem. Jestli před kontrolou nic nedolévali, a pak odpustili tolik oleje, tak nevím, co si o tom myslet Jestli Ravenol, tak tím lépe, ale hlavně, jestli dodrželi specifikaci Co se týká DIAG, tak se mi moc nechce věřit, že by to počítadlo po výměně nenastavili. Vždyť to musí mít připojené i na tu kontrolu hladiny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 20. červenec 2020 Sdílet Odesláno 20. červenec 2020 před 1 hodinou, Danikm napsal: Když kontrolovali tu hladinku, tak to mohlo být i dva litry, co vytekly Jak tedy po výměně oleje nastavovali hladinu, když se to dělá při správné teplotě oleje a za chodu motoru. S požitím diagnostiky po odečet teploty a se změnou hodnoty počítadla. Pokud by toto udělali, tak by jim z té převodovky při kontrole nevyteklo nic. Ale i při kontrole se dolije např. 3dcl oleje a provede se nastavení hladiny znova . Je otázka kolik tam tedy toho oleje máš teď?. AM6-2 a 6-3 mají každá jiný olej (myslím si, že "novější" má olej zaměřený na snížení tření kvůlí emisím euro5.) . Co ti tam dali? O proplachu si myslím to samé co @MJSytic , Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Schreek Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 @Danikm Zdravím sousede @MJSytic Proč ne proplach? Dyť je to neúčinnější metoda výměny nebo žiju v omylu? Taky mě čeká výměna oleje (po 60tis.) a teď si mě teda znejistěl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danikm Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 Také mi byl divny postup kontroly. Stal jsem u toho a fakt jsem si nevšiml, ze by něco dolevali. Ale ruku za to nedám. Auto dali na zvedak, připojili dia., nastartovali, odstrojili, čekali na údaj v dia., povolili šroub a z nej tekl olej do kýble. Kolik těžko říct. Prohlásili, ze oleje tam je dost. Pak ještě koukali na závady a nic nenašli. Vyjádření, te to je normální... Pokud před kontrolou nic nedolili, nemělo by nic vytect. Fakturu, kde by mohl být údaj o oleji jsem teď nenašel, ale asi jim tam napisu. Nechci každopádně APP špinit, jel jsem k nim na doporučení dobrého známého, co auta opravuje. spis mě zajímá co teď.je možné, ze tam tedy asi koluje nějaký bordel a občas to priucpe? Pomohlo by dat dalších 8 tis. a provést výměnu? P.S.: Také zdravím souseda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 Uvolněné nečistoty je právě to, čeho bych se u toho proplachu bál Něco jiného je, když to někdo podstupuje pravidelně od začátku provozu. Ale co jsem měl možnost v několika případech vidět, v jakém stavu je originální náplň po 130tis km, šel bych raději "nenásilnou" cestou postupné výměny. I za cenu toho, že se dostanu na nějakých 80% čistoty oleje. Ale tohle je prostě věc, kterou si musí rozhodnout každý sám. Měnit/neměnit - proplach/postupná výměna. A ještě jedna věc. Když měním olej doma, koupím za 2tis 12litrů a za pár hod je hotovo. Když si to rozbiju, tak si to rozbiju sám Nemusím dávat 6tis a víc, aby mi to rozbila nějaká mašina @Danikm To se musíš rozhodnout sám. Buď s tím budeš jezdit, nebo to budeš nějak řešit... Ale představa, že jsem dal 8tis a nevím jaký tam mám olej, nevím jaké aditivum, nevím jaká je hladina oleje - už bych nespal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danikm Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 (upraveno) MJSytic - tvuj pristup mi je urcite blizky a souhlasim. Ja sel do nezname vody a nechal to na odbornikach, nic jineho mi nezbyvalo. Bohuzel moznost udelat si to sam doma, ani u nekoho znameho jsem nemel a nemam :(. Co ted s tim? Olej by tam mel byt Ravenol. A hladina je tam ted snad spravna - viz jak jsem psal o kontrole. Je max. mozne, ze tam bylo oleje vice. Kazdopadne po pripadnem upusteni se nic nezmenilo. Jako penize se mi vyhazovat nechce, ale taky z toho nespim. Jde o to, aby byl smysluplny dalsi postup. Dat to nekam jinam a naredit? A kam? Ach jo... Upraveno 21. červenec 2020 uživatelem Danikm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 Těžko radit Nevím, jaké to cuknutí je. Naposledy jsme byl u toho, když se řešilo kopnutí při rozjezdu, když se delší dobu stálo na brzdě (teplota nehrála roli). A to bylo fakt cuknutí, že to bylo vidět i z venku. Auto s původním olejem. Jen se na zkoušku dolilo 0,5litru, nechalo zahřát, a pak kontrola hladiny. Následný test a kopání zmizelo. Co se s tím pak dělo dál už nevím. Nejdůležitější je, aby tam byla správná hladina oleje. Pokud věříš, že je to OK, tak jezdi. Když se to bude zhoršovat, budeš řešit dál - reklamace, kontrola někde jinde apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danikm Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 No klidne bych ty cuknuti nazval i nakopnutim... v podstate poustim pri zastaveni brzdu a jakoby se to nechyta a pak najednou jo a kopanec. Za studena se to nestalo zatim nikdy, pouze po delsi jizde a jen nekdy. Nejvic je to asi znat, kdyz stojim v kopci. Pro me nejlepsi reseni, kdyby se na to nekdo ochotny (kdo tomu rozumi)za uplatu poradne podival a rekl mi co delat. Ono jasne ze muzu nechat udelat vymenu nekde zas jinde a doufat, ze to pomuze. Ale zas tak bohaty nejsem. Mam kladne ohlasy na firmu Suvik, nemate nekdo take zkusenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eistom Odesláno 21. červenec 2020 Sdílet Odesláno 21. červenec 2020 Ahoj , resil jsem uplně to samé co máš ty. Řekl bych ,že na to má hrozně velký vliv olej. Po výměně v Peugeotu v Horšovském týně mi ho vyměnili za cca 7000,- origo olej . Od té doby se to zlepšilo a nedělalo vůbec. Nyní po cca 20 tisících odjetých mi to občas zase cukne při zařazení D, ale jen někdy a myslím si ,že je to když se vypaluje DPF , ale to není 100%. Ale opravdu záleží na oleji a to dost. Jinak první výměnu jsem dělal cca ve 220 tisících . A i v tom Peugeotu mi řekli ,že doživotní náplň je blbost ,že je to hlavně po dobu záruky a to vydrží pomalu pořád. Ale normál mi doporučil měnit po 60 tisících. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.