Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

AISIN automatická převodovka


c3cilka

Recommended Posts

Ahoj všem.

Také se podělím o svůj problém... Mám 508 2,2Hdi 150kW a před cca 14ti dny po  delší svižnější jízdě mi také při přeřazení z N na D auto trhne, má to podobné projevy jako u Ivoandrea. Když auto nastartuji a zařadím D nic se nestane, ale v momentě kdy po kratší jízdě zastavím a přeřadím z N na D tak trhanec... :( Při zařazení R to vůbec nic nedělá, při jízdě také nic... 

Měl jsem to teď týden v Peugeotu v Plzni a dnes volali, že mi dolili 0,5l oleje do převodovky, dělalo to stále, pak zkoušeli prý přehrávat SW a pořád stejný. Prý budu muset vyhledat nějaký servis na automatické převodovky. Zítra si tam pro to jedu a musím to nějak řešit. 

Je pravda že už mám nalítáno 235tisíc... tak možná už něco v převodovce odchází :(

Kdyby měl někdo nějaký typ co zkusit, nebo za kým s mým problémem zajet budu vděčný.

Díky moc, Tomáš

Upraveno uživatelem tommik
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to spravilo len raz, keď som "zabehával" nové brzdové platničky. (Proste plyn brzda, plyn brzda... Zrýchlenie na 100 a rýchle zabrzdenie na 10)  Odvtedy ani raz. Bol to taky kopanec ako ked na manuáli pustíš prudko spojku. Takže si myslím, že to má niečo spoločné s prehriatym, alebo nadmerne zohriatym olejom. Inak v bežnej prevádzke keď dám do D tak len jemne trhne, síce viac ako keď zaradím spiatočku (tú radí mimochodom úžasne hladko) 

A mimochodom počul som niečo také, že ak aj poctivo meníš olej po 50000km prevodovka má životnosť cca 260000. Potom by mala ist na repas. Proste sa lamely zoderú... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, luxy napsal:

Mne to spravilo len raz, keď som "zabehával" nové brzdové platničky. (Proste plyn brzda, plyn brzda... Zrýchlenie na 100 a rýchle zabrzdenie na 10)  Odvtedy ani raz. Bol to taky kopanec ako ked na manuáli pustíš prudko spojku. Takže si myslím, že to má niečo spoločné s prehriatym, alebo nadmerne zohriatym olejom. Inak v bežnej prevádzke keď dám do D tak len jemne trhne, síce viac ako keď zaradím spiatočku (tú radí mimochodom úžasne hladko) 

A mimochodom počul som niečo také, že ak aj poctivo meníš olej po 50000km prevodovka má životnosť cca 260000. Potom by mala ist na repas. Proste sa lamely zoderú... 

Díky za typ, ale myslím že tím to nebude.. deštičky mám zaběhlé.

Dnes jsem zkoušel ráno nastartovat a za studeného motoru jen přecvakávat z N na D na N a D několikrát po sobě a chová se to tak, že ze začátku to jde normálně, a po chvilce z přeřazení z N na D začne drobně cukat no a čím déle jsem to zkoušel, tím se cukání zvětšovalo... 

Tak nevím :( asi to hodím ze skály :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako, že tím ,že auto rozjedeš párkrát na 100 a zpomalíš tak přehřeješ olej v převodovce?

Jaký je vůbec důvod dávat na automatu N?. To jsem ta za celou dobu ,co mám auto zařadil snad 5x a to když jsem potřeboval pohnout autem v garáži bez startování.

V 12. 7. 2018 at 16:30, tommik napsal:

v momentě kdy po kratší jízdě zastavím a přeřadím z N na D tak trhanec

Proč to N ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Zdravím všechny, mám P. 508 2.0HDI, 120 kW, 2012, AP - Aisin, najeto kolem 120t KM. Před časem jsem se rozhodl, že preventivně nechám (poprvé) vyměnit olej v převodovce. Převodovka fungovala jak měla, občas po delší jízdě při parkování při zařazení D auto nepatrně cuklo. Stávalo se to ale třeba 1 za měsíc. Nijak víc jsem to neřešil. Mám týden po výměně oleje a najednou z ničeho nic mělo auto problém podřadit z 5 na 4 stupeň. Později přeřadilo na 5 a pak rovnou na 3. Hned na další křižovatce mi počítač vyhodil závadu převodovky. Na další křižovatce se již nedalo rozjet. Při řazení D z P auto nesmírně cukalo, raději jsem ho ihned vypnul. Něž jsem se dovolal na asistenci kvůli odtahu (auto stálo na rušné křižovatce), zkusil jsem po cca 10 min ho znovu nastartovat a dojet domů (což bylo asi cca 500 m). Auto jelo jakoby se nic nestalo, bez chyby a bez nějakého projevu závady. Nyní jsem dosti bezradný, jak mám dále postupovat. Volal jsem do servisu, kde mi měnili ten olej v převodovce a nabídli mi, abych přijel a že auto připojí k diagnostice. Jako takovou převodovku ale opravit nedokáží. Je velmi nápadné/divné, že se tato porucha stala týden po výměně oleje. Trochu mi to zavání, jestli výměna byla dobře provedena/byl použit správný olej apod. Prý při výměně použili olej značky Meyle a převodovku 2x propláchli. Žádné aditivium na rozpuštění usazenin nepoužili. Mám trvat, aby daný servis dal převodovku plně do pořádku? Je možné, že výměna oleje měla takto negativní vliv? Moc Vám děkuji za Vaše rady a nápady. Mimo jiné již druhý den marně hledám servis převodovek na Plzeňsku. Kdybyste měl někdo nějaký tip, budu jedině rád. Děkuji a mějte se hezky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím 

Vojtaa:

Není to zrovna o převodovce od Peugeota ale všeobecně o automatu a předepsaném oleji. Onehdy jsem měnil olej v automatu nejmenované značky a potřeboval jsem si něco ujasnit, byl my doporučen odbornik z Sixta prevodovky, a ten mi v rozhovoru hlavně několikrát upozorňoval ať nepoužívám žádný jiný olej (febi, meyle a podobně) přesto že má napsaná správná specifika, ale jen vždy originál od výrobce daného typu vozidla. Vzhledem k tomu že mi nic nevnucoval a jeho zkušenostem a ochotě to se mnou skoro hodinu probírat mu věřím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vojtaa Tohle spíš vypadá, že tam nebude správná hladina oleje :myslim Olej tam dali specifikace AW1? Rozhodně s tím nejezdi víc, než je nutné a píchni to na origo diag, abys zjistil, co to hodilo za chybu a hlavně zkontroluj správnou hladinu.

Edit: To, že je origo olej nejlepší je určitě pravda, ale ani oleje z druhovýroby bych se nebál. Třeba Ravenol je prověřený a funguje spolehlivě. Já osobně jsem dával Total a také bez problémů ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PRND umí vyhodit i taková "banalita" jako je výpadek komunikace převodovky pod CAN.

Je otázka, zda se po takové kompletní výměně oleje s proplachem neměla udělat adaptace.

A pak tu mám jedna baba povídala - v různých diskuzích občas u převodovek, kde se udělal kompletní proplach a měly hodně najeto... došlo k jejich zhoršení stavu. Ale čert ví, v jakém stavu vlasně ta převodovka byla. Napadá mě, že byl vyplaven obsah filtru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra tam jedu, je to cca 5 km od bydliště, tak snad tam dojedu bez potíží. Vím jen, že použili olej značky Meyle (specifikaci nevím - zjistím zítra). Prý to napojí na diagnostiku a uvidíme snad více. Mám nějakou jednoduchou možnost, jak v domácích podmínkách přeci jen zjistit tu hladinu oleje v převodovce? Když by ho tam bylo opravdu málo, je tam nějaký senzor/čidlo, které mi upozorní? Doufám, že tam budou mít rozumnou diagnostiku, která zjistí to samé co ta v autorizovaném servisu, kde mají na mě čas až za 3 týdny (pouze na hodinu diagnostiky 🤯). Adaptace se dělá přes diagnostiku, nebo je to něco úplně jiného, prosím? Jinak děkuji Vám všem za Vaše postřehy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na všechno potřebuješ diagnostiku. Hladina se kontroluje za chodu motoru, při teplotě oleje v převodovce 60st.C a to tak, že demontuješ kontrolní šroub na spodku převodovky a olej by měl jen malinko ukapávat.

Teď už je to ok? Načtení té chyby by mohla umět i FAPLite s ELM adaptérem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...