Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

AISIN automatická převodovka


c3cilka

Recommended Posts

Dobrý den,

bohužel mi začala zlobit automatická převodovka, občas řadí trhaně a teď se přidalo trhnutí při zařazení převodovky do polohy DRIVE. Chtěl bych se zeptat, zda-li nemá někdo nějakou zkušenost a nebo neví co by to mohlo být.

Auto má najeto 66 000 km.

Předem děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zahranici kde jazdi viac GTciek, vyzera ze tento model trpi castejsie/casto problemami s podobnymi prejavmi, ako aj trhanie pri stati a pod. Ak nemas v zaruke uz, mozno zacat vymenou oleja u specialistov na tieto veci...

A ked mas zaruku, sup do servisu, rozumne to spisat keby to trebalo opakovane reklamovat.

[upravil dne 5/6/14 21:01 od merlin99]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem děkuju za odpovědi.

Bohužel již auto nemám v záruce.

Řekl bych, že jezdím klidně, :mrk ale bohužel hodně po Praze, ale dnes naštěstí trhnutí při zařazení do polohy \"DRIVE\" samo zmizelo, asi se to leklo, že to řeším. :D

S tím trháním při řazení asi zkusím výměnu oleje. Neporadíte mi prosím někoho spolehlivého a levného :super z Prahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj Ludia,

mam taky mensi problem zatial to nesposobuje ziadne technicke problemy ale predsa je to mozno uz predzvest niecoho. Stava sa mi ze po nastartovani a zaradeni rychlosti cize presunuti packy prevodovky do drive sa mi ozve taky divny zvuk akoby mi niekto vrtal priklepom do prednej casti auta :o Nedokazal som to este identifikovat kedze to utichne ani nie za 2 sekundy ale je to dost neprijemne. Nestretli ste sa s tym uz nahodou?

Vdaka za kazdu odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

C3cilka. 

Presne podobný problém. Po zaradení do D auto sekne. 

Alebo pri státí na brzde a prevodovka je v D pustím brzdu a po asi 2s. autom trh e a následne sa začne rozbiehať. Robí to ale nie stále. V servise sa to neprejavilo. Ako naschvál. Vymenili mi olej a robí to stále. Teraz to nesiem do servisu a budú s tým jazdiť cez diagnistiku a následné trhnutie pošlú do Francúzka. Ešte mám auto v záruke. Pri platenej. Dám vedieť ako som dopadol. A ty ako? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj.

Koupil jsem jetou 2008 s EAT6 od AISIN a jelikož už byl nejvyšší čas, šlo auto na druhou servisní prohlídku při nájezdu cca 23tKm.

Po těch pár najetých kilometrech mezi koupí a přistavením do servisu jsem si nevšiml problému, ale zvyknul jsem si na řazení odpovídající rychlosti a poloze plynového pedálu. Při servisní prohlídce však technik říkal, že je vydaná nová verze softwaru pro celé auto, na můj výslovný dotaz se to týká jak motoru, tak převodovky. Došlo k přehrání.

Ihned po výjezdu z parkoviště od servisu bylo zřejmé, že nastala změna v řazení, rozumějte naprosto odlišná doba okamžiku přeřazování při stejné poloze plynového pedálu a konkrétní rychlosti. Řekl bych, že k řazení dochází dříve v manších otáčkách, ale jde jenom o zvyk, nyní to ani nevnímám, ale vím, že teďka více šlapu na plyn, čímž oddaluji přeřazení. Jinak to řadí velmi pěkně. Co jsem vypozoroval, občas při řazení z 2 na 3 to lehce škubne, obzvlášť při velmi malém plynu. Není to nepříjemné, ale je poznat dynamická změna kroutícího momentu. Super zážitek je režim řazení sport, to vytáčení... a pak hladké přeřazení.

Už se mi také stalo, že při přesouvání voliče z P do D to lehce trhne, ale bez zvukového projevu. Přišel jsem na to, že se tak stane při oživování auta které stojí v kopci a dojde k povolení ruční brzdy ještě před přesunutím voliče z P do D. Fakticky si to vysvětluji tak, že v poloze voliče P je zasunut aretační kolíček, na provedení nezáleží, do mechanismu převodovky, což zabrání rozjetí, ale v žádném případě to nenahrazuje ruční brzdu! Když se ruční brzda povolí, tak se hmota auta, která by se chtěla dát vlivem gravitace do pohybu takzvaně natlačí na zaaretovaný mechanismus (jako když auto drží pouze na zařazené rychlosti), čímž zatíží ten kolíček. Při následné volbě z P do D se tak vytažením kolíčku uvolní napnelismus, který byl předchozím postupem vytvořen a to vytvoří lehké prohoupnutí vozu. Když však při zastavení vozu v kopci nejdříve utáhnu ruční brzdu, pak dám z D do P a při následujícím odjezdu z místa zaparkování nejdříve z P volím D a teprve potom odbrzdím ruční brzdu, žádně škubnutí se nekoná.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!

Ano, díky. Četl jsem, že se to samo učí číst styl řidiče a tomu se přizpůsobuje. Teď je od servisu natočeno cca 1500Km tak uvidíme.

Asi by taky bylo fér, když by v servisu řekli klientovi, že po přehrání SW dojde k výmazu adaptačních dat a auto se znovu bude určitou dobu učit. Jsme ale v ČR, tak to je docela úspěch, že to nahráli :) kluci šikovný.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...