Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 205 poškozený ocelový ráfek kola


OK406

Recommended Posts

V pondělí 2.6. se stala taťkovi u jeho 205 1.8D nepříjemná situace. Při jízdě na parkovišti, z ničeho nic se vyvrátilo přední pravé kolo. I když jsem na 100% věděl, že vše je nové (spodní čep řízení, axiální tyč adalší věci), tak příčinu jsem neznal, jelikož jsem nebyl na místě. Jaké bylo překvapený všech, když se zjistilo, že je poškozený ocelový ráfek kola:o!

post-7387-14109637962313_thumb.jpg post-7387-14109637963923_thumb.jpg

[upravil dne 4/6/14 20:16 od Ferry]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest servisman

Oldo ber že to jsou origo ráfky a auto není nejmladší , má už něco za sebou.

Není to náhodou Peny parkoviště Hluboká nad Vltavou u kruháče??

[upravil dne 4/6/14 20:35 od servisman]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mám třeba prasklý disk tak, že mi utíká vzduch z pneumatiky.

Ale tohle jsem ještě neviděl.

Doufám, že se to stává jen vyjímečně a jen u 205, protože to abych se začal s 305 bát jezdit, jak ty disky mám shnilý.

P.S. Není možná, že mu někdo najel ze strany do kola? Nebo jestli v zimě nenaletěl s kolem bokem k obrubníku?

Já vím že asi ne, ale tohle se snad nestane jen tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mám 205tky celkem čtyři a plechových disků spoustu, na zimáky horších, ale tohle jsem nikdy neviděl.

Mám za sebou i pár disků, které jsme při náledí zhranatěl nárazem na obrubníky, ale všechny na těhlici držely do poslední chvíle.

Toto je buď výrobní vada.

Nebo nějaká mega rána.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně jako ostatní, tohle jsem ještě neviděl a docela by mne zajímalo, co bylo příčinou. Trochu mi přijde, že byla upínací plocha disku pod dlouhodobým mechanickým napětím kvůli nerovnosti na kotouči. Jako by dva vertikální šrouby tvořily páku na horizontální osu - až vyhrál dle obrázku spodní šroub a disk u vrchního šroubu povolil. - to jsou ale jen úvahy nahlas.

 

2 OK406: Přišli jste na příčinu této události?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 100% příčinu jsme nepřišli. S 205 se jezdí stále a nic nenasvědčovalo, že by bylo něco v nepořádku. Ráfek jsme měli dlouho. Jediné, co mě napadlo, tak byl vydný spodní čep řízení na pravé straně a při zatočení doleva, tak vždy luplo na pravé stramě. Tak se po nějakém čase čep vyměnil (badisak) a jezdilo se dál. A až po mnoha kilometrech (cca 2500 km) se to stalo taťkovi, když odbočoval do leva na parkoviště. Jel cca 20 km/h. Asi nejspíš vada materiálu ráfku. I servisman se na to díval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...