Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Výměna chladící kapaliny


Guest Paolo

Recommended Posts

Zdravím a prosím o radu s výměnou chladící kapaliny.Nemáte někdo nějaký manual jak správně potupovat při její výměně?Hlavně se mně jedná jak se provádí odvzdušnění.Předem děkuji za vaše rady.Paolo

[upravil dne 28/9/05 Paolo]

[upravil dne 28/9/05 Paolo]

Link to comment
Share on other sites

Já ti můžu popsat, jak postupoval servismen, když jsme zjistili, že u chladiče je sežranej těsnící kroužek:

1) Na hadici u u přepážky mezi kabinovým prostorem a motorovým odšrouboval takovou čepišku (vypadá to jako ventilek u kola)

2) odšrouboval víčko z nádobky pro chladící

3) pod chladič dal hrnec

4) rozdělal hadici u chladiče, nechal chladící vytéct do hrnce

5) dal nový těsnění a zapojil hadici do chladiče

6) na pravý straně bloku motoru povolil imbusáček

7)nalil chladící až začala téct tím imbusáčkem a na ventilku na hadici se dělali bublinky

8) utáhl imbusáček

9) dolil trošku

10) zašrouboval víčko na hadici

11) dolil trošku

12) zadělal víčko na nádobce

Ende

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Paolo

Zdravím a prosím o radu s výměnou chladící kapaliny.Nemáte někdo nějaký manual jak správně potupovat při její výměně?Hlavně se mně jedná jak se provádí odvzdušnění.Předem děkuji za vaše rady.Paolo

[upravil dne 28/9/05 Paolo]

[upravil dne 28/9/05 Paolo]

Dole vpravo ( pohled zepředu auta ) na chladiči je výpustný šroub a další je pod a za motorem pře spolujezdcem.Takže povolit, případně vyšroubovat a vypustit a podle situace propláchnout.Nezapomenout vyšroubovat víčko chladiče a povolit odvzdušňovací šroub na na tělese termostatu ( imbusová hlava ) a odvzdušňovací šroub na chladiči ( pravý horní roh chladiče). Pak zase všechny šrouby, kromě odvzdušňovacích zavřít, a nalít novou kapalinu.Místo trychtýře použít uříznutou PET flašku ( podle možností utěsnit v hrdle chaldiče ) a plnit tak dlouho, až je zhruba z poloviny PET trychtýř zaplněný.Pak zavřít odvzdušňovací šrouby, vytahnout trychtýř a zavřít chladič a mělo by být hotovo.
Link to comment
Share on other sites

[upravil dne 28/9/05 Paolo] Dole vpravo ( pohled zepředu auta ) na chladiči je výpustný šroub a další je pod a za motorem pře spolujezdcem.Takže povolit, případně vyšroubovat a vypustit a podle situace propláchnout.Nezapomenout vyšroubovat víčko chladiče a povolit odvzdušňovací šroub na na tělese termostatu ( imbusová hlava ) a odvzdušňovací šroub na chladiči ( pravý horní roh chladiče). Pak zase všechny šrouby, kromě odvzdušňovacích zavřít, a nalít novou kapalinu.Místo trychtýře použít uříznutou PET flašku ( podle možností utěsnit v hrdle chaldiče ) a plnit tak dlouho, až je zhruba z poloviny PET trychtýř zaplněný.Pak zavřít odvzdušňovací šrouby, vytahnout trychtýř a zavřít chladič a mělo by být hotovo.

Prosím tě ten imbus(termostat) je normálně přístupný nebo to je v nějakém špatně přístupném místě??

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Paolo

[upravil dne 28/9/05 Paolo]

Dole vpravo ( pohled zepředu auta ) na chladiči je výpustný šroub a další je pod a za motorem pře spolujezdcem.Takže povolit, případně vyšroubovat a vypustit a podle situace propláchnout.Nezapomenout vyšroubovat víčko chladiče a povolit odvzdušňovací šroub na na tělese termostatu ( imbusová hlava ) a odvzdušňovací šroub na chladiči ( pravý horní roh chladiče). Pak zase všechny šrouby, kromě odvzdušňovacích zavřít, a nalít novou kapalinu.Místo trychtýře použít uříznutou PET flašku ( podle možností utěsnit v hrdle chaldiče ) a plnit tak dlouho, až je zhruba z poloviny PET trychtýř zaplněný.Pak zavřít odvzdušňovací šrouby, vytahnout trychtýř a zavřít chladič a mělo by být hotovo.

Prosím tě ten imbus(termostat) je normálně přístupný nebo to je v nějakém špatně přístupném místě?? To je normálně přístupný, je to takový T ze slitiny hliníku.V jednom rameni je imbus, ve druhém hadice, která vede, pokud si vzpomínám do sání a třetí rameno je v tělese termostatu.V tom tělese termostatu se mi to protáčelo, takže záleží na tom, jak je to natočený, pokud je to dolů, bude k tomu blbej přístup.

Link to comment
Share on other sites

Vcera jsem menil tesici krouzek u vstupni hadice do chladice a usazoval chladic do der jak ma byt. takze jsou musel vypustit chl. kapalinu asi takto:

- odsroubovat vicko nadrzky

- v pravem dolnim roho chladice je vypustny kohout, na ten nasadit kus hadice do nejake nadoby (min. 5l)

- otocit kohoutem o 180° (pozor, jde ztuha, nestaci jen 90°)

- az vytece voda, zavrit kohout

- na tele termostatu je imbusovy sroub - ten vysroubovat

- dal odsroubovat cepicku z odvzdusnovaciho sroubu na hadici u motorove prepazky

- lit vodu zpet do nadrzky a kontrolovat az bude vytekat z toho imbusu ktere se vysruboval (na termostatu)

- z odvzdusnovaku by mely jit bublinky

- zasroubovat zpatky imbus

- nastartovat, pockat az z odvzdusnovaku potece jen voda, dolevat do nadrzky aby byla spravna hladina

- nechat motor zahrat az sepne termostat, pustit treba i topeni

- opet povolit odvzdusnovak a kontrolovat jestli tece voda

- pokud ano, jeste zkontrolovat hladinu v nadrzce a HOTOVO

(spravne odvzdusneni lze castecne overit ze hadice u odvzdusnovaku je tepla jako zbytek - tzn. ze je tam voda a ne vzduch)

Po nejake dobe zase zkontrolovat hladinu v nadrzce.

Zpusobu je urcite vic, ja to delal takto, slo to jako po masle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...