Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Porucha volnoběžných otáček 106 - 1.1 - 1997


Alov

Recommended Posts

To co si zakroužkoval je snímač polohy škrtící klapky. Tohle má většinou na svědomí škubání za jízdy, protože je vydřená odporová drážka a ECu dostává skokové informace. Většina problémů je způsobena krokovým motorkem, či zeleným čidlem teploty motoru. Trošku se rozepiš jak to chcípne a kolikrát třeba...

Těžko se radí od stolu: těsnost výfukového a sacího potrubí, kompresní tlaky válců za studena než se vymezí vůle, svíčky a kabely k nim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JimBeem- ďakujem za vstup, krokac pekne cvrlika a chodi pekne, čidlo som premeral za studena aj za tepla, ohmicky je vporiadku.

Takže, ak je motor studený tak po štarte začnú klesať otáčky, až by motor scípol, keď mu jemne brnkneš plyn tak sa podrží. Trvá to možno dve minutky, potom už voľnobeh drží. Ak sa dostanem do prvej križovatky a chcem podradiť tak scípne. Potom sa už ohreje a je všetko O.K. A mám pocit že je odspodu diera, ale moc to neviem zhodnotiť nakoľko ja jazdím na naftovej Alhambre :-) Čo sa týka výfuku je o.k ten som robil nedávno komplet, a sacie potrubie- to neviem, žeby to vadilo len pri studenom motore? Vďaka za odpoveď...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Tak jsem tady opět panstvo s novým problémem. Ten starý se mi podařilo na 99% vyřešit, ale teď nastal problém následující.

Z ničeho nic mi při zahřátém motoru při startování vyletí otáčky na maximum a nespadnou. Auto řve jak divé a já s tím jel a při tom jsem musel brzdit jak debil. Stalo se mi to podruhé. Poprvé to po pár startech zase spadlo do normálu, ale ted to drží a né a né se pustit :D Lanko od plynu je totálně volné a otáčky jsou stále na max. Že by KO krokáč? Dá se to zjistit například odpojením konektoru krokáče? 

Díky za rady  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá. Musíš ten krokáč ale odpojit v momentě, kdy jsou otáčky v normálu. Řešil jsem nedávno krokový motůrek na staré 106 s 1,1 a než jsem koupil novej, tak se s autem normálně jezdilo s odpojeným krokáčem. Po studeném ránu to tomu chtělo trochu pomoct, aby motor nezdechnul, ale stačilo to nechat 2-3min ohřát a dalo se vyrazit. 

Každopádně to nemusí být nutně špatným krokáčem. Ten motůrek reaguje na povely od ŘJ, a ta zase pracuje s informacemi od čidel. Jsou to takové spojené nádoby :aut Takže pokud odpojíš motůrek a bude to OK, tak si moc nepomůžeš ohledně nalezení závady. Stále to může být jedna z těch 3 věcí. Krokáč se dá koupit novej kolem 300,- (alespoň teda na starou 1,1) tak ho zkus vyměnit a když to bude dělat dál, tak je na řadě ŘJ a čidla :myslim

Upraveno uživatelem MJSytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Ahoj chlapy mám podobný problém.Po ráno auto startuje poměrně dobře a drží si i volnoběh.Jenomže jakmile ho nechám stát na parkovišti a večer se k němu vrátím a je teplo tak nastartuji,ale otáčky lítají jak splašené až potom skoro chcípne.Po cca minutě až dvou je vše v pořádku.Vyměněno: teplotní čidlo,zapalovací cívka,zapalovací kabely,svíčky krokový motorek dán z funkčního auta.Takže už jsem nějaký bezmocný.Klapka je čistá.Diagnostika delphi bez problémů.Měl by někdo nějakou radu na co se podívat ještě?Předem díky.Motor 1.0 33 kw r.v 98.

Upraveno uživatelem jardelinho33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se připojil s podobným, ale opačným problémem. Za tepla bvše ok, ale za studena nic moc. Po nastartovnání musím auto držet chvíli na plynu aspoň na 1200 otáček, jinak zdechne. Napodruhé, nejpozději napotřetí je vše ok. Když ale jedu se studeným motorem, má tendenci škubat a zdechat (třeba na křižovatce). Jak se auto trochu ohřeje (tzn ručička teploměru se odlepí z nuly), tak je to výrazně lepší, jakmile ručička přeleze první čásrku na teploměru, je to plně v pohodě. Na chvíli pomohla výměna svíček za nové, ale po cca 3000 km je chování zpět. Do benzínu leju  VIF a ten tomu taky pomáhá, bez něj to bylo horší. Nějakej tip co prověřit? Popravdě moc nevím, jak to uchopit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 5. 2014 at 19:09, Hafity napsal:

Takže podle první fotky máš jednobod Bosch a podle kódů by mohla být chyba v té černé škatuli vlevo, popřípadě v kabeláži k té škatuli....

zdravím mám taky 106 1.1 hdz a taky mě neustále zlobí vstřikování mám magnetimarelli a zajímalo by mě jestli by se tam mohlo dát to samé ale s jiným kodem

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no když mám kod motoru hdz a tady to vstřikování(karburátor) tak jestli tam mužu dát třeba vstřikování to samý

z auta který mělo jiný kod ,jinak auto mám 1995

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...

Nechci zakládat nové téma, jelikož můj problém je skoro stejný a i vozidlo stejné. Po delší době začala ,,zlobit" klukova 106 1.0i 37kW r.v.1997. Při jízdě se zahřátím motorem přidá plyn a auto ztrácí výkon, až se skoro zastaví. Pokud vyřadí, jsou otáčky motoru nad 1000/min.Včera jsem projel 106 se zahřátím motorem. Pokud jsem za jízdy na 5.rychl. stupeň přidal plyn, tak se ztrácel výkon. Podřadil jsem a to samé, až se skoro 106 zastavila. Zkusil jsem  zařadit 1-2-3-4 s ,,vytočením motorem a vše bylo v pořádku, ale po chvíli opět. Jen otáčky motoru byli stejné. Jakoby by tam nešel benzin. Při zacouvání do garáže a vyřazení rychlosti, byli otáčky na 1000/min., ale pokud jsem trošku přidal plyn, tak otáčky klesly a vše bylo v pořádku.Lanko od plynu je volné, není napnuté, že vy zvýšili otáčky.  Nevím, zdali to nemůže být kvalitou benzinu. V červenci 2018 vyměněn katalyzátor BM Catalysts + lambda sonda Bosch + svíčky NKG. Vyměněna hadička (slabá), co jde od sání oleje k vzduchovému filtru = ne´vím jak to správně napsat. Syčela. Pokud se sundá, je v ní podtlak. Dal jsem místo ní průhlednou hadičku z pvc. Po zahřátí motoru, je hadička měkká.  Co jsem četl tento příspěvek, napadá mě, zdali by to nemohl mít na svědomí krokový motůrek.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

  Bohužel, problém s klukovo 106 se prohlubuje. Dnes po příjezdu do garáže, se nechal  motor běžet na volnoběh. Chod motoru je nepravidelný, zdá se, že jsou slyšet ventily. Ručička otáčkoměru je chvěje a kololí sá rozmezí 1000 ot./min. Po cca 3 minutách chodu motoru na volnoběch, motor náhle sám zhasl. Bylo slyšet cvakání z prostoru černéné krabičky co je pod tělesem jednobodového vstřikování. V servis boxu je uvedeno, že se jedná o motorek regulace volnoběhu. Na obrázku číslo 9.  Při dalším nastartování a nechání motoru na volnoběh, šel motor nepravidelně jako na začátku, ale už nezhasl. Kde najdu u tohoto motoru krokový motůrek? Klapka je čistá. Napadlo mě, zdali to nemůže být netěsnost mezi výfukem a přírubou. Měnil se katalyzátor. Ale nikde není nic za černalého. Už opravdu nevím, co by to mohlo být. Snad to nebude kvalitou benzinu.Tankuje s klukem stejně a vše v pohodě u mě.

106 vstřik.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle obrázku máš jednobodové vstřikování Bosch.... Ta krabička je zhruba za druhou svíčkou od rozvodů a ovládá páku, kterou zároveň ovládá lanko od pedálu plynu.... Ten motůrek obsahuje i mikrospínač, který určuje kdy regulovat a kdy ne.... Ještě bys mohl mít vyjeté dráhy snímače polohy škrtící klapky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...