Jump to content
  • Current Donation Goals

205 1.8 D


Hrac.Dr.m

Recommended Posts

Takhle starýho auta? No pozor na úplně všechno, a nečekej zázraky ;)

kastle - koroze, a případná oprava po bouračce. Hodně náchylné jsou špičky předních nosníků a přední čelo (pod světly - je to vidět po zvednutí kapoty, a taky z podběhu). Dále, celé přední podběhy a celé nadkolí, prahy, u 3-dveř napojení zadní bočnice na práh, dále zadní nadkolí, a podlaha v kufru. Naopak přední blatníky nemusí znamenat katastrofu - dají se v pohodě vyměnit...

Kritická věc všech starších Peugeotů - zadní náprava! Kola zadní nápravy při pohledu zezadu nesmí být viditelně do A, při propérování nesmí vrzat ani se jakoby zasekávat, ideální je zkusit na zvedáku, jestli nemají ramena vůli do strany. Repase jinak stojí min. 5tis, spíš ale víc, neb je třeba vzít s tím zároveň brzdy s vedením (trubky v oblasti nádrže jsou hodně průserové, ty doporučuju vyměnit každopádně).

Motor: 1,8D je pověstný \"držák\", není výjímkou nájezd okolo 500tis km (pokud bude mít tachometr jako první číslo jedničku, je to tak pro zasmání). Ovšem, toho, že je držák, dost lidí zneužívalo, a kašlalo na servis. Takže, je vhodné změřit kompresní tlaky, a kouknout po sundání olejového víčka, jestli nehází olej a nehulí se odsud víc než je zdrávo... Při kontolní jízdě zkusit zatočit do plného rejdu na obě strany pod plynem - jestli nebouchají poloosy. U převodovky vyzkoušet řazení a běh všech kvaltů - jako první lehají synchrony na trojce, naopak načaté ložisko předlohy se pozná na čtyřku a na pětku okolo 80km/h. ¨

Ostatní věci jsou víceméně prkotiny, ale i tak počítej s tím, že je vhodné udělat prvotní servis cca v hodnotě celého auta, aby se na to dalo jakž takž spolehnout...

Takže asi tak, víc mě v tuto chvíli nenapadá... ale jestli máš nějaké doplňující dotazy, klidně se ptej.

Link to comment
Share on other sites

Jo,moc díky.Tak je mi jasný že to neni nový auto a něco na tom najdeš vždycky.Taky si sebou budu brát pár lidí aby mi to omrkly.Přední blatníky jsou už prej měněnný.Já teda uvažoval o tuningu ale už mě to nebere,jsem rači na music.Když mě to ty moji znalci schváleji tak do toho půjdu a potom se uvydí co dál.Rozhodně to je pořád lepší než můj Fiat 127 co mám ted...

Podle těch zpráv co mě píše ten frajer co to auto od něj budu kupovat se mi zdá že to bud maskuje aby mi to vydrželo na cestu domů nebo nevym.Když by to bylo lákavá tak bych do toho náký prachy možná i vrazil ale těžko ted říct když jsem to ještě neviděl.Ale moc dík...

Link to comment
Share on other sites

To já ted nevim,tak bud je to postavený na papíry nebo to je stěch pár kousků.Ale mám pocit že mi řikal že to tak je protože je to už od prvního majitele na ČR papírech...Nevíš jestly už tyhle auta měly posilovač?Já četl že tam byl problém s těžkym motorem u dieselů a špatný manévrovatelnosti vozidla.

Link to comment
Share on other sites

Servo je v málokterém, drtivá většina je bez. Ukroutit se to dá, akorát je prostě potřeba zabrat, no, hlavně při parkování, při jízdě to tak poznat není. I se servem to ale není žádný zázrak, s dnešními auty se servem se to vůbec srovnávat nedá.

Link to comment
Share on other sites

Diesel otáčkoměr nemá, za určitých okolností tam jde namontovat budíky z 309D + kaplička z GTI.

Co se týče turba, dej si nahoře hledání, už se to tu řešilo víckrát, tak si to najdi - pokud to mám vyjádřit jedním slovem, tak je to ultrapíčovina. Za peníze, co by to stálo, pořídíš 4 pěkné GTI, a jako to GTI to stejně nikdy nepojede ani zdaleka. Diesel je traktor, jestli chceš něco tůnit, tak si to nekupuj.

Link to comment
Share on other sites

Tak dobře dám na tebe.Já mám rád diesely protože nesnáším vysokootáčkový motory.Takže by se mě spíš vyplatilo si potom pořídit 1.9 TDi než překopávat tu 1.8mu.Mě bude stačit když to bude jenom vypadat tima rozšířenýma blatníkama+prahy a možná křídlo a hlavně dobrou hudbu.To je jenom takový snění.

Ještě by mě zajímalo jestly nevíš kde bych na netu nebo v Praze sehnal elektrický stahování oken do 205ky?A jak je to s cenama a poruchovostí?

Link to comment
Share on other sites

El. stahovani oken sezenes na temer kazdym vrakaci, kdyz se ti zadari, da se to i s kabelazi a ostatnima ptakovinama jako uchyceni tlacitek atd. V podstate staci pohony a prehodit je misto klicek, drzi na 3 sroubech.

Jinak par zkusenosti ze 3 let/cca 100tkm s 205 1.8D :

- v podstate zadne problemy a temer zadna koroze (mozna vyjimka :) )

- jednou jsem menil poloosy, jinak bezna udrzba, silenbloky atd.

- spotreba byla tak kolem 5-6l/100km

- v zime pohoda, topil i startoval

- otackomer jsem mel na palubovce, je to jednodussi nez prehazovat kaplicku a budiky

- nahradni dily bezne dostupne,

- kdyz na nem chces delat tuning, spis styling podle toho co pises, da se to celkem levne

Z myho pohledu to bylo super autiko, ale musis se natrefit na zachovaly kousek

- jo, kdyz jsem ho kupoval mel na tachaku asi 140 tkm ( takze asi 250 ) a byl z roku 88

[upravil dne 24/9/05 snowboy]

Link to comment
Share on other sites

Takže ona má 205ka takový to stahování jako je to univerzální..To vlastně navlíknu jenom ten kroužek na ten tisícihran a připevnim do dveří...Tak to je v pohodě.Nevym,stim stylingem jak to bude..Fakt záleží na stavu auta.Rozhodně to je v lepšim stavu než ten můj Fiat 127 co mám ted,to je 78rok a už je to znát,ale zase platim poviný 3200,- za rok a spotřeba kolem 5L/100km,takže pohoda..Ale už to je moc lákavý na poldy.Ten otáčkoměr jsem moc nepobral.To si jako sehnal z jinýho auta a zamontoval podle sebe nebo to chápu špatně?

Link to comment
Share on other sites

Stahování oken - prostě se prohodí ty mechanismy, a nebo samotnej motůrek místo kličky, zvenku se nikam nic nelepí. Komplet seženeš tak za litr. Otáčkoměr se dá, při troše šikovnosti a kutilské snahy, vzít z té 309 a nařezat ho tak, že se vejde vlevo vedle tacho, jak maj některé modely hodiny (a hodiny dát digi na palubku). Každopádně to musí být otáčkoměr z diesela... i kvůli zapojení.

Link to comment
Share on other sites

Stahovani oken jak rekl Oddie, nic se nebastli zvenku ....

O otackomer ja tam mel zvlast budik, tusim ze to byla zn. VDO, samozrejme, ze musi byt na diesel .... ten co jsem mel ja bral udaj z alternatoru, dokonce na nem (alternatoru) byl i konektor :) pak jeste tri dalsi draty - napajeni a osvetleni.:papa

Link to comment
Share on other sites

no jesli chceš dávat široký blatníky,tak si to rozmysli,jestli se ti spíš nevyplatí koupit jiný auto,ta sada stojí sice už asi jen 8tis,ale kde máš cenu za spasovaní,protože to jsou jen polotovary a cena za lak?pak tě jen tohle výjde na dalších min.30tisíc a kde mš ceny drobnejch oprav a udržbu?jinak nák nechápu proč auto opticky rozšiřovat,když nápravy zůstanou stejný:myslim...ale to už je vlastně tvoje věc...to byla jen moje připomínka:papa

Link to comment
Share on other sites

No,to jsem nečekal,že se člověk chvilku nepodívá a hnedka takovejch reakcí..Dík za vše..Tak popořadě...To stahování mě zajímá jenom tak výhledově,zatim tu 205ku nemám a nevym jestly to už v elektrice neni.Ale když to budu potom schánět tak alespon vim komu se ozvat.

Ty široký blatníky mě lákaji jenom proto-že jsem se asi zbláznil ale vůbec si neuvědomuju co všechno to okolo toho obnáší,takže se na ně asi vykašlu.Taky mi neseděly ty nápravy,protože ty blatníkama nerozšířim...

A ted k tomu poslednímu,tu 205ku z 86ýho,bych musel vydět fotky a potom možná i na živo...Ale ted jsem domluvenej už na jedný,kterou pojedu v prosinci omrknout..Když by to teda nevyšlo,tak bych se určitě ozval...

Moc dík za vaše reakce...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...