Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nákup 5008


23bus

Recommended Posts

Tak to tady oživím. Bohužel nevím jak se rozhodnout. Přemýšlím o koupi jiného vozu z 1.6 hdi motorizací. A to buďto P5008 nebo C4 Picasso (nejspíše ne grand:)). Vzít manuál nebo vyzkoušet automat (robota). Rok výroby 2012 - 2013. Děkuji za postřehy.

Vím, že se musím rozhodnout sám, ale když to nějak teď nemůžu:mad: Potřebuji nakopnout:D

Upraveno uživatelem Laďa
doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robota si musíš vyzkoušet. To tě můžem nakopávat jak chcem, ale bez vyzkoušení nic nezjistíš. A pokud jsi už jezdil s automatem a očekáváš nějaké chování, tak to musíš vyzkoušet tuplem.

5008 po FL (2013) má k dispozici 1.6HDi (blue HDi) s 6st. automatem, už to není robot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kolega má robota asi rok a musel se s ním naučit jezdit, hned po koupi ale nadšený nebyl--jak píšeš, cukalo to atd., ale pak si hodně početl na internetu od uživatelů (umí i anglicky) a říkal mi, že stačí v určitých otáčkách trochu ubrat plyn a robot přeřadí bez cukání, teď je už s robotem spokojený :)

napiš třeba SZ členovi Olda607, má s robotem tady v klubu asi nejvíce zkušeností

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bude robot. Od klasického hydrodynamického měniče je to rozdíl. Trhání při přeřazování není určitě běžné ani u robota, ale tam je samozřejmě chce to si zvyknout, sžít se. Samozřejmě, při "akčnější" jízdě (divoká noha na plynu) bude robot odpírat, většinou nezařadí tak, jak bys řadil manuálně, ale na rodinné ježdění robot stačí. Já jsem zvyklý ze služebních na DSG nebo hydro a robot mi nevyhovoval. Navíc jsem chtěl dvoulitr. Doporučuji si to vyzkoušet, co jednomu vadí, druhému může být úplně jedno. Mě vadilo podélné parkování do řady aut do kopce nebo z (prudšího) kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robota je lepší si půjčit na celý den, 1 jízda tak leda nas..re. Pokud člověk stojí furt na plynu, tak to řazení houpe dost. Pokud člověk vychytá "meziplyn" při řazení, tak se na to dá zvyknout. Ale tím se komfort řazení posouvá z kategorie "dostatečné" max. na "dobré". Když jsem testoval, tak mi v kopci držel brzdový asistent, tak to až takový problém nebyl.

Ale (jak tu již zaznělo x-krát) vždy to bude horší komfort ve srovnání s klas. hydroměničem. Mám 3tí auto s automatem v řadě (různé generace automatů) a tento u 5008 mi přijde slušně vychovaný.

Automat mám kvůli manželce a stále opakuji, že to je "cena za bezpečnost" - nebojí se v pražském provozu s dětma (manuál vzdala po první křižovatce) protože:

  1. Nemusí řešit ovládání a věnuje se provozu
  2. Necouvne/nechcípne to při stání na semaforu do kopce
  3. Nechcípne to při prudkém startu z vedlejší na křižovatce. Pozor - robot - hlavně studený - může
  4. Parkování, parkování, parkování :)

Jsem si takřka jistý, že s robotem (a jejím stylem) by manželka měla problém (a děti obouchaný hlavičky od houpání auta při řazení pod plynem).

Upraveno uživatelem VAVA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem ho měl týden. Nezvykl jsem si. Bohužel parkování v prudkém kopci bylo s robotem utrpení. zajíždění na několikrát do řady nebo vyjíždění z řady, to jsem se prostě "nenaučil", auto se vždy po uvolnění brzdy rozjelo jako když střelí, takže hamst na brzdu, spojka, vyřadil, couvnutí, zas pokus o "pomalý" rozjezd, couvnutí... To jsem za ten týden absolvoval s robotem mnohokrát a řekl si, že tohle nechci. Jinak při rodinném běžném ježdění je to v pohodě, běžné rozjezdy vyřeší asistent. Je fakt, že studenej robot umí chcípnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laďa: stav se, vyzkoušíš. I kopec máme. Denně se rozjíždím na světlech do kopce, automatická ruční brzda drží 0,5 sekundy, rozjezd naprosto bez problémů. Nechcípne nikdy. Pacho: neměl jsi tehdy vypnutou ruční brzdu? Protože i popojet do kopce je bez problémů. To fakt muselo být něco divné, když sis ani po týdnu nezvykl.

Hydrodynamický měnič je asi lepší, ale zase žere o litr více. Teprve od roku asi 14 je EAT, to je hydrodynamický, který nezvyšuje spotřebu.

Robot klidně doporučuju, mám najeto 145000 a spokojenost. jezdí s ním i manželka a děti, bez problémů.

Měl jsem jednou "za úkol" od autorizovaného prodejce, přesvědčit zájemce o koupi, aby se rozhodl. Tak řídil půl hodiny po Olomouci, trochu jsme povídali, trochu se věnoval řízení. Nějak si nevšiml, že je tam automat (robot), nic necukalo, prostě to jelo samo... Takže se přesvědčil a koupil (2008).

 

Pacho: pokud jsi opravdu měl vypnutou automatickou brzdu (píšeš: auto se vždy po uvolnění brzdy rozjelo jako když střelí ), tak prosím nehaň robot, ten za to nemůže, jak sis to nastavil. Po uvolnění brzdy auto půl sekundy stojí jak přibité, mezitím mírně našlápneš plyn a spojka jde pomalu do záběru.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene, neměl jsem vypnutou automatickou brzdu. Mám ji i na manuálu zapnutou, pokud nechávám v garáži stát auto nezabržděné, vždy po vypnutí motoru odbrzdím. Navíc vypnutá automatická brzda se opravdu nedá "přeslechnout".

Nehaním robot, říkám, že jsem si na to nezvykl, prostě při vyjíždění z řady do prudšího kopce, kde jsem parkoval. Vyjížděl jsem díky nedostatku místa před a vzad třeba na třikrát nebo čtyřikrát. Prostě popojet dopředu, scouvnout, dopředu scouvnout. Auto vždy zařadilo, rozjelo se (svižněji než bych chtěl, potřeboval jsem ujet jen cca 40cm) a já hned hamstl na brzdu (auto přede mnou), kvedlání, scouvnutí, opakování. Na mě to prostě bylo "neodhadnutelné" a nevyhovovalo mi to. Pokud jsem stál z toho kopce a vycouvával, bylo to pro mě ještě horší. S hydroměničem ani DSG problém nemám (jen to kvedlání D/R). Auto jsem měl od prodejce, mělo najeto asi 11tkm, těžko říct, možná, že nebylo v úplně ideální kondici, byl to testovací vůz. Ale kamarád má C4GP od nova s robotem a chová se to zhruba stejně. Akorát, že on má při parkování na výběr...

Jak píšu, každej ať si to zkusí a rozhodne se za sebe, jestli mu to vyhovuje. Rozjezd do kopce na křižovatce je v pohodě, to mi nevadilo. No já chtěl stejně dvoulitr, ale ten předchozí automat byl dost neúspornej, tak jsem zvolil manuál. Dnes bych do EAT6 klidně šel.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Pro kuldam1 - zvažoval jsem Zafiru (moje podmínka byl automat). Zafira se mi zamlouvala více, ale prostřední sedadlo ve druhé řadě není homologované pro dětskou sedačku :( Mám 3 děti do sedačky, takže smolík.

Jinak co se mi líbilo - Zafira byla "víc auto", lepší tlumení hluku při přejezdu nerovností. Co se mi nelíbilo - zadní sedadla po sklopení neudělají "rovinu", prostřední sedačka je o něco užší (viz výše ohledně sedaček).

P5008 má o něco větší kufr.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...