Jump to content
  • Current Donation Goals

K.O. motor 405 - 1.9 TD -prosim pomoc


Guest Tw!ster

Recommended Posts

Začnu smutným příběhem o mém Peugeotu, a prosím o radu.

Cca před dvěma měsíci jsem si koupil P405 1.9TD, r.v. 1994, téměř v plné palbě :mrk . Po ujetí cca 800km mi začal vařit.. :grr zjistil jsem, že původní majitel tam dal těsnění pod hlavu z jiného typu a to nevydrželo. Takže výměna. A po pár km znova vaření. Takže další nové těsnění a navíc srovnání zkřivené hlavy o 0.4mm :grr . Ale ta už byla asi i před tím rovnaná, takže začal klepat ventil do pístu, jak to bylo nízko. Při cestě ze Slovenska mě pežout nechal na D1 30km před prahou.. :grr Takže další těžký prachy 200km odtah :grr . No, a motor totálka, jelikož se to potkalo... Něco ruplo a asi přeskočil rozvoďák :grr . Jo, a ještě hnedle týden po koupi mě nějákej vůl napicnul dveře a lem kola :grr . No, pěknej začátek, ne?

No, a teď sháním "nový" motor. A chci se zeptat, jestli se tam nechá dát třeba 1.8TD, jelikož ten můžu sehnat snáž a levnějš než 1.9TD.. A nebude to vadit úřadům? kdybych to chtěl přepsat v techničáku, abych měl i lacinejší pojistku? :myslim nebo budu muset žádat o schválení v peugeotu? ale teda hlavně, půjde tam???

Link to comment
Share on other sites

No, to je dobrá smůla. Tyhle agregáty jsou pro zlost pekelně drahé. Takže, 1,8TD tam místo toho klidně dát můžeš, ty motory jsou navanek stejné, liší se prakticky jen vrtáním... Ovšem, papírově to žádným způsobem přepsat nelze, a oficiálně by se to zaměňovat nemělo. Ale typ motoru je na štítku, který lze snadno vyměnit, a pak už jen velmi málo lidí pozná, co je to skutečně za motor (podle předlitého kódu na bloku), takže se takovéhle výměny dělají...

Takže, je to na tobě. Jde tam dát i ten 1,8TD, jde na něj i nastrojit veškerá výbava z toho 1,9TD (termostat s filtrem atd.). Dá se koupit i 1,9TD, ale stojí většinou okolo 20tis, někdy i víc.

Pokud chceš k těmhle motorům nějaké další info, klidně se ptej, zkušeností s nimi je dost.

Link to comment
Share on other sites

P.S. ty tam máš motor s označením DHY (příp. D8A). Tenhle motor se dával ještě do 306, Xsary a Xantie - ze všeho tohodle můžeš ten motor použít, a bude to přesně přímo on. Dále je pak 1,9TD ve 406, 806, Expertu atd., ale trochu odlišný, s označením DHX. I tenhle motor můžeš použít, ale musíš si přendat typový štítek, vstřiky a čerpadlo, a taky setrvák kvůli spojce. Vnějšími rozměry na zástavbu budou sedět všechny.

Link to comment
Share on other sites

No, jejda... To je novinek :o. Mám (měl jsem) D8A.

Nabízel mi týpek z 306-ky za 30.000,- ale nevěděl jsem, jestli tam jde. Ale to je zas peněz :bojim... 1.9TD z 405-ky mi nabízel maník za 15.000,-, prej s novejma vstřikama, ale má nalítáno 260000km, té moc.

Takže 1.8TD tam půjde, fajn, ale co třeba turbo? to musí být taky z té 1.8, nebo může být mé původní? jestli není jinak dimenzované na ten původní obsah... A klimatizace na tu 1.8 půjde taky, nebo s tím nemá nic společného? Nevím, jak tam vůbec funguje... (moje první klima :mrk)

P.S. Xantie a Xara jsou citróni, ne? To mají stejné motůrky? :myslim

Link to comment
Share on other sites

No von Citroen a Peugeot už je dobře 20 let jedna fabrika - PSA - takže proto jsou ty motory stejný. A nadto se ten motor prodával i do jiných značek - namátkou Volvo (V40), Suzuki (Baleno, Samurai) a spousta dalších.

260tis km je na jednu stranu dost, na druhou stranu maj ty motory většinou tolik, tak aspoň že to přizná.

Turbo je mám dojem stejné, anebo aspoň bez problémů záměnné. Na co si dej pozor, jsou čerpadla - k určitému čerpadlu patří odpovídající vstřiky, tak to neproházej. Bosch z 1,8TD má otevírací tlaky vstřikovačů 15, z 1,9TD 18MPa. Lucas má tuším stejně jako u atmosféráku - 13. Pozor, Lucas a Bosch čerpadla maj každé svůj držák, i když vypadaj stejně.

Ad klima - blok je prakticky totožný, takže dáš akorát tu širší řemenici, dáš z toho 1,9TD vanu (má držák na klima), a je to. V tom není nejmenší problém.

Link to comment
Share on other sites

OK, tak to nezní tak hrozně.

Já zas takovej znalec v tomhle oboru nejsem. A teď mě to mrzí, že jsem se nevyučil mechanikem :D

Díky za rady :super... jdu hledat engine

Apropo, kdyby jsis ještě na něco vzpoměl, tak prosím dej vědět, a? to nepodojím :roll

Link to comment
Share on other sites

V 309 byl taky 1,8TD, ale těch je opravdu jen pár. V té 309 byl bez IC, a tedy s nižším výkonem - cca 57kW - ovšem hlava je stejná, takže na ni lze dát sání s IC ze 405. Pozor ovšem, když budeš shánět motor, na systém vývěvy brzd, co tam máš! Ty máš vývěvu brzd na konci vačky přímo, kdežto starší modely 1,8TD mají vývěvu hnanou řemenicí! A ta řemenová vývěva je pěkně drahá a hodně průserová věc, tak bycha, aby se ti levně koupený motor neprodražil - když už, musel vbys to koupit i s tou vývěvou a jejím držákem na převodovce, a musela by být 100% funkční. 1,8 s vývěvou na vačce, a servopumpou pod altíkem - tedy podobně jako to máš - se dělal jen v modelovém roce 92.

Další věc je, že onen o dost starší 1,8TD bude mít naskákáno ještě o mnoho víc než těch 260tis km, jak ti někdo nabízel, takže i tohle bych si hodně dobře rozmyslel.

Link to comment
Share on other sites

:D, koukám, že jsi pohotový... Ale na to jsem se zeptat nechtěl. Teď jsem obvolal 26 inzerátů z Annonce, a šílený... Buď z 306-ky za 30kolíků, nebo 1.8TD za 20kKč, popř. 1.9TD za 20-30kKč

Až ten poslední (a téměř nejblíž) je 1.8TD bez Turba za 8.000,- (s za 10kKč) a i se zárukou. Najeto okolo 200.000km. Sice podivně levný, ale se zárukou, tak do toho jdu...

Link to comment
Share on other sites

Ještě je možný zvážit koupi druhýho auta (bez papírů), protože další náklady = montáž a seřízení 5-7tis., náplně, žhavky, radši rozvody atd atd... todle za předpokladu že by se sehnalo celý auto s rozumným motorem za stejnou cenu co je motor + je možnost vyzkoušet jak motor jede.

To auto co ti zbyde se dá docela lehce rozprodat na ND.

Je to celý složitý, opravdu si dej práci s nastudováním možností. Já sem kvůli selhání motoru už vrazil do auto tolik peněz, že už nepřipadá v úvahu prodej auta. Bude se na něm muset najet pokud možno půl miliónu, nebo z něj alespoň udělám za pár let traktor nebo stolek na kávu :)

Link to comment
Share on other sites

TipCars.cz

Peugeot 405 1,9D kombi, 89, 195tis. km,

Cena 22 000 Kč

Poznámka koupeno v D, nehavarované

bez SPZ , urceno na prestavbu , dobrý stav , pěkný , tel. 602 259 938

Výbava rádio, centrální zamykání, posilovač řízení, tažné zařízení, tónovaná skla, otáčkoměr, příprava pro rádio, dělená zadní sedadla, manuální převodovka, zadní stěrač

Link to comment
Share on other sites

Sice máš pravdu, že celé auto by bylo na spoustu dílů, jenže tolik pěnez nemám a poteřbuju (jak říká oddie) novější a s turbem, což by bylo dražší. To co říkáš, by bylo maximálně na ten kávovar ;).

P.S. Jak se sem vkládají foto? chtěl jsem sem dát fotku té mé hlavy a bloku, jak je to železo do sebe pěkně zakousané... a jak si nastavim fotku u sebe, nějak to v nastavení nemůžu najít...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Tw!ster

Sice máš pravdu, že celé auto by bylo na spoustu dílů, jenže tolik pěnez nemám a poteřbuju (jak říká oddie) novější a s turbem, což by bylo dražší. To co říkáš, by bylo maximálně na ten kávovar ;).

P.S. Jak se sem vkládají foto? chtěl jsem sem dát fotku té mé hlavy a bloku, jak je to železo do sebe pěkně zakousané... a jak si nastavim fotku u sebe, nějak to v nastavení nemůžu najít...

Fotku musíš mít někde venku na serveru ( třeba na PG clubu ), ne u sebe na PC.Pak při psaní zprávy klepneš na buď na bb_image1.gif a obrázek bude v textu, anebo na

bb_url.gif a v textu bude odkaz na stránku s fotkama.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...