Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Odpojeni EGR


WiZiPoK

Recommended Posts

Preji krasny den damy a panove,

potreboval bych poradit. Na zahranicnich forech jsem docetl o odpojeni EGR ventilu. Pri pri nekterych pripadech, kdyz uz EGR zasekava, nebo nezavira dokonale, atd .. odpojenim EGR jen auto ziska ... Samozrejme vzdy je tady moznost EGR vycistit a znovu pripojit. Pry s odpojenim EGR nepatrne zvysi vykon, snizuje kourivot a zvysuje se emise :) a zabranuje ruznym "sajratum" se dostat do motoru. Motor ofous bude svyznejsi v nizsich otackach a resi nejake problemy . ... (tak to byla citace ve volnem prekladu) ..

Ted bych potreboval poradit, pry existuji 2 moznosti ja na to ... v zavislosti na stavu EGR:

- Odpojit rizeni - tlakovou hadicku - a zatesnit ji

- Natvrdo pouzit zaslepeni EGR s nederavou kovovou podlozkou

Chci se zeptat, jestli jste uz to nekdo udelali, jak jste to udelali, jake jsou zmeny a pripadne kdoby mi to udelal (vyroba podlozky/tesneni)

Diky

WiZi

Link to comment
Share on other sites

Cetl jsem o tom na citroen foru, zkouseli to u Xantie ,ale vzdycky to ponal pocitac a napsal chybu popripade odpojil uplne čerpadlo(nouzovy rezim).

A když se to povedlo tak výkon nebyl o moc vetsí a spotřeba taky neklesla.Většina to dala do puvodniho stavu.

[upravil dne 29/9/05 barenst]

Link to comment
Share on other sites

Na 406 HDI 110 ps, kratky model 2000 precipovane na 136 ps jsem po odpojeni nepozoroval nic a ani to nic nehlasilo. Uprava: hadicku vyndat, uriznout z jine 2x 3 cm, tyto kousky zaslepit kratkymi sroubky - myslim ze to byli M5, a nasadit zpatky na natrubky. Spotreba dlouhodobe (pumpa-pumpa, ne pocitac !) 4,8-5,4 ale byl tam ten chip a vzd. filtr Green, takze tezko rict. Predpisove jsem ale rozhodne nejezdil. Jsem taky z CB a mam garaz s dilnou, tak kdyby bylo treba tak neni problem. V lete jsem auto prodal a tuto upravu odstranil. Ve 407 HDI jsem to zatim nezkousel, udajne by pocitac prepnul na nouzovy rezim na dojeti. Zdravi Pavel

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Paul

Na 406 HDI 110 ps, kratky model 2000 precipovane na 136 ps jsem po odpojeni nepozoroval nic a ani to nic nehlasilo. Uprava: hadicku vyndat, uriznout z jine 2x 3 cm, tyto kousky zaslepit kratkymi sroubky - myslim ze to byli M5, a nasadit zpatky na natrubky. Spotreba dlouhodobe (pumpa-pumpa, ne pocitac !) 4,8-5,4 ale byl tam ten chip a vzd. filtr Green, takze tezko rict. Predpisove jsem ale rozhodne nejezdil. Jsem taky z CB a mam garaz s dilnou, tak kdyby bylo treba tak neni problem. V lete jsem auto prodal a tuto upravu odstranil. Ve 407 HDI jsem to zatim nezkousel, udajne by pocitac prepnul na nouzovy rezim na dojeti. Zdravi Pavel

Fotečka odpojení by nebyla??? :papa

Link to comment
Share on other sites

Presne tak, 9-ku opatrne vyndat - stahnout (pokud je \"prilepena\", jako ze bude, tak opatrne kroutit a sroubovakem lekce pacit) a ty 2 zasl. hadicky navleknout na natrubky tech \"ventilu\". Ty zasl. hadicky byly u mne celkem na \"fest\", takze jsem je uz ani nicim nestahoval. Nejjednodussi by bylo uriznout je z te puvodni hadicky, ale nevim jestli by byla dost dlouha, kdyby jsi to chtel uvest do puvodniho stavu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Původně zaslal: Paul

Presne tak, 9-ku opatrne vyndat - stahnout (pokud je \"prilepena\", jako ze bude, tak opatrne kroutit a sroubovakem lekce pacit) a ty 2 zasl. hadicky navleknout na natrubky tech \"ventilu\". Ty zasl. hadicky byly u mne celkem na \"fest\", takze jsem je uz ani nicim nestahoval. Nejjednodussi by bylo uriznout je z te puvodni hadicky, ale nevim jestli by byla dost dlouha, kdyby jsi to chtel uvest do puvodniho stavu.

Možná blbá otázka, ale kde přesně tu hadičku najdu ? EGR jsem také nenašel (asi vypadá jinak než u Opla :myslim). Dik

Link to comment
Share on other sites

když sem koupil ford mondeo 2.0i .... tak sem krátce nato zjistil, že v určitejch otáčkách cuká motor a odezva na plyn neni nic moc....

u mechanika se zjistilo, že za to může EGR a při otázce zda měnit nebo co? ... řek a? se na to vys...u a zaslepil ho. Prý jen zanedbatelně stoupnou emise a jinak se maximálně zvýší citlovost na sešlapnutí plynu.......a měl 100% pravdu :super

.......................................ale to jen tak mimochodem - všichni víme, že auta se velmi různí

Link to comment
Share on other sites

O víkendu jsem se do toho dal a EGR odpojil. Diagnostika je s tím v pohodě a auto jede stejně jak před tím.

Akorát jednoho pozitivní efektu jsem si všiml ihned. Před odpojením se vždy (třeba i na volnoběh) při zmáčknutí plynu nad zhruba 1500 otáčkama projevoval takovej mini propad, který se ihned vracel do normálu (asi v ten okamžik se otevíral EGR). Teď po odpojení jde ručička otáčkoměru i motor samotný krásně plynule \"nahoru\". Ještě se pokusím vypozorovat jestli se o něco nesníží spotřeba.

Jinak supr nápad lidi :D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: WiZiPoK

Nazdarek,

ja to jeste furt nemam odpojeny ... zatimjsem na to nenasel cas ...

Zaslepovaljsi to pomoci podlozky, nebo jsi odpojil ridici podtalkovou hadicku?

WiZi

Ne, ne. Nehledej v tom složitosti. S tou podložkou je to moc práce (i když doufám, že se mi teď ten EGR nějak nezanese až ho před emisema budu chtít zase zapojit). Odpojil a zaslepil jsem tu podtlakovou hadičku co jde přímo k EGRu (9vítka na scematu).

Link to comment
Share on other sites

oki, dikec ....

uz jsem si koupil za 50ku tesneni pod EGR, ze podle toho vyrobim \"plne\" testenni bez diry, ale kdyz jsem videl jak je ten EGR schovany jsem to taky zamitl ...

Kdyz budes mit nejake nove poznantky z jezdeni s odpojenym EGR, prosim napis :)

WiZi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Původně zaslal: bobo7

Tak ma cenu odpojovat EGR 2,0HDI nebo ne?

Tak vám nevím. Mám z toho rozporuplné pocity. Logicky, když se svinstvo nebude vracet na další spalování, tak by to mělo dělat motoru dobře.

Po odpojení před dvěma měsíci jsem zaregistroval jedinou změnu. Při rozjezdu se motor jakoby mírně neutlumí těsně pod 2ma tis. otáčkama (okamžik, kdy se otevírá EGR).

Stala se však nemilá věc. Nikdy jsem neměl za 1,5 roku provozu a ani minulou zimu spotřebu nad 8 litrů a teď mám průměr 8,2 dle kompu. Od doby odpojení jsem již 6x tankoval a spotřeba se zvedla v průměru o 3/4 litru.

Je otázka jestli tomu víc nešlapu na krk. Fakt nevim, je to divný. Jestli s tim EGRem nepočítá nějak ŘJ. Ještě to zkusím na pár nádrží zase zapojit a uvidíme co to se spotřebou udělá.

Divný, divný, divný :myslim

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: -=Michal=-

Původně zaslal: bobo7

Tak ma cenu odpojovat EGR 2,0HDI nebo ne?

Tak vám nevím. Mám z toho rozporuplné pocity. Logicky, když se svinstvo nebude vracet na další spalování, tak by to mělo dělat motoru dobře.

Po odpojení před dvěma měsíci jsem zaregistroval jedinou změnu. Při rozjezdu se motor jakoby mírně neutlumí těsně pod 2ma tis. otáčkama (okamžik, kdy se otevírá EGR).

Stala se však nemilá věc. Nikdy jsem neměl za 1,5 roku provozu a ani minulou zimu spotřebu nad 8 litrů a teď mám průměr 8,2 dle kompu. Od doby odpojení jsem již 6x tankoval a spotřeba se zvedla v průměru o 3/4 litru.

Je otázka jestli tomu víc nešlapu na krk. Fakt nevim, je to divný. Jestli s tim EGRem nepočítá nějak ŘJ. Ještě to zkusím na pár nádrží zase zapojit a uvidíme co to se spotřebou udělá.

Divný, divný, divný :myslim

Tak teď už mám 8,4 spotřebu. Katastrofa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...