J.R. Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Nedalo mi to a rozhodl jsem se napsat jaké mám já zkušenosti s různými koly a pneumatikami na Peugeotu 106 1.4 Sport. Pneu 165/70 R13 79T, ráfek 5Jx13 ET20 (používám na zimu, ideál): + Komfortní odpružení nerovností - jsou to polštáře :-) + Velmi nízká pořizovací cena + Spotřeba + Akcelerace z nízkých či nulových rychlostí - Nestabilita - je to jak na vodě, plave a palve :-) - Vzhled celkově Pneu 165/65 R14 79T, ráfek 5,5Jx14 ET18 (origo na 1.4): + Ještě celkem komfortní odpružení + Vzhled z boku (je to tak ideálně do lemu) + Celekm přijatelná dynamika vozu se slušnou spotřebou + Nízká pořizovací cena - Nestabilita - přeci jen je to uzoučká pneu Pneu 185/55 R14 80H, ráfek 5,5Jx14 ET18: ??? - Budu teprve testovat, ale věřím, že to bude ideální kompromis mezi spotřebou/pružností a vzledově ideální :-) Pneu 185/60 R14 82H, ráfek 5,5Jx14 ET18: + Vzhled + Cena pneumatiky + Dobrý kompromis mezi dynamikou a komfortem - Lehce vyšší spotřeba oproti užším pneu 14\" a 13\" - Nevím jak u ostatních, ale občas mi to vzádu drhne o podběhy, když mám naloženo v kufru, nebo vzadu sedí více jak 1 lehčí osoba, pneu je už trochu vyšší, než origo 165/65 a 175/60 14\". Pneu 195/45 R15 78V, ráfek 6Jx15 ET18: + Vzhled + Ještě celkem slušná dynamika (ale je už znát větší valivý odpor široké pneumatiky). + Nekompromisní stabilita, hlavně v zatáčkách a ve vyšší rychlosti - Cena pneumatik - Vysoká tvrdost, někdy až moc ve spojení s tvrdším podvozkem to na naše silnice a městské retardéry není nic moc - Ve vyjetých kolejích si to dělá s autem co chce - špatná a ovladatelnost Pneu 195/50 R15 82V(H), ráfky 6 a 7Jx15 ET18(15): +Vzhled (kolo krásně kopíruje plastový lem) + Stabilita v zatáčkách a vyšších rychlostech + Velmi dobrá pořizovací cena pneumatik - Akcelerace z klidu je o poznání horší než na 13\" a 14\" úzkých pneu (na 1.4ku je to už nejspíš moc). - Pneumatika mi celkově přijde na takto malé vozítko moc robustní a celé řízení s ní má dosti práce a je třeba vyvíjet větší sílu při točení volantem a to převážně v nízkých rychlostech a při parkování - dosti nekomfortní. - O něco vyšší spotřeba například oproti 165/65 R14 na orig. plechovém ráfku, vždy tankováno stejné množství paliva, ale dojezd byl vždy trochu nižší (ježděno, ale převážně město, podíl mimo město max do 30%). - Nevím jak u ostatních, ale občas mi to vzádu drhne o podběhy, když mám naloženo v kufru, nebo vzadu sedí více jak 1 lehčí osoba, pneu je už trochu vyšší, než origo 165/65 a 175/60 14\". A jaké máte zkušenosti vy? [upravil dne 10/4/14 14:30 od J.R.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Srovnání hezké, jenom se zeptám: Měl jsi vždy nové pneumatiky a jsou výrobci srovnatelní? Jelikož nestabilita může být dána použitou směsí, dezénem ... Chybí mi ve výčtu můj rozměr: 145/70 R13 při ET25. U ní bys snad měl jenom mínusy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 10. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Pneumatiky byly až na rozměr 195/45 R15 vždy nové nebo zánovní (jeté max 1 sezónu). Výrobce nebyl vždy stejný, ale nikdy to nebyly nějaké laciné Číny, ale celkem testy prověřené pneu... Právě, že jsem už zkusil tohle všechno (auto mám 5 let) a teprve teď jdu na léto zkusit těch 185/55 R14, ale na feldě 1.6 se to auto chovalo geniálně, tak čekám co to udělá na 106, která je ještě krapet lehčí :-) Jde mi lavě o to, jaký rozměr je pro to autíčko nejideálnější, což bude ale po pravdě asi člověk od člověka jiný názor. Mě to vyšlo takto i když je možné, že ve stejném rozměru bude jeden výrobce o něco lepší, ale daleko větší rozdíl bych čekal mezi velikostmi ráfků a šíří pneumatik ;-) [upravil dne 10/4/14 14:39 od J.R.] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Štajný Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 osobně jezdím se 185/55 R14, přilnavost v zatáčkách super, rozhodně lepší než 165/70 R13 co mám na zimu. Akcelerace je o něco horší než na 165, ale to se dá čekat, jinak nějak znatelné navýšení spotřeby jsem nepocítil PS.: příští sezónu mě čeká nákup nových pneu, jakou značku byste doporučili? (rozměry 165/65 nebo 185/55 - pokud se mi povede nechat si je zapsat) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 10. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Tak to je fajn, dneska je nazuji tak pak přidám názor i když bude teprve čerstvý a až se zajedou kdyžtak upravím... Jinak značku pneumatik, to je těžké, já osobně jsem tedď volil dle ceny (byla v akci, teď je spíš dražší), protože 185/55 není ideální a je dražší než např. 50,60... Kopuil jsem tedy KUMHO KH27 Ecowing, dle testů a diskuzí není špatná, lehce horší na mokru(tam ale 106ka stejně lítá jak chce - nízká váha a chce to opatrnost), ale na suchu velmi dobrá a spotřeba a hluk dobré. A není to čína a úplně neznámá značka. Jinak co jsem tak četl není špatné Hankook K425 Kinergy ECO, Dunlop SP Sport Bluresponse, Fulda EcoControl HP a kamarád měl v tomto rozměru Nokian H (teď je to Line) a ten byl opravdu super i na mokru :-) A co se zapsání do TP týká, tak na 1.4 Sport asi 185/55 R14 nejde zapsat, to jde myslím jen na S16 a Rallye, tedy co jsem studoval, na 1.4 jde jen 175/60 R14 a 165/65 R14, ale chtělo by to ověřit u výrobce, to by bylo pak na 100% ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 10. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Srovnání hezké, jenom se zeptám: Měl jsi vždy nové pneumatiky a jsou výrobci srovnatelní? Jelikož nestabilita může být dána použitou směsí, dezénem ... Chybí mi ve výčtu můj rozměr: 145/70 R13 při ET25. U ní bys snad měl jenom mínusy Náhodou nějaká plus bych tu měl, odpich bude nejlepší a spotřeba nejspíš taky... ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Nejlepší rozměr pneu je takové, jaké uvádí výrobce ve velkém techničáku ( TP ). dýzl ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Je OK, žes měl nové gumy, pak se dá srovnávat. Já tedka na cabrio obul ty nejmenší, co jsou v TP, tedy 145/70 R13, mám tam ještě 155/70 a 165/55, ale ty galusky budou stačit, alespon 1.1i se s tím nebude trápit . Alespon to pojede, když to nemá krouťák, jak jsem zvyklý OK406: S tím se dá souhlasit i nesouhlasit. Někomu může vyhovovat měkké svezení na 13\" a jinému 15\" \"kostitřas\", který suprově drží v zatáčkách, protože je malý profil. Všechny kola může podporovat VTP. Já osobně bych asi nevnímal rozdíl v profilu 70 a 65 ... když jsem na 306 místo 185/65 R14 dal 205/45 R16, dramatické rozdíly se nekonaly. Rozjezd stejný (HDičko to utáhne), ale každá nerovnost byla více cítit. Nebylo to ale nic hrozného, nic že bych mohl říci nekomfortní jízda ... v zatáčkách to byla paráda, bez náklonů a na měkčí směsce (PZero) se jí dalo pořádně říznout ... tento rozměr jsem ale opustil kvůli odcházejícím podvozkovým dílům. Ale v TP ten rozměr mám. [upravil dne 10/4/14 16:37 od MilanF1] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fr3sh Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 OK406: to je tedy zase názor... doufam ze to myslis jakoby ve srande Je to o tom kdo chce jak jezdit, kdyz jezdim s pugem slaomy a zavody, nebudu tam mit 13ky 165/70 Dalsi vec a hodne dulezita je samozrejme vyber pneu, stari pneu, smes, dezen a neposledne nafoukani na urcity tlak. Vemu to treba u sebe, kdyz mam jen dve sedacky, v zadu absolutne nic, jen plech a carbon a nafoukam pozadovanych 2.2 (nevim kolik je tam doopravdy psano) budu to mit vic uskakany na 14kach 165/70 nez s tlakem 1.8 na 15kach 195/45 musi se toho splnit hodne a vyzkouset, ale je jinak tohle je moc hezky srovnani Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Fr3sh : nepíše nic o sportovním využití. Mám namysli plně normální využití vozidlav silničním provozu a nakonec i bezproblémové kontroly na silnicich ze strany hlídek PČR a nebo STK. Takže žádná sranda. Pokud by neměl pneu dle TP, tak v případě účasti na DN je problém, který pojišťovny ,,zajímá\". Dneska se vše fotí. Takže, co je uvedené v TP, tak to tam dát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Nejlepší rozměr pneu je takové, jaké uvádí výrobce ve velkém techničáku ( TP ). Nesouhlasím, správně to mělo být: \"Použitelné rozměry pneu jsou pouze takové, jaké uvádí výrobce ve velkém techničáku ( TP )\" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fr3sh Odesláno 10. duben 2014 Sdílet Odesláno 10. duben 2014 ok406: Na to ti muzu odpovedet asi stejne jako ty me, nepise nic o kontrolach PCR resi rozmery a komfort atd. a na to jsem odpovedel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 10. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 10. duben 2014 Trochu se nám to zvrátilo, ale pravdou je, že na autě by měly být použité pneumatiky a ráfky uvedené ve velkém TP. Jenže má to i jeden háček a to ten, že velký TP může obsahovat jen jeden rozměr a to z různých neznámých důvodů (třeba, že byl někdo líný to vyhledat v tabulce a dozapsat, to ale jen spekuluji). Všechny rozměry co jsem zmínil, je možné dle výrobce na Peugeot 106 II použít (snad jen krom 185/60 R14), jen se liší motorizací. Takže kdybych to shrnul, není to dáno tak úplně velkým TP, ale tím co předepsal výrobce vozu, jen se to musí do TP dozapsat ;-) Když se vrátím ke srovávání pneumatik, tak po dnešním svezení mám alespoň za mě vítěze a to rozměr 185/55 R14 80H, dynamika skvělá, řízení také a čas ukáže jak na tom bude spotřeba a chování mokro, horko atd. až bude pneu zajetá :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 11. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2014 Dobrou připomínku měl Fr3sh, když napsal, že záleží na natlakování pneumatik. Já je foukám všechny cca stejně, tedy vpředu kolem 2,3-2,4psi a vzadu 2,2-2,3psi a stovnání je tedy +/- za podobných podmínek a tvrdosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ineverexist Odesláno 11. duben 2014 Sdílet Odesláno 11. duben 2014 Moje zkušenost s pneu na 106, jelikož mám auto do prace tak stačí bohate 155/70 r13 moje naftová se ještě ktpmu víc naklání do zatáček než benzinaky což by spis asi řešil tvrdší podvozek ale do prace je to ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PAJA106 Odesláno 12. duben 2014 Sdílet Odesláno 12. duben 2014 2 J.R.: tak to musíš jezdit po ráfkách:D Ne, teď vážně, asi jsi myslel bary, jelikož 2,3 Psi je 0,15 bar což je prázdná guma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.R. Odesláno 12. duben 2014 Autor Sdílet Odesláno 12. duben 2014 Ano, upsal jsem se, samozřejmě je to v Barech, myslel jsem sice Atm (tech. atmosféra), což je sice zastaralá jednotka tlaku, ale v běžné mluvě stále používající (nicméně je to v podstatě lehounce zaokrouhlený 1 Bar) ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 12. duben 2014 Sdílet Odesláno 12. duben 2014 Já dneska vyzkoušel ty 145/70 R13, hlavní pocit je ten, že je vůz nedotáčivý v zatáčkách. Prostě ta guma je hodně úzká. Cítím i vcelku velké houpání, ale moje tlumiče jsou ještě originál. Vůz je ochotný dobře zrychlovat a věřím, že i spotřeba bude dobrá (ač tu u cabria moc neřeším). Na moje jízdy je ta guma vhodná, ale na sportovnější využití ani náhodou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jánošík Odesláno 12. duben 2014 Sdílet Odesláno 12. duben 2014 zdar měl bych prosbu potřebuju poradit s pneumatikama osobně se v tom nějak ztrácim v TP mám napsaný alternativní pneu 165/65 R14 T 5,0 B 14 ET 3,2 ; 175/60 R14 T 6,0 J 14 SH 3,15. rozměry jakštakš chápu ale to co je zatim nějak moc ne poraďte někdo co tam mám dát kupuju disky DEZENT a maj ET 15 nebo 16 ted nvm. díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kovy_s Odesláno 12. duben 2014 Sdílet Odesláno 12. duben 2014 Jánošík : ET 15 je naprosto v pořádku... Plecháče jsou tuším 19 nebo 20.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.