Jump to content
  • Aktuální cíle darů

T16 vs S16


EVO500

Recommended Posts

Prave se chystam zakoupit motor 2.0 16V Turbo z modelu 405 T16.

V planu mam jeho instalaci do vozu P306 S16.

Mate s tim nekdo zkusenosti? Zajima me uchyceni silentbloku motoru a predevsim propojeni motoru s S16 6ti stupnovou prevodovkou. Docela rad bych to z nekym prokonzultoval at se vyhnu pripadnym problemum.

V pripade velkym instalacnich problemu by tento motor skoncil ve voze P309 ,kde bez problemu pasuje. Otazkou by bylo,jako zvolit prevodovku u tohoto modelu.......jako nejvhodnejsi se jevi Mi-16,ale tohle reseni je az jako posledni varianta.

Diky za rady.

Link to comment
Share on other sites

uchyty na 90% pasujou jak do maminy, jelikoz ty bloky jsou temer stejne, maji aspon stejnou prirubu na prevodovku a vlastne ten S16kovy bude vychazet z byvlaeho 2,0 Mi16 a T16 bloku. Tam bych zasadni problem necekal.

Zato ale s prevodovkou mit problem budes! Ty bloky maji jinou prirubu nez 1,9kove XUcka. Ppokud bys tam cpal S16kovou, tak pohoda, ALE!!! Ta prevodovka neni delana na 220+ sarancat, takze bude mit pomerne kratkou zivotnost. Nejaci lidi, co maji T16ky origo, to zkouseli (museli sice odpojit pohon zadku, ale to jim z nejakych duvodu nevadilo, mozna uz nebyl poradne funkcni), ale zjistili prave to, ze ty prevodovky nevydrzi ten vykon.

Jo a nezapomen, ze T16kovy motor je asi o 80kg tezsi, nez micko, ktere se da srovnat s S16kou.... Abys pak nebyl nemile prekvapenej vlastnostma pri jizde.

BTW: kde jsi sehnal T16ku? A za kolik?

Link to comment
Share on other sites

Diky za info.....abys byl v obraze......Ja osobne se specializuji na Japonske turbomotory a ten T16 jsem sehnal kamosovi,ktery jej hrozne dlouho shanel,takze tenhle problem resim zprostredkovane pro nej.

Z toho T16 motoru pro mne neni problem dostat 400+ HP.

Co se tyce prevodovky.....S16 je vcelku dobry zaklad,ktery samozdrejme nevydrzi takovou naloz.....ale jsou zde moznosti,jak tuhle prevodovku upravit ,aby odolala.....jen zjistuji problematiku kompatibility.

Pokud je mozne bez vetsich problemu nacpat T16 do kastle 306 a posleze dopojit prevodovku S16 ,tak je vse v poradku.

Pokud jsou pri instalaci mensi problemy,tak ty se v klidu odstrani,slo mi hlavne o to,aby tam nebyl nejaky zasadni pruser.

T16 se po roce shaneni podarilo objevit u jednoho kluciny.

Asi chapes,ze by nebylo dobre se o tom dlouze rozepisovat,proste podarlio se sehnat....cena je vysoka,ale porad jeste v mezich rozumnosti....40T za motor s elektrinou a ECU.

Link to comment
Share on other sites

No spojka by musela byt min. 6-pack keramika,nebo nejlepe carbonova...problemem je,ze na francouze se blbe shani....nebo lepe receno za dost nechutne penize.

Treba na Toyotu 2.0T neni problem sehnat komplet keramiku(cela sada) s kapacitou 500HP/480Nm v cene kolem 6000.- !!!!!!!

Ono 306 je vcelku standartni naradicko pro zavody do vrchu nebo rallye,okruhy atd.......ty 2.0 S16 motory maji vykony blizici se 300HP a konkretne z takovychto vozu se obcas da sehnat starsi prevodovka,ktera jiz pracuje skoro jako Hewland. Pokud se to zkombinuje s kvalitni spojkou,tak je po problemu...pak uz jen cekat jak dlouho vydrzi poloosy ;)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: EVO500

No spojka by musela byt min. 6-pack keramika,nebo nejlepe carbonova...problemem je,ze na francouze se blbe shani....nebo lepe receno za dost nechutne penize.

Treba na Toyotu 2.0T neni problem sehnat komplet keramiku(cela sada) s kapacitou 500HP/480Nm v cene kolem 6000.- !!!!!!!

Ono 306 je vcelku standartni naradicko pro zavody do vrchu nebo rallye,okruhy atd.......ty 2.0 S16 motory maji vykony blizici se 300HP a konkretne z takovychto vozu se obcas da sehnat starsi prevodovka,ktera jiz pracuje skoro jako Hewland. Pokud se to zkombinuje s kvalitni spojkou,tak je po problemu...pak uz jen cekat jak dlouho vydrzi poloosy ;)

No kdysi sem měl možnost okouknout 306MAXI a vypadalo to jako standard ale s civilní 306 to mělo společnýho tak leda ty tři číslice v názvu :D Krááása

Jinak na francouze je všechno drahý musíš složitě hledat dlouho domlouvat a draze si nechat dovézt ale sehnat jde všechno ;)

Mít japonce už se v něm zabydluje Turbo kit greddy atd.

Holt francouzi nejsou v kurzu :myslim

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: michal 206

podle nicku EVO 500 je to jasne.... co ma trista NEJEDE, vid :D

:super Ono ja osobne jsem pred rokem a pul zacal s projektem Toyota Celica EVO500 ......jiz z nazvu je jasne co bylo cilem. Stavba vozu byla naplanovana na 2 roky ( z financnich duvodu;) ). Auto uz se sklada dokupy......motor mam doma v pokojiku a uz se kompletuje....odhadovany vykon se bude blizit hranici 600HP!!! Podotykam,ze se jedna o 2.0 T. Asi nemusim rikat,ze me to stalo opravdu hodne USD. Clovek,ktery mi se stavbou pomaha vlastni P309 GTi po totalni repasi.......rozebrano do sroubku a vse vymeneno za nove. Chudak to psychicky nevydrzel a rozhodlo se,ze se postavi opravdova francouzka bomba.

Volba padla na nejjednoduseji upravitelny motor T-16 ,ktery se s nejvetsi pravdepodobnosti pokusime osadit do vozu P306 S16.

Zitra jedeme pro T16 motor...kdyz tak muzu hodit foto jakmile dorazime.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Vvitty

taky by me zajimalo, jak z te S16 dostat 300HP... :)

nebo jinak, kolik a jak se da dostat, aniz by clovek musel zustat o chlebu a vode...

Dostat ty kone z S16 - neboli z atmosferickeho 2.0 je vcelku dosti draha a komplikovana zalezitost......takoveto brutalni vykony dosahuji pouze zavodne upravene motory.....investice radove ve statisicich.

Prave proto jsme volili motor T16 ,ktery je upravitelny mnohem jednoduseji.

Veskery vykon motoru je zavisly vicemene na dvou faktorech......mnozstvi stlaceneho vzduchu a k nemu umerne mnozstvi paliva.....to znamena.....chceme 400HP......je treba do motoru narvat potrebne mnozstvi vzduchu a paliva.

To znamena osadit motor mnohem silnejsim turbem a palivovou soustavou. Pokusit se o co nejvetsi odlehceni motorovych komponentu. Otazkou je kolik seriove \"Internals\" vydrzi.

Takze v zavislosti na zvysujich se pozadavcich na vykon je treba uprava hlavy valcu,pripadne klikovky,pouziti kovanych pistu atd. Je to individualni.

Teoreticky se da z motoru T16 dostat nejakych 300HP anizby se hrabalo do vnitrnosti.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: EVO500

Teoreticky se da z motoru T16 dostat nejakych 300HP anizby se hrabalo do vnitrnosti.

No teoreticky i prakticky.

Nerez vejfuk, průchodnější sání, chip se softem odladěnym přímo na autě, boostcontroler a máš kolem 300hp.

Pro víc koníků ale už musíš vyměnit vstřikovače jinak máš chudou směs ale co to vůbec tobě vypravuju že jo ....... :D:D:D

:roker

Link to comment
Share on other sites

A teoreticky vlastně z toho motoru zůstane jen stěna bloku, vana a základy hlavy.

Samozřemostí jsou asi sportovní písty, kroužky, ventily, ložiska klikovky, všechny šrouby, čidla atd. atd. Nic levnýho, výsledek ale bývá krásnej. Včera sem viděl krásnej postup včetně fotek od něakýho holanďana.

http://www.205turbo.nl/Default_uk.htm Kliněte vpravo na Intro a pak to doprovází celou konstrukcí. Šikovnej chlapík.

Phase 2 znamená, že se mu Phase 1 zdála nahouby, tedy hlavně přehodit běžnou 8v hlavu za 16v. Pěkný ukázky jak udělat intercooler, z čeho ho vzít a tak... v současné době to dokončuje. Ale hlavně k tomu má nějakej chytrej počítač.

No a navenek bych to nechal jak je běžný, a? pak na křizovatce každej zůstane jen hledět :)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: DjBoom

Původně zaslal: Vvitty

EVO500: dik za info, to uz vyjde levneji vymenit cely motor, pripadne i s obalem... :roker

drzim palce s vestavbou, dejte prubezne info jak to jde ;)

U 306 bych prostě postupoval cestou výměny za 3.0 V6 :mrk

Todle by mě zajímalo, jestli to někdy někdo udělal. Vzít ho z 605 (6V 24v) a prdnout do 205, 306...) a nějaký úpravy. Strašná výhoda tady je, že ten 3.0 jako jeden z prvních má přední náhon takže se nemusí řešit kardan, diferák vzadu atd.

nedokážu si to v praxi představit, ale teoreticky by to byl neuvěřitelnej pokus a možná i výsledek :roker

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Fusion

Todle by mě zajímalo, jestli to někdy někdo udělal. Vzít ho z 605 (6V 24v) a prdnout do 205, 306...) a nějaký úpravy. Strašná výhoda tady je, že ten 3.0 jako jeden z prvních má přední náhon takže se nemusí řešit kardan, diferák vzadu atd.

nedokážu si to v praxi představit, ale teoreticky by to byl neuvěřitelnej pokus a možná i výsledek :roker

No nedělal ale byl jsem jednou u toho coby technická asistence \"kecálek\" :D

Nicméně i tam si říkají poloosy brzo o výměnu :roker

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Fusion

[

U 306 bych prostě postupoval cestou výměny za 3.0 V6 :mrk

Todle by mě zajímalo, jestli to někdy někdo udělal. Vzít ho z 605 (6V 24v) a prdnout do 205, 306...) a nějaký úpravy. Strašná výhoda tady je, že ten 3.0 jako jeden z prvních má přední náhon takže se nemusí řešit kardan, diferák vzadu atd.

nedokážu si to v praxi představit, ale teoreticky by to byl neuvěřitelnej pokus a možná i výsledek :roker

No i 205 3.0V6 jezdi. Nevim teda jestli u nas, ale nekde v holkandsku nebo tam nekde, co jsou ti magori. Pak jeste Anglici postavili 205 4X4 Cosworth, motor podelne :) docela si dovedu predstavit jak to vypada uvnitr auta :D

No ale stejne bych se vzhledem k vaze motoru do toho moc nepostel. To musi bejt strasne nevyvazeny predek-zadek.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...