Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Start&Stop na 308 1.6, E-HDI


JirkaK.

Recommended Posts

Ještě mě napadla jedna věc, projet si základní uživatelskou diagnostiku auta. Prostě vedle rychloměru je tlačítko CHECK/000, nastartuj motor a jednou to tlačítko krátce zmáčkni (ne dlouze, tak se nuluje stav kilometrů). Tím se spustí ruční kontrola systémů a funkcí, mimo jiné i těch které jdou vypnout a zapnout, tedy mělo by se tam zobrazit i něco o ECO režimu.

Pak už mě napadá jediné, domluvit se s prodejcem a zajet s ním k ofiko Peugeotu na krátkou kontrolu a pozeptání se jak je to možné, že v tomhle konkrétním voze chybí tlačítko vypnutí Stop&Start. Tohle by mohlo zajímat i toho prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

být ve tvé kůži, udělám toto: pokud je auto v pořádku (prohlédl zkušený mechanik), tak bych ho vzal a to za předpokladu, že Stop/start lze přes dia vypnout, páč mě teda neskutečně vadí.

A nebo je taky možnost, že to fakt byla bouračka, dali tam omylem špatný obložení,kde není čudlík na vypínání-soudě dle toho, že máš volant jako nový... což může ukazovat na jeho výměnu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

být ve tvé kůži, udělám toto: pokud je auto v pořádku (prohlédl zkušený mechanik), tak bych ho vzal a to za předpokladu, že Stop/start lze přes dia vypnout, páč mě teda neskutečně vadí.

Co ti na něm vadí? Já o něm prakticky ani nevím a někdy se až divím při pohledu na počítadlo, jak dlouho byl motor během jízdy městem vypnutý.

PS: r. v. 2008 už SS má?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje 308 to ještě nemá, to mají myslím až 82 kw verze výše,ale měl jsem tu čest v předváděčce-mimochodem,bylo tuším kolem 8 stupňů,motor studenější než východní Němka a přesto SS fungoval hned po 30 metrech na křižovatce. Když mi zdechnul běhm 50 metrů potřetí,tak jsem ho vypnul,strašně mě to rozčilovalo-ale uznávám, že ten systém fungoval skutečně velmi chytře,jako kdyby četl myšlenky.

každopádně když čekám na tramvaj vedle kolony aut,připadám si jak v léčebně TBC, každou chvíli někomu kašle auto tj. mé přirovnání k tomu,jak zvenčí zní naskočení auta přes SS. Těch pár deci mi za to nestojí a jen mi to evokuje mýho neustále chcípajícího fichtla:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na motore vyrazeny typ 9H05,z rozkladu Vin čisla je typ motora 9HR.Model.rok z roz.VIN č.je 2011.

toto stoji v kontrole originality....

Cize tam bude pes zakopany auto nema povodny motor...

Posahane slovenske vrajy v autobazaroch (100%tny stav atd atd)

V kazdom pripade viete to niekto rozlustit ? tie kody ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... měl jsem tu čest v předváděčce ... ale uznávám, že ten systém fungoval skutečně velmi chytře,jako kdyby četl myšlenky.

Každopádně když čekám na tramvaj vedle kolony aut ... každou chvíli někomu kašle auto tj. mé přirovnání k tomu,jak zvenčí zní naskočení auta přes SS ...

A to je přesně ono, během předváděčky plně systém SS neoceníš. Dokonale ho poznáš až během klasické jízdy v provozu a podmínkách které dobře znáš. Navíc SS použitý u Peugeotu/Citroenu se s těmi ostatními nedá srovnat. Úplně jiný styl opětovného nastartování motoru.

V únoru sem byl v Německu a dostal se na dálnici do zácpy (prostě večer jeden směr úplně uzavřeli a 3 pruhy aut svedli na \"T\" křižovatku se STOPkou, geniální) a během stání a popojíždění mi počítadlo naměřilo něco málo přes 25min vypnutého motoru.

Máme tuhle motorizaci přes rok a dnes už bychom jiný motor nechtěli, max Hybrid4, ale to už je cenově někde úplně jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem to auto půjčený na 24 hodin... stačilo mně, že to 3x zdechlo, než jsem ujel 200 metrů, protože jsem jel přes 3 stopky. Pak jsem to vypnul. Uznávám, že běh na volnoběh v kolonách není pro diesel ideální,ale já se do zácpy (dopravní:D ) moc často nedostávám. Ale co už, vypnout to jde, takže nemám problém do budoucna jít do 308 FL s tímhle motorem a nebo se zadaří a bude to jednou 508? :myslim:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych to nechtěl vyloženě kritizovat, ale mám z toho rozpačité dojmy. Chápu, že v kolonách se prostojí..ale největší spotřebu přece dělá rozjezd,brzda, rozjezd, brzda..

Navíc nemam dobrej pocit z vypínání /startování, vypínání/ startování a to čehokoliv..prostě to ve mě budí dojem, že systém sice ušetří pár deci, utěší ekoteroristy, ale aby pak dřív neodešly jiný součástky. Jasně, systém je na to na určitě sestrojený, ale hlodá mě to.

Kolik teda kluci máte průměrnou spotřebu?

je to znát? Já mam bez start stopu 5 litrů., někdy 4,7, 4,8. A kolony nesnášim, to jo :) Zvlášť když to popojíždí zbytečně, protože v místě zúžení nebo nehody se všichni couraj, koukaj, nebo neuměj zip.

A ještě mě napadá: nespotřebuje se každym startem o něco víc paliva, přece jen jde vstřiků vždy větší dávka. Alespoň se domnívám.

[upravil dne 18.4.14 13:22 od Davis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S&S máme na autě manželky, a první věc po nastartování je, že zmáčknu deaktivaci S&S...

navíc u dieslu by mi vadilo, že okamžité vypnutí motoru systémem S&S po delší jizdě nedojde k dochlazení turba apod...

jinak k tématu, pokud jsou takové nesrovnalosti (pravděpodobně měněná palubka, popř. motor apod.) tak bych se na to vykašlal, hledal bych auto které bude v původním stavu a 100% odpovídat specifikaci dle VIN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Kolik teda kluci máte průměrnou spotřebu? Je to znát? Já mam bez start stopu 5 litrů., někdy 4,7, 4,8. ... A ještě mě napadá: nespotřebuje se každym startem o něco víc paliva, přece jen jde vstřiků vždy větší dávka. Alespoň se domnívám.

Budu mluvit (psát) jen za sebe, ostatní co mají S&S ať mě případně opraví / doplní.

Moje poslední tankování bylo 13.04.2014 a po ujetých 1181km sem měl průměrnou spotřebu 4,86. To je skutečná spotřeba, počítaná ze vzdálenosti a dotankovávaného paliva, palubní počítač ukazoval 4,5 (nemá setiny, takže předpokládám, že PP lže cca o 0,3l dolů).

Ale tahle spotřeba je výsledkem kombinací několika faktorů, než zásluhou systému S&S. Jezdím teď nově do práce (45km jedna cesta), převážně po silnicích první třídy, tedy na 95km/h omezovače (skutečných 90km/h - no jo, sem ten co jezdí podle předpisů) a na 6-tý rychlostní stupeň. Žádná dálnice a ve městě po zelené vlně na 4-tý rychlostní stupeň, ale občas člověk tu červenou chytí, tak řekněme že za jednu cestu (45min) je motor vypnutý tak 2 max 3 min.

Pokud bych jezdil spíš po dálnici, tak jde spotřeba nahoru a S&S s tím nic neudělá. Ve městě už je to o něčem jiném, tak se S&S využije víc, ale zase vstupuje do hry městský provoz, který se projeví na spotřebě. Když kouknu do záznamů. tak čistě celou nádrž na město sem nikdy nedal, na to je Hradec Králové malé město, ale než jsem začal jezdit tu cestu co sem popisoval výše, tak spotřeba byla kolem 5,5, ale to se jezdívalo 2x týdně 5-7km do krámu a zase zpět, občas 50km za příbuznými či výlet do Prahy po dálnici. Opravdu čistě spotřebu za město nemám, bohužel.

Naše dlouhodobá spotřeba za 12831km a 21 tankování je 5,61 l/100km. Ale v tom jsou 2 výlety v zimně do Hannoveru a po německých dálnicích se při svižné jízdě kolem 160km/h vyšvihne spotřeba klidně i k 7 l/100km a z našeho nájezdu to je zatím lehce přes 20%, takže spotřeba nám průměrná spotřeba stále klesá.

Když to sečtu, tak nejhorší průměrnou spotřebu jsme měli 6,59 a nejlepší 4,27. To vše s klimatizací v režimu AUTO a hodnotami komfortu (kdo tohle vymyslel ... ? ) pro řidiče i spolujezdce kolem 20-22.

Ono to, že má člověk v autě S&S neznamená, že hned začne jezdit o 0,5l líp, to v žádném případě. Tady se opravdu šetří jen když auto stojí na křižovatce (u přechodu, železničního přejezdu, v koleně), nebo dojíždí na nějaké místo kde bude stát a má rychlost pod 20km/h. Ale ony se ty centilitříky časem nasčítají a je to spíš o tom, že proč by měl běžet motor, když auto stojí.

A tím se dostávám k tvojí otázce jestli to nevezme nafty víc při opětovném nastartování, než kolik se v reálu ušetřilo. On systém S&S použitý v Peugeotu/Citroenu je trochu jiný, než býval u ostatních značek. Nebudu to tady rozepisovat už takhle to je strašně dlouhý a stejně sem nikdo nedočte, tak přidám jen 2 linky na pěkné recenze fungováni tohodle systému http://www.hybrid.cz/novinky/jak-funguje-mikrohybridni-e-hdi-od-citroenu a http://www.auto.cz/test-peugeot-308-1-6-e-hdi-tichy-restart-59140

Věta na závěr: Hlavními přednostmi tohohle motoru jsou vyšší výkon než u verze bez S&S a 6-ti stupňová manuální převodovka, S&S je bonus, který člověka neobtěžuje, neomezuje a časem něco málo i ušetří.

[upravil dne 18/4/14 18:25 od Danny85]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víceméně s tebou souhlasím, SS funguje hlavně ve městě, ale musím říct, že funguje dobře. Ocenil jsem ho hlavně při zácpě na D1, kdy jsem za hodinu popojíždění měl vypnutý motor více než 50 minut. Tehdy jsem, myslím, skoro litřík nafty ušetřil :D.

Jinak ke spotřebě: nejezdit se studeným motorem ráno do práce 10 km do kopce, tak jsem určitě někde pod 5 litry :papa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...