Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Spotreba p 405 1.9sri 91


trollik

Recommended Posts

Vim,ze uz se to tu resilo a ja tu mel taky prizpevek ohledne spotreby,ale to bylo na 2.0i novej model.Nyni mam po prestavbe ten starej.A ten samej motor.Auto je v perfektnim stavu,ale zlobi me ta spotreba.Ten novej zral tak 7l/100km.Pri delsi jizde sem se dostal i na 6.16.Co udelat abych to stahnul i u tohohle.Napadlo me nekolik reseni,ale uvidime.A co vy na ne?1)predehrivat benzin kterej jde z nadrze,odpadnim teplem.2)atomizovat benzin magnetama.3)zvysit teplotu nasavaneho vzduchu4)turbulizovat vzduch vstupujici do motoru(jeste nevim kde,ale určitě za klapkou,ale nevim jestli by nebylo lepsi pred kazdy vstup do valce) turbulizacnima turbinkama(vim kdo je dela a u karbecu je prokazatelne zlepseni).Kazdopadne se zvysi rotace naplne ve valci a v kombinaci s vyssi saci teplotou by to mohlo neco udelat k lepsimu.

Link to comment
Share on other sites

To se tady ale snažíš dělat si z nás dost prdel, že? Nebo tyhle ultrahovadiny myslíš vážně?

1. Předehřívat benzín? To jako proč???

2. Atomizovat benzín magnetama? Nezbláznil ses? Víš vůbec, co jsi to napsal?

4. turbulizovat vzduch - dtto.

To mi přijde jak opsané z webů a reklamních materiálů prodejců \"zázračných\" sraček a nesmyslů. Ty magnety jsou taková ultrahovadina, že to ani nebudu komentovat. Co se týče toho \"ověřeného turbulizování\", tak to je taky hovadina až na půdu. Jediné, co to má za efekt, je omezení průřezu sacího kanálu, které přiškrtí nasávaný vzduch, a tím se dosáhne snížení spotřeby - pochopitelně, protože se dost zásadně omezí výkon motoru!!! Na to tam nemusíte patlat nějaké \"zázračné\" turbínky, na to stačí plech s dírou. To je ono \"ověřené\", co se dávalo pod ty karburátory - hovno \"turbulizování\" a podobné kecy, jen to škrtí. Jenže se tím plnění válců zatraceně zhorší, takže při malém výkonu to sice bude žrát míň, ale jakmile na to šlápnete, bude to přesně naopak - a TOHLE je právě ověřené na těch karburátorech, a to mnohokrát (žigulíky apod. byly oblíbeným terčem podobných \"úprav\", a tahle problematika se detailně rozebírala v dobové literatuře už před 30 lety!).

Link to comment
Share on other sites

Zvyšování teploty nasávaného vzduchu se dělalo kdysi u karburátorů, z jednoduchého důvodu - kvůli zachování správného poměru benzínu a kyslíku, karburátor neumí zohlednit teplotu nasávaného vzduchu a tím jeho hustotu. Tak se prostě vyrobil karburátor na určitou teplotu vzduchu a na zimu se přisával teplý vzduch, aby byl dodržen poměr.

Motory se vstřikováním ovšem mají na teplotu čidlo, a při přípravě směsi to zohlední. Obecně by zvýšení teploty nasávaného vzducu spotřebu snížit mohlo - ovšem zase, za cenu snížení výkonu, počítač prostě musí pro teplejší vzduch omezit množství benzínu. Pokud bude potřeba šlápnout na plyn, spotřeba zase znatelně stoupne...

Link to comment
Share on other sites

Lehkou nohu, co nejméně brzdit. Záleží jaký profil tras jezdíš, s tím se nedá nic dělat. Jezdit pomaleji - u mého HDi spotřeba stoupá úměrně s rychlostí - při 75 km/h mám asi 4 l a při 130 km/h asi 7 l.

Co se týká technického stavu, zkontrolovat diagnostiku a emise, jestli tam není závada (lambda, atd.).

Věřím že borci z Peugeotu nad vývojem strávili mnoho hodin a předložili nám optimální řešení, takže dodatečná úprava to může leda zhoršit.

Anebo kup diesel anebo menší auto.

[upravil dne 19.9.05 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

no ne,ja jen ze jsem o tom slysel,ale je mi jasny,ze je to blbost s tou atomizaci,jen jsem zkousel kdo s cim prijde:D,ale s tou turbulizaci,nevim nevim.Horsi naplneni valce?????To bych ani tak nerekl.Ono je to sporny.Tim ze je tam hydraulickej odpor,tak jo,ale zrychli se proud a vyplach stare naplne se zlepsi.Takze asi nejak tak podle toho jakou bude mit rychlost proudu a turbulence.Rozhodne to lip zhomogenizuje smes.A řádne ji roztoci a taky sireni cela plamene bude o dost rychlejsi.Tim i narust maxima tlaku bude rychlejsi a bliz za HU.Osobne muzu rict ze na 120l to fungovalo na 1.Meli jsme takhle upraveny 2.Tady je lepsi,ze se jedna jen o vzduch,protoze ostrediva sila pusobila na benzin,kterej se srazel na sacim potrubi,ale po vetsim vyhrati ,toto prestalo a ok.Kazdopadne do saciho potrubi pujde tentokrat jen vzduch a vstrik do vic turb.proudeni bude podle me zajistovat lepsi rozpraseni paliva.

Link to comment
Share on other sites

Leda prdlajz. To jsou přesně ty pověry, co kolovaly už před těmi 30 lety, a už před těmi 30 lety bylo přesně vysvětleno, že je to blbost a proč. A jaké to má důsledky. Ostatně jaký důvod by asi tak automobilka měla, schválně dělat auta s vyšší spotřebou, když zrovna tohle je věc, kterou ovlivní konstruktér už při návrhu toho motoru, he? Všechny tyhle díly se zkouší a vyvíjí po čertech dlouho a pečlivě, a výsledek je kompromisem mezi požadovaným výkonem a spotřebou. Patlat tam nějaké plíšky a turbínky v domnění, že se zlepší proudění atd. je naivita jak noha - menší spotřeba je dána pouze škrcením (a úměrně méně vzduchu musí být méně benzínu, směšovaní poměr zůstává stejný), ovšem za cenu nižšího výkonu. No a než takhle škrtit a prasit dvoulitra, nebylo by poněkud lepší řešení si rovnou pořídit slabší auto???

Link to comment
Share on other sites

To P607Olda:No a kde se da sehnat ten palubni pocitac?Kontakt www.Nebo primo doporuc typ.Dik.No ale muzu rict ze 100km/h jsem neprekrocil 650km a stejne to odpovida tak 8l.Gumy jsou spravne natlakovane.Vse je ok.PC chybu neudava ani po resetu.Motor bezi jak ma.ALe ze s novym typem jsem jezil o 1l-1.5l min,to je fakt!Ze by to byl takovej rozdil?????ve vyvoji?

Link to comment
Share on other sites

Že novější typy motorů žerou méně než starší, tomu se dá věřit - aspoň ti konstruktéři neberou peníze zadarmo.

Počítač: předpokládám, že do nejlepšího provedení Tvého typu se už počítače montovaly - to bys zjistil u zastoupení Peugeot. No a pak ho sehnat z vrakáče a nabastlit tam.

Link to comment
Share on other sites

no pockej,ty rikas,ze do 90 p405 SRi se montoval palubni snimac spotreby?????Jo ohledne te turbulizace.Kdyz se to alo do auta,tak okamzite vyskocily volnobezny otacky o 300 a nic s tim karbecem nedelalo ,takze se muselo priskrtit.Jestli to uz neni znamkou lepsiho spalovani a zvyseni vykonu,tak nevim.120 s timto jela i 155.Teda vse se uz klepalo v aute,ale motor sel normalne.

Link to comment
Share on other sites

To má bejt důkaz lepšího spalování, jo? To se tam akorát změnily tlakové poměry, a tahalo to víc z trysky volnoběhu. Jestli někdo ještě nějakou šádovku k dispozici na takovéhle hraní máte, tak to schválně vyzkoušejte, a pokud vám to takhle zvedne volnoběžné otáčky, nechte změřit emise - před a po. Schválně, co bude mít to lepší spalování...

Jinak že by se do těhle starých křápů montoval palubní počítač hooodně pochybuju, ale ekonoměr udělat lze - stačí dát tam čidlo podtlaku, nebo lépe se připojit na výstup signálu z váhy vzduchu (ovšem tak, aby se nic nezničilo ani neovlivnilo).

Link to comment
Share on other sites

Joo,emise byli mnohem lepsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A rikal jsem ze se to priskrtilo!!!!!!!!!!!!!A motor sel mnohem lip do otacek!A i vykon se mnohem vic zvedl.Motor na turbinku najel 205130km.Pak se auto prodalo.Predtim otec jezdil bez ni.32000km.Pozor!Bez GO vlozek valcu!Spotreba dlouhodoba 6.78l/100km.Psal jsi to 15let.A to ten motor teda zrovna nesetril a auto jezdilo zima leto.A tak od 2 dny.Jen dodrzoval pravidelnou vymenu oleje po 6tis km.....A s tim spalovanim,tak to musi bejt lepsi,jeslize se vic napln ve valci rozviri a zajisti se dobre odpareni paliva.Take se dela vec takova,ze svicky je snaha pri dotazeni natocit presne proti rotujici naplni,jiskristem.

Link to comment
Share on other sites

jo,tak jsme vcera namontoval turbinku do Favorita me pritelkyne no a parada!Ma to peknej odpich a i ve vyssich otackach to vic tahne!Jsem zvedavej co to udela se spotrebou!!!!!!!!no ale kdyz si uvedomuju,tak na nektere kopce nebude se muset davat 4st.Oddie je k takovejmhle vecickam skeptickej:-),no uvidim!!!Do benzinaku 405 to davat nebudu,muselo by se vic asi badat(pokus/omyl) a potesim oddieho!Koupim po vanocich asi diesela.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

takze abych se vratil k tematu.Tak jsem po nejakem case meril spotrebu a!100km za 200kc!!! 29.8kc/l naturalu.Takze 6.71l/100km.Jezdil jsem podle predpisu a max.nekdy okolo 110km/h.Jo a jeste bych rekl,ze na 10km,tam rezerva urcite byla.Nebylo to na tvrde nule,nez kdyz sem

tankoval pred merenim.To uz se rafika nehnula ani z kopce.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...