Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor 1.6 THP 125k nejčastější poruchy


staina

Recommended Posts

Guest Doktor1962

Jak bych byl rád, kdyby mi to vydrželo 150-200tis. Mám 308 1,6THP r.v.2013 a už podruhé jsem měnil rozvody. Poprvé při 74tis a teď podruhé při 97tis.  Zakarbonováno nebylo, měním olej radši po 15tis., jezdím s tím denně 90km a více, nehoním to, ale přesto mi hlava nebere, že ty rozvody jdou po pár tisících znovu do háje. Při mé smůle, když se toho zbavím a koupím něco jiného, budu srát prachy jinam.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně to sem nepatří, ale jedná se taky o přímovstřikové motory - dle infa ze servisu (HS auto ČB) k nim zatím jezdí kousky 1,2 THP s nájezdem 80-100tkm a zatím bez problémů. Takže by se mohl očekávat relativně bezproblémový provoz. Když jsem se zmínil o 1,6 THP, tak se málem křižoval:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono bude dost záležet na tom, jaké auto bude takový 1.2 tahat :myslim, s 208 to bude asi OK, ale v naložené 5008 do Chorvatska bude mít dost robotu

 dnes je jim to stejně jedno, 200 tisíc s nějakýma menšíma opravama vydrží a pak si kupte nové, je to vidět na všem spotř. zboží--firmy nemají kde šetřit, kromě nákladů..., prostě hlavně obrátka zboží, skončí to jako u elektra--kup si připojištění a jak se to posere, dáme ti nový kus...:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, upřímně - mně to vyhovuje. V roce 2005 stála 307 1,4i v základu (bez klimatizace!) 430 tisíc Kč. Dneska je nesrovnatelně výkonnější a vybavenější 308 1,2 81kW za akčních 345 tisíc... Přitom průměrný plat byl v roce 2005 cca 18300Kč, v roce 2017 byl 29500... Když použiju trojčlenku, to je, jako by ta 307 dneska stála skoro 700 tisíc Kč, kdybychom se výbavou jen přiblížili k současnému základu, tak by to šlo určitě přes 800 tisíc. To bych si vážně dovolit nemohl.

Holt málokdo, kdo si koupí nové auto, si ho nechá déle než nějakých 8-10 let. A pokud jezdí hodně, tak ho mění ještě dřív. Automobilky by byly blbý, kdyby dělaly auta na 600tkm a 20 let, protože to jim dneska už nikdo nezaplatí.

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná jsme se nepochopili :), ale mně to taky vyhovuje, jen jsem popsal budoucí stav, auta jsou v porovnání s minulou dobou určitě levnější, taky převážná většina soukromníků najede do 15 tisíc KM ročně, což je na 10 let až až, tak proč je vyrábět na 20 let :super

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Kdo chce dekarbonizovat motor, tak by si měl uvědomit, že žádný zázračný přípravek z lahvičky nic nevyřeší. Pomůže jen rozdělat a mechanicky vyškrábat, vyčistit, namočit do nafty (apod.) nic jiného nepomůže! Samozřejmě záleží na to, jak moc karbonu je (jaká vrstva). Nejhůře na tom bude vždy hlava válců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
Návštěvník

Nazdar chlapi, docela mne překvapily problémy benzínu 1.6 a to mám v plánu jít dát zálohu na novou 508 GT 225. Potýkají se s tímto problémem i "nové" motory Puretech? Nemáte někdo informace? Díky moc za jakékoli info, Honza. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Takže známý mi zjistil přímo v Peugeot servise u svého kamaráda, že problémy by již měly být vyřešeny. Rozvody a karbonizace by se neměly nějak lišit od konkurence. Nezbývá mi než věřit a auto tedy zakoupím. Co jsem tak různě četl, hledal, studoval, žijeme ve složité době, kdy s karbonem má problém každý motor s přímým vstřikováním. Automobilismus jde do háje a měli bychom začít pomalu nakupovat prodlužovačky. 

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 4 minutami, Zdeník napsal:

myslim, ze sa uz nemusis velmi obavat. dnesne motory 1,6 THP maju s tymi spred 10 rokov pramalo spolocneho. Tento motor pouziva okrem PSA aj niekolko inych znaciek, takze to nebude s nim vobec take zle.

Děkuji Zdeníku za reakci, půjdu do toho 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě zajímalo, kdes vzal tu informaci, že motory Prince používá dnes někdo další mimo PSA group. Jsou to motory BMW, které používalo BMW, potažmo MINI, ale někdy v roce 2014 je zatrhlo a od té doby montuje jiné motory, než Prince (mám pocit, že je nahradili BMW třívalce). Koncepčně je to pořád stejný motor, který má na sobě nabastený akorád další blbosti, které v počátku (2007) neměl. Třeba řízenou vodní pumpu, řízený olejový čerpadlo atp. Samo PSA už nemontuje nějakou dobu 1.6VTI atmosféry. Neříkám, nějaký progres mohl spoustu věcí na motorech Prince zlepšit (třeba mazání), ale pořád jde koncepčně o ten stejný motor z roku 2007 od BMW, resp. nic moc se nezměnilo. Myslím si, že tenhle motor je na konci své životnosti a v brzké době ho nahradí něco jiného (jestli vůbec a neskončí to u tříválců PSA). Osobně bych volil radši nafťáka, kterej je aspoň vlastní výroby PSA a koncepce se za leta osvědčila. Dnešní 2.0 HDI vychází z motoru 2.0HDI z let 99 a to jsou celkem držáky. Pokud odmyslím 1.6HDI, který vznikli ve spolupráci PSA-FORD a byl problémovější než 2.0HDI (dnes už je 1.5HDI, která by měla být na tom líp a je to vlastně evoluce 1.6HDI).

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Pro mne je důležité, že se to už nesype. Karbon je obecný problém a to neřeším. To bych si nemohl koupit žádné auto se zážehovým motorem dnešní doby. Vznětový nechci, ten má jiná úskalí zase a taky, jel jsem v 508 2.0 180HP a ten hrubý chod motoru... Moc mi to k tomu nepasovalo i když proti naftě v globálu nic nemám. Je to o preferencích. Prostě budu tankovat prémiové paliva nebo přidávat aditivum a cca 1x ročně nechám udělat dekarbonizaci.

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jedině Japonec Mazda ,kde je tuším kombinace přímý+nepřímý střik aby se předešlo karbonizaci😉

Druhá otázka je jak dlouho si chceš auto nechat,pokud do 5let/150000 km půjde z domu asi bych se nebál....černýho Petra bude mít ten co to od tebe koupi....

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Tak konkrétně na Mazdu 6 jsem koukal taky a na fóru se to řeší taky. Jak říkám, jsem přesvědčený že usazeniny jsou problém všech nových motorů včetně kombinace přímý a nepřímý vstřik. Auto chci určitě na déle než 5 let ale mám nájezd mezi 10 a 12 tisíci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...