Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Michael Park zahynul při nehodě


michal 206

Recommended Posts

Na trati patnácté rychlostní zkoušky Britské rally Markko Märtin ztratil kontrolu nad vozem a se svým Peugeotem 307 WRC narazil pravou stranou do stromu. Jeho spolujezdec, devětatřicetiletý Michael Park zůstal zaklíněn ve voze, a přes okamžitou lékařskou pomoc následky tragické nehody bohužel nepřežil. Markko Märtin vyvázl bez zranění.

Britský navigátor Michael Park spolupracoval s Markko Märtinem od roku 2000.

Šéf továrního týmu Peugeot Sport, Jean-Pierre Nicolas, se se souhlasem generálního ředitele Peugeotu Frederica Saint-Geourse rozhodl na znamení smutku stáhnout ze soutěže druhý vůz posádky Marcus Grönholm – Timo Rautiainen.

Zároveň by Peugeot Automobiles a Peugeot Sport chtěly vyjádřit co nejhlubší soustrast rodině Michaela Parka.

Dvě zbývající rychlostní zkoušky Britské rally byly zrušeny.

Link to comment
Share on other sites

Michael Park (1966 – 2005), jeden ze současných top-spolujezdců, dnes zemřel na následky zranění po nehodě na trati rychlostní zkoušky závěrečné etapy Britské rally. S estonským jezdcem Markko Märtinem spolupracoval od roku 2000 a vystřídal s ním mimo jiné angažmá u třech továrních týmů: Subaru (2001), Fordu (2002 – 2004) a Peugeotu (2005).

Michael Park, přezdívaný Beef, automobilovým soutěžím propadl již ve svých deseti letech. Navigátorské zkušenosti získával ve spolupráci se špičkovými britskými jezdci a světovými šampióny. S Richardem Burnsem a Colinem McRaem spolupracoval jako expert na rozpisy pro šotolinové soutěže a v národním šampionátu navigoval bratry Davida a Marka Higginsovi. Zlomovým pro něj bylo spojení s vycházejícím talentem, Estoncem Markko Märtinem v soukromém týmu, s nímž nově postavená posádka absolvovala několik vybraných soutěží světového šampionátu.

Díky kvalitním výsledkům podepsal s dvojicí Märtin – Park smlouvu na nadcházející sezónu tovární tým Subaru a v dalším roce se posádka dohodla s Fordem. V tomto týmu Märtin s Parkem závodnicky \'dospěli\' a stali se jednou z posádek špičkového startovního pole. V roce 2003 pod křídly týmu modrého oválu slavili v Řecku první vítězství ze soutěže mistrovství světa a další triumf na sebe nechal čekat pouze do Finské rally. V další sezóně vyhráli v Mexiku, na Korsice a ve Španělsku a další pěkná umístění jim vynesla třetí místo v klasifikaci MS jezdců.

Po třech sezónách u Fordu se Märtin s Parkem stali druhou posádkou továrního týmu Peugeot Sport. Během dosavadní sezóny čtyřikrát vystoupili na stupně vítězů (Švédsko, Mexiko, Kypr, Finsko) a v průběžném hodnocení jezdců drželi čtvrtou příčku. Po boku Marcuse Grönholma a Timo Rautiainena úspěšně bojovali o zisk titulu ve značkách.

Michael Park byl ženatý a měl dvě děti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...