Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Nove instalovane LPG a zkusenosti


JunEAu

Recommended Posts

Zdar lidi, mel bych par drobnych otazek na zaklade mych zkusenosti s cerstve instalovanym LPG. Do 406 2.0 16V r.v. 98 jsem nechal instalovat Agere AG SGi a po dvou dnech mam nasledujici negativni zkusenosti i pres profesionalne odvedenou praci servisu:

- motor nedrzi ciste volnobezne otacky, komiha mezi 850 a 950 otacek a kucka... jako bych co vterinu lehounce pridal a ubral plyn a porad dokola. Mam najeto "uz" 200 km a ocekaval bych, ze ridici jednotka se uz "naucila" zachazet s motorem.

- zrychleni v pohode, brzdeni motorem v pohode, ale jedu-li "vikendovou" jizdu, mam problem... na ctyrku, 50kmh, 1800 otacek a jen lehoulince lechtam plyn, abych udrzel rychlost... nezrychluju... opravdu lehoulince lechtam plyn... no a v tom se to zacne cukat. jako by mi obcas vypadnul jeden valec. Ale staci trosku pridat plyn a pohode... jenze ja jsem vikendovej jezdec, jezdim si v klidu a velmi casto jezdim takhle lehounce, takze me to docela vadi...

predpokladam, ze pujde dotaz do instalujiciho servisu a reklamace, ale nejdriv se optam, co vy na to ?

Link to comment
Share on other sites

Tohle je pravdeepodobne tema svickama.

Uz vickrat jsem cetl ze lidi s LPG meli v podstate stejne problemy jako ty a bylo to ve svickach.

Hlavne pokud nemas ty klasicke ale treba vicelektrodove(nebo jak se jim rika). Pro LPG jsou pry nejvhodnejsi ty klasicke protoze umoznuji nastavovat jednoduse vzdalenost elektrodya kvuli tvaru jiskry ci co.

Link to comment
Share on other sites

Zeptej se nejdriv ve firme, jestli Ti nedavali nove svicky. Kazda solidni firma to pri prestavbe dela automaticky. Jinak potvrzuji, ze klasicke svicky jsou vhodnejsi...

Prihlas se do te konference, tam jsou opravdu machri. Tvuj problem se netyka Peugeotu, ale LPG!

Link to comment
Share on other sites

Protože konferenci o LPG odebírám už dlouho, našel jsem Ti tam tohle:

Nekonečný příběh ... Každému funguje něco jiného.

Na LPG jsou potřeba svíčky s co nejmenším přeskokovým napětím.

Přesněji řečeno, LPG potřebuje k zapálení větší energii jiskry, proto se někdy stává, že motor na benzín jde normálně, ale na LPG vynechává. LPG je jakoby lepší izolace, nebo jak to říci...

Speciální svíčky na LPG mají v elektrodách příměs stříbra.

To zajiš?uje snížení napětí potřebného pro přeskok.

Dalším efektem je lepší chlazení svíčky odvodem tepla.

(proto všechny moderní svíčky mají měděné jádro, taky z důvodu lepšího odvodu tepla).

Brisk vyrábí stříbrné LPG svíčky pod označením SILVER.

Jejich použití je sporné a musí se vyzkoušet.

Ve staré škodivce 120 mi fungovaly výborně.

Bez problémů, skvělé starty i v mrazech hluboko pod nulou.

Mnohem klidnější chod na LPG při volnoběhu.

Daewoo Racer si taky libovalo. Silver je pro tyto starší motory perfektní volba. Jedinou nevýhodou je nižší životnost svíček.

Ale i ta je individuální. Někdo na ně jezdí 15 000 km, někdo 50.

Subaru Legacy nešlo se Silverama ani nastartovat.

Totální zklamání. Asi jsou pro tento exotický motor nevhodné.

Výrobcem doporučované platinové svíčky jsou extrémně drahé ( cca 800,- za kus ...) a pro LPG naprosto nevhodné.

Z principu mají už od začátku vyšší přeskokové napětí.

Prostě se chovají jako hodně \"ojeté\" běžné svíčky.

Jejich výhodou je ale životnost 100 000 km.

Takže nakonec mám v Subaru obyčejné klasické benzínové svíčky.

Fungují výborně, nevýhodou je výměna po 25 000 km u benzínu.

Jak to bude s životností při provozu na LPG prozatím nevím.

Novinkou jsou svíčky s příměsí Iridia. Mají mít životnost srovnatelnou s platinovýma, ale lepší vlastnosti.

Zvláště na LPG by měly mít výhodnější ( nižší ) přeskokové napětí.

Nevýhodou je opět cena, za jednu máte deset klasických ...

V autě jsem je osobně nezkoušel, takže z praxe výsledky nemám.

Takže shrnutí :

Svíčky doporučené výrobcem auta pro benzín většinou vyhoví i na LPG. Někdy je potřeba experimentovat s nastavením elektrodové vzdálenosti. Obecně pro starší zapalování s nižším výkonem je vhodné nějakou tu desetinku mm ubrat. Ale nesmí se to přehnat.

Čím větší vzdálenost, tím lépe pro zapálení směsi.

Jenomže zapalování musí být schopné takovou jiskru vyrobit.

A kabely spolu se zbytkem zapalovací soustavy zase energii v pořádku přenést a ve svíčce proměnit v jiskru.

U staré škodivky většinou dojde k přeskokům někde po cestě.

Je to perfektně vidět v noci, jak všude všechno světélkuje ...

Snížením vzdálenosti se všemu uleví. Akorát to zapálení směsi pak už není tak dobré, jak je potřeba.

Takže kompromis a zkoušení.

Subaru má na svíčkách oficiálně1,1 mm a to je dost i pro benzín.

Natož pak pro LPG. Naopak Brisk Silver má od výrobce 0,55 mm.

Tak vidíte jaké rozdíly v praxi jsou. Chce to vyzkoušet a osvědčeného řešení se pak držet. Každý motor je jiný.

Kočí

Link to comment
Share on other sites

Svíšky jen předepsané výrobcem motoru žádné zázračné svéce na LPG neexistují.. raději měn předepsané pro daný motor-záleží na tvaru spalovacího prostoru a pod...častěji třeba po ujetí 7 tis km na plyn za nové....a to cukání ti nastaví plynař..pokud ovšem namáš zábadu na motoru, stačí rozdílné kompresní tlaky......na banzín motor jede vždy líp závady nejsou poznat sebemenší závada na motoru nebo na řízení motoru se na LPG projeví velmi razantně---vše z mých zkušeností-měl sjem lada a nyní peugeot

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: JunEAu

Zdar lidi, mel bych par drobnych otazek na zaklade mych zkusenosti s cerstve instalovanym LPG. Do 406 2.0 16V r.v. 98 jsem nechal instalovat Agere AG SGi a po dvou dnech mam nasledujici negativni zkusenosti i pres profesionalne odvedenou praci servisu:

- motor nedrzi ciste volnobezne otacky, komiha mezi 850 a 950 otacek a kucka... jako bych co vterinu lehounce pridal a ubral plyn a porad dokola. Mam najeto \"uz\" 200 km a ocekaval bych, ze ridici jednotka se uz \"naucila\" zachazet s motorem.

- zrychleni v pohode, brzdeni motorem v pohode, ale jedu-li \"vikendovou\" jizdu, mam problem... na ctyrku, 50kmh, 1800 otacek a jen lehoulince lechtam plyn, abych udrzel rychlost... nezrychluju... opravdu lehoulince lechtam plyn... no a v tom se to zacne cukat. jako by mi obcas vypadnul jeden valec. Ale staci trosku pridat plyn a pohode... jenze ja jsem vikendovej jezdec, jezdim si v klidu a velmi casto jezdim takhle lehounce, takze me to docela vadi...

predpokladam, ze pujde dotaz do instalujiciho servisu a reklamace, ale nejdriv se optam, co vy na to ?

Mě doporučili na LPG /mám LPG AGplyn DGI/ tyto svíčky Bosch FR 7 DC+ /prodejní kód 0242235666 - je na krabičce z boku pod označením FR 7 DC+/

(mají mít postříbřené elektrody - nastavené na 0,9 mm což je moc, nastavit na 0,6mm / 0,7mm nesmí jít/). :myslim:myslim:myslim

Jedna za cca 44,50Kč. Mění se po 10.000km. Když to dodržuji jezdí mi to na LPG v pohodě.

[upravil dne 19/9/05 Pinďa]

Link to comment
Share on other sites

Miku: Ta sranda me stala 36.000 s dani, s odpisem DPH a napsanim uctu bez urceni vozidla - takze vlastne me to stalo 30.000...

Mam Agere AG SGi

Pinda: Ja dostal doporuceni na oficialne schvaleny a Peugeotem dodavany svicky BOSCH FR8LDC a zkusim je do toho nacpat... jeste jsem se k tomu nedostal...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Rozhodl jsem se, ze si do sve 406 2.0 coupe necham dat plyn a chtel jsem sekvencni vstrik, aby to neztratilo vykon a bylo mi receno, ze to tam nepujde, ze to jde az do aut r.v. od 2000, protoze jejich motory meli sekvenci vstrikovani, kdezto starsi ne. Trochu se mi to nezda, ale vzhledem k tomu, ze nejsem moc technicky vzdelan, tak nevim. Kor kdyz tady ma nekdo 406 1.8 r.v. 1998 s SGI.

Diky Petr

Link to comment
Share on other sites

Kondore, ten kdo ti tvrdil, ze sekvenci vstrikovani pro tvoje auto nejde ti lhal. Mas stejny motor jako ja. Mam tam sekvenci vstrikovani a jezdi ted uz skvele. Jestli chces, dam ti kontakt na firmu co mi to instalovala - v Praze ( napis mi U2U jestli mas zajem )

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: JunEAu

ALL: Tak vozitko uz jezdi s plynem naprosto super... vymena svicek nepomohla, porad se to dusilo... Reklamace a pomohla vymena ridici jednotky - ted uz je vsechno super. Vykon stejny, spotreba vzrostla z 8.5l na 9.5l

hehe ja ti to preci rikal, u me to bylo to same, chlapci tvarici se jako odbornici mi do auta narvali ridici jednotku LPG pro nejakyho 1.4kovyho golfa a chteli mi tvrdit ze kdyz to chcipa na volnobeh a v podstate to auto zrovna moc netahne a docela se i dusi, tak ze to vlastne asi bude v poradku. Po polozeni dotazu, proc je na ridici jednotce napsani VW Golf 1.4i kdyz to auto co pred nima stoji je Peugeot 406 1.8 16V se zamysleli a sehnali spravnou ridici jednotku. Od te doby ( montaz v roce 2001 ) v podstate jen jezdim, prumerna spotreba kolem 9 litru, minimalni zatim dosazena 8 a maximalni asi 10.5 ( plne nalozene auto na dalnici Praha-Humpolec stabilnich 170km/h)

Link to comment
Share on other sites

Mám P406 1.8 16V se vstřikováním plynu (AG-LPG) a spotřeby mám takové:

Při jízdách do práce (za celý měsíc) cca 14 km jedna cesta je spotřeba 9,2 litru na 100 km. :(

Při jízdě na dovolenou cca 3000 km mi spotřeba slezla těsně pod 7,8 litru na 100 km (a to jsem cca polovinu cesty jel po dálnici rychlostí 120 až 150 km). :D Ve spotřebách je započítán i benzín potřebný pro starování a nahřátí motorového oleje a plynového směšovače. :super

Ještě jsem zapoměl uvést, že moje celková spotřeba (Ba + LPG) za rok je cca 8,5 litru za rok. :super

Nesmí se ale divočit, musí se jezdit poklidnou (netočit moc nad 3tisíce ot) a plynulou jízdou.

Taky jsem pospíchal (přesněji kamarád do Brna), takže jsem to honil (až 5tis. ot., rychlost až 160km/h) a spotřeba vylezla až nad 11,5 litru na 100km. :bojim:aut:bojim

[upravil dne 22/10/05 Pinďa]

Link to comment
Share on other sites

zdravím všechny

mám vstřikování LPG asi půl roku na 306 1.4 KFX z 98. roku a prozatím je to bez problémů. Ze svých dřívějších zkušeností z LPG na Formanu, veškeré potíže vždy souvisely s elektrikou tzn. svíčky a kabely ke svíčkám. Můj servisák mi vždy vtlouká do hlavy, že plyn je šmejd palivo a proto potřebuje mít zapalování v naprostém pořádku. Jinak spotřebu mám kolem 7,7 až 8,2 l, záleží jak mám těžkou nohu a náklad.

ras

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...