Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Informace o modelu 504 na hlavní straně klubu


MilanF1

Recommended Posts

Dneska ještě info o 504, a teď do mě, co tam mám špatně :D

Peugeot 504

Ve střední třídě se usídlil v roce 1968 Peugeot 504, který se v Evropě vyráběl až do roku 1983. Ovšem v Nigérii výroba skončila až v roce 2005. Celkem bylo vyrobeno necelé 4 000 000 vozů. Předchůdcem byl Peugeot 404 a nástupce Peugeot 505.

Vůz bylo možné zakoupit v různých karosářských verzích: Sedan, break, coupé, cabriolet, pick-up. S délkou 449 cm u sedanu a 480 cm u breaku.

Vývoj modelu:

Model 504 se představil 12. září 1968 na pařížském autosalonu. Původně se vůz měl přestavit v červnu, ale kvůli stávkám a dalším nepokojům v zemi se vše opozdilo.

Čtyřdveřový sedan se střešním oknem byl v úvodu osazen karburátorovým motorem 1796 cm3 o výkonu 59 kW. Zvolit šel i přímo vstřikovaný motor. Ve standardu byla čtyřstupňová manuální převodovka. Za příplatek byl k dispozici třístupňový automat.

V roce 1969 byl model 504 vyhlášen evropským autem roku. V Ženevě téhož roku se přestavila varianta coupé a cabriolet. Motor v těchto modelech byl výhradně s přímým vstřikováním o objemu 1796 cm3 s výkonem 72 kW. Změn doznala převodovka, sportovnější model měl delší převody, čímž se zvýšila maximální rychlost o 33,2 km/h.

Nový čtyřválcový motor 1971 cm3 dostal Peugeot 504 v roce 1970, měl výkon 72 kW (karburátor). O stejném objemu byl i nový motor se vstřikováním (78 kW). Poprvé se objevil dieselový čtyřválec o objemu 2112 cm3 a výkonem 48 kW. Do výroby se dostala i verze break, která měla zvýšenou střechu v zadní části, delší rozvor a zadní nápravu se čtyřmi pružinami. Speciální verze Familiale disponovala 7 sedadly. Bylo možné zakoupit i verzi pick-up.

V důsledku ropné krize se v dubnu 1973 představil Peugeot 504 L. Model disponoval aktivní zadní nápravou a sníženým objemem motoru na 1796 cm3 s výkonem 59 kW, případně 60 kW pro automatickou převodovku.

Říjen 1974 přinesl silnější motor pro coupé a cabriolet, V6 2664 cm3 vyvinutý ve spolupráci s Volvem a Renaultem. Stejný motor se použil i u vozu Peugeot 604 sedan, který se představil v březnu 1975 v Ženevě. Šestiválec dával výkon 101 kW a Peugeot 504 měl maximální rychlost 186 km/h. Po roce se prodalo 2643 coupé a kabrioletů s šestiválcem, proto se přestaly nabízet čtyřválcové motory pro 504S. Ovšem v roce 1978 se do nabídky čtyřválce vrátila, protože po nich byla poptávka.

Pařížský autosalon roku 1976 přinesl nový dieselový agregát 2304 cm3 a výkonem 52 kW. Motor 2112 cm3 bylo možné najít i ve voze Ford Granada, protože Ford neměl dostatek vlastních dieselových motorů.

S příchodem modelu 505 v roce 1979 pomalu končí výroba v Evropě, poslední kus z linky sjíždí v roce 1983. Model 505 sdílí většinu mechanických částí s 504, podobně jako Peugeot 604.

Výroba mimo Evropu

V Evropě se vyrobily více než 3 000 000 vozů. V Nigérii a Keni se vyrábělo až do roku 2006. V Keni se vyrobilo 27 000 aut a v nabídce byl ještě v roce 2007, byl nazýván „Král afrických cest“. V dalších zemích byl vůz vyráběn také na základě licencí Peugeot, jako například v Austrálie, kde se vyráběl a prodával společně s Renaultem. V Africe byl hojně používán jako vůz taxi v buši. Ve formě pick-up se vůz prodával dokonce až do roku 2009, byl to čtyřdveřový vůz postavený na karosérii break.

Argentina byl také významný trh, zde se vůz vyráběl do roku 1999, a to jako break a pick-up. Na tuto užitkovou verzi bylo možné naložit až 1300 kg a vyvážel se do zemí Jižní Ameriky. Argentický model 504S nabízel 1971 cm3 pro benzin nebo 2304 cm3 pro naftu. Francouzské společnost Dangel produkovala verzi s pohonem čtyř kol, u verze break a pick-up. Motory a odpružení bylo později použito u modelů Paykan, íránská verze Hillman Hunter.

Motory

1796 cm3, 59 kW – karburátor

1796 cm3, 72 kW – vstřikování

1796 cm3, 59 kW – od roku 1973, 60 kW pro automat

1971 cm3, 72 kW – karburátor, od roku 1971

1971 cm3, 78 kW – vstřikování, od roku 1971

2664 cm3, 101 kW – V6, od roku 1974

Naftové

2112 cm3, 48 kW – od roku 1971

2304 cm3, 52 kW – od roku 1976

Soutěžní speciál

Peugeot 504 se účastnil i rallye v Africe, slavil celkem 5 vítězství v letech 1975 až 1978. V posledním ročníku se slavily dvě výhry, bylo použito coupé s šestiválcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věta:

Ve formě pick-up se vůz prodával dokonce až do roku 2009, byl to čtyřdveřový vůz postavený na karosérii break.

je podle mě nesmysl. Pick-up měl dvoje dveře.

Pak až 505ka byl čtyřdveřový pick-up (nedomnívám se, že by takhle provedli i 504ku)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je toto 504? http://www.carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/01/peugeot-504-pickup-china-1-458x313.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Peugot_504_truck.jpg

Ten rok 2009 bych si raději ještě nějak ověřil, podle wiki by to mělo platit pro Čínu.

To je samozřejmě 504ka, ale tuhle ojedinělou verzi bych spíš viděl pro Argentinu nebo Čínu, tohle v Africe nejezdilo.

V Africe buď breaky a nebo klasický pick-upy...

http://www.imcdb.org/vehicle_149402-Peugeot-504-Pick-up-1988.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...