Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Informace o modelu Ion na hlavní straně klubu


MilanF1

Recommended Posts

Na hlavní straně klubu http://www.peugeot-club.com/ jsou informace o modelu, pod hlavním obrázkem, ale je to odkaz na wikipedii. :( Můžete ale z wikipedie vycházet.

Prosím majitele tohoto modelu, aby sepsali informace, které budou v našem článku.

Sem do vlákna pište souvislý text rozdělený na odstavce!

Žádné kusé informace, ale použitelná souvětí.

Dávejte sem jen vlastní tvorbu, žádný kopírovaný text! Určité informace lze zkopírovat (seznam motorů), ale uvést zdroj!

Můžete vkládat i fotografie, které mohou být použity do článku (vlastní fotografie!)

Zde je kostra:

Obecné info (kdy se vyrábělo, předchůdce, nástupce, ...)

Vývoj modelu (facelifty, rozdíly atd.)

Motory (rozdělit i jejich použití)

Nejčastější problémy (zadní náprava, rezavění, elektronika atd.)

Speciální verze (GTi, coupé, cabrio, WRC atd.)

Speciální edice (Roland Garros atd.)

Podílejte se na obsahu webu. :papa

Základní inspiraci máte u modelu Peugeot 306.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Peugeot Ion

Vůz Peugeot Ion alias Citroen C-zero alias Mitsubishi iMiev spadá do kategorie nižší střední třída, je to městské plně elektrické vozidlo a vyrábí se do roku 2010. Je nabízen jako 5 dveřový, homologován pro 4 osoby. Jde o jeden z prvních sériově vyráběných a prodávaných elektromobilů v Japonsku, koncern PSA jej od Mitsubishi přebírá a montuje evropskou specifikaci.

Když tento model přišel na trh, měl pomoci prorazit elektromobilitě. Ale díky nejprve pouze drahým pronájmům, pak i prodejům v horentní ceně od 750 tis. bez DPH neslavil takový úspěch, jaký se od něj očekával. Postupně se konkurencí dalších elektromobilů daří srážet jeho cenu na 750 s DPH, později kolem 600, 500 a v roce 2014 i 400 tisíc korun. Většinou jde o vozy původně předváděcí, sem tam se najde i s takřka nulovým nájezdem, prodávaný jako nový se všemi zárukami.

Své zákazníky s nižší cenou si našel. Ticho, svižná jízda s rychlými rozjezdy, bez kouřícího výfuku a vibrací jsou návykové. I přes malý dojezd 150 km (v zimě s topením a v horku s klimatizací kolem 100 km) ve městě plně vyhovuje.

Vývoj modelu

Od roku 2000, prakticky se od uvedení v roce 2010 nezměnil. Další vývoj nebude.

Technická data

Výkony

Max. rychlost (km/h) 130

0 - 100 km/h (s) 15,9

400 m s pevným startem (s) 20,7

Celkový dojezd (km) 150

Motor

elektrický 47 kW

Výkon motoru (k) 64

Výkon při ot/min 3500-8000

Točivý moment (Nm) 180

Točivý moment při ot/min 2000

Hmotnosti kg

Provozní hmotnost (vč. řidiče) 1195

Celková hmotnost 1450

Přívěs brzděný 0 (nesmí tahat)

Přívěs nebrzděný 0 (nesmí tahat)

Celková hmotnost soupravy 0 (nesmí tahat)

Rozměry

Délka 3480

Šířka 1792

Výška 1610

Rozvor 2550

Ostatní

Pneumatiky 145/65 R15S - 175/55 R15V

ABS

Dobíjení

88 baterií v podlaze vozu pod sedadly o kapacitě 16 kW

za 6,5 hodiny z běžné zásuvky 230V/16A pomocí standardně dodávané dobíječky

za 20 minut na 80% kapacity rychlonabíječkou standardu ChaDeMo

Výbava

automatická převodovka, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, litá alu kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, automatické denní LED svícení, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX, elektronická klimatizace.

Fotografie postupně:

- Pohled z čela a boku, vůz má celoplošné reklamní polepy ČEZ

-Čelní pohled, kufr mezi světly - pás - se otevírá, za ním jsou náplně klimatizace, brzdové a chladicí kapaliny (chladí se motor i baterie) a ostřikovačů skel vpředu a vzadu. Dominuje velký stěrač podobný jako ve Smartu a nárazník s mlhovkami. Ty mají v sobě 2 žárovky, mlhovku a denní svícení.

post-54111-14109638464638_thumb.jpg post-54111-14109638464438_thumb.jpg

[upravil dne 2/7/14 12:03 od Radovanek]

[upravil dne 2/7/14 12:04 od Radovanek]

[upravil dne 2/7/14 12:19 od Radovanek]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Vozidlo v rámci inzerce foceno před autosalonem Domanský Praha 5. Je vidět rozdíl mezi předními úzkými koly, kvůli úspoře valivého odporu, a zadními širokými na hnané zadní nápravě, kvůli lepšímu přenosu hnací síly. Mezi koly zadní nápravy pod zavazadlovým prostorem, kde bývá obvykle rezerva, je elektromotor. Velké černé zpětné zrcátko je elektricky stavitelné, poskytuje výborný výhled a po zamknutí vozu dálkovým ovladačem se sklápí směrem k vozu.

- bočního pohledu vynikne vejcovitý profil vozu, kola umístěná v rozích a na 3,45 metru dlouhý vůz neuvěřitelný rozvor 2,55 m. Místa uvnitř je skutečně dost. Vůz je oficiálně 4 místný.

post-54111-1410963846496_thumb.jpg

post-54111-14109638465228_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-5.devře se otevírají velmi vysoko, což je pohodlné. Je na nich poznat, že vůz je ve skutečnosti bílý. Kufr je poměrně mělký, pod podlahou je kromě izolace už jen kryt nad motorem, ivertorem a bateriemi. V kufru je vidět sada povinné výbavy a taška v níž je dobíjecí kabel. Horní kryt vůz nemá. Lze jej dokoupit za 4,5 tisíce Kč, ale je to více méně zbytečné. Vůz má zatmavená zadní okna i sklo 5.dveří. A mnoho se do kufru nevejde. Ovšem na aktovky 2 dětí a tašku tatínka nebo maminky stačí bohatě. Navíc opěradla obou zadních sedadel jsou polohovatelná a po sklopení (dělená 50/50) jsou v jedné rovině s podlahou kufru.

- Pohled z druhé strany. Přechod od bílé do zelené s ikonou baterie je prostě hezký.

post-54111-14109638466048_thumb.jpg

post-54111-14109638466329_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Pokud jste si i na druhé straně všimli nad blatníkem zadního kola dalšího krytu nádrže, všimli jste si správně. Zleva je normální na dobíjení běžnou dobíječkou z domácí zásuvky (6-8 hodin dobíjení na 100% kapacity), zprava je vstup rychlonabíječky (max.20 minut dobíjení na 50%, max.30 minut na 80%).

- Přední sedadla od spolujezdce. Šířka není příliš velká, ale na městské ježdění vyhovuje kategorii malých aut. Do výšky má více, než jiná auta vyšší třídy. Boční držení nehledejte, není to vůz na řezání zatáček. Kulatý design je pěkně vidět i na čalounění dveří, mezi sedadly je páka automatické převodovky s klasikou Parking, Revers, Neutral, Drive. tedy pro automatů neznalé poněkud nelogicky vpředu parkovací poloha, směrem dozadu nejprve zpátečka, pan neutrál a úplně vzadu jízda v před. Překládáme si to jako parkování, revezr, neutrál a dopředu . Jinak sedadlo řidiče je kromě vyhřívání i výškově stavitelné, volant i páka jsou potaženy kůží.

post-54111-14109638466505_thumb.jpg

post-54111-14109638466698_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Detail dveří řidiče s elektrickým ovládání všech 4 oken a dětskou pojistkou. Vpředu je táhlo otevírání dveří. Dole chromem orámovaný reproduktor a mini kapsa, kam se ovšem nevejde žádná láhev s vodou.

- Detail pracoviště řidiče. Vše po ruce, přehledné a jednoduché.

post-54111-14109638466965_thumb.jpg

post-54111-14109638467678_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-Středový panel, rádio s CD, Bluetoth, výdechy ventilace, tlačítka SOS a Asistence (přes SIM kartu, v ČR služba klasicky nefunkční), vypínání airbagu spolujezdce, zásuvka 12V, vyhřívaní zadního okna, vyhřívání sedačky řidiče, zapalování, klimatizace, ovládání ventilace, vnitřního oběhu, dole mimo záběr USB přípojka.

- Přístrojová deska je jednoduchá. Vlevo je vidět ukazatel nabití baterií a jako u správného automatu písmeno o zařazené rychlosti (P=parking). Zelený nápis Ready je známkou, že vůz je nastartován a připraven k jízdě. Rychloměr je digitální, půlkruh nad ním je informátor o stylu jízdy. Eco znamená jízda s minimem spotřeby, směrem doprava spotřeba elektřiny stoupá. Vlevo modré pole Charge znamená dobíjení, rekuperaci, když vůz brzdí motorem. Což dělá ihned, když sundáte nohu z pedálu \"plynu\". Vpravo je okénko palubního počítače, tyčinkou pod ním se přepínají údaje o předpokládaném dojezdu, najetých km, denní počítadlo km, počet km do servisní prohlídky atd.. Pod ním jsou kontrolky zapnutí pásů, jedna pro přední a velmi prakticky 2 pro zadní sedadlo. Takže víte, zda se děti připoutaly. Na horních kontrolkách poznáte i automatické přepínání světel, které řídí stmívací čidlo.

post-54111-14109638468251_thumb.jpg

post-54111-14109638468767_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...