Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Informace o modelu 306 na hlavní straně klubu


MilanF1

Recommended Posts

Na hlavní straně klubu http://www.peugeot-club.com/ jsou informace o modelu, pod hlavním obrázkem, ale je to odkaz na wikipedii. :( Můžete ale z wikipedie vycházet.

Prosím majitele tohoto modelu, aby sepsali informace, které budou v našem článku.

Sem do vlákna pište souvislý text rozdělený na odstavce!

Žádné kusé informace, ale použitelná souvětí.

Dávejte sem jen vlastní tvorbu, žádný kopírovaný text! Určité informace lze zkopírovat (seznam motorů), ale uvést zdroj!

Můžete vkládat i fotografie, které mohou být použity do článku (vlastní fotografie!)

Zde je kostra:

Obecné info (kdy se vyrábělo, předchůdce, nástupce, ...)

Vývoj modelu (facelifty, rozdíly atd.)

Motory (rozdělit i jejich použití)

Nejčastější problémy (zadní náprava, rezavění, elektronika atd.)

Speciální verze (GTi, coupé, cabrio, WRC atd.)

Speciální edice (Roland Garros atd.)

K modelu 306 jsem již něco napsal, je třeba to ale doplnit.

Podílejte se na obsahu webu. :papa

----------------------------------------

Peugeot 306

Vůz Peugeot 306 spadá do kategorie nižší střední třída a vyráběl se v letech 1993 a 2002. Byl nabízen prakticky ve všech možných provedení: 3 dveřový, 5 dveřový, sedan, kabriolet, break a sportovní verze. Předchůdcem byl Peugeot 309 a nástupce Peugeot 307. Celkem bylo vyrobeno 2 486 000 vozů.

Když tento model přišel na trh, měl být konkurencí pro VW Golf, ale neslavil takový úspěch, jaký se od něj očekával. Také možné kvůli absenci kombíku (break), ten přišel až v roce 1997. Navíc německý konkurent bodoval s novými dieselovými motory, HDi bylo do vozu umístěno až v roce 1999.

Vývoj modelu

Peugeot 306 lze rozdělit na 3 fáze. První skončila v roce 1997. Druhá probíhala v letech 1997 – 1999 a poslední třetí od 1999 do ukončení výroby v roce 2002.

První fáze

Úvodní model se vyráběl 5 let a je poznat podle hranatější karosérie a dalších charakteristických prvků.

V roce 1994 přibyly k 3 dveřové a 5 dveřové variantě tato provedení: sedan, cabrio, XSi a S16. V roce 1996 dostala verze S16 šestistupňovou převodovku a změnilo se označení na GTi-6.

Cabriolet byl navržen studiem Pinninfarina, stejně jako předchozí model bez střechy - Peugeot 205. Bohužel italské věhlasné designérské studio nenavrhovalo i základní varianty, jak tomu bylo v minulosti.

Motory:

Benzinové:

1 124 cm3, 44 kW

1 360 cm3, 55 kW

1 587 cm3, 65 kW

1 761 cm3, 74 kW

1 998 cm3, 90 kW, XSi

1 998 cm3, 112 kW, S16

1 998 cm3, 120 kW, GTi-6

Naftové:

1 905 cm3, 47 kW

1 905 cm3, 66 kW, turbodmychadlo

Druhá fáze

V roce 1997 přišel facelift modelu. Přepracována byla karosérie i interiér. Jasným poznávacím znakem nového modelu je jiný přední nárazník, který je mnohem kulatější a disponuje oválnými mlhovkami. Přední světla jsou jednodílná (nejsou čirá). Zadní světla jsou také jiná, červená část již netvoří tvar písmene \"L\".

V interiéru doznal drobných změn středový panel, ale především se změnilo obložení dveří, je použito více plastů a změnilo se umístění el. ovládaných oken. I volant je jiný. Podstatnou změnu doznal imobilizér. Od roku 1997 je zabudován v klíčku a není potřeba tzv. kalkulačky pro zadávání kódu.

Nejrychlejší model zůstal v nabídce a byl nabízen výhradně jako GTi-6, ač závodní verze ve Velké Británii nesla označení S16. Cabriolet a GTi-6 měli nárazník s kulatými mlhovkami, který přišel pro všechny modely až od roku 1999.

Nejen faceliftem byl živ model 306, ale přišlo dlouho očekávaná prodloužení varianta Break. Lepší přístup do zavazadelníku a jeho objem si našel řadu příznivců, především na konci výroby. Starý motor 1.9 D (1905 cm3) byl nahrazen agregátem o podobném objemu 1868 a výkonem 51 kW, který splňoval novější emisní normy.

Motory:

Benzinové

1 360 cm3, 55 kW

1 587 cm3, 65 kW

1 761 cm3, 81 kW

1 998 cm3, 99 kW, XSi

1 998 cm3, 120 kW, GTi-6

Naftové:

1 868 cm3, 51 kW

1 905 cm3, 66 kW, turbodmychadlo

Třetí fáze

Poslední model se dostal do výroby na konci roku 1999 a je velmi podobný tomu předchozímu. Světla mají stejný tvar, jen mají čiré překrytí. Přední nárazník má kulaté mlhovky, a to u všech modelů. Lišty na boku vozu jsou menší a v barvě vozu (cabriolet měl černé lišty, včetně nárazníků). Na zadní části jen nepatrné změny: zadní sklo nemá gumu, je lepené a dole na pátých dveřích chybí ozdobná lišta. Interiér prakticky stejný, jen není úložný prostor na přístrojové desce u spolujezdce, který je nahrazen airbagem (vyskytoval se i u předchozí fáze v závislosti na výbavě).

S posledním modelem krom drobných změn přichází revoluce v naftových motorech – HDi. Tento agregát má přímé vstřikování a nahradil stejně výkonný motor TD. Do Peugeotu 306 se HDi dávalo jen ve variantě 66 kW, ač do jiných modelů existovala verze 80 kW (Intercooler, větší turbo). Změn se dočkaly i benzinové motory, 1.6 získala výkon 72 kW a na 81 kW si polepšila 1.8.

Tento model se prodával těsně před nástupem Peugeotu 307, proto byl nabízen především ve velmi dobré základní výbavě, která čítala například ABS, servořízení, elektrická okna a zrcátka, klimatizace, vyhřívaná sedadla a ISOFIX. Výbava šla samozřejmě i nadále rozšířit například na 4 airbagy nebo použít automatickou klimatizaci (nikoliv digitální, pouze automatické ovládání rychlosti ventilátoru dle vnitřní teploty - senzor vnitřní teploty ve stropním světle).

Motory:

1 360 cm3, 55 kW

1 587 cm3, 74 kW

1 761 cm3, 81 kW

1 761 cm3, 85 kW, od roku 2002

1 998 cm3, 99 kW, XSi

1 998 cm3, 120 kW, GTi-6

Naftové:

1 868 cm3, 51 kW

1 997 cm3, 66 kW, HDi - turbo s přímým vstřikem

-------------

Motory:

Benzinové

1.1 44 kW, 60 k,

1.2 44 kW, 60 k - prodej v zahraničí.

1.4 55 kW, 75 k,

1.6 65 kW, 88 k,

1.6 72 kW, 98 k, od r. v. 1999

1.8 74 kW, 100 k,

1.8 81 kW, 110 k, od r. v. 1999, 16V

1.8 85 kW, 116 k, od r. v. 2002, 16V

2.0 89 kW, 121 k,

2.0 97 kW, 132 k, 1994, model XSi

2.0 110 kW, 150 k, model S16, 16V

2.0 112 kW, 152 k, model S16,16V

2.0 120 kW, 163 k, model GTi-6, 16V

Naftové:

1.9 D, 47 kW, 68 k,

1.9 D, 51 kW, 70 k, od r. v. 1997

1.9 TD, 66 kW, 90 k,

2.0 HDi, 66 kW, 90 k, od r. v. 1999

---------------

Nejčastější problémy

Cabriolet

Od roku 1994 je v nabídce provedení Cabriolet. S designem od Pinninfariny, změn karosérie doznala především zadní část včetně koncových světel. Tento model byl nabízen jen s benzinovými motory o objemu 1.6, 1.8 a 2.0. Celkem bylo vyrobeno 77 500 vozů.

Design vozu se samozřejmě měnil dle jednotlivých fází. Od roku 1997 měl cabriolet - stejně jako GTi-6 - přední nárazník má kulaté mlhovky. Vůz ale od roku 1999 neměl celou karosérii v barvě vozu, jen boční lišta byla užší.

Peugeot 306 Cabrio měl klasickou plátěnou střechu, která byla především ovládána elektricky. Po vzoru dřívějších modelů - například Peugeot 304 - bylo možné z cabrioletu udělat coupé pomocí pevné střechy, tzv. Hard Top.

Model GTi-6 (S16)

Vrcholný model Peugeotu 306 nesl v úvodu označení S16 a disponoval výkonem 112 kW a pětistupňovou převodovku. V roce 1996 přišlo vylepšení pod kapotu, výkon motoru se zvýšil na 120 kW a přenos síly se starala nová šestistupňová převodovka.

Označení vozu není vůbec jednoznačné, obecně platí, že slabší verze nese název S16 a 120 kW motor GTi-6 (šestka na konci potvrzuje šestistupňovou převodovku). Ovšem záleží také na trzích, kde se vůz prodával, v Belgii, Španělsku a Švýcarsku bylo označení GTI. V roce 1993 se objevila limitovaná edice \"Le Mans\", viz níže. Tento vůz byl samozřejmě základem i pro vezi \"Maxi\".

Výbava v roce 1993: Kola byla 15\" s označením \"S16\", ABS, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna, zadní spojler (stříška), dálkový centrál, venkovní teploměr, mlhovky, spojler pod nárazníkem (lízátko), nárazníky částečně barvě karosérie, barevné jsou i zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený volant.

Verze MAXI

Peugeot 306 Maxi je závodní speciál určený pro rallye, základem je verze S16. Jasným poznávacím znakem je rozšířená karosérie. Vůz je pokračovatelem legendárního vozu Peugeot 205 Turbo 16, ale takové úspěchy neslavil. Po 306 Maxi přišel vůz Peugeot 206 WRC.

Tento vůz měl dva piloty - Gilles Panizzi a Francios Delecour. Dvě výhry ve Francii slavil Panizzi v letech 1996 a 1997. Tato verze porážela konkurenta Mégane Maxi, ale poté přišla verze Xsara Kit-car. Mezi roky 1996 a 1998 se 306 Maxi účastnil závodů WRC na asfaltových rallye, kde se několikrát umístil v nejlepší šestce. Nejlepším výsledkem bylo druhé místo při Tour de Corse v roce 1998, vůz řídil Francois Delecour. V té době konkurence jezdila s vozy s pohonem všech kol, to byl konec právě pro 306 Maxi. Vůz se účastnil i dalších závodů, ale jen v soukromých rukou.

Technická data:

Atmosférický čtyřválec, 1998 cm3, XU10J4, 226 kW (308 koní) při 8 000 ot, 7 stupňová sekvenční převodovka, hmotnost 960 kg.

Rozměry v mm: délka/šířka/výška/rozvor - 3995/1835/1330/2600.

Roland Garros

Varianta Roland Garros navazovala na předchozí modely s tímto označením, výroba začala v roce 1994. Jednalo se o nejluxusnější provedení, která se nabízela jen v tmavě zelené metalíze a typickým koženým zeleným interiérem a červenými bezpečnostními pásy. Model byl nabízen v motorizaci 1.6, u posledního modelu byl také motor 1.8.

Starý model nabízel sedadla s výrazným bočním vedením v bílé barvě (kůže) a střední část sedáku a opěráku v tmavě zelené a šikmými pruhy. Tato kombinace byla použita i na obložení dveří. Ve výbavě nechyběly 2 airbagy a střešní okno. Přední nárazník měl samozřejmě mlhovky a na předních dveřích je nápis Roland Garros. Logo se stejným názvem naleznete na volantu.

Poslední model, vyráběný od roku 1999 měl interiér v kombinaci krémové a zelené, působil moderněji a více se hodil k ladným a kulatým křivkám. Navíc sedačky a obložení dveří byli celé kožené.

Eden Park

Jednou ze speciálních edicí je Eden Park, který se vyznačuje především polokoženými sedačkami v barevné kombinaci světle hnědá a modrá. Nezvyklé jsou hlavové opěrky vypadající jako rugbyové míče. Eden Park se prodávat od roku 1995 a nabízen jen v modré barvě karosérie (Arabie, Rhodes, Chine)

U starého modelu byl interiér bez vzoru a byl nabízen s turbodieselovým motorem 1.9. Drobným poznávacím znakem je kovová destička na zádi vozu s nápisem \"Eden Park\". Na řidičových dveřích bylo také logo tohoto modelu, avšak lepené, oválné.

Nový model byl nabízen v nové barvě Rhodes, měl ABS, elektrická okna, stejně tak zrcátka s vyhříváním. Do nabídky přibyl benzinový motor 1.8. Odlišnost přišla i v inteiéru, střední textilní část sedáků byla kostičkovaná.

Od září 2000 byl Eden Park nabízen i v provedení s kulatými mlhovkami a čirými předními světlomety. Změněna byla barva na typ China, standardem se stala 15\" kola s označením Cyclone, k dispozici jsou 4 airbagy a automatická klimatizace, nechybí ani senzor deště. Motorizace jdou s dobou, jsou použité nové agregáty 1.8 a 2.0 HDi.

Le Mans

V listopadu 1993 byla přestavena limitovaná edice Le Mans, čítala pouze 400 vozů. Základem byl model S16. Ve stejné době edice Le Mans přestavil Peugeot i u modelů 405 (150 kusů) a 106 (1000 kusů).

Samozřejmě vůz na karosérii měl označení Le Mans, a to na předních dveřích (silueta vozu 905), vzadu místo loga \"S16\" a pod \"B\" sloupkem. Na masce chladiče klasický sportovní ozdobný čtyřbarevný proužek. Uvnitř byl vůz vybaven černým koženým interiérem, střední část sedáků měla Alcantaru. Vůz byl k dostání pouze jako třídveřový a s jedinou barvou - červená Lucifer.

Rallye

Aby mohl vzniknout závodní model S16, byl pro britský trh uveden model Rallye, psal se rok 1998. Vůz se neliší jen nálepkami, ale zhubl o 52 kg.

Základem je nejvýkonnější dvoulitr 120 kW s šestistupňovou převodovkou. Jedná se tedy o model GTi-6, ale na britských ostrovech je znám jako S16. Cena tohoto modelu byla 15 995 britských liber.

Bylo vyrobeno jen 500 kusů tohoto modelu, a to v následujících barvách:

Černá (100 kusů)

Bílá (200 kusů)

Červená (200 kusů)

Vůz měl oba nárazníky v barvě karosérie, jen boční lišta zůstala černá. Standardem byla 15\" kola nesoucí označení Cyclone. Jasným poznávacím znakem tohoto modelu jsou tři barevné proužky na bocích vozu, kapotě a na pátých dveřích. Nechybí ani nápis \"RALLYE\" na zadním blatníku.

Vůz byl odlehčen a projevilo se to i na výbavě vozu. Chybí přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a klimatizace. Sedadla nejsou kožená, jsou černá s typickým tříbarevným vzorem.

Majitel mohl chudou výbavu vylepšit pouze o 2 prvky, a to měničem na CD a klimatizací.

[upravil dne 4/2/14 12:32 od MilanF1]

[upravil dne 5/2/14 11:10 od MilanF1]

[upravil dne 11/2/14 10:42 od MilanF1]

[upravil dne 11/2/14 10:58 od MilanF1]

[upravil dne 11/2/14 11:14 od MilanF1]

[upravil dne 11/2/14 11:46 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K castym problemom patria problemy so saharami. Popis principu fungovania je tu:

Vymena ziaroviek panelu ovladania kurenia:

Od Marka306 je tu vymena zadnych silentblokov prednej napravy:

Navod na vymenu chladica klimy aj s rozobratim celeho predku:

Problemy byvaju si prelomenymi vodicmi v prednych dverach:

Vymena radiatora kurenia aj s rozobratim palubovky

Piskajuci ventilator kurenia sa riesi tu:

Ak by bol zaujem, mozem dodat fotografie pofaceliftoveho (netuningovaneho) Breaku aj motora 1,9D/ 51 kW - typ DW8B (s ECU)

EDIT:3.2.2014

Doplnenie zadnej napravy o maznice:

Já (MilanF1) dodám problémy se stěračem řidiče, který uprostřed špatně stírá a taky zadní stěrač může vypovědět službu. A to jak relé, tak celý motorek zatuhne = výměna.

[Edited on 3/2/14 07:41 by miroja]

[upravil dne 25/3/14 12:07 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miroja: Dobré odkazy :) Foto by bylo fajn, vzhledem k tomu, že máš BK, klidně zezadu. MKIII, těch tu je více. ;)

tukator: Motory jsou převzaty z wikipedie, neručím za ně. Chybí mi tam 112 kW u S16. :myslim

StibTo: Pravda, to je blbost - fakt věřit wikipedii :D Myslím, že do 306tky se nedával motor 1,4 44 kW :myslim Buď jen 1,1 44 kW nebo 1,4 55 kW (však tento motor byl už v 205tce)

[upravil dne 31/1/14 10:59 od MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj chce to ty zdroje brat s rezervou :) ale mam dojem ze zrovna na EN wiki to byva celkem OK, jestli jsi bral zdroje z ceske mutace tam to nekdy byva chudsi ...

1,1 44kw

1,4 55kw

1,6 65kw

1,8 74kw

1,8 81kw

2,0 97kw

2,0 112kw

2,0 120kw

...takhle by ty benziny snad mely byt komplet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Foto by bylo fajn, vzhledem k tomu, že máš BK, klidně zezadu. MKIII, těch tu je více. ;)

Zadok asi este nemam vobec vyfoteny, mam len tu, co mam v avatare, aj ked samozrejme aj vo vyssom rozliseni. Asi pockam na lepsie pocasie a obehnem auto fotakom. ;)

post-27863-14109635301898_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Času dost, nemusíš spěchat. Fotky budou to poslední, co se bude řešit. Určitě to bude chtít obrázky všech modelů, aby byly vidět rozdíly.

Moje představa, že ty články se budou utvářet třeba měsíc ... potrvá, než to lidé dají dohromady. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upravil jsem prakticky celý text a hlavně přidal RG a EP. Prosím o komentáře, především k těm speciálním edicím, které moc neznám.

Prosím také někoho o sepsání S16, vždyť ji někdo má. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

milane ještě doplň motory ;)

1.2 44kw dostávalo ho zahraničí... byl stejnej jako 1.1 akorát zvětšený objem.

2.0 8v 89kw

2.0 16v S16 110kw

a u 1.8 81kw nemáš že to byl 16V

a pak byla ještě novější verze motoru 1.8 16V 85kw kterou měli poslední modely 2002 a pak je dostavála i 406 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...