Guest Džůny Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Tohle by mohla být docela zajímavá debata. Co si myslíte o těchto vozítkách? Jsou opravdu v současné, bateriové, podobě budoucností? Líbí se vám ten nápad a technika, nebo jste spíš zastánci V12 atmosfér? Co takový Nissan Leaf, Peugeot iOn (někteří měli dokonce možnost si ho vyzkoušet, že?), nebo taková Tesla Model S? Já sám z toho mám dost smíšené pocity, ale o tom se rozepíšu až v průběhu diskuse (pokud nějaká vůbec bude ). Největší nedůvěru mám totiž právě k bateriím. Když nezvládneme vyrobit slušnou, ekologickou a kapacitu-neztrácející baterii ani pro malý počítač, jak na tom asi budou baterie v autech po dvou a více letech používání? Nehledě na cenu, malý dojezd, etc. Na druhou stranu se mi ale moc líbí vlastnosti elektromotoru (účinnost, jednoduchost). Ideální by byl elektrický pohon, s malým spalovacím generátorem na palubě. Takto funguje, tuším, Fisker Karma? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 co tohle - http://www.google.cz/cse?cx=014613807436987522652:zzdwczwb-lc&q=Elektromobil&oq=Elektromobil&gs_l=partner.12...10662.11717.0.14885.2.2.0.0.0.0.92.164.2.2.0.gsnos%2Cn%3D13...0.1093j1086385j3j1..1ac.1.25.partner..2.0.0.zLVC3Xx0M2A#gsc.tab=0&gsc.q=Elektromobil&gsc.page=1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Džůny Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Četl jsem, zajímavé, fotky taky. Chtěl jsem více názorů, spíš takový teoretický pokec, nápady, názory… Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Už se těším! Žádný rozvody, oleje, filtry, EGR, DRV atd.... Ale co topení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adraj Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 pokud bude cena stále vysoká tak elektromobilům moc naději nedávám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Topení elektrický, nebo bufik no, u elektrickýho ale snižení dojezdu. Jinak vymyšlejí pronájem baterii, přijedeš jako na pumpu do boxu, zespoda ti automat vymění baterii, ty zaplatíš a jedeš dál ihned, nemusíš čekat na nabijení, ale to už zase kšeftmani vymyšlejí aby to nešlo doma nabijet a aby jsi musel jezdit na vyměny a platit jak mourovatej. A další věc, dokud poteče benzín a nafta, a z něj prachy tak žádný elektromobily do nějaký hromadný seriový výroby nepujdou, to totiž nikdo kvuli prachům nedovolí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 cesta praha - kokořín , bez topeni bez radia a skoro pulka baterie pryč, na miste se dobilo ale jet tam bez znamosti na otočku na vylet tak nic moc, myšlenka dobra ale touto cestou bych nesel , to uz radeji hybrida... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vítek1 Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Hlavne u dnesnich motoru je nafta levnejsi palivo nez elektrika pokud se odectou daně. A veřim tomu že diky zdrojum elektriky v ČR bude nafta ve vysledku i ekologictejsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Džůny Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Topení je taky srandovní dilema. Zatopím si a půjdu posledních 10 km pěšky, nebo budu mrznout a dojedu? Zajímala by mě procenta nákladů na výrobu. Hádám, že naprostá většina budou ty baterie samotné. Elektromotor jako takový určitě nebude na výrobu dražší, než klasický spalovací, a zbytek (brzdy, nápravy,…) už vlastně existuje, dá se vzít z jiných modelů. Ekologičnost je jeden velký otazník. Ona těžba niklu asi taky nebude žádná sranda, dále výroba baterií, plus fakt, že se to všechno vozí obřími loděmi přes půl světa. Kdyby z elektroreceptu vyřadili ty baterie, bylo by to naprosto ideální. Jenže odkud a jak potom energii brát. To vyměňování baterií na stanicích je taky zajímavý nápad, pokud by se teda nepokusili o to omezování nabíjení doma. [upravil dne 29/1/14 20:34 od Džůny] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haryk Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Ve stodole se našlo nejstarší auto navržené Porschem, jezdilo na elektřinu v roce 1889!!!!!! http://www.novinky.cz/auto/325941-ve-stodole-se-naslo-nejstarsi-auto-navrzene-porschem-jezdilo-na-elektrinu.html na kratší cesty by se docela hodil elmobil, jen ta cena Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Na zimu akumulačky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Ve stodole se našlo nejstarší auto navržené Porschem, jezdilo na elektřinu v roce 1889!!! http://www.novinky.cz/auto/325941-ve-stodole-se-naslo-nejstarsi-auto-navrzene-porschem-jezdilo-na-elektrinu.html na kratší cesty by se docela hodil elmobil, jen ta cena Tenhle pán jezdí k nam na vystavy, pokaždé něčím překvapí, ale když tu byl s tímhle tak tom byla celkem pecka http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=46159#utm_medium=survey&utm_source=autorevue&utm_campaign=lista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Tie baterie su slabina a myslim ze aj dlho budu ,podla mna co sa tyka buducnosti hybrid prebije elektromobil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adraj Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 cesta praha - kokořín , bez topeni bez radia a skoro pulka baterie pryč, na miste se dobilo ale jet tam bez znamosti na otočku na vylet tak nic moc, myšlenka dobra ale touto cestou bych nesel , to uz radeji hybrida...Po Praze docela často vidím toho Peugeota nebo Citroena. Je to tichý i docela slušný rojezd to má. I tramvaj to předjede na rozjezdu! Ale na mě je to nehorázně drahý,malý dojezd a celkově to auto je na mě malinký. Jak to nemá kufr aspo%n 500l,tak to není auto :D:D. Časem,až jednou možná půjdu do důchodu,tak ty auta nebudou stát tolik,dojezd budou mít nad tisíc kilometů a kufr nad těch 500litrů. Ale to je hodně vzdálená budoucnost,které se dočkají naše děti?. Dokud ta ropa teče,tak se jezdit na to bude pořád. A je občas jedno,za kolik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 jj elektromotory maju vysoky krutiaci moment prakticky z nulovych otaciek nepotrebuju ani prevodovku, spalovaci motor o podobnom vykone by nemal sancu z miesta to obehnut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adraj Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Hurvajz: jakej měl rozměr pneu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stejsn Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Ten nejstarší Porsche měl dojezd 80 kilometrů. Současné elektromobily asi 2x tolik. Rozdíl sto let a pokrok veškerý žádný. Elektromobil je k ničemu, ekologický přínos nemá (když se dobíjí elektřínou z uhelek), je nepraktický a bez dotací naprosto nekonkurenceschopný. V Evropě si větší míru rozšíření těchto vozidel může dovolit tak leda Norsko a to paradoxně díky nalezištím ropy. Za mě elektromobilúm palec dolů, žádný problém neřeší, jen přesouvají jinam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 První elektromobil - viz výše - měl dojezd 80 km, sakra, to se toho moc nezměnilo. Jde vidět, že konstrukce vozu je úplně někde jinde, především hmotnost s tím plynoucí nároky na výkon pohonné jednotky. Dobíjení kabelem je zdlouhavé, výměna kus za kus, fajn, ale tam se bude šmelit a samotná výměna taky nebude levná. Pořád budou výhodnější fosilní paliva Já bych budoucnost viděl jinde. Třeba vodík. Nepletu-li se, z vodíku se dělá elektrická energie a pak auto jezdí. Je to elektromotor, jen ta elektřina se vyrábí jinak. Dotankování vodíku nebude trvat hodiny. Asi tímto směrem to půjde. Aby se konala opravdová úspora, auta musí zhubnout, možná se dočkáme toho, že vůz nebude plechový, ale z jiného lehkého ale zároveň pevného materiálu. Poté bude stačit i méně výkonný motor ... to nám pak implikuje malou spotřebu. Současné elektromobily jsou podle mě jen pro nadšence, jako tomu bylo před sto lety ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almanil Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 Já si myslím, že elektromobily budou časem dostupnější a nebude s nimi tolik problémů. I když já elektriku nemusím. A s tím dojezdem třeba u Tesly to není tak hrozné a většina těch problémů je prostě z toho, že jich jezdí minimum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adraj Odesláno 29. leden 2014 Sdílet Odesláno 29. leden 2014 :D:Dkolik lidí se vleze do Tesly? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.