Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Elektromobily


Guest Džůny

Recommended Posts

Guest Džůny

Tohle by mohla být docela zajímavá debata. Co si myslíte o těchto vozítkách? Jsou opravdu v současné, bateriové, podobě budoucností?

Líbí se vám ten nápad a technika, nebo jste spíš zastánci V12 atmosfér? Co takový Nissan Leaf, Peugeot iOn (někteří měli dokonce možnost si ho vyzkoušet, že?), nebo taková Tesla Model S?

Já sám z toho mám dost smíšené pocity, ale o tom se rozepíšu až v průběhu diskuse (pokud nějaká vůbec bude :D).

Největší nedůvěru mám totiž právě k bateriím. Když nezvládneme vyrobit slušnou, ekologickou a kapacitu-neztrácející baterii ani pro malý počítač, jak na tom asi budou baterie v autech po dvou a více letech používání?

Nehledě na cenu, malý dojezd, etc.

Na druhou stranu se mi ale moc líbí vlastnosti elektromotoru (účinnost, jednoduchost). Ideální by byl elektrický pohon, s malým spalovacím generátorem na palubě. Takto funguje, tuším, Fisker Karma?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Topení elektrický, nebo bufik no, u elektrickýho ale snižení dojezdu.

Jinak vymyšlejí pronájem baterii, přijedeš jako na pumpu do boxu, zespoda ti automat vymění baterii, ty zaplatíš a jedeš dál ihned, nemusíš čekat na nabijení, ale to už zase kšeftmani vymyšlejí aby to nešlo doma nabijet a aby jsi musel jezdit na vyměny a platit jak mourovatej. A další věc, dokud poteče benzín a nafta, a z něj prachy tak žádný elektromobily do nějaký hromadný seriový výroby nepujdou, to totiž nikdo kvuli prachům nedovolí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cesta praha - kokořín , bez topeni bez radia a skoro pulka baterie pryč, na miste se dobilo ale jet tam bez znamosti na otočku na vylet tak nic moc, myšlenka dobra ale touto cestou bych nesel , to uz radeji hybrida...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Džůny

Topení je taky srandovní dilema. Zatopím si a půjdu posledních 10 km pěšky, nebo budu mrznout a dojedu? :D

Zajímala by mě procenta nákladů na výrobu. Hádám, že naprostá většina budou ty baterie samotné. Elektromotor jako takový určitě nebude na výrobu dražší, než klasický spalovací, a zbytek (brzdy, nápravy,…) už vlastně existuje, dá se vzít z jiných modelů.

Ekologičnost je jeden velký otazník. Ona těžba niklu asi taky nebude žádná sranda, dále výroba baterií, plus fakt, že se to všechno vozí obřími loděmi přes půl světa.

Kdyby z elektroreceptu vyřadili ty baterie, bylo by to naprosto ideální. Jenže odkud a jak potom energii brát.

To vyměňování baterií na stanicích je taky zajímavý nápad, pokud by se teda nepokusili o to omezování nabíjení doma.

[upravil dne 29/1/14 20:34 od Džůny]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve stodole se našlo nejstarší auto navržené Porschem, jezdilo na elektřinu v roce 1889!!!

http://www.novinky.cz/auto/325941-ve-stodole-se-naslo-nejstarsi-auto-navrzene-porschem-jezdilo-na-elektrinu.html

na kratší cesty by se docela hodil elmobil, jen ta cena

Tenhle pán jezdí k nam na vystavy, pokaždé něčím překvapí, ale když tu byl s tímhle tak tom byla celkem pecka http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=46159#utm_medium=survey&utm_source=autorevue&utm_campaign=lista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cesta praha - kokořín , bez topeni bez radia a skoro pulka baterie pryč, na miste se dobilo ale jet tam bez znamosti na otočku na vylet tak nic moc, myšlenka dobra ale touto cestou bych nesel , to uz radeji hybrida...
Po Praze docela často vidím toho Peugeota nebo Citroena. Je to tichý i docela slušný rojezd to má. I tramvaj to předjede na rozjezdu!

Ale na mě je to nehorázně drahý,malý dojezd a celkově to auto je na mě malinký. Jak to nemá kufr aspo%n 500l,tak to není auto :D:D:D.

Časem,až jednou možná půjdu do důchodu,tak ty auta nebudou stát tolik,dojezd budou mít nad tisíc kilometů a kufr nad těch 500litrů. Ale to je hodně vzdálená budoucnost,které se dočkají naše děti?.

Dokud ta ropa teče,tak se jezdit na to bude pořád. A je občas jedno,za kolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten nejstarší Porsche měl dojezd 80 kilometrů. Současné elektromobily asi 2x tolik. Rozdíl sto let a pokrok veškerý žádný. Elektromobil je k ničemu, ekologický přínos nemá (když se dobíjí elektřínou z uhelek), je nepraktický a bez dotací naprosto nekonkurenceschopný. V Evropě si větší míru rozšíření těchto vozidel může dovolit tak leda Norsko a to paradoxně díky nalezištím ropy. Za mě elektromobilúm palec dolů, žádný problém neřeší, jen přesouvají jinam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První elektromobil - viz výše - měl dojezd 80 km, sakra, to se toho moc nezměnilo. Jde vidět, že konstrukce vozu je úplně někde jinde, především hmotnost s tím plynoucí nároky na výkon pohonné jednotky.

Dobíjení kabelem je zdlouhavé, výměna kus za kus, fajn, ale tam se bude šmelit a samotná výměna taky nebude levná. Pořád budou výhodnější fosilní paliva :(

Já bych budoucnost viděl jinde. Třeba vodík. Nepletu-li se, z vodíku se dělá elektrická energie a pak auto jezdí. Je to elektromotor, jen ta elektřina se vyrábí jinak. Dotankování vodíku nebude trvat hodiny. Asi tímto směrem to půjde.

Aby se konala opravdová úspora, auta musí zhubnout, možná se dočkáme toho, že vůz nebude plechový, ale z jiného lehkého ale zároveň pevného materiálu. Poté bude stačit i méně výkonný motor ... to nám pak implikuje malou spotřebu.

Současné elektromobily jsou podle mě jen pro nadšence, jako tomu bylo před sto lety ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...