Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

jaký klíč na matky u tlumiče? P405


starter

Recommended Posts

Původně zaslal: starter

tlumiče jsem vyměnil a komfort jízdy proti hopsání se zlepšil o cca 20% to ta torzka stojí za pěkný ho*no, nemám vůbec radost:bojim

jaká tam může bejt jiná příčina?:myslim

Příčina čeho?? Toho hopsání?

[upravil dne 9.9.05 uulik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: starter

ano, toho hopsání, všude píšou jak je 405 pohodlná, ale pérování v trabantu se mi zdá pomalu nastejno:myslim

No já mám starou 405ku 15 let a pohoda,te? řešim prední ložika jinak zadek zatím původní a OK(najeto mam 150t??) Napiš víc o tom jak hopsá a nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Acatt: když se torzkou pootočí v rozumných mezích, tak se nic nestane, jen se změní výška. Tuhost pérování i namáhání torzky zůstane stejné, navzdory všem pověrám a předsudkům

Ale podotýkám, nesmí se to přehnat! Pokud se to přežene, bude tlumič narážet do dorazů, to zajedno, a za druhé se při velkém pootočení skutečně změní charakteristika pérování a namáhání torzky - ale jen proto, že se změní relativní délka ramene (průmět délky ramene na silnici, hodně zjednodušeně řečeno detailní vysvětlení by bylo na dlouhé lokte, na což nemám náladu, a nadto vyžaduje slušné znalosti mechaniky, či aspoň geometrie... ).

Jinak, předpisem výrobce je dána poloha pro montáž (montážní rozměr - vzdálenost os děr tlumiče) torzky ve volném stavu. Od této polohy lze bez jakýchkoliv potíží přesadit torzku o jeden zub na obě strany - tj. snížení či zvýšení cca o 3cm. Víc jak o dva zuby bych to nedělal. Napsal oddie. Dej hledání:náprava,torzní tyč atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: starter

díky moc:papa

Ještě jedna citace....u torzních tyčí (205, 305, 306, 309, 405) se dá výška zadku trochu upravit přesazením torzní tyče na tisícihranu - v určitých mezích. Podotýkám, že se tím nezmění tuhost pérování - ta je z principu funkce torzní tyče dána jejím průmerem, délkou a torzní tuhostí (a nic z toho se pochopitelně nezmění), pouze výška zadku. Pokud chcete změnit tuhost zadních pružin, je třeba torzky VYMĚNIT za jiné - u sedanu např. za torzky z kombíku, jsou silnější....:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden jsem si nechal udelat test tlumicu. Vysledek je pro mne zarazejici:

Predni originalni tlumice, ktere jsou tam uz vic nez 16 let jsou jak novy - jedna charakteristika kopiruje druhou, tlumivost je taky OK.

Zadni, ktere jsem menil pred rokem, jsou snad kazdy z jineho konce tolerance a chrakteristiky se rozchazeji znacne. Chlapek na Bohdalci rikal, ze stojej za ho..o. Jmenuji se KAYABA.

Pak se jeste zminil, ze u Peuegeota vzdycky origo tlumice vydrzeji opravdu hodne, celou zivotnost auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...