Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Signalizace regenerace FAP - jednoduchá úprava


Maco82

Recommended Posts

Původně jsem si také chtěl udělat diodu, ale nakonec jsem koupil FAP app od Amazonu a sleduji to nyní přes ní. Ukazuje aktuální stav zanesení, stav hladiny aditiva, kdy proběhla poslední regenerace, průměr posledních 10ti regenerací. Navíc lze pěkně sledovat i jak funguje statické vypalování filtru, tlak ze snímače diff. tlaku, korekce vstřikovačů a mnoho dalších informací. Hodnoty 100% sedí s orig. diag z autorizáku Citroenu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...
  • O 1 měsíc později...

Tak jsem si to vyřešil po svém. LED se mi do zrcátka zamontovat nepodařilo, protože tam nemám díru na mrtvý bod. Dávat ji někam do kastliku se mi nechtělo, protože tam nevidím. Takže jsem vyrobil zvukovou signalizaci. Stačilo k tomu relátko, 2 kondenzátory, 2 diody a piezzo pískadlo. Je to připojené na pojistku vyhřívání zrcátka. Jakmile se na pojistce objeví napětí, tak zařízení krátce pískne, a když napětí zmizí, tak to opět krátce pískne. 🙂

K pojistce je to připojené přes pojistkovou odbočku.

detekce_fap.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Tak já jsem to přidal na dráty co jdou k vyhřívání zrcátka a LED vytáhl vedle okna z krytu u dveří , ani jsem nemusel nikde nic vrtat.Dneska jsem si všiml,že to svítí,ale běžně bych to ani nepoznal. Snad jen podle zvýšené spotřeby a línějších reakcí na plyn.Zrcátka byly teplé a kontrolka vyhřívání zrcátek nesvítila. Regenerace trvala cca 10min? Auto mám teprve 2 měsíce a při cestě do Řecka to asi vypalovalo na dálnici a nepotřebovalo to zapínat zrcátka. Doplnění po pár měsících s kontrolkou.Při jízdách většinou po městě mě to regeneruje celkem pravidelně po cca 450km. Při delších jízdách mimo město je to kolem 500km. Denní počítadlo nuluji po regeneraci signalizované kontrolkou,abych věděl,jestli se to blíží a případně si naplánoval delší trasu.2x se mě stalo,že se spustila ,když bych to nejméně čekal a nebýt kontrolky,tak bych určitě regeneraci nedokončil.Po odsledování právě přes denní počítadlo km už zhruba vím,kdy to nastane.

Upraveno uživatelem t152
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Čo Peugeot nesignalizuje regeneráciu filtra, že to takto prerábate ? Inak ako často asi prebieha tá reg. aký to má postup keď sa to práve deje aby som vedel (nikdy som nemal auto s FAP) a koľko reg. vydrží jeden filter kým sa úplne nemusí vymeniť za nový, alebo vyčistiť, alebo koľko vydrží pôvodný ? Eolys vraj vydrží dlho a je bez údržby...len sa musí asi dať origo náplň v Peugeote, u močoviny neviem, viete niekto zhruba vysvetliť koľko vydrží a či je možnú použiť aj iné aditívum ak od Peugeotu ?    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Mě to podle kontrolky do listopadu spouštělo regeneraci cca každých 450km+- a to jezdím hlavně po městě. Ted od listopadu se najednou interval natáhl na pravidelných cca 1000km+- a jezdím pořád stejně?  Nevím co na to má vliv,jestli jiné složení zimní nafty? Nebo je nafta bez biosložky?  Auto mám teprve od listopadu,tak to nemám odsledované při různých ročních obdobích?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám v telefonu diagnostiku FAP, a občas to přes Bluetooth adaptér sleduju. Zobrazuje se jakási hodnota g/l, ta postupně stoupá k hodnotě cca 6.5, a potom se spustí regenerace. Když jezdíš po městě, tak stále stoupá, když auto mimo město trochu protáhneš, tak stoupne teplota FAP filtru, a hodnota začne klesat. Takže klesne třeba ze 3.5 na 1.8. Při další jízdě po městě začne zase stoupat. Když jezdíš víc po městě než mimo, tak to doleze po těch např. 420km k 6.5, a spustí se regenerace. Když se k 6.5 do 1000km nedostane, tak se při 1001km spustí i když je ta hodnota třeba 4.5. Vypálí se to na 0, a jede to odznova. Já jsem měl FAP zaplněný (podle řídicí jednotky) na 99%, a musel jsem ho nechat vyčistit. Do té doby se regenerace spouštěla okolo 550km. Po vyčištění se na těch 6.5 nedostanu, takže se mi teď spouští po 1001km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On je spíš problém v tom OBD2 Bluetooth převodníku. S těma různýma levnýma ELM327 to bohužel nefunguje, protože to nestíhají, a nepodporují celý protokol. Měl jsem asi 3 různé, a opravdu to nechodilo. Až když jsem koupil převodník Sixtol, tak to funguje bez problému. Je to tento:

https://www.filsonstore.cz/autodiagnostika-sixtol-sx1-bluetooth-cerna-android-windows#4425948235

Program používám tento, ale koupil jsem plnou verzi:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fap.c.faplite

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vdaka za za odpoved.

Prave ten SW som skusal, na uvod len free verziu. Momentalne som si pozical  iny prevodnik, dnes planujem vyskusat ako to pojde s tym.

Potvrdene, s inym HW to ide. Navonok vyzeraju rovnako (modry priesvitny plat) ale elektronika aj cez ten priehladny palst vyzera inak.

Upraveno uživatelem miroja
Aktualizacia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   1 registrovaný uživatel

×
×
  • Vytvořit...