Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P407 - Návod na opravu klapky topení. Ušetříte 12.000,- Kč!!!


isifa

Recommended Posts

Můžou být vylomené obě.. A těch klapek je tam jinak víc :) Já to mám třeba tak, že u spolujezdce funguje všechno, ale u řidiče jde jen studený vzduch a jen nahoru.. Momentálně to mám udělané tak, že je motůrek vyndaný a klapka nastavená jen na teplo (kvůli zimě), budu to teď nechávat otočit na zimu abych klimoval :) U tebe to prostě vypadá na více vylomených klapek, doporučuju palubku ven a vyměnit všechny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ja jednu mám. Musel som tiež kúpiť celú sadu dvoch a potreboval som len na spolu jazdcovej strane. Za obe som dal niečo vyše 70€. Ponúkni nejakú cenu aj s poštovným a možno sa dohodneme.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 2 měsíce později...
  • O 1 měsíc později...

Ze strany řidiče je ten přístup lepší, stačí jen odmontovat kolenní airbag - je to tady několikrát řečeno (někdo myslím psal, že je to dokonce za 10 minut hotové).

Upraveno uživatelem brixtr
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
  • O 1 měsíc později...
V 18. 1. 2014 at 20:44, isifa napsal:

Tak mne také potkala závada klapky topení. Závada potká každého, kdo má 407, a kdo si myslí, že mu klapka nepraskne tak je vedle.

Vzhledem k tomu, že auto přestalo topit na straně spolujezdce, tak jsem pročetl různá fóra a zjistil, že jediné možné vysvětlení je, že praskla klapka. Někdo psal, že to v Pežotu opravují za dobrou cenu, tak jsem tam volal. Domaský mi řekl, že zkušenosti mají, ale že se pod 12.000,- Kč nedostanou. Zkusil sem orig. Pežot Písek, kde mi řekli, že se určitě nedostanou pod 10.000,- Kč. Tak to mne namíchlo a slíbil jsem si, že nedám Pežotu za tuhle opravu ani korunu! Nejdřív jsem laboroval s myšlenkou, že vyndám palubovku a topení, tak jak to dělají v servise. To bych ale musel potom nechat naplnit klimu a už bych tím porušil slib, že za to nedám ani korunu. Celej jeden den jsem pročítal evropská fóra, kde jsem zjistil, že ve Finsku a v Německu jsou lidi co opravili klapku tak, že jí vyřízli z boku topení. I sehnal jsem pár obrázků k tomuto a zjistil, že to bude i má cesta.

Tak pro ty co nechtějí vyhazovat zbytečně peníze mám tady stručný návod. K opravě potřebujete torx na šrouby v kastlíku, golu 5,5, pájku, dvousložkové epoxi. lepidlo, vazelínu, kousek plechu. Nejdřív vyndáte kastlík, drží ho jen asi deset šroubků. Potom uvidíte z boku topení. Nad sebou jsou dva motůrky. Motůrky překrývá plastový kryt na dráty, ten drží na dvou torxech. Ten kryt vyndejte aby Vám nevadil. Potom sundejte spodní motůrek a odpojte aby nepřekážel. Drží na dvou šroubech - gola 5,5. Když ho sundáte, tak uvidíte konec klapky, kdy doporučuji jí přilepit silikonem ke stěně topení, aby vám ten ulomený kousek nespadl do topení až budete stěnu topení řezat pájkou. Teď si naznačíte lihovou fixou čáru řezu. Vezmete pájku a dáte si do ní tenký pájecí hrot. A začnete stěnu topení řezat pájkou. Jde to jako po másle. Nepotřebujete pilku, brusku ani jiný nástroj. Musíte dát pozor na to aby byly zachovány držáky motůrku!!! \"Vypájený\" kus plastu Vám vypadne sám i se zbytkem klapky. Otvorem vytáhněte klapku a slepte epoxidem s ulomeným kouskem. Další fixace zlomené klapky je na Vás. Já jsem použil plech, který jsem naohybal okolo místa zlomu a tím jsem klapku vyztužil. Potom jsem vazelínou namazal oba konce a klapku zasunul zpátky do topení. Teď na to dáte odřízlý (odpájený) díl plastu a řez

vymažete epoxidem. Hned nandejte motůrek, který klapku centruje. Pak nandejte zbytek věcí, které jste vyndali a za ušetřených 12.000,- Kč jeďte na víkend na hory, protože Váš Pežot topí!!!

Celé mi to trvalo hodinu. Vím, že se najdou Ti, kteří řeknou, že je to prasárna, ale klapka funguje, topení nikdo nevidí, a je slepené pevně. Těmto lidem říkám: klidně vyhazujte peníze, já za 12.000,- Kč radši pojedu na víkend do Alp. :papa

Pokusím sem vložit pár fotek.

[upravil dne 19/1/2014 11:03 od John]

Velmi dobrý tip na opravu. Palec nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Takže jsem také úspěšně vyměnil klapku u spolujezdce z boku. Je to celkem trivka. Zpevnil jsem jí nití, kouskem zahnutého plechu a epoxidem. Díky, Isifo.

Problém je, že po dvou letech praskla znova.

Měl bych dva dotazy:

  • Ad Isifa: Jde o to, že motory klapek na sebe vzájemně působí určitou silou proti sobě a jsou ukotveny v takovém pouzdře, které je z výroby promazané vazelínou. Ale ta časem a hlavně vlivem horkého vzduchu z topení, vyschne, a ty klapky prostě zatuhnou, ale motůrek je tak silný, že zatuhnutí chce překonat a klapky v nejužším místě povolí. Nechápu - jak na sebe působí dva motory klapek? Kde mám klapky vymazat? Na obou koncích? Myslím si, že jsem to při tý první opravě nenamazal
  • Má vůbec smysl tam ta vyříznutá "dvířka" vlepovat zpátky (naposledy jsem je přilepil jen na třech bodech), když to stejně zakryju kastlíkem?

Díky za rady

Výstřižek.PNG

Upraveno uživatelem gaff.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 4. 2020 at 15:58, wojtos napsal:

Zdravím. Chystám se  na opravu, jen mi zatím není jasné jak opravenou klapku natočit do výchozí polohy. Mam strach že po opravě a složení topení zapnu zapalování a klapka se natočí tam kde nemá. Díky za odpověď 😊

Ona se špatně otočit podle mě nedá, za prvé se motorek strčí zpátky na šrouby, které zůstanou v původní pozici, a za druhé je ta osička taky vyříznutá tak, aby pasovala jen jedním způsobem

Výstřižek.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych se přiznal, tak nevim, Vytiskli mi to kluci v práci..

Horší je, že ta stará klapka je netknutá, takže s ní nebubu dělat nic. Blbý je, že pravá strana z nějakýho důvodu chladí DALEKO míň než levá. Levá je v pohodě.

Mohlo by to být tím, že jsem ten vrácenej plast neoblemcal a nepřilepil, ale jen jsem ho tam nasadil a nechal jsem tam po celý dýlce škvíru?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...