Jump to content

P407 - Návod na opravu klapky topení. Ušetříte 12.000,- Kč!!!


isifa
 Share

Recommended Posts

Tak mne také potkala závada klapky topení. Závada potká každého, kdo má 407, a kdo si myslí, že mu klapka nepraskne tak je vedle.

Vzhledem k tomu, že auto přestalo topit na straně spolujezdce, tak jsem pročetl různá fóra a zjistil, že jediné možné vysvětlení je, že praskla klapka. Někdo psal, že to v Pežotu opravují za dobrou cenu, tak jsem tam volal. Domaský mi řekl, že zkušenosti mají, ale že se pod 12.000,- Kč nedostanou. Zkusil sem orig. Pežot Písek, kde mi řekli, že se určitě nedostanou pod 10.000,- Kč. Tak to mne namíchlo a slíbil jsem si, že nedám Pežotu za tuhle opravu ani korunu! Nejdřív jsem laboroval s myšlenkou, že vyndám palubovku a topení, tak jak to dělají v servise. To bych ale musel potom nechat naplnit klimu a už bych tím porušil slib, že za to nedám ani korunu. Celej jeden den jsem pročítal evropská fóra, kde jsem zjistil, že ve Finsku a v Německu jsou lidi co opravili klapku tak, že jí vyřízli z boku topení. I sehnal jsem pár obrázků k tomuto a zjistil, že to bude i má cesta.

Tak pro ty co nechtějí vyhazovat zbytečně peníze mám tady stručný návod. K opravě potřebujete torx na šrouby v kastlíku, golu 5,5, pájku, dvousložkové epoxi. lepidlo, vazelínu, kousek plechu. Nejdřív vyndáte kastlík, drží ho jen asi deset šroubků. Potom uvidíte z boku topení. Nad sebou jsou dva motůrky. Motůrky překrývá plastový kryt na dráty, ten drží na dvou torxech. Ten kryt vyndejte aby Vám nevadil. Potom sundejte spodní motůrek a odpojte aby nepřekážel. Drží na dvou šroubech - gola 5,5. Když ho sundáte, tak uvidíte konec klapky, kdy doporučuji jí přilepit silikonem ke stěně topení, aby vám ten ulomený kousek nespadl do topení až budete stěnu topení řezat pájkou. Teď si naznačíte lihovou fixou čáru řezu. Vezmete pájku a dáte si do ní tenký pájecí hrot. A začnete stěnu topení řezat pájkou. Jde to jako po másle. Nepotřebujete pilku, brusku ani jiný nástroj. Musíte dát pozor na to aby byly zachovány držáky motůrku!!! \"Vypájený\" kus plastu Vám vypadne sám i se zbytkem klapky. Otvorem vytáhněte klapku a slepte epoxidem s ulomeným kouskem. Další fixace zlomené klapky je na Vás. Já jsem použil plech, který jsem naohybal okolo místa zlomu a tím jsem klapku vyztužil. Potom jsem vazelínou namazal oba konce a klapku zasunul zpátky do topení. Teď na to dáte odřízlý (odpájený) díl plastu a řez

vymažete epoxidem. Hned nandejte motůrek, který klapku centruje. Pak nandejte zbytek věcí, které jste vyndali a za ušetřených 12.000,- Kč jeďte na víkend na hory, protože Váš Pežot topí!!!

Celé mi to trvalo hodinu. Vím, že se najdou Ti, kteří řeknou, že je to prasárna, ale klapka funguje, topení nikdo nevidí, a je slepené pevně. Těmto lidem říkám: klidně vyhazujte peníze, já za 12.000,- Kč radši pojedu na víkend do Alp. :papa

Pokusím sem vložit pár fotek.

[upravil dne 19/1/2014 11:03 od John]

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tak to je zajímavý, pokud to vše drží a funguje, tak proč by se Ti měl někdo vysmívat, seš dobrej :papa

Taky si říkám, jak píšeš, že mě to snad nikdy nepotká, ale pro jistotu jsem si tento Tvůj návod zkopíroval a uložil a až sem dáš ty fotky, tak budu komplet připraven :D No uvidíme, co na to řeknou místní odborníci, jsem na to docela zvědavý ...................

Link to comment
Share on other sites

super navod klobouk dolu že tě to bavilo i fotit a popsat , jinak tenhle způsob už je dele praktikovan v neznačkových servisech , vim určitě že uř dva roky zpatky s tím začaly Peugeot Kly , ale tohle co jsi sem dal pomuze mnoha lidem . Díky předem za ně jsi machr.

Doporučuji přesunout do udělej si sam a topnout

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

Docela dobrý ,jen by to chtělo nějaké rozměry jak velký kus odříznout, aby se nemuselo řezat více. Může se stát že tím otvorem klapku nevyndá a musí to zvětšit.

Link to comment
Share on other sites

Guest Chozeluizskuner

Přesně to jsem našel na youtubu, a celej den mi z toho bylo :blicismajlik

Tohle mi někdo udělat, tak lámu ruce. Ale když vidim jak lidi opravujou svoje auta, tak je to asi dostačující

Link to comment
Share on other sites

Nic proti ale přesně takhle to začíná s každou poruchou standardní postup je drahej tak to udělám levněji a jak to pak může vypadat když je nám líto dát do auta za cca 600tis nějakou korunu dneska se takhle polepuje všechno pak se auto prodá a nový majitel jen pláče co všechno je zbastlený a jen platí a platí když už si to někdo udělá doma budiž ale v servisu no chce se mi blejt chtěl bych vědět co si za to v servisu řeknou :-D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...